Jump to content
FAS Goran
italiano

Fiat Nuova Bravo - saveti/mišljenja/iskustva pre kupovine

Recommended Posts

@Neno - mogao sam citirati ceo tvoj "tekst" ,ali ipak pricas o nedostatku snage...pogotovo u delu u kojem kazes da planiras preticanje.

Znamo svi sta to znaci i kakva je to voznja.

I sto se mene licno tice - sva sreca pa su mi takve voznje rezervisane samo za sluzbeni auto...

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, italiano said:

Sto se tice potrosnje - prosek mi je 7.5 litara za celokupnu kilometrazu, sto je za benzinca sa povecom kilazom odlican rezultat

Takodje 1.4 benzinac koji je: tezi, duzi, siri, ali nizi i sa manjom ceonom povrsinom. Sa 50% vise KS i skoro duplo vecim obrtnim momentom - prosecna potrosnja u vlasnistvu za litar manja, tacno 6.51l do sada. Registracija isto smesna, eto samo te pomenute stvari... Takodje se normalno koristi, bez ikakvog "divljanja", "lepljenja u sediste", vec za apsolutno normalnu i opustenu voznju sa rezervom snage za uzivanje i kada zatreba, kao sto rekoh. 

Niko ovde koliko vidim ne propagira trke, glavu u torbi, ne leci komplekse (za poslednje tek ne bi ni vozili Fiate)... Tako da sam, kao i cenjeni kolega koji to pomenu, siguran da se niko nece naci prozvanim. Dosta clanova ovde i licno poznajem, apsolutno odgovorni, sa zivotnim i vozackim iskustvom, ljudi sa porodicama...

Meni je recimo kada sednem u bilo koji atmosferac nase "narodne" kubikaze (posto je vrlo malo onih preko 2l) osecaj najblaze receno "unresponsive", pogotovo u medjuubrzanjima na putnim brzinama, na stranu sto trazi mnogo vise rada sa menjacem (sto mi uopste i ne smeta). Generalno se vrte na visim obrtajima, veca potrosnja, veca buka... Mozda su me turbaci koje sam vozio prethodnih 15-ak godina razmazili, ne znam... Ako gledamo nova vozila, nevezano za Fiat - mali atmo benzinci od 90-100 konja u vozilima C klase su stalno na nekim akcijama, zasto? Realno niti tu ima neke ustede u gorivu, niti performansi, ali im je prednost svakako jednostavnost, jeftini servisi i registracija. Kada se podvuce crta, maltene nestaju pod navalom modernih malolitraznih turbaka, zasto? S druge strane, kod polovnjaka, maltene je pravilo da sa takvim motorima dolazi poprilicno siromasna oprema. I to su mane koje ja navodim i znam da bi mi smetale, nekome drugom ne i to apsolutno postujem.

Sto se konkretno Brava tice, upravo 1.4 90 je jedini atmo motor u celokupnoj ponudi. Od benzinaca su na istom 1368 bloku isli turbaci T-Jet 120/150 i MultiAir 140 (ne racunam 1.8 ETorq Brazilca). Od dizela naravno iskljucivo turbo, 1.6 MultiJet 90/105/120, 1.9 MultiJet 90/120/150 i 2.0 MultiJet 165.

Svakako samo drugarski caskamo i poredimo licna iskustva. Dovoljno je da bar jednom coveku koji ovo cita eventualno pomognemo u izboru atmo/turbo/dizel/benzin ;) .

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, vdeki said:

Jednom 300Nm, nikad vise nazad...ili samo malo nazad :-)

 

Послато са MI 6 уз помоћ Тапатока

 

 

 

 

 

 

 

 

Tako je, sa 140ks i 300+ Nm sam prešao na 70ks i 180Nm. Uh, tuga, pa se opet sada vraćam na 140ks i 320Nm B). Nije to ništa specijalno, ali se bar vozi relaksirano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima... Evo i mog prvog posta, da doprinesem community-u :) Pocetkom prethodne godine, spletom vrlo cudnih okolnosti kupih Bravo 2009. 1.6Mjet 88 Kw. Nikad pre nisam vozio Fiat, osim Zastava ako to i moze da se racuna.. I mogu da vam kazem da sam prezadovoljan. Primerak koji sam kupio je u ok stanju, ako zanemarimo da ga je prethodni vlasnik tu i tamo "cackao" o ograde s obzirom da nije bas neki vozac ali sto se tice odrzavanja je bio perfekcionista. Elem da ne duzim mnogo. Imao sam prilicno kesa tada, kupio auto sredio sve sto je od bitnijih stavki: mali, veliki servis, gumice, nosaci (one pozadi nisam sto ih zovu "tenis"ili kako vec, to cu na prolece), pranje dizni, zamena sfernih letvi itd... Poskidao DPF, EGR... I mogu da vam kazem da je auto napravljen za sve pare (osim plastike i pojedinih delova karoserije gde je lim skoro debljine kao papir ali meni ne smeta), a jesam vozio svasta pre toga... Tako da mozda sve ovo zvuci kontradiktorno, ali bih preporucio svakome ko bi pouzdan auto, koji ne zahteva previse ulaganja. Poz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje si prošao nego da si uzeo tdi to godiše

