Jump to content
FAS Goran
italiano

Fiat Nuova Bravo - saveti/mišljenja/iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Nema na cemu, ali ovo ti ne govori nista sto vec nisi znao :)

Proizvodnja novembar 2013. i prva registracija 2014. Oprema je manje vise klot kao sto vidis na slikama ali to si rekao da ti nista ne znaci.

Ako ti se svidja, dodji i pogledaj auto i to je to. Mozes jos eventualno da pozoves neki ovlasceni servis (tipa Stojanov) i da ih zamolis da ti procitaju na osnovu VIN-a poslednju upisanu kilometrazu i ako je bila neka veca popravka..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz pomenutu proveru odrzavanja/kilometraze u ovlascenom (a relativno je mlad auto, pa moze da bude prilicno validno za trenutno stanje) - posto vidim da je auto uvezen iz IT, mozes da trazis i prethodni registarski broj auta. Na osnovu njega mozes preko zabarskog Utima Revisione da proveris datum i kilometrazu na poslednjem tehnickom pregledu tamo: https://www.ilportaledellautomobilista.it/web/portale-automobilista/verifica-ultima-revisione

Apropo pomenute opreme, uz malo strpljenja, pracenja ponude i pravovremenog reagovanja moze da se dobije Blue&Me (handsfree telefon+glasovne komande+USB prikljucak za mjuzu), digitalna dvozonska klima, tempomat, fabricki alarm, parking senzori napred/pozadi, fabricka ksenon svetla, tamna stakla pozadi, navigacija... Na napucanijim i panorama, elektricna kozna sedista, grejanje istih, kacket+pragovi, drugacije felne i vesanje... Itd., itd. sta je vec kome bitno (ili nebitno :)) , cisto pominjem opcionale. Uz sitnu doplatu steta ne iskoristiti, totalno je drugaciji dozivljaj istog modela. Bar moje skromno iskustvo i misljenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi,

 

Hteo bih da kupim Bravo 2009 godiste, 1.6, 90 konja, zapao mi je za oko jedan i mnogo mi se sviđa,pa me interesuje kakav je taj motor, da li postoje neke mane na tom modelu generalno (od motora pa na dalje), i kolika je cena nekog redovnog odrzavanja?

 

Zahvaljujem se na odgovorima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Premotaj par strana unazad, već je pričano o tom motoru.

Sveopšti utisak je da je slabašan za tu karoseriju, a i nije baš čest. mislim, sve shodno ukusima, ako si ga vozio i odgovara ti kako ide, onda zanemari ovo :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/25/2018 at 11:54 AM, IDzO said:

Evo informacija na osnovu VIN.

Hvala @shomispc

 

E sad, da li je vredno dolaska u BG, ne znam :)

 

 

 

Moje iskustvo sa Balkanom je pozitivno - kod njih sam kupio prethodni A4 (to je bilo 2014.). Uredno su mi poslali pdf dokumentacije sa licitacije - tu se videla km auta, stanje (slike), oprema i slicno. Auto sam kupio sa 164000 i vozio nekih 40000km bez problema. Uredno se cujem i sa momkom koji je auto kupio od mene - ni on nije imao problema do sada.

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre par strana pominjan 1.4 tjet. Taj mltor imam u delti. Mali servis u ovlascenom i sa original delovima kosta 9.000. Veliki oko 16.000 sa originalnim zupcastim. Za obe cene ukljucen rad. Potrosnja grad oko 8 autoput 7 a magistrala izmedju 6.5 i 7.5. Zimi zna da bude 10.5 l kratke relacije kad su. Elastican motor koji dobro zvuci i odlicno vuce. Svecice su iridijumske 1600 kom i menjaju se 60tak hiljada. Prost za odrzavanje i vidim na zapadu da prelaze komotno 350.000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odrzavanje je prilicno povoljno, imam identicno iskustvo i sa MultiAir. Otprilike su kompletni troskovi posedovanja i komplikovanost vrlo blizu na modernim turbacima, bilo da su benzinci ili dizelasi slicne snage u pitanju. Servisi i registracija primetno jeftiniji, veca potrosnja i 10% jeftinije gorivo, potencijalni skuplji kvarovi relativno slicni. Sve se manje-vise svodi na licni afinitet i ko sta voli da vozi, bar je moje iskustvo u posedovanju oba takvo.

