Jump to content
FAS Goran
italiano

Fiat Nuova Bravo - saveti/mišljenja/iskustva pre kupovine

Recommended Posts

1 hour ago, Rasta said:

Motor ima neki čudan duboki zvuk "BOooo" dok je u niskim obrtajima

Meni je mozda i najlepsi zvuk na 1700-1800 rpm :) . Upravo tako kako opisujes, dubok, a upravo sa tih obrtaja krece vrlo ubedljivo da povlaci. Npr. kod mene u Sport modu ima obrtni kao bivsi JTD Stildza (blizu 260 Njutna), pa u tom niskom opsegu obrtaja neocekivano dobro ide za malog benzinca.

I naravno zvuk na 5-5500 rpm pred saltanje. Dva meni omiljena opsega za slusanje :D .

Rekoh ti da je u toj 120 varijanti najmanje odstupanje sa visinom i tvrdocom od standardnog Brava i da ces verovatno biti zadovoljan po pitanju udobnosti. Za klasu je veci i tezi od Punta, vece medjuosovinsko, naravno da se to oseti na tezini i volanu (u Sport modu se dodatno gasi servo asistencija). Plus je restyle jos ususkaniji, utegnutiji, bez cvrcaka...

Sto se tice neravnomernog rada u leru - sada dok je hladnije ne bi trebalo da bude nista drugacije nego da po paljenju drzi obrtaje na 1200-1300 rpm, koji vrlo brzo polako dodju na normalu. Prve verzije T-Jet su imale problemcica sa hladnim startom (teze paljenje i neravnomeran rad), kasnije je to ispravljeno i ne bi trebalo da te kaci. Takodje ne bi trebalo da bude bilo kakvih vibracija - proveri desni nosac da nije iscureo, to im je slaba tacka, pisalo se detaljno.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rasta

Kad pominjasmo par stvari iznad, zaboravih da ti napomenem... S obzirom da je "na prelomu" sa godistem (sa MY2010 stizu novi menjaci i Euro 5 motori) - cisto preko VIN sacni u ePer koji je menjac unutra.

99,9% je novi FPT-ov C635, a ako su kojim slucajem veseli Zabari jos "trosili" C544 (Opelov M32) sa zaliha, obavezno nafiluj novo menjacko ulje i to domacinski. Mozes i neki MOS2 aditiv uz to (Liqui Moly ili nesto slicno).

Share this post


Link to post
Share on other sites

E taj 0,1% je ono što opšti s našom peradi :D Bravac je februarac '10.

Kako se manifestuju simtomi, da vidim da l' je već krenuo da se dezintegriše?

Je l' lupa, ispada, ne upada, melje? 

Konkretno, ovaj šalta ok. (pu-pu).  Nisam probao ni jedan bravo pre ovog, pa nemam s čime da poredim, al' nekako nisam baš fasciniran, misim, tačan je on, precizan, i to,  al' malko predugačak hod ima ručica menjača, a i neće da krene iz treće jbg. sinoć mi se tri puta gasio dok nisam sfatio šta radim :D

 

shuxx, živ bio druže!  Biće tema otvorena uskoro, da ne spamujemo više ovu...

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Rasta said:

E taj 0,1% je ono što opšti s našom peradi :D Bravac je februarac '10.

Kako se manifestuju simtomi, da vidim da l' je već krenuo da se dezintegriše?

Krece sa pomeranjem rucice menjaca (obicno u 1. i 5. brzini koje su na istoj osovini sa najproblematicnijom 6.), zvizdanjem (obicno u visim brzinama, tj. 5. i 6.). Pa ako se ne intervenise na vreme - do ozbiljnijih simptoma, ostecenja kucista menjaca... Da ne ponavljamo, pogledaj sa Search, pisali smo dosta ;) , a imas i gomilu klipova o tome po netu, najplasticnije ces tu videti simptome.

Kucaj samo "M32 gearbox problem", ima toga koliko hoces jer je isao u masu modela i sa benzinskim i sa dizel motorima (Opel, Fiat, Alfa,Lancia, Saab...).

Mislim, nista strasno, danas se sredjuju za daleko manju cifru nego ranije (reda velicine 250 EUR) i ako, ne daj Boze, krene da zeza. Svakako je mnogo lakse i jeftinije odrzavati kako treba, sipati sveze ulje (preporucuju i trunku preko fabricke specifikacije, zbog lose resenog podmazivanja lezajeva visih brzina), dodati eventualno neki MOS2 aditiv...

 

Znaci, proverio si u ePer za tvoj VIN, za svaki slucaj (M32 ili C635)? 

PS: Imas i ovde lep tekst: M32 Gearbox: Chocolate Bearings

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisilo je ocigledno i od serija.

Npr. Britanci sa na Vauxall-ima (citaj Opel) prijavljivali probleme cak i na 30.000 milja, sa nekim serijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proč'to. Kaže čo'ek kod nekih već na 30K milja, a kod većine na oko 100, što je taman koliko moj braviša ima. Dobro, malo više. :) Inače, ulje menjača je menjano poslednji put u okobru 2020, pre oko 10K Km. 

