Jump to content
FAS Goran
italiano

Fiat Nuova Bravo - saveti/mišljenja/iskustva pre kupovine

Recommended Posts

DPF-a i EGR-a se ne plaši. Za 100 evra ih uklanjaš i gasiš, a DPF koji skineš sa katalizatorom možeš prodati za 150evra. Znači DPF i EGR nisu bauk, verovatno ima nekih stvari koje su problematične, ali nisu to više cifre za čupanje kose ili uzimanje kredita.

:thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postovani ljubitelji FIATA, posle 10 godina vozenja punta I, II i Grande sa motor 1.2 8V, resio sam da predjem na Bravo. Molim Vas da me posavetujete oko dileme benzinac 1.4 16V / 8V ili 1.6 MJTD. Hvala

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se sa ovim. Ali bih gledao isključivo 16v jer je malo zanimljiviji za vožnju i znači ta 6.brzina na autoputu itekako

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drži se crnog proverenog dima, jer gde ima dima ima i VATRE. I dobrih performansi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Molim Vas da me posavetujete oko dileme benzinac 1.4 16V / 8V

 

Nema benzinac 1.4 8v u novom Bravu. Ima samo sa 16v.

Sada, nakon spajanja pročitaj i prethodne postove (odgovore) napisane u temi na kojoj smo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene dizajn puno ne zanima, bitno mi je da je automobil pouzdan i i sto povoljniji za odrzavanje. Trenutni omjer novog Brava i Golfa V na ulicama u BiH je vjerujete, 1 : 500

Ovje nema dobrih majstora za Fiat, VW je vec druga prica. Prijatelj ima Golfa V 1.9 TDI 74 KW koji je presao cca 320 000 km bez i jedne vanredne intervencije.

 

Mene kod Brava plase te "sitnice" poput mehanizma grijanja/hladjenja gdje se zbog jednog dijela od 10 eura, pravi posao od citavog dana i 200 eura.

 

EGR ventil ovdje kosta 250 eura + 30ak eura zamjena.

Plivajuci zamajac je cca 700 eura sa rukama.

 

Cijene za Golfa su bar 30% nize.

 

E sad mene zanima kakva su iskustva vozaca Brava? Da li je kvarljiv i koje su mu mane?

Za te pare ti se više nego isplati da dođeš u Srbiju i da uradiš to. Pratim tvoju dilemu na par strana i kao neko ko ima Novog Brava godinu dana i 35 000km pređenih mogu samo da te posavetujem da uzmeš G5. 

 

To ne znači da je Bravo loš auto ili da ne vredi pare koliko košta. Ne znači ni da postoji neki konkretan problem koji mogu sad da ti navedem. Jednostavno, G5 je kvalitetniji auto i u tvom položaju je i više nego pametan izbor. 

 

Postovani ljubitelji FIATA, posle 10 godina vozenja punta I, II i Grande sa motor 1.2 8V, resio sam da predjem na Bravo. Molim Vas da me posavetujete oko dileme benzinac 1.4 16V / 8V ili 1.6 MJTD. Hvala

Pa ono... dilema se svodi na godišnju kilometražu i želju/potrebu za jačim/slabijim motorom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usisna grana je problem od 2005-2006, od pocetna 2007 nije vise jer je revizirana sa novim leptirima kojima je ogranicen put pa se ne trose. Ja ima taj motor sa 178500km i milina nista, jeste spala mi je sipkica pa nije toliko startan do 1750 obrtaja ali je azdaja. Uostalom za sipkicu postoji fiks koji sam upravo odradio pa cemo videti kako drzi. Inace normalna cena usisne grane preko je 190Eur samo smo mi ovde ovce za sisanje...

Isti problem imam na Cromi . Jel mozes da mi napises kako si resio to sa sipkicom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li Bravo 1.6 Mjet 77 KW, 6 brzina,  ima plivajuci ili fiksni zamajac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav!
 Posle godinu i po dana odsustva sa foruma (vožena Alfa, a pre toga Stilo), ponovo sam ovde. Kupio sam Fiat Bravo 1.9 multijet 16V emotion oprema...

