Jump to content
Goran
italiano

Fiat Nuova Bravo - saveti/mišljenja/iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Uhvatili ste se tog menjaca M32 kao da svaki dan mu nesto crkava. 

Ulozis brate tih 240€ i miran si skoro 200k km. 

Sta vam je? 

Isto kao za plivajuci zamajac nekad gde su svi izbegavali da kupe kola sa istim a danas kad ih svi imaju kupujete nornalno takva kola. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo u Sabcu, doduse za C530 (5.b za 1.9 8v Bravo) kada sam pitao za reparaciju. Cifra 250-300e 6m garanciju davali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ali taj menjac nece sam da odseta u Sabac, nego moras da ga odvezes ili posaljes (i jedno i drugo kosta). A pre toga moras da ga skines, jer oni servisiraju, ali ne skidaju/montiraju na auto. Hocu da kazem, reparacija mozda jeste 250-300e, ali trosak koji krajnji korisnik ima (ako nije auto mehanicar) nije toliko nego 350-400e, nece ljudi da skidaju menjac za manje od 100e, ima dosta posla. Onda ne moze da se predstavi kao 250e, toliko je za coveka koji ima sav alat, opremu i znanje da to skine i vrati, a koliko je takvih krajnih korisnika? 1%? 2%?

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za M32 je skoro pa uvek macka u dzaku ako ga uzimas polovnog, za razliku od navedenog koji je kod mene i koji kosta cca 200e polovan i uglavnom su bez problema (stari robusni fiatovi menjaci). 

Ja skoj nisam reparirao jer ga je voda sahranila. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Dule 021 said:

Uhvatili ste se tog menjaca M32 kao da svaki dan mu nesto crkava. 

Ulozis brate tih 240€ i miran si skoro 200k km. 

Sta vam je? 

Menjac + svilenije IHI turbine i grane + losiji materijali enterijera (pre svega koza volana/menjaca/rucne) + ispravljene bubice...

Poenta je poredjenje Brava pre i posle restyle, a ne menjaca kao jedine stavke.

Na restyle je sredjeno dosta vise stvari od tamnih farova i belih migavaca, koje vecina jedino vidi :) .

Sto se mene tice, neka pazari ko sta misli da je pametnije, tu smo da se drugarski konsultujemo i razmenimo informacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako da je restyle bolji ali uglavnom i za toliko skuplji koliko mora da se ubaci u stariju verziju da bude top ispravna.

E sad, neko zeli bravo ili deltu ali nema za restyle pa hoce vremenom da sredjuje,i to je ok po meni, svako zna koja mu je racunica najboja.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja evo imadoh do sad ko zna koliko Bravo-a 2007-2009 u raznim verzijama i ne vidim sta je tu bio problem. 

Niti mi je crkao menjac,niti se odlepio tapacirung, nikad mi nije ni jedna turbina crkla, na volanu se ogulila koza na nekolicini ali sam to lako resavao bez novcanog  ulaganja. 

Malo preterujete i mozda jeste tako ali to vecina ne oseti tj tu razliku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa tako jeste :) , a kako se kome zalomi na konkretnom primerku.

Niko nikada nije napisao "nemojte da kupujete", u tudje novcanike ne ulazim, samo caskamo o tehnici i bubicama modela.

1 hour ago, ChobbyNS said:

Svakako da je restyle bolji ali uglavnom i za toliko skuplji koliko mora da se ubaci u stariju verziju da bude top ispravna.

Slazem se, uz dopunu da najmladji pre-restyle modeli vec polako ulaze u 16. godinu starosti, a oni sa pocetka produkcije (koji se ovde i dalje najvise prodaju) uskoro ce vec biti punoletni.

Da ga vozis par godina, treba to posle i prodati sa dve decenije i kusur starosti. Kada uzmem sve u obzir, zato i kazem da bih za nesrazmerno malu doplatu uvek gadjao kraj produkcije, konkretno za Nuova Bravo. I zbog tehnike, ispravljenih bubica, a i starosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima i ispravnih M32, pričali mi ljudi. :p

Meni je Bravo baš bio lepo leg'o, mada mi je trebalo malo vremena da se naviknem na predug hod ručice menjača.

