Jump to content
FAS Goran
italiano

Fiat Nuova Bravo - saveti/mišljenja/iskustva pre kupovine

Recommended Posts

E ovako, hvala clanovima foruma na savetima, evo ga update, u subotu je kupljen Bravic ali sam odmarao dugo jer sam bio budan preko 40 sati i obisao pola Vojvodine za manje od dan. :D :DGledao sam 5 modela, razlicita oprema/cena, a bogami i stanje. Na kraju sam uzeo verziju sa aut. klimom i hromiranim kvakama, mislim da je Emotion u pitanju, 1.9 88/120 KS. 

 

Sto se tice ostalih vozila, pod 1. ljudi koji su ih prodavali nisu ulivali poverenje meni i ljudima sa kojima sam isao, ne gajim predrasude prema autoplacevima ali sam se sa jednim cuo 3 puta pre nego sto sam dosao iz Prijepolja u Novi Sad gde je on rekao da svako dugmence radi a na licu mesta je sve sareno od lampica, kljuc "nov" kao i plocica gde je broj sasije, i auto nije mogao ni da upali na kraju. Par drugih sam probao ali nijedan nije delovao "utegnuto" kao ovaj koji sam uzeo (najskuplji), svugde je ili struja ili samo stanje bas opravdavalo cenu ovog najskupljeg. 

 

Sto se njega tice, ima par estetskih stvari na kojima bi moglo da se poradi, par ogrebotinica sitnih i eventualno poliranje, videcu posle prevoda. Sto se tice motora i voznje odusevljen sam, potrosio sam 20 litara na skoro 500KM predjenih (otvoren put, Milos Veliki itd, ocekujem znacajno vise u gradu), ali sto se tice motora nista ne dimi, ne vuce, ne cuje se, stabilno i mirno sve radi, i ide kao zmaj. :D

 

Najozbiljnija stvar koja malo zeza je aut. klima na koju sam bio ovde i upozoren, ajde kad vec pisem da napisem i to iako ovo nije tema za to, vozaceva zona ne greje odmah vec posle par pokusaja podesavanja krece da greje kao i suvozaceva, pretpostavljam da je to ili motorcic ili tako nesto, posle par minuta odjednom krece da greje kao i suvozaceva i to je to. Primetio sam to ali mehanicki i sto se tice ocuvanosti enterijera je auto tako dobro izgledao da nisam hteo da mi to bude "deal breaker". Precesljacu forum za to sto se tice klime i naravno sto se tice instaliranja aux+bluetooth prijemnika, jer ja ovo auto ne mogu voziti bez odgovarajuce muzike. :D 

 

Alu 17" Felne sa All season solidnim ne novim gumama, veliki servis radjen pre 40k, i majstor je trenutno jedino nasao stabilizator balanstangle da treba da se radi, jutros je kod men ujutru bio minus i pali kao "mina" sto je isto vise nego okej, to je otprilike to. 

IMG_20211023_171930.jpg

IMG_20211023_172123.jpg

IMG_20211023_180445.jpg

IMG_20211025_124123.jpg

IMG_20211025_140312.jpg

IMG_20211025_140326.jpg

IMG-2b1a90c29940e66f37523eb43ebf8081-V.jpg

E da, placen je 3500 (nije hteo ziv vise da spusti, zena mu se zamalo zaplakala zbog prodaje, da li je drama ili emocija ne znam osetljiv sam na zenske suze lol). Registrovan do marta, uvezen iz Italije sa 140k, on je prvi vlasnik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@prijepoljac1991 Svaka čast za šoping, vidi se da ima malo spolja da se doteruje, ali hej, pričamo o autu starom 10+ godina sa teško-nemogućim oštećenja od parkiranja. 

Bitno je da si ti zadovoljan. Imaj u vidu da i automatskoj klimi treba malo vremena da akutatori odrade posao (nameste se) i OBAVEZNO pri promeni nekog pravca duvanja, smanji brzinu ventilatora na 1 ili skroz ugasi (isto važi i za klapnu recirkulacije) jer jak protok vazduha hoće da ošteti akutatore zbog stvaranja većeg otpora na pregrade koje usmeravaju vazduh, samom tim i na akutatore. 