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, neshtry said:

Bolje si prošao nego da si uzeo tdi to godiše

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока
 

Cuti, za malo... Inace malo pre nego da kupim Bravo, gledao sam nekog Golfa V 1.9TDI. Da ne gresim dusu lepo je isao, ali mi nekako bio tesan. Bravo bas komforan po mom misljenju, ima prostora, ne udaras suvozaca ramenom, u gepeku takodje sasvim korektno prostora... I odlucih se za Bravishu. :)

E da... Dosta sam citao forum sto se tice EGR ventila i DPF-a. Moja preporuka za sve one koji se misle da li da skidaju ili da ne skidaju je da skinu. Ne bih znao tehnicki da vas "opravim" da li treba ili ne ili da li je dobro ili lose na duze staze, ali po performansama i voznji od kada sam skinuo sve to auto odlicno ide, ubrzava, ne stuca na nizim obrtajima pri ubrzavanju... Osim sto se sagorevanje dizela oseca vise nego ranije ali jbg... Sad samo da se molim da nece da kontrolisu ekolosku stranu vozila na tehnickim pregledima uskoro. :D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd taj 1.9tdi đene-đene,ali 2.0 tdi je masakr za džep...jedan poznanik(muž koleginice moje žene) uzeo A6 2.0tdi.Oduševljen,hvali ga...prošlo 3 meseca,ja ga vidim vozi Insigniu...Pitam ga ja gde je Audi,kaže pusti,nestaj mi na muku...

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš me zanima koji je 2.0tdi bio u tom A6. Ima ih mnogo vrsta, molim te za kodnu oznaku motora ili bar snagu i godište. 

Po toj logici i 1.9mjet 16v od 150 ks je masakr, nije baš usamljen slučaj da usisa klapne iz usisne grane i eto veselja. Isto važi i za BMW e46 320d od 150ks. 

 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

A uzeo je jod vece gomno tj Insigniu kojima je 90 od 100 zakucao motor na lezajevima radilice. 

Naravno pricam o 2.0CDTI motoru koji sam po sebi nije los ali su ga skenjali sa nekim opelovim resenjima. Najobicniji senering uljne pumpe je projleo Insigniu koja se kotira kao Astra zbog loseg glasa o motoru. 

Inace Nislija ti bas i nemas neki osecaj za prostor jer Golf 5 je veci unutra u svakom pogledu a pogotovo na zadnjoj kluoi gde Bravo ima manje mesta za noge od Grande Punta. 

Proveri malo bolje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta je problem zameniti gumicu koju spominjes pri redovnom servisu... Bilo je problema koje navodis iz razloga sto su taj motor odrzavali "majstori" a ne majstori

Sent from my E2105 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam znao za gumicu dok mi Milutin nije rekao da je menjao.. Posle procitam i skapiram da je to obavezno.. Alfini lepo kaze problem je sto "majstori" odrzavaju kola.. Kada sam uzeo auto terao sam kod svog majstora, koji naravno nije imao pojma za taj problem pa sam tako uradio veliki bez menjanja gumice. Kad mi je Milutin rekao za gumicu, tada sam vec uveliko presao kod Gorana, pitao ljude, oni su bili u fazonu pa da to se menja redovno u smislu poznat je problem..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nislija

Kao što reče Dule, da li si ti seo u Golf 5 pozadi, ono kada namestiš vozačko sedište kako tebi odgovara? 

Ja sam hteo da kupim Bravo, ali jbg, iza mene (visok sam 184cm), jedva može da se sedne. Može, ali mora da se rašire noge. Mesta ima kao i u Golf 4. 

Golf 5 je druga priča, mnogo je komotnije pozadi nego u Bravu, mada nije kao u Lancia Delta, ali ima mesta za glavu, za razliku od Delte. 

Ergonomiju neću da pominjem, bravo je užasan po tom pitanju, već sam pisao. Zaboravio sam da pomenem naslon za ruku u Bravu, koji ne služi ničemu... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Baš me zanima koji je 2.0tdi bio u tom A6. Ima ih mnogo vrsta, molim te za kodnu oznaku motora ili bar snagu i godište. 

Po toj logici i 1.9mjet 16v od 150 ks je masakr, nije baš usamljen slučaj da usisa klapne iz usisne grane i eto veselja. Isto važi i za BMW e46 320d od 150ks. 

