Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada
MilanLaki

Fiat Punto mk.2 - ventilator ne radi u svim brzinama

Recommended Posts

Vent. radi samo u 4 brzini. Nije na mom Puntu problem, hteo sam da skinem sa mog i da proverim da li je uopste do rezistora problem ali nisu isti dzekovi.

evo slicice rezistora, probao sam da ga ocistim jer je prilicno izrdjao, ali bez rezultata

30082010001.th.jpg

Da li mogu sa ovim da proverim ispravnost rezistora. Ako mogu recite kako :)

30082010004.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije baš jasna slika pa ne vidim dobro otpornik. Nađi na otporniku ona dva kraja gde dolaze žice sa konektora. Instrument stavi na 200 Ohma.

Otpor treba da bude oko 1 do 2 Ohma - nisam precizno merio ali po sećanju je tu negde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na samom vrhu rezistora na slici nalazi se mali valjkasti osigurac,prespoj krajeve zicom,probaj i javi rezultate :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

30082010005j.th.jpg

kada spojim gornje krajeve, odnosno krajeve gde je otpornik nista se ne desava. kada spojim 1 i 2 pin pokaze 4,1 Ohm, spojim 1 i 3 pin onda je 1,7 Ohma, a 1 i 4 takodje nista se ne desava.

slike su stvarno lose, mobilni je u pitanju.

Sta bi bilo da skinem taj otpornik i da povezem nekom zicom, cisto za probu, jel mogu da zeznem nesto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otpornik služi da prepolovi otprilike snagu ventilatora a time i broj obrtaja i to je prva brzina. Ako ga premostiš (kratak spoj) opet dobijaš punu brzinu tj. drugu. Nisam skidao taj otpornik, ali na krajevima gde je priključak, a to se lako vidi, treba da ima do 2 Ohma. Miki kaže da ima i osigurač, i da je to ta cevčica na vrhu. Ako je osigurač tu treba da je kratak spoj ili 0 Ohma. Ako nema to premosti sa dve tanke licne. Nema šta da se pokvari - ili radi ili ne.

Ako imaš dijagnostiku sa programom Fiatecuscan može da se proba rad ventilatora na tabli gde su "actuators" i to svaka brzina posebno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabo se ja u to razumem, ja sam mislio da je ovo na vrhu otpornik, a sad kontam da je osigurac :unsure: Da uzimam polovan ko zna koliko ce i on da radi, nov u radnji je 3600din (mada samo sam u jednoj radnji pitao).

Imam dijagnostiku, ali nema gde da je prikacim tj. nemam laptop :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri taj osigurač instrumentom. Treba da ima 0 ohma. Ako nema prespoji ga tankom licnom (dve) pa probaj da li sve radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lepo napisah osigurac a ne otpornik, samo treba procitati :whistle:

Neces napraviti nikakvu stetu ako prespojis a dalje ti od volje sta ces raditi. cak ni fiatova original dijagnostika tu ti ne moze videti nista, samo dve stvari mogu da te zezaju:

ili taj rezistor (verovatno), ili prekidac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uradio kako ste mi rekli, povezao licnama, i proradi vent u svim brzinama :thumbsup: Hvala Banetu i Mikiju

Jel normalno da se ono cudo bas zagreje, skoro da ne mozes u ruci da drzis?

Sada kad sam stavio licne jel mogu da skinem onaj osigurac? i da li neki sa ovog spiska odgovara da zamenim, da ne stoje licne ako vec ne mora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jel tebi taj osigurač definitivno vrisnuo?

Sad si možda stavio previše licni pa neće da pregore već se pregreva i možda ti vrisne nešto u tom sklopu...što bi rekli seljaci, ako osigurač iskače ti stavi jači :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa vrisnuo je cim je rezistor proradio kad sam prespojio sa licnom - valjda mu tako dodje. Stavio sam samo jednu licnu, ako ta rikne lakse mi da stavim opet, nego da stavim previse licni pa da nesto zeznem :thumbup:

Mislim da je normalno da se to zagreva, to i ovako stoji u kucistu gde je ventilator pa ga i sam vent hladi. Ako gresim recite da ne zivim u zabludi :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisi u zabludi,inace ventilator ide preko osiguraca na kolima od 25 ampera koliko se secam tako da jos koja licna je ispod vrednosti fabrickog osiguraca.inace taj osigurac-valjkasti nije strujni vec termo tako da ne brines za licne

Share this post


Link to post
Share on other sites

onda nek ostane i taj termo osigurac i ta licna. brinulo me malo ovo zagrevanje rezistora pa nisam hteo da montiram dok ne pitam. Hvala jos jednom

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze da ostane i termo jer je riknuo tako da ti sve jedno skinuo ga ili ne :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se na tom termo-osiguraču nisu izbrisale oznake, pročitaj pa probaj da nađeš isti, to je ipak najbolje. Jedna licna možda nije dovoljna jer je prosečno 5-8A po licni (aki nije predebela) pa će možda čašće da crkava i to baš kad ti najmanje to treba. Ni sa 2 nećeš pogrešiti ali original najbolje. Sigurno je navedena struja (A) i temperatura.

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav... Vidim da je aktivna tema, pa da ne otvaram i ja novu.... Juče mi se desilo da u toku vožnje izbaci ventilator kabine miris kao da je izgoreo motor,a nakon 2 minuta se i ugasio, tj. prestao sa radom... Proverio sam osigurače (od 30A kod motornog prostora, i 7.5A unutra za relej) i oba su u redu. Interesuje me kako se dolazi do ventilatora, da lije to ona plastika kod suvozačevog sedišta sa tri mala šrafčića, pored mesta za filter kabine? U pitanju je Punto Mk2 16v bez klime, eventualno da lije neko imao sličnih iskustva :wallbash: ...

Edited by berni1756

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je, kod suvozaca, skines onaj tapacirung i 3 srafa odvrnes. skida se cela ta plastika, vent je montiran na njoj.

Na ovom Puntu gde je bio problem sa rezistorom isto je riknuo ventilator. Narucen polovan iz Sabca, otpad Maki, placen 15 eur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj prvo sam konektor. Tu je negde kod suvozaca. Meni se on malo okadio i samo je bilo potrebno ciscenje. Sreca u nesreci je da mi se to desilo dan pre zakazanog redovnog servisa pa mi je to tamo sredjeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otklonjen problem... :thumbsup: Naravno pre nego što sam skinuo sam ventilator, proverio sam sve,osigurače, kablove-konektore, i nije dalo pozitivnog efekta... Nakon skidanja ventilatora, probao sam odmah direktno na akumlator, da vidim da lije to problem, i na prvi utisak mi se učinilo da mi je izletelo 30-50 evrića za drugi ventilator, pošto nije proradio... Naravno, nisam se prepustio slučaju, i rasturio sam ventilator (izvadio iz plastičnog kučišta), i problem na koji sam naišao je mnogo, ali mnogo glupa stvar za koju bi mi električar sigurno izbio lepu sumu iz đzepa a to je PERJE od goluba koji se zaglavio između četkica i rotora. Zato mi se i učinilo kao da je nešto izgorelo... :thumbup: Otklonio sam to, sve očistio, vratio i sve naravno RADI.... :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravio na ovo... Poslusan savet i onaj osigurac zamenjen licnama. Ja prvo odradio sam ali traljavo, posle BaneTV uskocio u pomoc i za sad nema problema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo i ja odnedavno imam problem iz naslova. proverio bih rezistor samo ne znam gde da ga trazim. jel moze neko da opise kako se do tog cuda dolazi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...