7 hours ago, shakalkv said:

Potrosnja grad oko 8 autoput 7 a magistrala izmedju 6.5 i 7.5.

Mene samo zanima koja je prosecna brzina za gradsku potrosnju od 8l? Posto T-Jet, pogotovo 150, zna da srkne po gradu, cak je fabricki deklarisan na 9.3l.

Pitam, posto je MultiAir deklarisan na 7.3l, koji za BG naravno deluju smesno. Cak i nemam toliko zestokih kreni-stani relacija, pa se potrosnja vrti izmedju 8-8.5l . Na magistrali opusteno spustam na trunku preko 5l normalnom voznjom (fabrika kaze 4.8l). Generalni prosek u mom vlasnistvu 6.5l (fabrika 5.7l). Poredjenja radi, Stilo JTD u maltene istim uslovima, za skoro 11 godina ukupni prosek 6.1l .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za tjet 150ks je deklarisana gradska 8.9l ako se dobro secam. Moja potrosnja je po kv gde nema velikih guzvi niti cestih stani/kreni. Za prosecnu brzinu cu videti pa javljam. A na otvorenom najmanje sto sam spustio je 6l i to brzine do 90km. Za sve potrosnje koje sam napisao je bez klime sa letnjim gumama i u toplijem delu godine. Multier definitivno spusta potrosnju ali sam cuo da je nesto slozeniji od tjeta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, niza potrosnja i maltene dizelski obrtni momenat (+Sport dugmence), zahvaljujuci varijabilnoj kontroli usisa u nekoliko modova, preko MultiAir hidro-razvoda. Dodatna tehnologija na klasicni T-Jet (ali i potencijalni trosak za odrzavanje), koju guraju svo vreme evo i do najnovijih GSE T3 i T4 motora. U njima je vec MultiAir III generacija sistema. 

Dopisi bas prosecnu brzinu za tu potrosnju, ako te ne bude mrzelo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihaaa to je brza brzina. Meni bude 17km/h max :D Da imas ovu prosecnu , trosi bi ladno 11l :D

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima! Nov sam clan. Moje pohvale za ovaj sajt i forum!

Pre 6m kupio sam Fiat Bravo 1.4 90 KS (2013) od prvog vlasnika, kupljen nov u Srbiji sa kompletnom servisnom dokumentacijom. Kuci sam ga doterao sa cca 32.500 km. :rolleyes:

Citao sam malo komenare, koje su ostavili drugi clanovi u vezi sa osnovnom benzinskom verzijom novog Brava (1.4 od 90KS). Koliko vidim, misljenja su vecinom negativna...

E sad, da sam malo mladji i neiskusniji vozac (kao sto nisam B)), moram priznati da bi se malo zabrinuo, ili bar zapitao, da li oni (bar ta vecina) uopste govore o autu, koji sam ja kupio!? :unsure:

Aktivan sam vozac vise od 20 god. i za to vreme presao sam "dosta" km i promenio solidan broj vozila raznih proizvodjaca (od Fice pa sad do Brava), raznih . Sva moja vozila su bila kupljena od prvog vlasnika, nisu bila iz uvoza, redovno su bila i ostala kod mene odrzavana i sa ni jednim vozilom nisam, hvala bogu, imao nikakvih ozbiljnijih problema. Vecina njih su bili benzinci, ali sam imao i moderne turbodizelase...tako da sam vrlo dobro upucen u prednosti i mane B i TD motora.

Sta hocu da kazem...uz duzno postovanje svacijeg misljenja i afiniteta....

Fiat Bravo u osnovnoj verziji sa benzinskim 1.4 motorom i 90KS je sasvim dovoljan auto za potrebe prosecne srpske porodice (sa 1-2 dece), koja godisnje prelazi prosecan broj km (u prevodu 5-15.000 km). Cinjenica jeste da Bravo sa tim motorom nema snage u preticanjima i na autoputu kao njegove JTD verzije i da trosi "vise" nego dizel varijanta, ali isto tako rec je o proverenom i vrlo izdrzljivom Fiatovom motoru, cije je odrzavanje jednostavno i mnogo jeftinije nego kod dizela, kod njega nema rizika da ce doci do neke skupe havarije, kao sto to moze (i ne mora, ali nikad se ne zna) biti kod dizela (dizne, zmajac, turbina,...), rad motora je mnogo tisi i mirniji, manje prlja okolinu (nekome je i to bitno :D) i dr...