Ovako ćeš im dati još malo života da prožive :)

 

Uzeo si jednu od najzahvalnijih boja za održavanje, veruj mi, a odlično izgleda kada se izvoskira/ispolira. 

Ako nemaš tempomat, skini oblogu oko volana (par inbus šrafova i jedan +) i vidi imaš li džek sa gornje strane. Ako imaš, kupi tempomat sa kupujem prodajem ili nekog otpada za cca 20E, imaš ležište za njega, uglaviš ga, povežeš džeka na džek i dobio si najbolju stvar i investiciju za te pare ikad. 

Paše od Fiat Stila, Novog Brava i alfe 147 (malo je ružniji od Alfe ali radi posao) i rade. Tema o ugradnji tempomata je ovde pa se informiši. Ako imaš džek, nema šta, ubodeš, upališ auto, uključiš da vidiš da li je prepoznat (mala zelena lampice na levom cajgeru) i onda na brzini 50+ pritisneš ručicu + dok je aktiviran i saznaš radi li. Milina za AP, iako malo bučan na 130, nema veze :) 

 

Ako stigneš, otvori temu pa ga predstavi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@prijepoljac1991

Neka je sa srecom, puno bezbednih kilometara!

Nego, mene zanima kako u kraju reaguju na Italijana :D ?

Prvih par dana moraces za rodbinu, drustvo i komsiluk da nosis secer, vodu i hoklicu. Posto si upravo ucinio bogohuljenje i usudio se da kupis autO kojE nije NJemackO :P.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

@prijepoljac1991

Neka je sa srecom, puno bezbednih kilometara!

Nego, mene zanima kako u kraju reaguju na Italijana :D ?

Prvih par dana moraces za rodbinu, drustvo i komsiluk da nosis secer, vodu i hoklicu. Posto si upravo ucinio bogohuljenje i usudio se da kupis autO kojE nije NJemackO :P.

 

Hvala puno! Pa iskreno uza porodica zna da nikad nisam bio deo stada tako da su ocekivali nesto "neobicno" :D Bil je par komentara preko vikenda apropo Golfa 5 ali sam se samo smeskao.

A sto se tice lokalnih seljobera koji se kunu u VW i Audi bas sam prelagan. Da se ogradim, itekako ima VW i Audi vozila koja bih ja itekako vozio i koja su prelepa, ali za ove novce sam bas presrecan ovim sto sam nasao. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi pomoć! Navalio sam ko mutav da uzmem auto, ne mogu više da se skrnavim da uzimam burazov focus, a i pošli žena i ja na vantelesnu pa mi će mi trebati auto prilično u narednom periodu. Elem naleteh na:

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19026181/fiat-bravo-turbo?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0

 

Untitled.thumb.png.7136c1342ad86bbfa51daca81adabbc7.png

 

Naravno, prvo me cena privukla. Ovako sa slika izgleda ok, a koliko procitah o motoru zahvalan je za održavanje. Obzirom da s dunster za kupovinu polovnjaka, šta bi sve trebao da proverim? Mislio sam da ga vozim negde u servis na ocenu, al ne znam jel to može tako? Pošto je već registrovan, koliko košta prevod?

Hvala!

 

Edited by Ivan
Dodat PrintScreen

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Hibiskus said:

Mislio sam da ga vozim negde u servis na ocenu, al ne znam jel to može tako?

Ovo se svakako podrazumeva, da ga pretresu i stave na dijagnostiku. Znaci nadji neki krsten servis gde to mogu da urade. Motor jeste jednostavan, imas o njemu pisano ovde gro postova. 

Ono sto ti se mozda nece mnogo svideti je potrosnja na kratkim relacijama (posebno zimi) i u guzvama (npr BG/NS  tipa pre/oko radnog vremena) u rezimu kreni-stani, jer nije bas najekonomicniji, ali nudi dosta ugodnu voznju jer je turbak. Redovno odrzavanje u smislu malog servisa je skoro na nivou atmosferca 1.4 benzinskog motora. 

