Jump to content
FAS Goran
italiano

Fiat Nuova Bravo - saveti/mišljenja/iskustva pre kupovine

Recommended Posts

imam Bravu koja je 2001 i ako slupam neko staklo i kupim neko polovno, ono će sigurno biti starije od auta, ali to neće značiti da stakla nisu menjana :harhar:

Dovla...ima lik (čini mi se na Banovom Brdu) koji može da ti upiše šta god hoćeš na stakla...tako da je svejedno koja stakla kupiš... :D

Na mom Stilu su vozačevo i suvozačevo staklo starije 1 godinu od auta...i od ostalih stakala. Ranije na Bravi je tako bilo sa šoferkom...

Verujem i kada jednog dana kupim Nuova Bravo da će i na njemu biti šarena stakla...ako ne budu, tek tada ću da posumnjam da je nešto menjano, jer takav ne izlazi iz fabrike... :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Održavanje uporedivo sa Stilom sa istim dizel motorom.

Pročitaj prethodnih 70-tak postova napisanih u ovoj temi. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al su navalili ovi preprodavci mora da je dzabe u italiji...Neso stekaj pare da idemo na prolece u shopping :)

Edited by Mateo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od pre 4 meseca posedujem novi bravo 1,9 Mjet i do sada sam prevalio

7000 km i po mom mišljenju je u mnogo čemu bolji od stila ali ne drastično,

jedino mislim da je drastično poboljšan kvalitet elektronike!

A da bravo nije nov već model a proizveden je 2008.

Share this post


Link to post
Share on other sites

imao sam priliku da vozim bravo 2008 godiste od jednog italijana.sa pravih 175000km.kilometraza je prava jer ga je on uzeo novog.ima iste mane kao i stilo,kvacilo propalo,pale se lampice raznorazne,na volanu fali koze, kao na grande puntu se ljusti.ali mnogo lep auto generalno.fiat je ipak fiat.koliko platis toliko i dobijes.a ne kao za pojedine automobile das 50000e a on za 5-6 godina 5000e

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svašta, moj Stilža ima još malo 170 hiljada i vrlo malo traga vremena. Dapače, tek sad u njegovoj 8moj godini eskploatacije je zamenjen prvi deo na trapu, i to više što ja volim tišinu dok se vozim, nego što je bilo neophodno, kao i svi diskovi. Ostalo je manje-više sve fabričko, sem par sitnica. Enterijer je, na moje prijatno iznenađenje, zapravo vrlo dobro očuvan posle dobrog dubinskog pranja prošle nedelje...

Sve to je na Bravu barem dvaputa kvalitetnije, tako da ili pišeš iz čiste zle namere, ili taj Bravo nije prešao 175, nego 375 uz poprilično akanje.

Dobar polovan auto treba i znati kupiti, odnosno sačuvati -> ne znam kada ga je taj tvoj Italijan kupio i u kakvom stanju. Auto ako hoćeš da upropastiš, možeš i za 20 hiljada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NE.Bas naprotiv.Ja fiata obozavam.a ovo sam napisao jer je covek jedini vlasnik od auta i auto je vozen po daleko boljim putevima nego ovi kod nas.a ima iste mane kao i stilo.ja sam na mom stilu menjao set kvacila na 135000( doduse pre mene je zena bila vlasnik).I rekao mi je da je menjao drzace motora.ja ne kazem da bravo nije dobar ali ima gene od stila.a stilu nista ne fali preko cega ne mogu da predjem.cak mi je i bilo zao kada sam ga prodao.sad se "moj" stilo vozi po zemunu.crveni sa crnim krovom i gepekom,3 vrata :crybaby:

i da.pre ovog crvenog sam vozio belog sa 5 vrata i imao je 240000 km na satu kada sam ga prodao.na njemu nisam nista menjao a presao sam 45000km ali ne mora da znaci da nije neko pre.ja sam generalno bio zadovoljan svime.palio mi je kad kad neke lampice ,airbag,itd ali samo povremeno.gram ulja nije trosio kao ni crveni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I moraju da budu slični kada dele 65% delova.

Doduše Bravo je na 4. mestu svih vremena po kvalitetu i pouzdanosti na ADAC-ovom supertestu, bolji od mnogih višestruko skupljih modela premium klase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa pravih 175000km.

kvacilo propalo,

A, koliko bi kvacilo trebalo da traje? To sto je izdrzalo 175000km je za pohvalu, narocito imajuci u vidu da trajanje kvacila dosta zavisi od nacina voznje.

pale se lampice raznorazne,

A, da proveris akumulator?

na volanu fali koze...