Predstaviću ga kako dolikuje, samo da se vreme malo popravi, pa da napravim dobre fotke.

 

Imam 17-ice na njemu, ali trebalo bi da uzimam zimske točkove i gume. Tražio sam po netu, i našao sam dimenzije felni koje mi trebaju, ali samo za 16 i 17".

Da li neko zna da li mogu 15-ice da se stave na njega? I da li je ista felna (osim raspona ruma) kao i kod Stila?

I ako može 15", kako se ponaša na njima? Možda neko ima i da ponudi :)

 

Unaored hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može 15ica, isti raspored, isti razmer kao na Stilu. Kako se ponaša još uvek ne znam, pošto će zimske čeličare da idu na moj Bravo (one iste od mog ex Stila), ali Stilo se lepo ponašao sa njima, ne verujem da će Bravo mnogo različito da se ponaša, sem u ekstremnim uslovima, extremno uletanje u krivine pod velikim brzinama (što zimi baš i nije često zbog same zime, snega i slično). Po fabričkoj specifikaciji 15ica je samo sa 195/65/15 dimenzijom guma, što i je i identično kao na Stilu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E super, hvala na informacijama.

Nisam ljubitelj polovnih guma, a ovo mi odgovara jer je nova Michelin-ka 15" oko 8000 dinara,

A 16" i 17" su paprene...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da podelim utiske posle dve nedelje druženja sa Bravom.

Počeću sa zamerkama, ali odmah da kažem da nijedna zamerka nije strašna već bi samo to moglo za nijansu bolje.

Sedišta su za nijansu kraća nego što bih voleo da budu

Pozadi je izuzetno nepregledan. Imam parking senzore, ali oni ne mogu da poprave situaciju kada se isparkiravam u rikverc, a ne vidim ko dolazi sa desne strane pozadi - C stubovi preširoki

Naslon za ruku bi mogao biti pomičan

Menjač bi mogao biti malo precizniji

Sirena je smešna.

 

Vrline:

Dosta je tvrđi od Stila, što se meni sviđa. Nije neudoban, nego baš taman po meni

City servo je ono što mi je baš nedostajalo kod drugih automobila pri vožnji u gradu

Volan odlično leži u rukama

Plastika je mnogo boljeg kvaliteta nego na Stilu i Alfi 147/156

Blue&Me me je oduševio

Kvalitet fabričkog plejera i zvučnika je druga dimenzija u odnosu na fabričku muziku na Alfi 147/156

Uključivanje maglenki kada se okrene volan ili uključi žmigavac

16V mjet od 150ks ide odlično

I, na kraju, izgleda fantastično iz svakog ugla!

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Isao ja sad ovih par dana po autoplacevima oko Cetinja da vidim novi Bravo da kupim... U vrlo su losem stanju, a ako su (djelimicno) pristojniji precijenjeni su. Nemoguca misija kupiiti Bravo 2008-2010 godiste a da se ne gadjaju ciframa ili da nije kanta ofucana presla milion kilometara. Pise na satu 95k, a papucice komplet olizane do metala, volan potpuno ofucan, suvozacko sjediste skroz ofucano, vozacko (vidi se) novo promijenjeno, farba sva ispiketana od naprijed, i branici, kao da je neprekidno vozio iza kamiona sa pijeskom... Koliko god da traze za takvo auto skupo je, a traze previse... Ne moze se to ovamo u CG kupiti a da lici na nesto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HijackerNS 

 

A i generalno, dopuna mišljenja posle nekoliko meseci vožnje u skoro svim uslovima, sem po zimi. :D 

 

To za sedišta je neko nekad lepo objasnio, talijanski sindrom kratkih nogu i predugačkih ruku... 

Nepreglednost se donekle rešava proverama koji ti položaj (kombinacija) podizanje/pomeranje volana i sedišta najbolje odgovara... ja sam se dosta igrao, i na kraju srednja pozicija svega meni najbolje ide (nisam najviši, ni najniži čovek 180cm visine). 

