Jump to content
FAS Goran
italiano

Fiat Nuova Bravo - saveti/mišljenja/iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Ja sam pre mesec dana kupio jedan od retkih benzinaca bravo 1.4 16v 90 ks (presao 43000km, 2012god.). Do sada sam sa njim presao oko 2000 km i zadovoljan sam. Ovo nije auto za trke vec jedan porodicni auto. U auto sam ugradio plinski uredjaj da bih imao sto jeftiniju voznju. Za sada je sve ok, a u buduce cu videti i prenosicu iskustva. Na forumu sam u dve teme naveo neka iskustva.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iscitao sam vecinu teme da budem iskren.

NA kraju bez fabrike, nego licna iskustva.

1.9 mjet

 

120 vs 150 ks?

 

Imam dva komada da pogledam, stanje kola ce imati veliki uticaj ali eto oko motora bas ne znam nista.

 

Sigurno je 120ks dovoljno, opet snage nikad na odmet.

 

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.9 mjet 120ks je sasvim dovljno za taj auto. Naravno na tebi je da odlucis da li ga koristis za neku normalnu gradsku voznju ili vise putujes. Ako si cesce na putu mozda je 150ks bolja opcija. Mada ja vozim 1.9 mjet od 120ks i mogi ti reci da je cak i za duza putovanja meni to dovoljno konja. Ne znam sta vozis sad ali ti mjet 1.9 ozbiljno vuku i jedan i drugi model.

Da sumiram, mozda je bolje uzeti 120ks zbog dugotrajnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja isto imam 120ks. Sasvim dovoljno i za grad, i za put. Mek zvuk, vrlo lepo vuče.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih jurio šestobrzinca da sada biram motor. Ovih 115ks mi je uvek bilo i više nego dovoljno, ali nekako mi žao da ga na autoputu držim na 160-170 jer bude već u obrtajima, a motor ima još dosta snage i tu, samo bih zato uzeo 150ks da malo rastereti motor, ali što se ostalog tiče ne bi smelo pri preticanju nikako da zafali snage.

Štaviše ja bih pogledao i 1.6. Dosta snage, jeftinija registracija i malo manje troši,a  snage neće faliti sigurno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varijanti od 120KS definitivno nedostaje 6-a na autoputu (oko 130-140km/h mu je ok, ali vec preko toga mora da se vozi na oko 3000 obrtaja), inace je sasvim dovoljno i ovih 5. Prednost ovog motora je sto se ugradjuje vec dugo (ugradjivao se i u Stila) i vrlo je cest, pa imas veliki izbor novih\polovnih delova, kao i solidnu bazu iskusnih majstora. Ova varijanta od 150KS je nesto novija i jedini problem za koji sam ja cuo (doduse cesce na Opelu) je problem sa klapnicama usisne grane (ima negde na forumu tema).

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde se vidi šta kome fali.

 

 

 

Evo jedan primer;

Fiat Stilo MW 1.9 JTD 115 ks
prenosni odnosi................................brzina 4000 o/min
1. 3.577:1 ...........................................35.6 km/h
2. 1.887:1 ...........................................67.6 km/h
3. 1.192:1 ..........................................107.0 km/h
4. 0.848:1 ..........................................150.4 km/h
5. 0.686:1 ..........................................186.4 km/h


R 3.308:1 .......................................... 38.5 km/h
Dif 3.632:1
120 km/h V ..........................................2582 o/min
130 km/h V ..........................................2797 o/min
150 km/h V ..........................................3227 o/min
0-100 km/h- 11.2 s
max (fabrička)...........................190 km/h pri 4088 o/min
pneu......................................205/55 R 16 O=1.930 m

 

Fiat Stilo MW 1.9 MJ 150 ks
prenosni odnosi..........................brzina pri 4000 o/min
1. 3.800:1...............................................38.3 km/h
2. 2.235:1...............................................65.2 km/h
3. 1.360:1..............................................107.1 km/h
4. 0.971:1..............................................150.0 km/h
5. 0.763:1..............................................190.9 km/h
6. 0.610:1..............................................238.8 km/h

R 3.545:1.................................................41.1 km/h
Dif 3.180:1
120 km/h V.................................................2514 o/min
120 km/h VI................................................2010 o/min
130 km/h VI................................................2177 o/min
150 km/h VI................................................2512 o/min
0-100 km/h- 9.2 s
max.........................207 km/h pri............3467 o/min
pneu...............205/55 R 16.......................O=1.930 m




