Jump to content
FAS Goran
italiano

Fiat Nuova Bravo - saveti/mišljenja/iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Da napisem jedno moje nedavno iskustvo sa gledanjem Bravo-a,pa da se i tema malo ozivi.

Pre nekih 20-ak dana sam otisao na jedan auto-plac da pogledam Bravca..pojavio se u sredu popodne na oglasima,ja u cetvrtak ujutru bio na placu,a prodat vec u petak..izuzetno lep i ocuvan primerak:T-Jet Sport 150ks,2010 godiste,na satu 92.000 km. Cak i da mu je bila vracana km,sigurno nije mnogo jer je opste stanje ukazivalo na izuzetnu ocuvanost. Vrlo visok paket opreme,full koza sa grejacima sedista..dva seta guma (oba u jako,jako dobrom stanju), uradjen veliki servis..doduse nisam ga provozao pa ne mogu da podelim utiske iz voznje.
Prodavan je sa mogucnoscu zamene,te mi je to bila zanimljiva opcija,ali vlasnik placa je bio ubedjen da ce ga brzo prodati za kesh,pa nije ni doslo do kalkulacije/procene vrednosti mog GP..a pokazalo se da mu je procena bila na mestu jer je i otisao za 48h.

Prevashodno pisem ovaj post da bih podelio utiske nekoga ko je prvi put uopste seo u Fiat Bravo. Moram reci da je za mene,kao nekoga kome je GP prvi auto u zivotu,zaista primetna razlika. Nekako iznad svih ocekivanja..ovde na forumu sam naucio da su u pitanju dva razlicita segmenta (Subcompact & Compact) pa je logicno sto je Bravo veci,ali sam se svejedno odusevio prostranoscu..na zadnjoj klupi mesta za finu zhuraju :lol: Mesta za noge ima sasvim dovoljno,za glavu takodje..napred utisci jos bolji - ja nisam previse krupan lik,ali kod mene u GP mi je sve to nekako skuceno.. ako pored mene na suvozacevom sedistu sedi neko korpulentniji ili npr.u zimskoj jakni,neretko cu vec prilikom hvatanja menjaca doci u situaciju da se "ocesem" o nju/njega (bolje nju u svakom slucaju ;))
Kod Bravo-a je bas osetno bolje..nije preterano reci:komfornije. Drugaciji osecaj prilikom sedenja,lepsi,komotniji..pretpostavljam da ovo jos vise dolazi do izrazaja u voznji,narocito na duzim relacijama. Sedista udobnija..materijali u kabini kvalitetniji nego kod GP,iako i dalje mozda ne bas na nivou konkurencije iz nekih drugih grupacija..ipak prijatniji materijali na dodir nogo u GP kojeg ja posedujem. Prostraniji,veci gepek takodje.

Dakle,od onoga koliko sam video/"probao" (estetski i komfor) u pitanju je dosta ozbiljniji auto od mog GP. Kazem -nisam ga provozao cak ni "u krugu",ali pretpostavljam su tek tu razlike osetne.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekako je razlika u klasama vozila najociglednika izmedju B i C klase. C i D nekad gotovo da i nema (npr Octavia i Superb), dok mrsavu B klasu, losije farove (kao po pravilu) i slabiji motor odmah primetis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao potpuno suprotan utisak... Istina, @Decak Iz Vode je poredio sa Sport verzijom Brava, sa sport sedištima, nakrcanog opremom... Kod obične verzije, ta razlika je daleko daleko manja. Eto meni na običnom Bravo-u sedišta nisu gotovo ništa bolja nego u GP-u, prostor napred, za noge meni subjetivno isti, malo je u kabini šire, bolje mesto pozadi i naravno veći gepek. Često u šali kažem da je meni Bravo u stvari GP sa većim gepekom. Naravno da veća platforma, veće međuosovinsko rastojanje itd. donose bolji komfor i bolje upravljanje, ali kada pričamo o prostoru za putnike i kvalitetu enterijera, stava sam su tu razlike baš minimalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlike minimalne između Brava i GPa u kvalitetu enterijera? Jedino što je isto je volan i plastika za podizače prozora, ovo svo stalo je nebo i zemlja :D Da ne pričam o ostalim razlikama, kao da nije ista marka..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je recimo Punto Evo vrlo lepo uradjen unutra (u odnosu na GP). Pogotovo kvalitetom i dizajnom cele konzole, enterijera, sa piano black detaljima, cajgeri u tunelima...