 

Nemam pojma,brzo otišao...Pije puno ulja,ko na pasatu mk6

Svi znaju za klapne,srede to vozaju se.

 

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
A uzeo je jod vece gomno tj Insigniu kojima je 90 od 100 zakucao motor na lezajevima radilice. 
Naravno pricam o 2.0CDTI motoru koji sam po sebi nije los ali su ga skenjali sa nekim opelovim resenjima. Najobicniji senering uljne pumpe je projleo Insigniu koja se kotira kao Astra zbog loseg glasa o motoru. 
Inace Nislija ti bas i nemas neki osecaj za prostor jer Golf 5 je veci unutra u svakom pogledu a pogotovo na zadnjoj kluoi gde Bravo ima manje mesta za noge od Grande Punta. 
Proveri malo bolje. 
A izvinte o kakvoj se gumici radi, da i ja menjam? Jedino ako ne mislite na zaptivac rezervoara koji sam menjao?

Послато са MI 6 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, marko.jovanovic said:

@Nislija

Kao što reče Dule, da li si ti seo u Golf 5 pozadi, ono kada namestiš vozačko sedište kako tebi odgovara? 

Ja sam hteo da kupim Bravo, ali jbg, iza mene (visok sam 184cm), jedva može da se sedne. Može, ali mora da se rašire noge. Mesta ima kao i u Golf 4. 

Golf 5 je druga priča, mnogo je komotnije pozadi nego u Bravu, mada nije kao u Lancia Delta, ali ima mesta za glavu, za razliku od Delte. 

Ergonomiju neću da pominjem, bravo je užasan po tom pitanju, već sam pisao. Zaboravio sam da pomenem naslon za ruku u Bravu, koji ne služi ničemu... 

Ja sam 190cm ali meni nekako Bravo lepo lego... Nema potrebe da se vozim pozadi tako da nisam ni sedeo, uglavnom supruga i cerkica ali se one nisu zalile, na oko jeste malo tesno za kurpulentnije ljude... Kao vozac i suvozac mi je ok, mislim to mi je subjektivni osecaj. Komande lepo rasporedjene... Secam se da sam se u Golfu udarao ramenima sa vlasnikom koji je sedeo pored mene (onako, momak je slicne visine kao i ja). Mislim Bravo je generalno ok. Letos vozio skoro 2000km po Grckoj, nisam se zamarao previse ako na ergonomiju sedista mislis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravac je spoljnim dimenzijama veci auto od Golfa V, duzi 13 cm, siri 4 cm, vece medjuosovinsko rastojanje, veci gepek... Ali placa danak oblom dizajnu, u pravu su Marko i Dule, davno sam gledao neka poredjenja - siri je od Golfa unutra napred, pozadi je maltene isto. Ali mislim da Golf ima nesto vece rastojanje od pedala do zadnjeg naslona, sto je u sustini i najbitnija mera za putnike nazad. A opet zbog kockastijeg dizajna ima vise prostora za glavu pozadi, generalno je to "mana" prilicno Italijana (Bravo, Delta, 159,...). Pa ko sta preferira, dizajn vs prostor.

Mada generacijski, Bravo je za poredjenje sa Golfom VI koji je opet tu negde sa dimenzijama kao i V.

Bas sam se kuckao sa Markom pre njegove kupovine - pre svega na temu motora, ali i ergonomije, materijala i odnosom lezanja/udobnosti - posto sam gledao par modela u C klasi, 2010-2015, licno sam vrlo zadovoljan Sportom, sa uzivanjem sam proslog leta vozio do mora i nazad. A cinjenica je da je pozadi malo tesniji. Naravno, postujem svako drugacije misljenje, tu smo da drugarski prokomentarisemo i uporedimo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre neki dan sam vozio novom Mercedesu CLA,slično ko u Bravu pozadi.Uzgleda da je pozadi samo za decu...

 

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

 

 

 

221c7265dc3e09473e214d3a087c553e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako, pozicija sedenja u Bravu je meni sasvim ok, s tim da naslon za ruku, ne sluzi nicemu. Trebalo bi da je bar 5 cm visi.

To je ono tradicionalno italijansko ne razmisljanje o funkcionalnosti.

Bravo ima marginalno veci gepek ~ 15 litara. A sto se prostora na zadnjoj klupi tice Bravo je bas los, nije ni Golf bolji. Marginalno.

Ono gde mene Golf ubija je tvrdoca u voznji. Svaku rupu i neravninu osetis. Vozio sam se jedan duzi put na 17" i to je tiha jeza. Ni na 16" nije mnogo bolji.

Mozda je subjektivan utisak, ali je meni Bravo daleko udobniji.

Super je to "lezanje na putu" ako hoces da se malo zabavis po krivinama, ali za 97% vremena koje provodis u saobracaju....