Fiat Croma 1.9 MultiJet 120 i 150 ks
prenosni odnosi...........................brzina pri 4000 o/min
1. 3.818:1................................................33.2 km/h
2. 2.053:1................................................61.8 km/h
3. 1.302:1................................................97.5 km/h
4. 0.959:1...............................................132.3 km/h
5. 0.744:1...............................................170.6 km/h
6. 0.614:1...............................................206.7 km/h

R 3.545:1.................................................35.8 km/h
Dif 3.650:1
120 km/h V.................................................2814 o/min
120 km/h VI................................................2322 o/min
130 km/h VI................................................2516 o/min
150 km/h VI................................................2903 o/min
max (120 ks)...........195 km/h.................pri 3774 o/min
max (150 ks)...........210 km/h.................pri 4064 o/min
pneu...............205/55 R 16.......................O=1.930 m

 

Fiat Bravo 1.9 MJet 120 KS  ,Lybra 1.9 JTD LX (115 KS) 2004, Alfa Romeo 147 JTD / JTD-m, Alfa Romeo 156 JTD  
prenosni odnosi...................brzina pri 4000 o/min
1. 3.800:1...........................................36.5 km/h
2. 2.235:1...........................................62.1 km/h
3. 1.360:1..........................................102.0 km/h
4. 0.971:1..........................................142.9 km/h
5. 0.763:1..........................................181.9 km/h

R 3.350:1.............................................41.4 km/h
Dif 3.350:1
120 km/h V.........................................2639 o/min
130 km/h V.........................................2859 o/min
150 km/h V.........................................3299 o/min
0-100 km/h- 11.6 s
max..................190 km/h........pri.........4179 o/min
pneu...............195/65 R 15......................O=1.937 m

 

 

 

 

Fiat Bravo 1.9 MJ 16 V i 1.6 120 KS

150 KS pri 4000 o/min  120 KS pri 4000 o/min

320 Nm pri 2000 o/min  300 Nm pri 1500 o/min

prenosni odnosi                 brzina pri 4000 o/min

1. 3,800:1........................................34.2 km/h

2. 2,235:1........................................58.2 km/h

3. 1,360:1........................................95.7 km/h

4. 0,971:1......................................134.0 km/h

5. 0.763:1......................................170.5 km/h

6. 0.610:1......................................213.3 km/h

 

R 3.545:1........................................36.7 km/h

Dif 3.560:1

 

120 km/h V....................................2815 o/min

120 km/h VI...................................2250 o/min

130 km/h VI...................................2438 o/min

150 km/h VI...................................2813 o/min

 

max...............209 km/h..................3919 o/min

max...............195 km/h..................3657 o/min

pneu........ 205/55 R16...............O=1.930 mm

masa 1360 kg

norma 7.6 / 4.5 / 5.6 l

masa 1320 kg

norma 6.3 / 4.1 / 4.9 l

 

 

Fiat Bravo 2.0 MJ

165 KS pri 4000 o/min

360 Nm pri 1750 o/min

 

prenosni odnosi                 brzina pri 4000 o/min

1. 3,917:1........................................33.4 km/h

2. 2,040:1........................................64.1 km/h

3. 1,321:1........................................98.9 km/h

4. 0,954:1......................................137.0 km/h

5. 0.755:1......................................173.2 km/h

6. 0.623:1......................................209.9 km/h

 

R 3.750:1........................................34.9 km/h

Dif 3.550:1

 

120 km/h V....................................2772 o/min

120 km/h VI...................................2287 o/min

130 km/h VI...................................2478 o/min

150 km/h VI...................................2859 o/min

 

max...............215 km/h..................4098 o/min

pneu........ 225/45 R17...............O=1.934 mm

masa 1360 kg

norma 6.9 / 4.3 / 5.3 l

 

Fiat Bravo 1.6 105 i 90 KS

105 KS / 90 KS pri 4000 o/min  

290 Nm pri 1500 o/min  

prenosni odnosi                 brzina pri 4000 o/min

1. 3,800:1........................................36.4 km/h

2. 2,235:1........................................61.9 km/h

3. 1,360:1......................................101.6 km/h

4. 0,971:1......................................142.4 km/h

5. 0.763:1......................................181.2 km/h

6. 0.610:1......................................226.7 km/h

 