Slozicete se, mogle bi pristalice i jednog i drugog tabora da nabrajaju jos mnogo argumenata "za i protiv" jednog ili drugog.

Da se vratim na mog benzinca.

Ja sam ljudi stvarno zadovoljan ovim autom i njegovim performansama (i naravno uzitku) koji pruza u voznji na ovim nasim srpskim drumovima. Zadovoljan, ali ne odusevljen, i to je istina... Da bih bio odusevljen, morao da bih da uzmem JTD verziju od jedno 120 KS, ali je pitanje da li bih mogao da nadjem takav sa manjom (bar realnom) kilometrazom, pravom servisnom istorijom itd. Ali je i pitanje da li meni (uzimajuci u obzir moje realne potrebe) uopste treba takav auto samo radi uzitka i povremenog ne/potrebnog preticanja kolone automobila na autoputu ili Ibarskoj magistrali?!

Meni ne...definitivno, jer u toku godine 90% svoje kilometraze predjem u lokalu, sto znaci gradska (70%), medjugradska (20%) i voznja na otvorenom putu (10%).

Letos sam sa suprugom, 5-god. sinom i punim gepekom (koji nam je sa svojih 400 lit. bio sasvim dovoljan) otisao na duzi put (letovanje) do destinacije koja je bila udaljena cca 750 km u jednom pravcu, od cega je cca 80% autoput. Nakon povratka sa puta ostao sam i postao jos zadovoljniji kupljenim autom i onim sto mi je pruzio u toku voznje... udobnost, performanse, potrosnja, pouzdanost...

Na kraju puta, bord kompjuter je pokazivao cca 7 lit/100 km (inace prosecna potrosnja u toku najveceg/najcesceg dela eksploatacije iznosi 8-8.5 lit/100 km), klima je dobro hladila prostor kabine sve vreme puta, auto je bez problema u 6.brzini dostigao i odrzavao "cruze" brzinu (max. dozvoljenu) na autoputu od cca 130 km/h, audio uredjaj je bio na nivou zadatka, a zvucna izolacija se pokazala kao sasvim solidna (pri brzinama kojima smo se kretali kako na AP, tako i na magistralama), menjac precizan i mekan, farovi ako ne odlicni onda bar vrlo dobri...

Ljudi, ja sam zadovoljan, jer je auto ispunio moja ocekivanja (o dizajnu i estetici necu uopste ni da pricam :wub:) u skladu sa mojim potrebama. Jednostavno, meni vise ne igra neku ulogu to koliko je auto startan, da li moze da "potegne" i "zalepi" vozaca za stolicu, vec da li moze bezbedno moju porodicu i mene da odveze od tacke A do tacke B i da me registracija i odrzavanje izadju jeftinije, a sve to uz "neodoljiv dizajn" :-)

Malo oduzih, ali ne zamerite...

P.S. Autogas ne nameravam da ugradjujem! :whistle:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

I mi (ja uglavnom :D ) koji sam kudio tu verziju motora, а i ti koji si zadovoljan njime se ipak slazemo u stvari zbog koje sam ga i kudio, a to je...

 

8 hours ago, Neno said:

Cinjenica jeste da Bravo sa tim motorom nema snage u preticanjima i na autoputu

 

...i to je to :) za sve ostalo napisano se slazem

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa drugari i ja sam imao tu verziju motora i doziveo da blok pukne na 120.000 da glava pocne da se raspada na 145.000 da karike prosviraju na cc 130.000, gumice ventila, razna creva i crevca, poludele lambde i zacepljene katalizatore ne racunam....i da, auto nije bio uvezen, bio je kupljen kod nas, drugi sam vlasnik bio (prvi ga je redovno odrzavao,stariji covek je bio u pitanju)

Uglavnom, super je on za voznju, posrce u gradu ladno 10-11 benzina, na otvorenom je druga prica, tu pada lagano na 5.5-6l, naravno bez klime, jer sa klimom je mrtav, jos ako su 2 ili 3 osobe u njemu sa vozacem ide lagano uz Pazarsko brdo ili crkvine nekih 50 km/h, preko toga jednostavno NE MOZE. A to je sve samo ne uzivanje u voznji....

Jedino sto kod njega valja je izgled i to je to.