Ipak, najviše me je nerviralo što je prebrzo išao u rikverc bez gasa, i nekako izveštačen osećaj na volanu. Verujem da je u Sport modu bolja situacija, ali moj nije bio pravi sport i nije ga ni imao.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, Reacher Gilt said:

nekako izveštačen osećaj

Cek da sednes u Daciju Duster/Sandero, da vidis sta je izvestacen osecaj..servo i trimovanje prilicno ubijaju osecaj od puta.

 

Il uzmi dizlo sledeci put, masa u nosu je mama:lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Većina novih konfekcijskih modela automobila ima izbeštačen osećaj na volanu. Imaš osećaj kao da je stalno uključen City servo.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Ja evo imadoh do sad ko zna koliko Bravo-a 2007-2009 u raznim verzijama i ne vidim sta je tu bio problem. 
Niti mi je crkao menjac,niti se odlepio tapacirung, nikad mi nije ni jedna turbina crkla, na volanu se ogulila koza na nekolicini ali sam to lako resavao bez novcanog  ulaganja. 
Malo preterujete i mozda jeste tako ali to vecina ne oseti tj tu razliku. 
Što se tiče tog famoznog menjača, na FB u Bravo i Fiat domaćim grupama redovno se javljaju ljudi samo probelmima na menjaču, oored ovih sa već standardnim problemom na digitalnim klimama.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Dule 021 said:

Ja evo imadoh do sad ko zna koliko Bravo-a 2007-2009 u raznim verzijama i ne vidim sta je tu bio problem. 

Niti mi je crkao menjac,niti se odlepio tapacirung, nikad mi nije ni jedna turbina crkla, na volanu se ogulila koza na nekolicini ali sam to lako resavao bez novcanog  ulaganja. 

Malo preterujete i mozda jeste tako ali to vecina ne oseti tj tu razliku. 

Kako si rešio guljenje volana bez novcanog ulaganja?

Meni otišla "koža" u donjoj levoj zoni volana.

Za  menjač i tapacire i ja potvrđujem - 13 godina bez ikakvih problema.

Edited by ivan73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se menjaca tice, potvrdjeno je "kljakav" u svim modelima gde je ugradjivan, pun internet primera i kuknjave (u vaskolikom svetu, nije nas izum kuknjava na ovaj menjac). Zbog toga je imao vise revizija da bi se otklonio problem i u poslednjim revizijama je problem maltene otklonjen.

 

Ako mozes da biras izmedju godista gde je problem izrazen i modela gde nije, zasto se izlagati riziku? Ne znaci da se sa novim nikad nece desiti ili da se sa starim hoce desiti, ali ako svi kazu 7 od 10 ima problem u starim godistima a 1 od 10 u novim zasto ici logikom najpopularnije kontracepcije u Srbiji - "valjda mene nece"?

 

Imate ovde na forumu vise primera remonta M32 menjaca, kao i par puknutih izduvnih grana i kucista turba.

Za tapacire ne znam da se neko zalio, ali generalno je restyle kvailtetnije uradjen sa ispravljenim bubicama. Nase je da skrenemo paznju na poznate ucestale mane, odnosno slabosti, a kupac ce sam sebi da odredi da li moze ili ne moze da rizikuje. Ali informaciju treba podeliti. Za to forum sluzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, knezevic76 said:

kao da je stalno uključen City servo

Trenutno teram kevinog fokusa mk2 i sestrin 307, oba imaju običan servo ali se ne porede, skroz su drugačiji. 

 

Ni jedan nema city, ali kod pežoa je ta fora, filigranska preciznost i prelagan volan. Kao i kod svega drugog, akcenat je na udobnosti.

A ford je prilično težak na volanu, skoro kao da i nema servo. Dosta je krući, deluje robusno.

I on je udoban, ali na potpuno drugačiji način.

Bravo je, recimo, bio negde između ova dva, malo tvrđi od pežoa ali i dalje dosta mekši od forda.

A na volanu puno bliži pežou.

Možda bi mi utisci bili drugačiji da su sva tri auta bila na istim dimenzijama točkova i guma, ali svakako su različiti.

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmišljao sam da li da se oglasim i ja u vezi upravlkača na Bravo-u :lol: ououou...

Ja vozim već 35g. i nije to nikakvo merilo ali, za moj "laički" utisak  za sitnu razliku od Stilo-a, ovde mi naprosto odgovara ovakav odziv na upravljaču.