Ovo jeste mana, ali opet ne Fiata, nego dobavljaca. Ali svakako se slazem da je propust. Kod mene je OK ta koza, a cini mi se da su kasnije stavljali kvalitetniju kozu.

Od lampica desavalo mi se par puta da pri startovanju prijavi preveliku temp. rashladne tecnosti (slicno kao sto Stilo ponekad zna da prijavi ABS failure pri startovanju) - nista drugo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je koža na volanu u solidnom stanju a auto prešao 130000 km, ustvari sve je u solidnom stanju

da ne kažem odlično za tu kilometražu. Do sad mi je samo jednom signalizirao lažnu grešku za poziciju

da ne radi ali svi znamo da te konekcije mogu da zataje i zbog prašine koja se uglavnom tu i nalazi.

A što se tiče kvačila pa to se ne menja do 100000 km a posle kako se namesti, može da traje a može i

da rikne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za kožu postoji problem na Bravu 2007 godište, kod novijih je ispravljeno, tako da je verovatno taj 2008 zapravo ipak od onih iz prve generacije sa mogućim dečjim bolestima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O toj koži se priča dosta, sasvim je moguće da je kvalitet varirao.

Kod Stila sam video dosta oguljenih kožnih volana, ali mislim da je istrošenost proporcionalna upotrebi.

Postaviću sliku svog volana Stilo 2005 skoro 150kkm nema ni jednu ogrebotinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cenim da je problem u eksploataciji, tj da se radi o automobilima koji su prešli daleko više nego što piše na cajgeru. Za službeni auto u kome se vozi neko svaki dan, pogotovo ako se vozači svakodnevno smenjuju bez dana odmora za auto, može da se nagura i 150.000km godišnje, a to je samo 400km dnevno. Za eksploatisan auto u Rent'a'Car kući uopšte nije nemoguće ako govorimo i zapadnoj evropi. Godišnji prosek je sigurno oko 100tke za mnogo automobila koji stižu do nas.

E, sad, to je i pozitivna strana medalje za ljude koji se ne zaleću u kupovini, nego gledaju svaki auto i probaju, a odluče se tek kad jasno izgrade kriterijum i naiđu na dobar primerak automobila. Zašto je pozitivno --> jer vuče cene svih automobila na tržištu niže, ne samo loše, nego i jako dobre. Glavni problem je što je kapacitet tržišta očigledno ogroman, jer ima još gomila ljudi koji iz kojekakvih 25godišnjih krševa prelaze u bilo kakav bolji auto. Razvaljen Stilo je za nekog ko je pre toga vozio raspadnutog juga svemirski brod u svakom pogledu. Čovek će da ga kupi, jer ima pogrešne kriterijume šta je dobar, a šta loš auto, pa će da popizdi, menja majstore, ode na forum i da otvori temu gde će da ospe paljbu po tome kako je neki model automobila krš. Ne razmišlja o tome da je zapravo samo njegov primerak loš, jer nije pazio šta je kupovao.

Moj automobil je bio službeni, u Italiji, star 3 godine kada je kupljen. Na cajgeru je imao onih standardnih 104.000, ali je bio u daleko najboljem stanju svih koje sam probao i jedini beli Stilo koji sam dotad u životu video. Računao sam da možda ima i 304.000, ali stvarno nije bilo ozbiljnih tragova upotrebe. Naravno, nisam pogrešio, automobil je bio kupovina kakva se samo može poželeti - prvo boja meni vrlo draga, a drugo, cena je bila baš mnogo niža od proseka, a svega 3g star Stildža je bio prava pravcata retkost u oglasima. Na proleće će biti punih 5 godina kako se vozimo zajedno, a ja još nisam našao niti jedan argument zbog čega je taj auto bio baš toliko jeftiniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nidzo, to isto sam ja 100x rekao - ljudi nemaju iskustva, kupe krsa i onda kuku-lele, Fiat ovakav, onakav. Pre Brava sam vozio Stila i naravno da sam imao znacajno strozije kriterijume pri izboru. Moj Bravo je imao 101000km (prema servisnoj, nalepnici na vratima, a i kilometrazi u motornom kompu), koza na volanu, menjacu ne pokazuje znakove habanja. Ono sto mozda vec pokazuje male znakove habanja je vozacko sediste (kakvo mi je bilo u Stilu ovo je puno bolje, ali su sada kriterijumi strozi :)). Ono sto bih ja svakako zamerio je i skripanje vesanja kad zahladni-isto takvo skripanje sam imao na Stilu...Sto se unutrasnjosti auta tice, stvarno nemam zamerke, sem tih plastika oko rucne, sve drugo je ok i kvalitetno izgleda.

