Jump to content
FAS Goran
vujasin

Fiat Stilo JTD115 - masan vakuum ventil / čuje se vakuum pumpa

Recommended Posts

xMzqA.jpg

Evo ovaj vakuum ventil mi je malo masan od ulja. Plastično crijevo povrh njega koje ide od interkulera do usisa sam ponovo zabrtvio diht masom i opet se ovaj ventil ispod masti. Ne ide valjda kroz njega ulja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To plastično crevo od inerkulera je puklo. Pukotina je verovatno toliko malena da ne možeš da je vidiš. Ulje se sliva na ventil.

Pokušaj da ga potpuno odmastiš pa nakon kraće vožnje da otkriješ gde pušta, da se uveriš.

Ja sam našao, ali nije mi mnogo pomoglo, morao sam da ga menjam jer krpljenje ne uspeva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ta providna gumica bi i trebala da ima rupu zbog pritiska ili vakuma koji bi morao mehanizam da savljadjuje da je nema

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni tu ima malo ulja.Obrisao sam pre par dana da vidim gde pusta pa evo sad cekam da pokaze :)

Nego jel ona mala gumica treba da bude fiksirana,zato sto meni stalno ispada,odnosno ja je navucem na dole ali ona opet spadne? To tako treba ili da nadjem neku malu selnu i za nju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je li itko išta uspio riješiti s ovom klapnom na usisu? Mislim da pušta na osovini klapne koja prolazi kroz kučište. Lagano mi već kaplje po kabelima i getribi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj se bavio kompletnim čišćenjem http://alfisti.hr/fo...p?topic=7006.20

U principu ovako ostalo su nijanse http://zilvia.net/f/tech-talk/305836-how-throttle-body-rebuild-disassembly-assembly.html

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ovim linkovima je samo priakzano čiščenje throttle bodia. Tu je tema o curenju ulja, ali ništa nije još riješeno. Koliko sam vidio tu na jednom linku na kojem je prikazano čišćenje tog ventila vidi se da na osovini leptira postoji neka gumica. Taj ventil nije bio od JTD-a 115 nego nekog drugog motora. Da li i na JTD-u postoji takva neka gumica između osovine leptira i kučišta?

http://www.fiatforum.com/stilo/285408-oil-over-throttle-body-jtd-2.html#post3223103

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mora da postoji neki dihtung.

Čekamo da neko to rasturi i slikama dokumentuje.

Ja do juna se neću baviti nikakvim čišćenjem, tada sam na odmoru i pošto je ortak zapeo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene je mastio na tom ventilu i odatle cureo po menjacu dok nisam uradio remont turba,od tada nema ni kapi,a nista nije dihtovano.samo je opran inter kuler sa crevima i taj gore venntil i klapna oprani i odmasceni.

Od tada ima 6 meseci i nigde nema masnoce i ulja.

"Normalno" je da bude malo masno kod tog ventila,ali ako sa njega kaplje i curi po menjacu treba pogledati stanje turba i proveriti da lii koliko ima ulja u samom inter kuleru,bilo bi dobro da se  skine sa auta i dobro opere kuler i creva za vazduh,jer ako ima ulja u samim crevima hoce da ih nagrize pa da pucaju kad turbo nabije pritisak.Tako da bolje spreciti nego leciti,jeftinije je :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta je trosio,samo iz kulera i gumenih creva sam izvadio oko 1-1,5litru ulja.

Ako ti ne trosi onda bez brige :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel mi moze neko reci kako idu vakum crevcice od vakum pumpe, vakum ventila i turbine... Ima tamo kod filtera za gorivo neki anti-pollution (ako se to tako zove), u to cudo idu tri vakum crevcice mene interesuje redosled creva do tog cuda kod filtera, meni tamo jedna visi na prazno a dve su vezane u ''T''  a poso je auto prljav od ulja + vakum vuce unutra ako bas i vuce,  Bog zna sta sve moze uvuce untra  :whip: 

 

Dakle 3. crevo visi na prazno (vidi se u sledecoj slici) 2. ide u vakum ventil a 1. do turbine. Mozda je i obrnuto tesko saznati koja je koja jer su tamo slepljene sa izolacijom. 

 

anti_pollution2.jpg

 

Na drugoj slici se vidi da iz vakum pumpe ide jedno crevo u ''T'' razvodnik  jedno u turbinu a drugo direktno do onog anti-pollution ako se tako zove a trece drzim u prstima to visi onako za ukras :whistle:  :whistle:  :whistle: .