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Dule 021 said:

A uzeo je jod vece gomno tj Insigniu kojima je 90 od 100 zakucao motor na lezajevima radilice. 

Naravno pricam o 2.0CDTI motoru koji sam po sebi nije los ali su ga skenjali sa nekim opelovim resenjima. Najobicniji senering uljne pumpe je projleo Insigniu koja se kotira kao Astra zbog loseg glasa o motoru. 

Inace Nislija ti bas i nemas neki osecaj za prostor jer Golf 5 je veci unutra u svakom pogledu a pogotovo na zadnjoj kluoi gde Bravo ima manje mesta za noge od Grande Punta. 

Proveri malo bolje. 

Slabije malo... proveri ti bolje... ;) Rekoh da za zadnji deo ne znam jer se ne vozim pozadi, napred je extra... Nije da sam izvlacio metar da merim ali mi referenca bila ramena i suvozac. Isti lik u Golfu pored mene i u Bravo. U Golfu ga guram ramenom desnim kada menjam brzine, a u Bravo se nismo ni dodirivali ramenima. A o egzaktnim merama nisam kompetentan da pricam jer nisam merio...

Edited by Nislija

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Smireni said:

Ovako, pozicija sedenja u Bravu je meni sasvim ok, s tim da naslon za ruku, ne sluzi nicemu. Trebalo bi da je bar 5 cm visi.

To je ono tradicionalno italijansko ne razmisljanje o funkcionalnosti.

Bravo ima marginalno veci gepek ~ 15 litara. A sto se prostora na zadnjoj klupi tice Bravo je bas los, nije ni Golf bolji. Marginalno.

Ono gde mene Golf ubija je tvrdoca u voznji. Svaku rupu i neravninu osetis. Vozio sam se jedan duzi put na 17" i to je tiha jeza. Ni na 16" nije mnogo bolji.

Mozda je subjektivan utisak, ali je meni Bravo daleko udobniji.

Super je to "lezanje na putu" ako hoces da se malo zabavis po krivinama, ali za 97% vremena koje provodis u saobracaju....

Znači da ne kupujem 17" felne za letnji set? Meni je na fabričkim 205/60/16 odličan (možda sam očvrsnuo posle 45000km u Idei, koja je užasna). 

Šta znam, kažem, u Golfu mogu da sednem iza sebe. U suštini me briga, nego mi žena ponekada zvoca kada sedne pozadi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vozio i jedan i drugi  i znam o cemu pricam.

Golf je auto za Bravo sto se tice mesta na zadnjoj klupi i sedista keje je u Bravu skroz promaseno i jedno od najgorih za sedenje u klasi.

Tabla je lepsa nego na Golfu i to priznajem a sto se tice udobnosti  kad se oba u dobrom i ispravnom stanju porede Gold je cak i za nijansu udobniji.

Porediti  neki dobar primerak sa nekim raskantanim i losim je total nezahvalno.

Moj Golf 4 je imao 18" tockove i bio je sasvim lepo udoban i fino je upijao neravnine ali nije bio kanta i bio je tako sacuvan i ispravan da je mogao da parira mnogim automobilima starim 4-5 godina koji se voze kod nas.

Mana Brava bar iz mog ugla gledanja je i ta kriva tabla i to je jedini auto koji ja nisam mogao parkirati ravno  tj paralelno sa linijom na parkingu. Prosto smo se sprdali kad sam ga trebao parkirati jer  to je bilo nemoguce da ubodem a vozio sam ga mesecima dok Golf  maltene mogu zmurecki u dlaku da parkiram kako treba i po PS-u.

Cak i kad sam prodao Bravo i posle par godina hteo opet da ga uzmem probam jedan od kolege i kad sam ga parikaro zena pocela da se smeje i ja se setim zasto.

Nije pravljen za mene pa to ti je iako kao auto je dobar a pogotovo sa 1,9Mjet motorom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, marko.jovanovic said:

Znači da ne kupujem 17" felne za letnji set?

Vidi, ne mora da znači. Zavisi od čoveka. Možda imaš viši prag tolerancije. Možda je tebi to sasvim ok.Ako možeš da probaš, bilo bi najbolje.

U poređenju sa Bravom na 16", osetno tvrđe. Meni ispod granice prihvatljivog.

Opet, recimo moj matori pojma nije imao o čenu ja pričam, kako je to punto neudoban? :D

Naučio čovek na Pinca i Kampanjolu, sve mu ok.

 

Bravo je sa prostorom pozadi kritičan, tu nema zbora. Iza mene ne može nosiljka za bebu (tzv jaje). Da bi stala iza suvozača treba debelo da se pomeri napred. Jedva žena sedne a ona je 169cm.

Edited by Smireni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...