Sad, to zavisi od trimovanja oslanjanja jer ne znam kakav je "fidbek" :thumbup: na standardnom vešanju.

No, poredeći nekim predstavnicima nemačkog programa, ovakav osećaj na upravljači mi više odgovara.

Uz sve to teram na nešto mekšem i višem profilu pneumatika.

Za menjač sam imao određenu bojazan ali akon 5 godina nikakvih promena ni na "bolje" :lol: a ni obratno.

Tokom promene prenosa se oseti klik i sam "upadne" u poziciju ali je hod malo podugačak.

Zvukovi bez.

O tapacirima da ne trošim "reči". Koža zakon. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/13/2024 at 7:41 AM, ivan73 said:

Kako si rešio guljenje volana bez novcanog ulaganja?

Je jedino što videh da valja a za malo novaca je ova navlaka koju sam prošiješ.  Jedan kolega sa foruma je kod sebe odradio i baš je fino ispalo. 

 

Presvlaka za volan

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/13/2024 at 11:18 AM, ostoja said:

Imate ovde na forumu vise primera remonta M32 menjaca, kao i par puknutih izduvnih grana i kucista turba.

Ništa neočekivano. Kako ide vreme svaki model pokaže svoje boljke, a takođe i vrednost im nakon desetak godina rapidno pada, dostupniji su većem broju ljudi, raste im popularnost, ima ih više, pa su logično i kvarovi češći.

 

Mada verujem da ima i puno onih koje ništa od nabrojanog nije snašlo, ali oni mahom ćute i voze.

Nemaju problema, ne treba im pomoć, i što bi onda trošili svoje vreme i energiju naklapajući po forumima. ;)

 

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haj evribadi! :welcome:  Posle 13 godina provedenih sa puntom doslo je vreme za nesto malo jace i trenutno razmisljam o bravu 1.4 multiair. Odmah bih napomenuo da sam cackao po pretrazi, procitao teme u predstavljanju o evo i grande multiairu, procitao zadnjih 30-ak strana ove teme gde se tek u svega nekoliko postova spominje ono sto trazim, tako da mi je glava prepuna oznaka menjaca, ma revizija i kolicine nm :stuart:

 

Za oko mi je zapao ovaj egzoticni primerak pa me zanima kolika je zaista njegova realna vrednost, vredi li ga uopste razmatrati za kupovinu s' obzirom da je taj motor jos uvek nepoznanica sirokoj narodnoj masi,  kao i da li je poznat nekome iz NS? :ph34r:

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/24108462/fiat-bravo-sport

 

 

Untitled.thumb.jpg.696b92c73787a16fc944fac8e7e74d6e.jpg

Edited by boole

Share this post


Link to post
Share on other sites

U kom smislu nepoznanica? Ima ga i na forumu u fiatima a i u Alfama. Ja ga imam kod sebe, razlika između njega i tJeta je MultiAir jedinica, drugi proizvođač turba, ostalo sve skoro pa isto. Blok motora i mehanika okolo, sve isto. Menjači na njima nisu problematični.

Jedino što treba proveriti koja je revizija MultiAir jedinice, da nije ona sa početka proizvodnje koje su bile najproblematičnije.

Ujedno je MA najskuplja stavka ako se pokvari, to će sad kolege da ti skrenu pažnju, kao mantru ponavljaju svakom.

Inače primerak sa oglasa je baš dobar i redak, pogotovo sa panoramom.

 

A sad, da li vredi te pare ili ne, svako ima svoj ugao gledanja. Ako uporediš da za te novce možeš kupiti audi A3 par godina stariji ili Golfa 5 isto oar godina stariji, onda nije skup, em ima odličan motor em ima dosta više opreme od gore navedenih, a opet, nakon korone, sve cene su nerealne.