GP generalno kao model, za tu klasu ima sasvim fino mesta za vozaca, cak i pozadi s obzirom da ima krace medjuosovinsko za 8-9 cm... Bravo placa taj prostor na zadnjoj klupi dinamicnim dizajnom i padajucom linijom krova.

S druge strane, ono gde se neosporno vidi razlika u klasama je pre svega sirina auta (neko lepo pomenu dodirivanje laktovima u Subcompactu), komocija po tom pitanju, primetno veci gepek...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, našao sam jedan Bravo koji bih otišao da vidim. Pa ako bi neko bacio pogled na oglas, možda primeti nešto na šta bi trebalo obratiti pažnju.

 

Vidim da ima menjač sa 6 brzina, da li postoji način da proverim koja verzija menjača je u pitanju, pošto sam negde na forumu pročitao da imaju dve verzije menjača i da bi trebalo obratit pažnju na ponašanje u višljim brzinama prenosa kod jednog od njih.

 

Bravooo.thumb.jpg.7b0f3515f2d1646b45f97400708ee19f.jpg

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17469325/fiat-bravo-16-mjt?ref=search-profile

 

ZFA19800004181078

Edited by GoranS
Dodavanje VIN broja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po godištu verovatno m32 (doduše u bravu se zove valjda c530),trebalo bi po vinu da to može da se vidi.
Što se tiče stanja menjača, teško da ćeš moći na placu da primetis, al svakako to više nije preskupo za popravku

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dovoljno je da u svaku brzinu ubaci i malo krene da otpusta kvacilo i ako rucica menjaca dise onda ima lufta u lezajevima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, GoranS said:

Vidim da ima menjač sa 6 brzina, da li postoji način da proverim koja verzija menjača je u pitanju, pošto sam negde na forumu pročitao da imaju dve verzije menjača i da bi trebalo obratit pažnju na ponašanje u višljim brzinama prenosa kod jednog od njih.

Naravno da postoji, samo si malo "pobrkao loncice" ;) sa verzijama menjaca na 1.6 MultiJet.

Sto se tice te motorizacije i manuelnog menjaca, miran si po pitanju "zloglasnog" Opelovog M32.

Tacno je da isle dve verzije, ali su oba FPT-ovi menjaci. Pre restyle stariji C530.6, prepoznaces ga po tome sto rikverc ide desno-dole.

Od Brava MY10 ide novi C635, sa vecim deklarisanim torque koji trpi (350 Njutna), kod njega je rikverc kontra, tj. levo-gore.

Od 1.6 verzija, M32 je isao samo kao robotizovani. Kao i na prve T-Jet benzince od 120 i 150 KS, od MY10 je i kod njih izbacen i zamenjen sa C635.

Evo konkretnih podataka za taj VIN iz ePer:

 

Untitled88.thumb.png.3bd65d69d1bf181566e0279632f2c1e5.png

 

Kacio sam i ranije - ali evo jos jednom kompletne rekapitulacije menjaca za Bravo (M32 ti nosi Fiatovu oznaku C544):

 

b1.png.1ddc2975c757bb6d5d307e3bd5ca9b4f.thumb.png.eaf69d006c81ee4741fb9dc53cc709bb.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovorima. Koliko sam pročitao redova teksta i svega do sada dobro da nisam još koji "lončić pobrkao".

 

Uglavnom išao sam da vidim auto, naravno padala je kiša, pa nisam baš nešto uspeo da vidim da li ima nekih packi ili oštećenja na limariji, zazori na vratima, gepeku deluju ok, hauba mi nekako ima velik zazor do branika, ali to sam primetio i na par drugih što sam ih gledao.

 

Što se motora tiče nije zamašćen (nije opran, vidi se onako lep sloj prašine na njemu kada se skine zaštita), lepo pali i radi, nema nekih čudnih vibracija kad pali. Kvačilo mekano, zamajac po meni je ok (da se razumemo vozim većinom benzince i ponekad dizela bez zamajca pežo 307 66kw). Menjač lepo ide u sve brzine.

Volan ne jednom mestu je počeo da se guli, kugla menjača ok. Ostatak enterijera je očuvan baš lepo.

 

E da i mislim da je dpf zreo za regeneraciju, teks je na italijanskom, pa nisam uspeo da ispratim šta piše, a naravno da nisam slikao.

 

Toliko od mene.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, integralac said:

Kod mene je po eperu stariji C544, auto je euro 4 iako je restyle, a opet rikverc mu je levo gore???