U taj auto sam za 3 godine ulozio cirka 2700e i na kraju ga prodao za 2500 jer nisam mogao vise da se nerviram i da se brinem gde cu poci i sta ce da mi crkne u putu, da li ce kvacilo da propadne ili ce chek lampa da se upali i otera ga u safe mod....prodat je sa nekih 165.000 km pravih.

Da ne bude zabune, nisam neko ko od auta trazi neke sulude perrformanse, uglavnom sam u zivotu imao i vozio Italijanske automobile, ali za ovaj auto sa ovim motorom, mala Panda kockica biznis 1.1 , je spejs satl licno, u svakom pogledu.

Sent from my MI 8 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

E jbg, pa taj motor ide u gomilu automobila, i koliko sam upućen nije baš smeće. Napamet znam da ide u:

Fiat 500L

Fiat Punto 2, 3

Fiat GP

Fiat Idea

Lancia Musa

Lancia Y

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Neno

Slazem se sa Milutinom, sve si lepo rekao, ali iz svog ugla gledanja. Sto naravno postujem.

Takodje imaj u vidu da poprilicno nas ovde ima i godina i iskustva, ne komentarise iz ugla napaljenog klinca da bi pobijao drugacija misljenja, nego cisto dobronamerno. Niko ne spori da je najveca prednost tog motora pomenuta jednostavnost, u pitanju su stari i dokazani FIRE atmosferci. Mali troskovi odrzavanja - jeftina registracija, jeftini servisi, dostupnost delova... I tu se uglavnom prica zavrsava. Licno mi ne predstavlja neko dostignuce da savremeni auto C klase moze da dostigne i odrzava 130 km/h na autoputu ili da mogu da vozim optereceniji auto pod klimom "u brazdi" iza neke poluprikolice na vijugavoj magistrali. Posto pominjes bezbednost (a mozak je na prvom mestu) - ta rezerva snage mi opste ne treba ni za kakvo "divljanje", "lepljenje za sediste" i sl., nego upravo za bezbednu, udobnu i opustenu voznju. Laka i brza preticanja, motor se vrti na manje rpm, manje buke, manja potrosnja... A i na putu ne zavisi sve od tebe - dovoljno da ta snaga samo jednom zatreba... Sa druge strane su nesto veci troskovi odrzavanja (a i to zavisi kako ce konkretan primerak posluziti za pi*ljivih par desetina hiljada km u nasem vlasnistvu) - pa neka svako bira prema svojim afinitetima.

Najveci nedostatak 1.4 atmosferca je torque od 128 Nm dostupan na tek 4500rpm. Sto znaci da mora da se gazi da bi isao = veca potrosnja, veca buka, detaljnije predvidjanje situacija... Posto pominjes dizele i 120 KS - u toj snazi, te generacije opusteno imaju 300+Nm na cca 2000rpm. A sto se odrzavanja i komplikovanosti tice, vrlo blizu su im i savremeni turbo benzinci... Npr. iz istog 1.4 bloka, T-Jet ima 206Nm (120 i 150KS), MultiAir 230 i 250Nm (140 i 170KS). Najnoviji GSE MultiAir III benzinci daju oko 135KS i 205Nm iz litra zapremine (mali 1.3 T4 ima 180KS i 270Nm).

I jos nesto nevezano konkretno za ovu pricu oko performansi, vec apropo generalne ponude kod nas (a meni je poprilicno bitna stavka za polovnjaka) - u C klasi najcesce slabasni motori sa sobom vuku i dosta nize pakete opreme.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj motor je dovoljan grande puntu i puntu 2b klasiku.Doduše i onaj od 77ks na grande puntu pije vodu.
Imao sam slično iskustvo na mojoj astri g klasik,1.4 motor,66kw 136Nm obrtnog momenta,dobar za grad,na auto putu može da posluži...

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Milutinac, kad me bar citiras citiraj me do kraja ;)

"Cinjenica jeste da Bravo sa tim motorom nema snage u preticanjima i na autoputu kao njegove JTD verzije...", ali nisam rekao da nema uopste snage.

 

Za mene ima dovoljno snage (iako manje nego neki TD), samo sto ovde na drugi nacin moram da isplaniram (pocnem i zavrsim) to preticanje i da racunam da mu treba nesto vise vremena da uradi nesto sto sam na putu "zamislio", nego sto je to trebalo kada sam vozio TD sa vecim brojem NM/1.000 obrtaja... 

Znam o cemu @Ivan prica i to je sve tacno.