R 3.545:1........................................39.0 km/h

Dif 3.350:1

 

120 km/h V....................................2649 o/min

120 km/h VI...................................2118 o/min

130 km/h VI...................................2294 o/min

150 km/h VI...................................2647 o/min

 

max...............185 km/h..................3265 o/min

max...............173 km/h..................3053 o/min

pneu........ 205/55 R16...............O=1.930 mm

masa 1320 kg

norma 6.3 / 4.1 / 4.9 l

norma 5.8 / 3.9 / 4.6 l

 


http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/52991-tablica-odnosa-obrtaja-brzine-za-sve-automobile/page-6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve jasno, hvala.

Auto je kupljen, idemo na 150ks, stanje kola je odlucilo.

Kad stigne idemo u predstavljanje, sad samo da nadjem neke sajtove da vidim sve od opreme sta imam i neki manual da se nadje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Došlo vreme da se unapredi vozni park, Punto je služio odlično 4 godine, ali apetiti su porasli :)

Počeo sam da tražim auto pre mesec dana, odredio budžet od 6,5-7k, 2009, 2010 ili blizu godište, gledao ovo i ono... Malo Focusa, pa jedno vreme i Civic sedan, odustao brzo od C4, ali posle svega srcem se vratio na ono što sam u startu hteo - Fiat Bravo. Okolina je oštro reagovala, sa porukama tipa da kupim kola a ne Fiata (prednjači hard core VW prekodrinska familija/kumovi). Zamerke tog tipa sam brzo otkačio, a na osnovu ličnog iskustva: Punto (2005 1.3mjet) me super služio, za Bg je fenomenalan, 3-4 puta po vrletima stigao u CG na more, potrošnja komična, samo 2 ozbiljnije intervencije sam imao od kojih je jedna zamena seta kvačila, a druga čuveni senzor položaja volana (tražili mi u Zemunu 270e, uradio u Mladenovcu za 130 :smoke: ). Ćale već šestu godinu tera Mareu karavan 1.9jtd, a nisam siguran da je ikakv ozbiljniji kvar imao za celo to vreme (niko i ne zna kolika je stvarna kilometraža tog auta). Sve u svemu, o nekakvoj nepouzdanosti Fiata, bar iz mog iskustva, nema govora. Pouzdan ili ne, meni je kada sve saberem ipak Bravo (pored Delte) najlepši auto u svom segmentu.

 

Pošto mi se ne cima po inozemstvu da sam tragam za kolima, a i ne poznajem nikog ko bi mi ga tamo "ko sebi" pronašao, prisiljen sam na ove naše autoplaceve. Na ovom i drugim forumima sam pročitao razne horor priče, sveopšta paranoja vlada, ali verujem da se baš neka kršina ne može tek tako provući pored majstora koji ga zakači na dijagnostiku, podigne na dizalicu, ozbiljno pogleda. To mi je neki plan, šlep pa odvlačenje kod majstora, a placeve koji su mi rekli da ne postoji takva mogućnost sam odmah otpisao.

 

Izbor je sužen na 3 komada koja su trenutno na oglasima, a srce vuče najviše ka ovom (na placu JDJ auto, bivši Uni Kum preko puta Saobraćajnog faksa):

 

Untitled.jpg

 

http://www.polovniautomobili.com/oglas3341994/fiat_bravo_20_multijet_emotion/

 

Auto uživo stvarno dobro izgleda, unutra nema ogrebotina, čak ima i originalne patosnice sa logom "Bravo", boja je prelepa. Upalio je na pola ključa, svi dugmići rade, akali smo i klimu, motor ujednačeno na leru radi. Istini za volju, zagreban je desni blatobran iznad točka i ručica menjača je malo oguljena, ali sa tim bih mogao živeti.

Jedino što me brine posle vizuelnog pregleda su spojevi između centralnog dela volana, komandi na volanu i spoja pozadi gde se sastaju koža i guma, a koji su malo razdvojeni (to na ostalim koje sam gledao nigde nisam video). Ne znam koliko se to vidi na ovoj slici:

 

989762af94dd_800x600.jpg

 

Iskreno se nadam da se tripujem, ali se plašim da je ovo znak da je ispaljen air bag, da ga je neki italijan popeo na banderu, a onda sve našminkano i zamaskirano :(

To će, siguran sam, dijagnostika pokazati, cenim da se aktviran air bag, zatezači i ostalo ne mogu lako obrisati iz kompa i da će iole normalan majstor to provaliti.