 

01052014746.jpg

 

Inace JTD 115ks, 2001g

Ako neko zna kako ispravno da pospajam ona crevcica nek pomogne. ne znam kako da stavim slike  :wallbash:  :wallbash:  :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slike ovako:

 

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=54045

 

Verujem da ti je crevo spalo sa vakuuma na usisu, tj onoj polugici sto gasi auto. evo slika pa tu odmah iza :)

 

Slika1610.jpg

 

Inace od turba ti jedno crevce ide do overboost ventila (na akumulatoru ili u braniku), iz njega u vakuum tank. na vakuum tanku imas taj anti pollution ventil. Koliko se secam treba da imas dva creva koja idu do T racve i drugo do vakuum ventila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega.Jankovic, hvala ali meni treba redsled onih crevcica u anti pollution. Sve je spojeno i overboost (do trubine) i do onog vakumventila  sto gasi auto. Iz debelog vakum creva tamo mi je zascvorano sa obicnim "T" razvodnikom (slika 2) i to tako sto od razvodnika "T" ide direktno u turbinu a drugo do anti pollution a odatle se vraca u ventil za gasenje.

Ali to bi trebalo da bude ovako :

-od vakum debelog creva, preko malog creva direktno do anti pollution

- u anti pollution se racva jedna ide u overboost pa dalje u turbinu a druga ide u ventil za gasenje (leptir ili sta je)

 

Sad kako pisem mi napalo da imam 2 moguce kompinacije  :smoke:

Znaci jedna mora da bude dobro spojena a to je ta od anti pollution pa do ventila za gasenje. Jer auto gasi normalno. Znaci ostaju samo dve koje bi trebalo isprobati. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

naread.jpg

 

Crevo br 3 ide direkt iz tanka u anti pollution

 

Imas jos creva 5, 11 i 12

 

ta tri creva se kace na racvu, na vakuum za gasenje auta i na overboost

 

imas jos jedno crevo koje ide sa overboost na turbo

 

tacno kacenje ovih creva 5 11 i 12 trenutno ne znam ali znacu oko 17h :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da tako sam i aj video na fiatEPERU, ali dzaba kad ne pise 5, 11 i 12 ne pise kuda tacno idu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja danas popravio moj anti pollution i saznao kako koje crevo ide. Dakle meni je falilo crevo od onog razvodnika sa konektora pa do samog antipollutiona, meni je to islo direktno i bilo opacno stavljeno. Kaa se stavi naopacke celo vreme uvlaci fals vazduh, meni to bilo tako od kad sam kupio auto. 

Crevo oznaceno sa brojem 11 ide do vakum ventila za gasenje, 12 ide do overboost pa dalje do turbine a crevo pod brojem 5 ide od vakum pumpe do antipollutiona.

Znaci u antipollutionu se razdeli vakum a do vakum ventila za gasenje (crevo 11) se ukljucuje automacki kada je potrebno pri gasenju, to je ono sa konektorom.

Tesko pristupacan teren, jedva sam ga skinuo, a nazad jos gore jer onda treba i creva nakaciti. Ali popravljeno. Malo je otislo sa teme ali nisam nasao posebnu temu o antipollution.

Inace i meni masan onaj vakum ventil i to posteno vec kaplje po celom menjacu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene su bila izmesana creva br.12 i br.3

 

Br.12 iso na drugu rupu a ne na prvu kao na slici...e sad dal ima veze ne znam....

 

nareads.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene se bilo svuklo crevo ono dole sto se kaci na dno vakuum ventila, i bas je zadnjih par dana treslo prilikom gasenja, vratio sam ga i sad se gasi mirnije ali ne tako mirno kao kad ga ugasim kada prstom stisnem onu polugicu na vrhu ventila. Tada se gasi bas mirno i u kabini i u pod haubom. Da li tu ima nekog dihtovanja ili popravke, ili da kupujem nov ventil, ili da angazujem dejicu, kod njega nema stresanja :-) p.s. Poluga na ventilu radi, tj kad ugasim kljucem ona se povlaci na dole, ali po mom nestrucnom misljenju, tu fali neki vakuum ili neko dihtovanje da bo se rad zavrsio mirno. Heeelp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...