Zamislite, s ovim Bravom (1.4 - 90KS) na AP sam i ja preticao masu automobila... mozete misliti, kakva vozila onda ti ljudi voze! :rolleyes:

@bvaseckizao mi je sto si ti imao toliko problema sa tvojom autom, ali jbt, prema tvojoj prici i iskustvu koje si imao, ili si imao tezak maler, ili ti i ja ne vozimo isti auto... :o

Ljudi, kao sto rekoh:

- meni ova varijanta odgovara mojim potrebama (prelazim cca 12.000 km godisnje), od cega je cca 85% u lokalu (gradska i medjugradska voznja), a max.15% otvoreni put (u sta vecinom spada odlazak na more jednom godisnje i eventualno na Zlatibor)

- sto se tice opreme, nije u "full-u", ali nije ni "klot" - el.podizaci, fabricka muzika, manuelna klima, zadnji parking senzori, drzac za ruku sa "friziderom" za flasu izmedju vozaca i suvozaca, maglenke,... nema sve ali ima dosta (bar za mene).

- da ne sirim dalje pricu o mojim razlozima zasto smatram da je i ova varijanta ok za vozaca sa prosecnim prohtevima - svako uvek ima pravo na svoje misljenje i to postujem...

 

Ali moje pitanje za kraj... ako mislite da osnovne varijante nekog vozila (kod bilo koje marke i tipa), a koje su u 99% slucajeva benzinci (1.0-1.4), nisu bezbedne, da ne pruzaju mogucnost kvalitetne voznje, da ne ispunjavaju prohteve vecine vozaca, zasto ih proizvodjaci i dalje proizvode i prodaju?! Moje misljenje je: zato sto se kupuju, zato sto velikom delu vozaca zadovoljavaju prohteve i sl. Opet se vracamo na onu s pocetka - svako bira auto prema svojim potrebama, zelljama i pre svega mogucnostima...

 

Mojim prvim postom sam zeleo da "u moru" postova u kojima se hvale TD varijante, a kude benzinske varijante, bude i jedan, u kojem ce oni slicni meni dobiti i informaciju iz "prve ruke" i neko vidjenje "druge strane"...da i osnovna verzija nekog vozila (u ovom slucaju F.Bravo) moze da zadovolji potrebe prosecne porodice...bez ljutnje.

 

Jos jednom, srdacan pozdrav svim Bravistima! B)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Neno

Kao sto vidis ja sam otvorio ovu temu jos 2009.godine kao veliki zaljubljenik u Bravo!

Bio sam ubedjen da ce 100% to biti moj iduci auto.

No ipak je prevladao razum u smislu da je bolje kupiti novi auto nego da rizikujem sa mackom u dzaku (sto je cesto istina ali ne mora da znaci) pa sam uzeo 500L sa istim 1.4 16v motorom.

Vise sam nego zadovoljan posle skoro 2.5 godine, posebno zbog prostranosti, funkcionalnosti i visokog polozaja za volanom kao i olaksanog ulaska/izlaska, da ne pominjem i pomalo luckastog dizajna :)))

Sa 90% tvojih razmisljanja mogu da se slozim - sasvim dovoljan motor za svakodnevnu upotrebu i uglavnom gradsku voznju.

Mada on tek na autoputu pokazuje svoje vrednosti - bez problema ide 170 km/h, pri tome je dosta tih i udoban.

Najveca mana je lenjost pri polasku ali se covek navikne jer zna da svuda stize kao i ostali, par sekundi bas nista ne znaci.

Sa sadasnjim ogranicenjem od 130km/h stvarno ne vidim svrhu jacih motora, o troskovima registracije i odrzavanja da ne govorim - auto je prevozno sredstvo, ne sluzi za trke, lecenje kompleksa ili za zivotni moto "glava u torbi" (ovim ne zelim nikoga da prozivam ili uvredim, iznosim svoj licni stav!)

Sto se tice potrosnje - prosek mi je 7.5 litara za celokupnu kilometrazu, sto je za benzinca sa povecom kilazom odlican rezultat (prethodni auto Punto 1.2 je trosio 7.3L na istim relacijama).

I dan danas mi srce zaigra kad vidim Bravo :whistle: ali ne bih menjao moj miniautobus nizasta! Novo je novo, 5 godina garancije i sigurnost mi mnogo znaci!

Puno srecnih kilometara ti zelim, i pozdravljam sve ljubitelje i vlasnike Brava i 500L :santa:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...