Pa M32 menjac, rikverc mu i jeste levo-gore :) . Kolegi sam iznad pisao za 1.6 MultiJet (za koji je i pitao) i za njegove C530 i C635 menjace.

Sto se MY10 turbo benzinaca tice, T-Jet 150 je izbacen i umesto njega je krenuo MA Turbo 140. A T-Jet 120 konverovan na Euro 5 verziju, tj. motorizacija im je prebacena na Euro 5. Slicno je vazilo i za menjace, izbacen Opelov M32 i ubacen C635.

Voleo bih da vidim tacan datum proizvodnje za taj Bravo, po navedenim podacima deluje da je pre-restyle. Mada od Zabara me nista ne cudi, moguce da su potrosili ono sa lagera :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma dovoljan je bio samo datum, cisto me zanimalo ;) . Ocekivano, pocetak 2010., tu na prelazu su bas sarali, ima svega. Ima cak i nekih sa kraja 2009. a sa detaljima sa MY10.

Sto se najbitnijeg, tj. mehanike tice, restyle benzinci krecu negde od polovine 2010. godine - sa novim Euro 5 motorima (MA Turbo 140 i T-Jet 120 CF5), kao i novim C635 menjacima.

Sa tvojih slika od ranije mislio sam da je Sport u pitanju, a iz ePer vidim da su na Dynamic napakovali par elementa sa Sporta.

PS: Za moj ukus, najlepsa boja na Bravu :thumbup: , ja nisam bio te srece. Tamna stakla bi mu legla bi kao du*e na nosu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Only Fiat :) koliko sam znao da razlikujem ovaj je sport sport, po svemu tako ispada, "obican ne bi ni kupio" nekako pored sporta nije to to

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nov sam na forumu. Verovatno vec ima negde napisano ali ako bi neko mogao blize da me uputi da ne trazim previse.

Interesuje me koji je motor kod brava najekonomičniji i najisplativiji?

potrošnja/registracija/održavanje/pouzdanost

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

verovatno

90 105 ili 120?

 

Negde sam pročitao da su 1,9 top motori

Edited by horvat
nepotreban citat prethodnog posta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa..bolje Fiat nije imao nikad :D ali ako hoces 1.9 onda ces biti primoran da gledas primerke sa pocetka proizvodnje jer su brzo presli na 1.6mjt i 2.0mjt

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treba bežati od 2.0 multijet. Ja sam bio skeptičan i rešio da probam.

Prezadovoljan.

Ono što mi je smetalo na 1.9 jtd ovde je otklonjeno.

Malo je skuplje održavanje ali je radost nemerljiva.

Evo besplatnog hint-a:

Na 2.0 multijet od 121KW - 165KS (verovatno i sve ostale). termostat ne mora da se menja ceo sa kućištem (oko 4500 din sa rukama majstora) već može da se menja samo uložak od 470 din. koji se prodaje kao originalni deo sa katalošlim brojem - nije budževina.

Probano i odlično radi na mojoj makini.

Tako da mu to dođe značajno  jeftinije od termostata na 1.9 jtd.

Edited by BaneJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na najmanji dodir gasa jtd kreće prejako - povlači prejako, tako da se u gradskoj gužvi (pođi-stani) vozi najviše na kvačilu. Teže se vozio uz brdo (veći uspon) u nazad kada je trebalo precizno doziranje uz skretanje. Što mi nije odgovaralo. Konkurencija, hdi i tdi je to lepše rešila, ne kažem bolje, samo nekako mirnije. Znao je i da se ugasi na manjem gasu.

Ovaj 2.0 ima manji udar na polasku, lepše i sofisticiranije povlači. Na polasku mirno kao benzinac, mekše ali sigurno povlači, do sada mi se nije ni jednom ugasio čak i pri vožnji u nazad pri malom gasu na većim uzbrdicama. 2.0 nema onaj jtd udar momenta koji posle oko 3700 počinje da slabi i na oko 4200 nestaje.

2.0 ne zna za dosta. Kreće takoreći mlitavo (ali sigurno) i posle konstantno puni i puni i puni. Vozi se skoro kao da je automatski menjač.

2.0 nema nikakvih vibracija, kod paljenja jedva da se oseti a kod gašenja se ništa ne oseti, ni malo se ne zatrese, dok je jtd znao da protrese i na paljenju i gašenju (dobri su bili nosači, u vožnji i na leru jedva da se osećao).

Jtd je radio pomalo neprijatno bučno, ovaj tiho melje kao da ima 5 cilindara

Edited by BaneJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...