 

Gledaj menjac kako se ponasa, ima M32 GM-om menjac koji nije bas na glasu, pa ako se pri potapanju gasa u 2/3/4 brzini rucica mnogo pomera unazad, znaj da je zreo za remont. Imas na Youtube M32 gearbox problem pa ces znati o cemu pricam. 

 

Realno se nadam da, posto vidim da ima magle unutra, e to samo zato sto ga je odmah upalio i slikao pa nije odmaglio, jer ako nije tako, moguce da mu je klapna recirkulacije vazduha ostala u zatvorenom polozaju pa zato magli. 

 

Slikan nocu i sture slike... Treba ga dobro pogledati. Vozacevo sesiste uglavnom nastrada na bubregu kada se ulazi pa i to pogledati. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za te pare nemoj ocekivati da je u nekom zavidnom stanju. Prvo krenes od cene i odmah moras znati da sto je jeftino gotovo uvek ima razlog zasto je jeftino. 

Ja sam pre mesec dana prodao Bravo 1,4 Tjet 2009 za 3500 neregistrovan i tek uvezen a bio je u Dinamik opremi ali je bio u veoma lepom stanju cisto radi poredjenja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hibiskus

Kao prvo, pozdrav i dobrodoslica na forum.

Kao drugo, pravilo foruma je da se uz eksterni link postavlja i PrintScreen oglasa. Sadrzaj foruma treba da bude nezavisan i za buduce citanje, a ovako sva prica pada u vodu kada taj link sutra bude obnovljen ili obrisan. Cisto da znas kada budes kacio nesto ubuduce ;) . Dopisi i svoju lokaciju u avatar, da znamo da ti preporucimo servise, prodavnice i sl...

O samom modelu, motorizaciji, neophodnim proverama, stvarima na koje treba obratiti paznju, ispisano je prilicno puta do u najsitnije detalje, pa slobodno iscitaj nekoliko strana "u rikverc". Jer se vec neko vreme, dosta vise nego ranije, i nude i traze benzinci. Tako da samo treba procitati, da se ne ponavljamo za svakog zainteresovanog.

 

Sto se konkretnog primerka tice, slike su taman takve da moze da se kaze da postoje. Ama bas nista detaljnije ne moze da se vidi. Pored toga sto je slikano nocu, auto mokar, bez i jednog bitnog detalja - licno mi se nikada ne svidja kada i sa ovakvih slika vidim sitne, neresene detalje. Sto opet ne znaci da mehanika nije dobra, ali obicno ne bude tako, jer govori o odnosu jednog ili vise vlasnika kroz cije je ruke prosao. Ili recimo ako su ove 17'' felne sa Grande Punta koji ima PCD 4x100 (CB 56.6) stavili sa obicnim (a ne plivajucim) srafovima na Bravo koji je 4x98 (58.1), itd... Tablice "VS", prodavac u Uzicu, moguce da nije ni preveden ili da je neka menjaza i voznja na ovlascenje. Opet kazem, ne znaci nista lose, samo na sta sve treba obratiti paznju.

E sad, podseti me nalepnica "Genius" na gepeku - mislim da je ovaj Bravo davno bio u vlasnistvu jednog od forumasa i jedan od prvih turbo benzinaca. Mozda cak moze i da se pronadje neka tema, naravno nista ne znaci za trenutno stanje, ali mozda moze da se uhvati neka nit, kilometraza, stanje i radovi tada... I sto Dule kaze, apsolutno se slazem - za te pare nemoj da ocekujes da nema ulaganja.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, jbt, evo cak mi je ostalo i sacuvano kada si mi slao pre kupovine.

Secam se da smo komentarisali da nam na slikama malo cudno stoji hauba, desno krilo i far. Bas smo se i pitali zasto li je tako ocajna rezolucija, ali bitno je da si ti sve to lepo ispregledao uzivo.

 

imageedit_20_3020138649.png.1c176fcc59fa586f7a1dcae4ef253e4f.png (602×448)

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Milutinac said:

Odes lestvicu nize na Grandea, ipak mislim da moze korektniji Grande da se uzme za te pare...
Od brava za 2800e nemoj da ocekujes paaaa...gotovo nista...