I da dodam moj Bravo je 2007., kupljen proslog leta i placen 8700E, tako da i ta cena (po)nesto govori...

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

otisli smo suvise daleko od teme.ja sam samo hteo da kazem da je bravo nasledio stilove mane ali nisam rakao da je los.meni te mane ne smetaju jer da mi smetaju ne bi vise vozio fiata :coffee::coffee: a problem sa kozom na volanu je nasledio od grande punta .kod stila je druga vrsta koze.isto je i sa sedistem.cak je i anatomija sedista slicna kao kod GP-a.a voleo bi da ga imam ali..... kada dodje vreme :whistle: .imam stila 2005 SW, 8v,mjet koji ima 128000km i nema nikakve tragove koriscenja ni na volanu ni na sedistima.ali opet sve zavisi ko je vozio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koje mane je to nasledio bravo od stila? Kažu stilo ima nežne trapove, pa ko želi da se vozi po džombama i planinskim putevima neka kupi terensko vozilo, a čak je bravo u tom delu odradjen čvršće i kompaktnije. Kod stila su prednja sedišta bila neudobna, kod brava su mnogo udobnija tj. oblikovanija. Kao što sam već spomenuo elektronika na bravu dobro funkcioniše, e sad koje je to mane nasledio od stila?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezne trapove - stilo sam kupio sa desnom losom viljuskom, ista je zamenjena i u narednih 50000km zamenjene su upornice. Po recima majstora trap na Stilu je dosta jednostavno resen pa je lak za odrzavanje i robustan.

Kao vece mane Stila, koje je Bravo nasledio (bar u prvoj seriji, 2007.) bih jedino nabrojao: lezaj kompresora klime i nosace motora. Takodje, neke serije su imale problema sa letvom volana, pa se i to moze nabrojati kao slicnost sa Stilom.

El.servo je svakako bolje resen - umesto potenciometra, za senzor polozaja se koristi beskontaktni, optokaplerski pretvarac, takodje izgleda da je i senzor prisustva suvozca bolje resen.

Sve u svemu po tvrdnjama Seb-a (serviser) sa Cro foruma, Bravo je dosta pouzdaniji od Stila...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako izgleda rucica menjaca od novog brava 1.4 benz-plin sa 104Kkm iz uvoza...

1 stvar koja mi momentalno pada na pamet, auto je presao bar duplo vise

2 stvar ako je kilometraza stvarno prava sto tesko da jeste SRAMOTA

Menjac.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazu da je ta greska uklonjena posle 2008 god, pre toga je stavljana tanka koza koja je pokazivala znake cepanja posle par godina, slican slucaj je i sa GP...

Edited by NED

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije tanka koža već je koža koja je normalne debljine (1,2mm) ali nabačen je plastifikacioni sloj mikronske debljine koji se vrlo lako ljušti (nešto nalik rukohvatu vrata kod stila ili enterijeru kod stila) i zato deluje prefinjenije dok je u dobrom stanju.

Ne treba se cimati oko tog "ljuskanja" postoji način da se to reši :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam Bravo '08., volan je tip-top, ali ručica menjača je oljuštena napred.

Osim zamene, kako se to može rešiti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako je problem skidanja rucice ko na stilu onda ti ne preostaje nista drugo nego da pazaris drugu u Delti ili u FAS-u i da gledas kako da postavis iz

cuga tu novu jer nema skidanja kad je nabijes.

Najbolje ce Miksi da ti objasni zasto i kako jer se srece svakodnevno sa tim stvarima.

Edited by STILISTA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kapiram kako na Bravu starom 3 godine otpada koža, ljušti se itd, a na višestruko starijim automobilima je ok, čak i sa prilično velikim kilometražama? Nije da se zanimam za kupovinu novog Brava, al ovo mi je stvarno rebus :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam Bravo '08., volan je tip-top, ali ručica menjača je oljuštena napred.

Osim zamene, kako se to može rešiti?

Ma nema potrebe za zamenom, ručica se skida, posao se odradi i ista se vraća natrag bez ikakvih problema. Ceo postupak traje sat vremena!

Što se tiče kože jaka je ona i izdržljiva kao i na starijim automobilima ali je problem kao što sam rekao samo u tom tankom sloju

koji je nabačen na kožu (plastifikacija) da bi sveukupan izgled delovao otmenije i skuplje. Kad se ta tanana pokrivka oljušti, koža ostaje u svojoj pravoj debljini, ručica se skine i pdvrgne jednom majstorskom (x/y) zahvatu i ponovo je osposobljena za udobnu i opuštenu vožnju! :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...