Nemam naslon za ruku :D ali meni recimo jako odgovara što na levoj strani (na vratima) ima naslon, ja njega koristim, logičniji mi je, i prirodniji položaj nego da se navalim na desno na naslon koji je dosta nisko postavljen kad je fabrički naslon u pitanju. 

Što se tiče sirene, jeste jača npr u Alfi 147 nego u Stilu i Bravu, ali ova koja je u mom Bravu se meni sasvim dopada, ni prejaka, ni preslaba. Menjač se čuje, preciznost mi ne smeta, ali uzeti u obzir da je velika razlika u menjaču sa pet i sa 6 brzina (kod mene je pet). 

Po meni je jednako tvrd kao Stilo, ali bolje drži krivine nego Stilo. Udobnost je ista kao u Stilu, s tim, što pozadi ima dosta manje mesta, i jako je nepregledan. City servo jako retko koristim, premekano mi je, sem kad sam baš negde zajebano parkiram.

Volan je zaista dobar, kvalitet kože bi mogao biti bolji, ali više puta ponovljeno, za malo para dobije se komplet presvlačenje i sve je ok. 

Plastika je bolja nego u Stilu, manje krcka (nimalo skoro, sem karbonskog okvira oko menjača i klima kontrole). Ali nije bolja ni lepša na dodir nego u Alfama, to je jednostavno drugačija plastika, ali po meni nimalo bolja. 

Blue and me - nemam, ali obećavam, kad budem sledeći put uzimao auto, biće i toga. Za sad sam zadovoljan zvukom, ali - budimo relani i u stilu koji je bio 9 godina star muzika je i dalje bila kao i prvog dana kad sam ga uzeo, tj. prosečno visokog kvaliteta. 

Izgled i dizajn je uživanje. Nema šta da se doda. Isto tako, pokretljivost i voznost automobila je za svaku pohvalu (iako ja imam skromnih 120ks u 1910ccm). 

 

Ono što moram da dodam je da je potrebno posle Stila jako puno prilagođavanja na preglednost i gaz točkova. Navikao sam se dosta, ali i dalje proveravam kad se upakriravam, dok ne uđem u rutinu. 

 

U principu, ovo je samo jako lep Stilo, unapređeno je sve što su decenijski svi zamerali Stilu, ali ima i novih grešaka (kvalitet suncobrana, tj. men su oba bila slomljena, jedan sam zamenio kompelt, drugi naručujem takođe nov u sledećem mesecu, nisu ni malo jeftini), kvalitet kože na volanu... i tako to. 

:) 

 

Sve u svemu, uživanje je voziti fiat Bravo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dimitrije Munćan

Da, slažem se za suncobrane. Nisu polomljeni, ali ako pređem preko neravnine, suncobran menja položaj :)

I to za naslon za ruku u vratima se potpuno slažem. Taman mi tu treba.

 

Summa summarum - odličan auto za razumne novce :)



Nego...

Sipao sam mu Shell Helix Ultra 5w30.

Shell ne pravi više diesel varijante (ili bar nema kod nas), sada su univerzalna ulja. I za benzin i za dizel. To je bila preporuka u ovlašćenom servisu "Stojanov" u Novom Sadu.

Godinama već sipam Seleniu u sve Italijane i nisam imao problema, ali reko' da promenim.

Kada sam bio kod svog redovnog majstora, reče mi da nisam baš morao Shell da sipam, bolje Selenia...

 

Da li neko ima iskustva sa Shell-om? Šta vi sipate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HijackerNS 

 

Ako ti suncobran menja položaj, slomljen je, unutra ima neka grebenasta plastika koja se zalepi za metalnu konzolu i onda se pod torzijom plastika s_ebe i počne da preskače (tj. ne drži položaj i spušta se sam suncobran), kad sam demontirao moj vozački, sve se samo kazalo, raspalo se i razdvojilo. Stavio nazad nov (kupio u ovlašćenom servisu, čekao ga dve nedelje, made in turkey -  hteo sam da jurim polovan, ali ko velim, za Stila je polovan 25 eur, a za Bravo nisam baš ni našao), radi kao sat, ali sam obećao sebi da ću biti ekstra pažljiv sa njima. Stilovi su dosta bolje napravljeni, a mislim da su isti-isti, samo je ona strana sa koje je moguće otkačiti metalna štipaljka na Stilu, a na Bravu je tu plastika, ipak to nije crklo, već ta strana gde je ukačen u krov/nebo.