Pazi kad ja GP 1,4 T-jet Sporting 2008 nemam nameru da dam ispod 3000-3100 i to minimum minimuma i moze samo vise. Zato sam i napisao da Bravo za te pare verovatno ne nudi mnogo. 

IMG-84eb868a874748d4b825401b7315c826-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE: ispostavilo se da poznajem vlasnika prilično dobro! Sporedno se bavi trgovinom autima, i bravo je dobio u nekoj kombinaciji. Kaže auto je utegao i sredio,  vozio ga malo po gradu i oglasio. Vozio sam ga do majstora i prvi utisak je hm...diskutabilan. 

Enterijer solidno očuvan, malo pojedena ručica menjača i koža od ručne kočnice pocepana, vozačevo sedište je ok. Prijavio mi je neku grešku "check tail lights". Auto se upalio odmah, malo se čuje ventilator od kabine, volan se lepo okreće, kvačilo visoko i lako, gas lepo prima i čini mi se da je dobar zvuk motora i turba ( ne znam nemam iskustva). Mane: Menjač! Kad auto nije u pokretu za 5 i 6 brzinu je potrebna velika snaga, a brzine do četvrte mislim da su kruće nego što bi trebalo. Mislim da auto dobro drzi brzine i da je stvar u nekim sajlama(ako ih ima). Ručna kad se povuče ponekad propadne i neka plastika krcne pa tek onda zategne, ali drži.

To je to što sam uspeo da snimim za vožnju od 500 metara. Auto nažalost nismo mogli večeras da pregledamo, jer se majstoru s*ebala dizalica, pa ćemo sutra ujutru.

Šta može biti ovo za menjač?

To be continued...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE 2: Bio kod dva majstora. Found issues:

1. Auto udaren sa desne strane oko zadnjih vrata, vidi se na zazoru od vrata da je rađeno, al ništa strašno

2. Zadnja desna felna iskrivljena, verovatno ima veze sa udarom. Na gumi onaj balon iskočio mogla da pukne guma bilo kad. Moraju dve nove gume

3. Manžetne popucale, curi ulje moraju da se menjaju

4. Zamena paknova i obrada diskova, oseća se da trese na kočenju. Majstor mi kaže da je fabrička pločica na zadnjem levom točku. Jel moguće?

5. Kad se namota pun levi oseća se kuckanje u volanu

6. Veliki servis u najavi

7. Nije 2010 nego 2009, pa nije restyle

8. E sad, prilikom vožnje se čuje zveckajući zvuk veoma tiho ali konstantno. Svaki put kada je auto u brzini i kad se da gas ili oduzme do kraja zvecne jače. Probao sam ono za menjač da u 5 ili 6 brzini potopim gas, i ručica menjača ne mrda nigde. Isto kao što nema lufta kad je auto u brzini. Kvačilo dobro odvaja, čak je malo tvrđe za moj ukus. Jedan majstor mi rekao da je set kvačila, drugi nije primetio.

Koliko bi me okvirno izašlo sve ovo da sredim, ako neko ima predstavu?

 

Auto je u dynamic opremi, i iskreno očekivao sam malo više. Poluupotrebljiv infotainment sistem, ručna klima, dva el.podizaca, nema tempomat, nije bogznašta ni udoban. 

 

Vozio sam danas 200km i motor stvarno cepa, a ništa više ne troši od focusa 1.6 zetec. E da, nekako mi loša pozicija gasa, otpala mi noga i žuljala me neka krivina na plastici.

 

Koliko da tražim da spusti cenu?

 

Al se raspisah jbt...

 

 

 

Edited by Hibiskus

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, Hibiskus said:

nije bogznašta ni udoban

Oko ovoga pomoci nema kada je kruta greda pozadi, to odmah da znas. Jos ako je na 17-18ticama pogotovu. Ako juris udoban auto, uzmi francuza.

 

Ja bih savetovao da zaobidjes primerak. Imas prilicno ulaganja da bi za te pare od ulaganja nasao pristojniji primerak. Ne deluje mi odrzavano preterano pogotovu ako je fabricka plocica pozadi (ako je istina, dal ima mesa uolste?!). 

