Jump to content
FAS Goran
italiano

Fiat Nuova Bravo - saveti/mišljenja/iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Meni je ubedljivo najlepsi u klasi, voleo bih da mi bude sledeci auto! Nazalost, u Srbiji ih je veoma malo, mnogi ni ne znaju da postoji, verovatno zbog nikakve reklame od strane uvoznika. Voleo bih da se jave (srecni) vlasnici i da malo podele iskustva sa nama, kako pozitivna tako i negativna, koji motor je najbolji, napredak u odnosu na Stilo itd. :respect:

 

 

Edited by neshaoct
update naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po onome sto sam ja video - napredak je znacajan. A mislim da vlasnika tog auta ovde neces naci, na zalost... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

...bio je svega par puta jedan novi Bravo na okupljanju nedeljom.

Imao je 1.9 8v MultiJet sa 120 KS. Stilo JTD 115 KS nije ništa sporiji od tog modela, po onome što je tada probano, mada tu ima previše promenljivih faktora da bi se to uzimalo kao najrelevantnije moguće poređenje.

Čipovani Stilaći su naravno bili brži.

Najveći napredak je u kvalitetu izrade. To se naročito vidi unutra. Ok, svi automobili Stilo koje mi imamo su stari po 3, 4 ili više godina, a ovo je ipak bio nov auto. Međutim, vidljivo je da su unutra npr. manji zazori između plastike konzole i otvora za ventilaciju ili takve slične stvari, što govori o tome da je kvalitetnije urađen. I plastika je kvalitetnija, nije podložna lakom grebanju kao što to jeste kod Stila, naročito na vratima. Lepše izgleda unutra...lepši volan...bolja sedišta...

Motori su provereni M-Jet, tako da tu nema šta da se priča ili brine. Ti M-Jet motori su išli i u Stila ( osim 1.6 M-Jet ).

Neuporedivo je lakše promeniti sijalice na njegovim farovima. :whistle: Imao je 7 vazdušnih jastuka.

Vidim i po inostranim sajtovima da se uglavnom prodaje atmo.benzinac 1.4 16v i da je osetno manje njegovih turbo verzija. Inače, ti benzinci, čak i sa više KS nego u novom Bravu, idu u neke druge Fiatove modele, tako da verovatno ni sa njima nema problema. U jednoj od specijalnih verzija novog Fiata 500, iz tog 1.4 TJet motora je izvučeno oko 260 KS, tako da mu onih fabričkih 120 odnosno 150 u novom Bravu sigurno nije na granici pouzdanosti...što znači da bi morali duuuugo da traju.

Lepši ( stvar ukusa ), kvalitetnije napravljen, motori odlični kao i kod Stila. Imaš ih sada i sa onim novim dizelašem

1.6 M-Jet koji ispunjava euro5 norme. Uz njega ide i menjač sa 6 stepeni prenosa.

E, ono čuveno oko elektornike, tj. da li i novi Bravo zna da prijavljuje fantomske greške kao Stilo ili sl...to već ne možemo znati jer ga ima, još uvek, premalo na našim ulicama.

Na Forumu, koliko znam, nema nijednog člana sa novim Bravom.

p.s. Platforma na kojoj su napravljeni novi Bravo i Stilo je ista. :)

1Pl2Ir.jpg 1Pl7HJ.jpg 1PlrES.jpg 1uM8V0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem oko njegove rasprosranjenosti je delimično i oko cene, jer košta malo više nego uobičajeni brendovi koji se kupuju kod nas novi (Škoda Octavia pre svega, razni Nemci, Japanci i Korejanci). Još uvek je malo teško ljudima da prihvate da Fiat već duže vreme pravi vrlo ozbiljne mašine, koje sa razlogom koštaju koliko koštaju.

Sa druge strane, Italijanu mu daju radnu garanciju od 5 godina ili 500.000 pređenih kilometara. Ne znam da li pomenuta garancija postoji i kod nas, te brojke su više nego impresivne, ali očigledno nedovoljne ljudima kojima je i dalje u vijugama istetoviran Golf 2 kao reper svih repera za kvalitetno vozilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedini zaista testirani model kod nas bio je atmosferski benzinac 1.4 (revija SAT), jedine zamekeke su bile na relativno slab motor.