Elem, kod mojega na sreću spomenutih simtoma nema, verovatno zato što je u pitanju verzija sa 120ks/200Nm, tako da remap dok je kod mene vidjet' nećee. :D

U svakom slučaju, najavio sam pregled kod Gorana početkom iduće sedmice, pa ćemo videti.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dva puta te pitam :) - proverio si koji je menjac tacno u ePer, za svaki slucaj?

19 minutes ago, Rasta said:

200Nm

206@1750 rpm, nemoj sad da se stiskas :D . Isti menjac je isao i na 150 verziju, koji ima Sport mode i +25, 30 Njutna.

Btw, nije kod tog menjaca problem u deklarisanom torque koji treba da izdrzi. Mislim da je to 320 Njutna, isao je i na dizele. Vec losa konstrukcija, podmazivanje lezajeva visih brzina, losi materijali...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da, eper kaže zloglasni M32. Kako već rekoh, bravo je sa početka '10, tačnije februara.

Ovome što si naveo gore dodajmo još i dosta visoku temperaturu od 125c koja se zbog svega dešava u njemu i kad prokuva ulje nekoliko puta, logično je da ne podmazuje dobro, što samo ubrzava propast ionako loše projektovanih, premalenih ležajeva (od čokolade :) )

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da, ja tako uvek dupliram na svaki' trinaes' godina :D 

 

Tih 240 ks ima dobacim tamo 2034, kad kupim polovan vazduplohov iz Švicarsku. Pardon, letomobil ... Stellantis, naravno. :D

 

Dobri su utisci. Udoban je, potrefio sam trim. Ni pretvd, ni premekan, taman. Što se idenje tiče, ide dobro, ne kažem. Al' dobro i troši, za ovih par dana njakanja po palanku bord kaže ~12-13l, znači realno ~15 opušteno ... :D

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Rasta said:

~12-13l, znači realno ~15 opušteno

Brt, aj ti dam Nivu, manje troši čak i sa plugom :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih znao za njuma, al' u litar k'o sestrin 307 2.0b automatić :D

 

Danas sam završio prenos i preuzeo nove tablice i častio sam ga jednom kvalitetnom dijagnostikom :)

Majstor mu ušo u mozak i objasnio mu neke stvari, i sad mirno radi, nema vibracija u leru, a bome i bolje ide. :smoke:

 

Ali pazi sad, u saobraćajnoj od Integralca 'ladno zaboravili da upišu pogonsko gorivo!  :D

"Šta ti troši auto? " 

"Ništa!"

hahahaha 

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda mu je crkla lambda sonda? Hoce ona na 120ks verziji da ode lagano i opusteno

 

Meni na grandeu otisla sonda trosi preko 12l i na bordu nikad ispod 12 nije pisalo

Edited by Branislav

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tu se završila priča oko kupovine brava... :D

Aj' da je malo abdejtujem.

 

Ne znam šta se dešavalo sa potrošnjom u početku, kad mi je pokazivao te dvocifrene brojeve, ali sada bord kompjuter pokazuje po magistrali ~6,5-7l, po autoputu ~8l, a po lokalu ~9l. Naravno  bez izraženog prženja..  :D

U praksi na te cifre realno treba dodati još 0,5 do 1l otprilike, i to je to.

U principu sam zadovoljan potrošnjom u odnosu na punta. Troši u proseku 20% više goriva,  ali ide neuporedivo bolje.

My 2 cents, što bi rekli. :)

 

 

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Rasta said:

Troši u proseku 20% više goriva,  ali ide neuporedivo bolje

Jos jedna stvar - iako je u pitanju samo segment razlike (Subcompact vs Compact), nemoj da zaboravis da je Bravo skoro 50% tezi auto od vrlo laganog Puntica ;) . Duplo vise konja, na to dodaj i da T-Jet za danasnje pojmove i nije neki "stedljivac" - pa ako ti je samo 20% razlike generalno, to je super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro, možda je i koji % više od 20, ali ne puno.

Rekao bih da mu je potrošnja razumna ako se ne prži puno, što je i logično, je l'? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To im je i bila prvobitna zamisao kad su ga pravili, verujem :D Stvar je u tome a mnogi ljudi to ne kapiraju bas da ti mali gradski automobili u stvari uopste toliko malo ne trose u odnosu na vece i bolje automobile u svakom smislu. Oni imaju prednosti na drugim poljima, sto se tice odrzavanja npr., lakoce manevrisanja u gradskim uslovima i sl.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne bi pravili kupusaru od teme, prica oko pronalaska delova je prebacena u odgovarajuci topic:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/18577140/fiat-bravo

 

Untitled.thumb.png.95aaed83e59f46fdb74b1324fd4b30bc.png 

 

Sta mislite o ovom, juce se pojavio na oglasima? Sa slika bih rekao da jako dobro izgleda, odmah sto se vidi da su gume za zamenu, slikana ima dot '14.

 

Edited by Ivan
Prebaceno, dodat PrintScreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...