Suvozački mi i dalje oće da stoji, ali samo skroz ispružen. Zameniću i njega, iako meni ne smeta, čisto da sve bude cakum pakum. 

 

Što se ulja tiče, i kod Gorana u servisu su mi rekli da su prešli na shell, nemam tačno pojma koje je ulje u pitanju, ali da ako ja hoću mogu da sipaju šta donesem (tipa ja kupim ulja i filtere). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HijackerNS 

 

Nemam naslon za ruku :D ali meni recimo jako odgovara što na levoj strani (na vratima) ima naslon, ja njega koristim, logičniji mi je, i prirodniji položaj nego da se navalim na desno na 

Po meni je jednako tvrd kao Stilo, ali bolje drži krivine nego Stilo. Udobnost je ista kao u Stilu, s tim, što pozadi ima dosta manje mesta, i jako je nepregledan.

 

Ono što moram da dodam je da je potrebno posle Stila jako puno prilagođavanja na preglednost i gaz točkova. Navikao sam se dosta, ali i dalje proveravam kad se upakriravam, dok ne uđem u rutinu. 

 

 

 

Ako je jednako tvrd i identični ispod karoserije drže se krivine podjednako. Međuosovinsko isto, tragovi točkova malo širi (manji ET felni pa se kompenzuje) koncept u suštini isti. Jedino kako su trimovani amortizeri i prečnik stabilizatora.

Naslon u nova Bravo je odličan i koristan. 

Što se tiče dimenzija baš ću ovih dana da nahvatam pašu i premerim auto, mada ne bi trebalo da (osim preglednosti) ima neke razlike.

Shell HELIX HX7C 5-40W

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=39186&page=31

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam merio Bravo i unutrašnje dimenzije vrlo slične Stilu. Pozadi izgleda dosta skučeno dok metar pokazuje čak i nešto veću širinu u laktovima. Na takav utisak utiču tamni materijali kao i visoka donja linija prozora. Naslon za ruku nema podesivu visinu, mada gornji deo može da se približi ka ručici menjača (mada na oko izgleda da je malo udaljenija od menjača nego na Stilu). Ispod naslona je hlađeni odeljak tzv frižider, dok je to kod Stila iznad kasete za rukavice. Materijali na oko kao i na dodir puno lepši, takođe i lepše oblikovani. Što se tiče preglednosti, dosta je nepregledan na šta dosta utiču i mali prozori. Retrovizori su daleko veći. Utisak vožnje veoma sličan i kako ne bi kada je koncept isti. Moje skromno mišljenje Stilo 2001 je trebao da izgleda kao Bravo 2007 + u verziji 3 v , CC i karavan. Ovako jedna karoserija i veoma loša prodaja. 

 

bravo_dimenzije_1.jpg bravo_dimenzije_2.jpg bravo_dimenzije_3.jpg bravo_dimenzije_4.jpg
 
bravo_dimenzije_5.jpg 

 

 

Stilo_dimenzije_1.jpg Stilo_dimenzije_2.jpg Stilo_dimenzije_3.jpg Stilo_dimenzije_4.jpg
 
Stilo_dimenzije_5.jpg 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ime, svaka cast ;) . Falile su te ostale karoserijske izvedbe, itekako, zato je i pukao kao zvecka sa prodajom, konstatovali smo vec vise puta...

A meni najvise fali kupe varijanta :thumbdown: , sa nekim sportskijim, a ne ovako mekanim dizajnom. Kao sto je to bila razlika izmedju 3v i 5v Stila.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...