Ali to je samo osnovna verzija.

Ja kad bih ga kupovao dvoumio bih se između 1.4Tjeta i 1.9Mjet 16v, svaki ima svojih prednosti, stim da je ovaj drugi dosta skuplji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno koliko su vozila FIAT kod nas u mediima slabo zastupljena... Da nema nagradnih serijala po televiziji - skoro da ne bi ni znali da se PUNTO pravi kod nas! U isto vreme Hjundai, "DAS AUTO", Mercedes, Pežo, Opel i ostali brendovi svaki čas istrče na ponekom od kanala. Intrigantno je kako DELTA kao zastupnik ovog brenda ima praktično indiferentan stav prema ovoj pojavi, pa čak i na svom sajtu nema podataka o Lančinoj NOVOJ DELTI, koju postavlja već preko godinu dana... Sve se nadam da će proizvodnjom ovog vozila kod nas stvari krenuti nabolje... Fiat se prema svome kapitalu malo bolje odnosi nego Mišković (kome to i nije osnovna delatnost, nego cilj da ostalim potencijalnim uvoznicima blokira prilaz).

Ja lično doživljam tog BRAVA, na isti način kako sam doživljavao predhodne modele BRAVA-BRAVU i STILA. Dok sam decenijama vozio Golfa2 (bez izrazitih tetovaža na moždanim vijugama) počeo sam pomalo da sumnjam u neprikosnovenost Nemaca, jer prednosti i lepota tih vozila su bili očigledni. Isto sam tako doživeo i novog BRAVO-a, prosto sam (zbog njuške, verovatno i crvene boje) mislio -Evo malog, putničkog Ferarija!. Vredi svake pare čini mi se, a što se motora tiče, iako stari ferarijevac i italijanoljubac naginjem dizelima. Medjutim i tu je stvar ukusa. Nisu dizeli više toliko jeftini za eksploataciju - cena evrodizela je visoka. Praktično ista kao i benzina. A ni dizelaši nisu više tromi kao što behu nekad, nego postadoše agresivniji od benzinaca (u nekim varijantama). Ali su ipak ostali znatno bučniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kad sam ja prokomentarisao da ovaj autić odlično izgleda, još kad sam ga video uživo pre 3-4 meseca :) nažalost iskustva s njim nemam a čini mi se da ni neću imati, barem ne skoro...

Mada mogao bi da bude i povoljniji cenom, za 13k eura možeš dobiti jedva onu najslabiju verziju ogoljenu do koske dok recimo za nešto manje od 14k e može da se uzme 1.6CVVT 16V pro ceed. Jbg, jedno je dizajn i favorizovanje ove ili one marke ali kad plaćaš priznaju jedino euriće...

Polovnih (a povoljnih) naravno neće biti kod nas još dosta dugo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sudeci po komentarima izgleda da sam postavio zanimljivu temu...

Jedino se ne slazem sa komentarima u vezi cene novog Brava. Osnovni model 1.4 Active sa klimom kosta samo 13500 eura, sto je pored ceed-a i i30 zaista najpovoljnije u klasi. Evo cena svih konkurenata u osnovnim verzijama:

Citroen C4 1.4ix = 13610 eura

Ford Focus 1.4 trend = 14540

Mazda 3 1.6 ce = 14990

Opel astra 1.4 = 15142 ( nema klimu)

Peugeot 308 1.4 = 13990 ( sa popustom)

Renault Megane 1.6 = 13990

Seat Leon 1.6 = 17363

Skoda Octavia 1.4 classic = 13499 ( nema klimu! )

Toyota Auris 1.33 = 14900

VW Golf 1.4 = 15373

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni je taj novi Bravo od 13 500 E,ubedljivi best buy :thumbsup: ,a evo dokaza da se ne radi o favorizovanju marke

-motor uopste nije slab za 1400 cc,ima 16V i 90 KS(mada ta masina moze da ima i 120,150 pa sve do neverovatnih 260KS :w00t: )moderne je konstrukcije i nema puno veze sa Fiatovim motorima 1.4 iz 90-ih i sigurno je tehnoloski naprednijio od koreanaca,jer jos uvek veci deo pronalazaka i patenata u autoindustriji dolazi iz Evrope,a ne iz Koreje.