 

Da li je neko još negde viđao da su ove plastike malo više razdvojene, tj da se radi o nekvalitenom sastavu umesto neveštog prikrivanja havarisanog auta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nije neko samo presvlačio volan i posle vrljavo vratio jastuk? Ako te brine katapultiranje uzmi od nekog i ono čudo za proveru debljine laka, pogledaj godišta na farovima i staklima i može već da se zaključi da li je lupan. 

 

Inače, jel mi se čini ili je malo vozačevo sedište izlizano u ćošku od ulaženja i izlaženja? Meni auto prelepo deluje, ovo su samo sitnice.

Srećno sa kupovinom i sigurno nećeš pogrešiti sa Bravom :)


Inače, nemoj me držati za reč, ali mislim da je ovaj na oglasima nekih 3-4 meseca već

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da neću pogrešiti, a ako legne ovaj 2.0, mogu i da se potrkam sa kumom i njegovim TDI (DI je naravno crveno :))

 

Moguće za sedište, to mi nije zapalo za oko, ali mi se čini da su ove presvlake koja u Emotion stavljaju jako osetljive, čudo kako se i više ne ofucaju za 4-5 godina...

 

Pitao sam ja tog dečka na placu za volan, kaže tako je došao, ali mi ne deluje pouzdan (nije gazda bio tu). Pitaću vlasnika da li nešto zna oko toga, da ne pravim sebi džaba trošak šlepanja/provere. Stakla sam pogledao, sva su sa 9kom, šoferka isto...

 

Hteo sam u AK Voždovac da oteram na proveru, on je tu odmah pored, kolega zna te momke koji rade, ali nisam znao da je prsla firma skroz, kaže samo perionica im radi, izdali prostorije i td.

 

Oglase pratim oko mesec i po, većina tih 2009-2010 stoje na oglasima od tada, možda su se 2-3 prodala, nema narod para...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije istina da se sedista brzo ofucaju, kod mene nemaju ni traga koriscenja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oglase pratim oko mesec i po, većina tih 2009-2010 stoje na oglasima od tada, možda su se 2-3 prodala, nema narod para...

Nemoj pogresno da me shvatis, ali dobar auto se brzo proda...

I ja povremeno gledam na oglasima Brava, a taj se bas dugo prodaje.

Srecnu kupovinu ti zelim. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahmmm... To za dobar auto koji se brzo proda, to nije uvek tako. Eto ja prodajem svoj auto već dva meseca. Ništa. Zovu ljudi, pitaju svašta - ali auto je i dalje kod mene. Neću da sad ovde previše off-ujem, ima u temi sve o tom autu, temi za prodaju! Jedino da im se ja ili boja ne dopadamo... Ili ljudi baš toliko vole 1,6 i 2,0 a 1,9 ne vole... Ne znam. Ali to koliko je auto na oglasu, ne znači previše, Stila sam prodavao tri meseca pa pauza pet meseci pa dva meseca. Pa sam ga prodao, čovek prezadovoljan, sve bilo cakum pakum, a i na Bravu je... Ali Stilo je bio 3700, a za Brava tražim 5700 ( nije ni najskuplji, ni najjeftiniji, nije klot, ima i zimske gume.. sve, sve... ali nema kupaca), cenjkaju se ljudi tipa daj za toliko i toliko, daj za čamac i građevinski materijal, evo ti astra g 2001. i fiesta 2002., daj za 3000 i tovar ženskih tašni... Nemaju ljudi para, to je najveći problem.

Opet. Na placevima četvore oči. Dupla provera. Ne znam šta da kažem. Svašta sam se nagledao i svašta sam samo odmahnuo rukom... Na kraju, uzeo sam odličan auto, najviše zbog stanja, što je kasnije u servisu i korišćenju potvrđeno, a kad me pitaju što ga prodajem, zajebah se što ne uzedoh karavana... Pa sad. Polako. Prodaće se.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahah meni je taj isti lik davao za Citroena astru g i fiestu pre nekih mesec i jace :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa tad negde... Oko prvog aprila. Mislim. Pri tom, ne bih zamenu, i piše da ne bih zamenu... Ali opet, zove i nudi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A meni zenske torbe :D

 

Ja sam za 10 dana prodao focus karavana 2009, a zna se koliko su oni nekomercijalni u Srbiji.