 

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nepoznanica u smislu da nema nekih konkretnih tema o bas bas tom autu i motoru, znas ono-posedujes bravo 1.4 ma i otvorio si temu o svom autu pa tu svasta nesto moze da se procita, ovako se svugde usputno spominje uz t-jet pa mogu samo da se oslonim na ono sto sam video sta su ljudi pisali za grande punto i evo...pretpostavljam da je motor veoma slican. Sto se tice revizija, sve sam to video vise puta ali ako ja dobro kapiram to se moze videti samo ako se ona raskupusa ili je dovoljno skinuti poklopac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76 zahvaljujem se na savetima :welcome:

 

A sad ovako....ako sam uspeo dobro da skapiram eper, on kaze da je ma bio zamenjen negde preko

1.thumb.png.9486a36f2208cd978c897410690e5209.png

 

a onda je zamenjen i kod nas, samo sto je broj malo cudan 46342822 sto ispadne da je to od alfe mito ili neceg slicnog.

 

Da li bi neko mogao da proveri koja je to zapravo revizija jedinice? Sve mi nekako mirisi na onu prvu kvarljivu verziju :blink:

 

I jos nesto, da li je plocica za broj sasije zaista fabricki pricvrscena plasticnim kopcama?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, boole said:

ako sam uspeo dobro da skapiram eper, on kaze da je ma bio zamenjen negde preko

ePer nije nikakva elektronska "servisna knjizica", gde se belezi sta je radjeno na autu.

Nego elektronski katalog delova, preko koga se jedino moze iscitati kako je auto originalno izasao iz fabrike, do zadnjeg srafa.

Ako si ovaj SN (55228221) dobio tako sto si u ePer ukucao VIN konkretnog auta - to znaci da je na njemu u fabrici ugradjena najstarija revizija MultiAir jedinice.

Polje "Replacements" samo pokazuje koje su novije revizije nekog dela generalno postojale iza tog prvobitnog.

Tako da je najsigurnije da na licu mesta, na autu, na plocici (hologramu) sa zadnje strane jedinice procitas koja je revizija u pitanju.

On 7/9/2024 at 6:34 PM, boole said:

Pa nepoznanica u smislu da nema nekih konkretnih tema o bas bas tom autu i motoru, znas ono-posedujes bravo 1.4 ma i otvorio si temu o svom autu pa tu svasta nesto moze da se procita, ovako se svugde usputno spominje uz t-jet pa mogu samo da se oslonim na ono sto sam video sta su ljudi pisali za grande punto i evo...pretpostavljam da je motor veoma slican.

Problematika i najskuplje stvari na tim motorima se svode na MA jedinicu (ako te zakaci u vlasnistvu). Grande nije imao tu motorizaciju, a na Evu je drugaciji turbo, menjac je FPT-ov C510 sa 5 brzina (umesto FPT C635 sestobrzinca na Bravu), drugacije mapiran i malo "zavrnut" sa obrtnim generalno...

I bar ja sam za sve ove godine, i iz svog petogodisnjeg iskustva posedovanja, napisao gomilu stvari do najsitnijih detalja, samo treba procitati (performanse, potrosnja, problematika, revizije, odrzavanje, cene do u detalje,...). Predstavljanje nisam otvarao iz nekih svojih razloga od ranije - ali sve bitno za ljude koji bi kasnije bili zainteresovani sam ispisao sto po opstim tehnickim temama, sto po temama za kupovinu. Tu motorizaciju sam razgledao jos 2017., tada za Giuliettu ili Bravo Sport.

1 hour ago, boole said:

I jos nesto, da li je plocica za broj sasije zaista fabricki pricvrscena plasticnim kopcama?

VIN je ugraviran u sasiju, kod suvozackog sedista. Samo slajdujes onaj plasticni poklopac unazad.

Ako se dobro secam, imas ugravirano i na metalnoj plocici ispod haube, na prsima.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kapiram ja da to nije servisna knjizica, ovo su podatci od auta od kog sam okacio link oglasa. Na samoj multiair jedinici konkretnog auta stoji broj 46342822, zamenjen je kod nas pre ajde da kazemo dve-tri godine i navodno je donet iz italije. S' obzirom da mi taj broj izbacuje da je to deo za alfu mito a ne za bravo, konkretno pitanje bi bilo da li se nekako moze doci do saznanja da li je to verzija onih pocetnih kvarljivih ma o kojima sam(kao sto vec rekoh) citao i pretrazivao po forumu?

Sto se tice vin broja poznato mi je gde se nalazi jer sam imao punta zadnjih 13 godina:yes , samo me zanimalo da li je plocica u motornom prostoru stvarno fabricki zakacena plasticnim kopcama :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...