-kao primer,konkurentnosti Fiatovog mtora,navodim da C4 ima 75KS,Ford-80KS,Octavia-80KS(na onu masu) i Golf-80KS,jedino je Peugeot jaci sa 95KS,ali bez klime i Aurius je uspeo da iz 1330 cc izvuce 101 kS-ali je iskuplji 1400 e i Astra ima 90KS ali bez klime.

-takodje nije ni ogoljen posto od opreme ima ABS,ARB,KLIMU,CITY SERVO,EL.PODIZACE I FABRICKU MUZIKU,garancija 2 god,a sto se tice dalje prodaje kao polovnog auta,skoro sam sguran da ce imati jacu cenu i bolju potraznju,od Kije i Hjundai automobila,takodje mislim da ce odrzavanje novog Brava,bar ovog modela 1.4 16V biti jeftinije od Korejske konkurencije.

I ne zaboravimo da FIAT ima svoj razvojni centar i svoje pronalaske :yes ,koje je prvi poceo da pravi(kao sto je Comon rail tehnologija u dizel motorima)sada zvana Multi jet,a korejska firma Hjundai(koja je kupila Kiu)svoje najuspesnije modele je pravila kao kopije :huh: motora i mehanike japanskog Micubisija-dakle rade ono sto im se da.

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se novi Bravo bas svidja, komotno mogu reci da je za mene jedan od najljepsih u klasi

I kod nas je zastupljen taj isti, veliki problem - NEMA IH NA CESTI NIKAKO

Ovaj "fail" pripisujem generalnom uvozniku koji nije postavio ama bas nijednu reklamu, niti na cesti, ni na TV-u, nigdje...

U 9. mjesecu je prodan samo 1 Bravo u CIJELOJ BiH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iako sam to napisao na temi za predstavljanje auta, ponovicu i ovde: prilikom kupovine novog Brava (1.9MJT, 120KS) obratite paznju na nosac motora ispod posude za rashladnu tecnost (to je suvozacka strana), nosac se moze proveriti tako sto se zavuce ruka ispod istog i napipa i pritisne guma sa donje strane nosaca. Ako na prstima ostane ulja - nosac je za zamenu. Ovo je izrazenije ako je auto ugrejan. Cena nosaca po ePer-u je 125E, ali je mene u Stojanovu kostao 15800 (+ruke). Takodje, po ePeru, kataloski broj dela je promenjen tako se verovatno radi o lose projektovanom nosacu, koji je po otkrivanju problema zamenjen boljim (isti problem je bio prisutan na Stilu). I pored loseg nosaca znatnijih vibracija na volanu i menjacu nema.

Takodje, obavezno proverite da li vam se gasi sijalica u kaseti - to je manje-vise serijski problem i resava se tako sto se ubacivanjem gumica ufiksira ceo nosac sijalice. Srecom, sve i da vam sijalica ostane upaljena usled kvara, sistem ce je automatski ugasiti posle 10-20 min. kako bi zastitio akumulator.

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo sta sam ja primetio nakon sto sam pogledao 6,7 Brava od 10tak koliko ih trenutno ima u oglasima, a one koji su izgledali bolje i probao...govorim iskljucivo o 1.9 mjt. verziji 88KW sa 8v, jer se ona jaca mnooogo retko nalazi kod nas. Zavrsna obrada, tj. kvalitet koze na volanu i menjacu se dosta razlikuje za godiste 07 (tanka, koza koja je na svim kolima po pravilu oljustena), na seriji 08 su to popravili izgleda, jer deluje dosta deblje i ni najednom nije pohabana, bez obzira na kilometrazu koja pise na tabli.