 

Problem oko prodaje kola je kad se prodaje dobar auto jer se ulozeno ne moze naplatiti, malo se cena sad povecala ali definitivno nedovoljno. Tako da je razlika izmedju lesine i dobrih kola 300eur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma neka ti i sledeći put bude za 7 sati :) da prodaš! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Izbor je sužen na 3 komada koja su trenutno na oglasima, a srce vuče najviše ka ovom (na placu JDJ auto, bivši Uni Kum preko puta Saobraćajnog faksa):

 

Untitled.jpg

 

http://www.polovniautomobili.com/oglas3341994/fiat_bravo_20_multijet_emotion/

 

Auto uživo stvarno dobro izgleda, unutra nema ogrebotina, čak ima i originalne patosnice sa logom "Bravo", boja je prelepa. Upalio je na pola ključa, svi dugmići rade, akali smo i klimu, motor ujednačeno na leru radi. Istini za volju, zagreban je desni blatobran iznad točka i ručica menjača je malo oguljena, ali sa tim bih mogao živeti.

Jedino što me brine posle vizuelnog pregleda su spojevi između centralnog dela volana, komandi na volanu i spoja pozadi gde se sastaju koža i guma, a koji su malo razdvojeni (to na ostalim koje sam gledao nigde nisam video). Ne znam koliko se to vidi na ovoj slici:

 

989762af94dd_800x600.jpg

 

Iskreno se nadam da se tripujem, ali se plašim da je ovo znak da je ispaljen air bag, da ga je neki italijan popeo na banderu, a onda sve našminkano i zamaskirano :(

To će, siguran sam, dijagnostika pokazati, cenim da se aktviran air bag, zatezači i ostalo ne mogu lako obrisati iz kompa i da će iole normalan majstor to provaliti.

 

Da li je neko još negde viđao da su ove plastike malo više razdvojene, tj da se radi o nekvalitenom sastavu umesto neveštog prikrivanja havarisanog auta?

 

Kolega, plavog zaobidji u sto sirem luku ili barem povedi sa sobom ozbiljnog majstora koji ce ga pretresti detaljno, zbog posla kojim se bavim na V. Stepe sam skoro pa pet dana nedeljno i taj plavi preko puta Saobracajnog faksa tu stoji od februara meseca nekoliko puta sam video kupce koji ga gledaju ali i baju (radnika na placu) kako ga besomucno turira odmah po paljenju ili mu drzi naboden gas skoro pa do kraja (zato pali na pola kljuca).

 

A i cini mi se da mu je cena na pocetku bila malo jaca, istaknuta cena neko vreme je bila 6900 eura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto auto stoji duze ne mora da znaci da je krsina. Ja evo imam jedan auto koji prodajem godinu dana i vise sam prsao i registrovao ga a kad sam oterao auto na tehnicki pregled niko nije mogao da veruje da se nije mogao prodati tako sacuvan auto.

Problem kupaca je da cim vide da auto stoji duze na oglasu da nesto nije u redu s njim a to je pogresna filozofija.

Sto se tice Brava   verujte mi da bih ja pre uzeo 1,9 M-jet  nego ove novije  koji jos nisu prosli ovo torturu koju su prosli 1,9  motori i koji su se pritom dokazali i pokazali. Nemam Bravo 1,9 M-jet da prodam pa da ga hvalim  ali po onome sto sam po spustanju   sa kamiona i paljenu cuo  jos uvek je 1,9  bolja opcija kao sto je kod VW-ena bolji 1,9 od 2.0 TDI.

Nije sve u konjima  a problem je sto se kod nas gotovo svi pale da auto ima sto vise konja a kasnije ga vozis po gradu 50-6- km/h ili na autoputu 120 sto ce vam odraditi i jedan najobicniji Yugo.

Ja sam upravo danas odvezao moj kaparisani i isplaceni Bravo sa kupcem na tehnicki pregled i sta reci osim da je prosao perfektno i da je ovakav primerak bilo tesko naci a stojao je i on mesec i po dana na oglasima sa sasvim pristojnom cenom  i na kraju sam ga dao za 5200 eura jer nisam mogao dobiti vise. Srecom pa ga je kupio clan ovog foruma pa ce napisati po koju o ovom automobilu i da lije zadovoljan a ja se nadam da ce biti jer auto obecava maksimalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...