 

Ako je i felna udarena i ostecena, sa sve gumom na izdisaju, racunaj na proveru trapa tj optiku. 

 

Koliko god da ti spusti a nece sigurno 300-400e ulaganja ce ti mozda biti veca. 

 

Ja ga licno ne bih uzeo. 

41 minutes ago, Hibiskus said:

da, nekako mi loša pozicija gasa, otpala mi noga i žuljala me neka krivina na plastici.

Verovatno plastika centralne konzole. Je, ugao je malo piglu, nema sta. 

42 minutes ago, Hibiskus said:

čak je malo tvrđe za moj ukus. Jedan majstor mi rekao da je set kvačila

Moze biti i cilindar kvacila (gornji/donji) ali i ceo set. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo ja napisah da ima razloga zasto je ta cena i da dobro i povoljno ne mogu u istu recenicu ali uporno se gura ta jeftinoca sa mislju u glavi da ce se malo uloziti i dobiti dobar auto ali od babe se devojka ne moze napraviti.

Bolje je pogledati skuplje primerke i kupiti dobar primerak. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To smo svi zajedno i sugerisali na samom pocetku. Koliko vidim, niko i nema nameru da detaljnije nastavlja komentarisanje. Licno rekoh da kada vec na oko vidim gomilu neresenih sitnica i "ovlascenje na ovlascenje" (table tamo, mesto prodaje ovamo), uopste i nemam volje da istrazujem dalje.

Za te pare i godiste, ne moze da se nadje ni dobar manji Subcompact segment ispod (Punto Evo u slucaju Fiata). A kamoli Compact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FINAL UPDATE: Na kraju sam skinuo cenu za 300e i platio 2500e. Prešao sam za 15 dana oko 1000km, pa su utisci sledeći:

Motor: stvarno brije! U odnosu na sve do sad što sam vozio Ford 1.6 benzin, 308 1.6dizel, doblo 1.3 dizel, golf 6 1.6 dizel, motor je za klasu iznad što se tiče odziva i ubrzanja. Potrošnja 6-7 na 100km (relacija ue-va).

Enterijer i udobnost: i dalje nije bogznašta udoban, al sam se malo navikao na sedišta i stil vožnje pa sve manje primećujem neudobnost. Obzirom da imam 191 onaj ko sedi iza mene je ugasio

Mlatimudija & it: blue&me mi je konfuzan i ne mogu da namestim da ide muzika sa telefona, a upgradeovao sam firmware. Prebacio na engleski voice komande. BT pozivi rade , imenik radi, zvučnici solidni. Board služi svrsi.

Održavanje: danas sam prerovio kasetu, i nađem originalnu servisnu knjižicu! I stvarno je realna kilometraža 174000-ish kad sam kupio. Baja je vozio u švajcarski servis na svakih 10000 a na 155000 mi je poklonio veliki servis sa sve vodenom pumpom. Mada mora ovo majstor da vidi. Trenutno sređujem kočnice i udareni felnu. Ostaće mi i set kvačila nekad, to mora isto da mi majstor pogleda.

Na koliko se radi veliki servis za ovaj motor?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Hibiskus said:

ne mogu da namestim da ide muzika sa telefona

I ne mozes, mora USB stick, format na FAT32 i mp3 format muzike. Bitrate ne znam, neko ce vec reci. Moze mislim do 64gb usb. 

 

7 minutes ago, Hibiskus said:

Potrošnja 6-7 na 100km

Za otvoren put ok potrosnja, posebno sto su tamo malo brdoviti krajevi. 

 

9 minutes ago, Hibiskus said:

Obzirom da imam 191 onaj ko sedi iza mene je ugasio

Ako vozis zavaljeno, jeste sigurno ugasio. Ako uspravis sediste malo, bice mesta (provereno). Ima malo deblja sedista, kad provuce noge iza sedista direktno, ima komfora. 

 

Za V.servis ce ovi sa benzincima reci, ja sam cumuras :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...