Ja sam se oducio za jedan, 08 je god. provozao ga 2x i stvarno nisam primetio nista sto bi mi privuklo paznju, nema cak ni ono "efekta hladnog paljenja",tj. ja bar nisam primetio. Upravo sam dobio inf. da bih sutra mogao da preuzmem auto, pa ako neko ima nesto da doda, na sta da obratim paznju, zahvalan sam na svakom savetu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja bih te zamolio da piskaraš malo o autu kad ga kupiš, jer se ja razmišljam u tom smeru (racionalno), a imam još par iracionalnih varijanti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je iko video, provozao, servisirao, poseduje Bravo 1.6Multijet da napise nesto o njemu? Znam da je malo verovatno ali ipak... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi ovako 90 posto novih brava ti je doterano od preko...90 posto su dizelasi.. cija kilometraza tesko da moze da bude ona koja je na tabli jer nemac nece srbinu prodati auto koj je preso oko 100 hiljada za klikere vec takva kola oni cene vise ,a posto sve sto mozes trenutno naci u oglasu ide preko preprodavca racunaj na to da je dosta veca kilometraza u pitanju....medjutim razlika je samo u opstem stanju auta ako vec dajes 8 soma bolje onda uzmi onaj koj je u boljoj opremi i stanju...od recimo onog koj to nije ali mu je manje na satu...

kilometraza ti je sve stvar ko ce kako da lupi...nazalost

Evo ovaj recimo bio je pre 2 nedelje 8600 dobro se secam, sad je 8000 dao bi ga verovatno i za manje ima 150 ks sport paket....ima drugar takvog istog samo crvenog i mogu da ti kazem da enterier ne moze da se poredi sa enterierom ovog za koj si ti pitao....a opet on na satu kao ima 86000 :whistle: i kako to da objasnis :)

image.jpg

http://www.polovniautomobili.com/oglas1105792/fiat_bravo_19_mjt_150ks_sport/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi ovako 90 posto novih brava ti je doterano od preko...90 posto su dizelasi.. cija kilometraza tesko da moze da bude ona koja je na tabli jer nemac nece srbinu prodati auto koj je preso oko 100 hiljada za klikere vec takva kola oni cene vise ,a posto sve sto mozes trenutno naci u oglasu ide preko preprodavca racunaj na to da je dosta veca kilometraza u pitanju....medjutim razlika je samo u opstem stanju auta ako vec dajes 8 soma bolje onda uzmi onaj koj je u boljoj opremi i stanju...od recimo onog koj to nije ali mu je manje na satu...

Ma jurim ja u Emotion opremi, ali ga nema! Već dva meseca ali džaba... nema ih. Što se pojavi, već registrovano pa na prodaji...tek u to sumnjam! :thumbdown:

Taj plavi...sta reci, jeste 150ks, jeste mikrofiber, woofer i USB, sve ostalo isto ali posto jurim 2008.god, jbg!

A jel drugar ima onog bordo sport sa staklenim krovom što se skoro prodavao u Žarkovu? Taj je još bolji i lepši. Kao na reklami. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je...bio je u oglasu tipa 2 dana, nije panorama krov ,obicna folija ali izgleda ekstra...inace crvenih ima u gradu par komada sportova...a plavi ni jedan nisam video pravo da ti kazem...bilo kako bilo zelim ti da uzmes dobar auto ali budi oprezan...raspitaj se sto vise mozes....

i racunaj na cenu koju placas jos 600 evra za Veliki servis i registraciju sa novim tablama i ostalim glupostima sto udu uz njih...

Edited by Mateo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Savet iskusnog majstora je - "Izbegavati Bravo od 150KS" :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko je taj iskusan majstor?

Moj savet je da tražiš baš tog.

Vozim Stila sa sličnim motorom i to je ono što ga čini izuzetnim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda Mislis izbegavati 1.9 mjt 150ks....Sto sta kaze ima neki konkretan razlog ili..taj motor ide i u alfu 159 koja se u poslednje vreme moze sve cesce videti na ulici...

inace plavi bravo se razlikuje i po menjacu ima 6 brzina dok su vecina 5-ostepeni tako da i tu ima +

Edited by Mateo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...