Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
gaggi

Francuska - Val Cenis, gradić Lansllevilarde

Recommended Posts

Evo malo da rezimiram svoje dozivljaje sa zimovanja u Francuskoj dolina Val Cenis gradic Lansllevilarde.

Moram odmah da napomenem da je planiranje organizovano odnosno bukirano skoro 6 meseci u napred i to sa velikim drustvom kako bi aranzman bio sto povoljniji i naravno ceo put do tamo je trebao da iznese a ko drugi nego Fiat, S'toga je i putovanje kao i skijanje bilo posebno zanimljivo.

Pa evo kako je to bilo, u cenu aranzmana koja je bila oko 130e + osiguranje 2000din.po osobi za 11 dana je uracunat apartman sa 5 odvojenih soba, 3 kupatila i kompletno opremljenom kuhinjom, sto je prakticno znacilo da hranu spremamo sami. To i nije bio neki problem obzirom da smo pred put posetili Metro i napunili dve pune torbe hrane, taj trosak je bio negde oko 2000din po osobi.

Posto je plan bio da putujemo sa 2 automobila sa po 3 osobe u svakom i 2 osobe autobusom, bila je idealna prilika da u autobus ubacimo ski opremu za sve i hranu.

E sad je na red doslo opremanje Fiata prvenstveno zimskim gumama, opredelio sam se za Tigar Winter 1, 4350 din.kom. i to samo 2 napred posto su zadnje iako letnje P 6000 bile dobre pa nije bilo potrebe izlagati se dodatnom trosku, trapovi su takodje provereni gde je po recima majstora potvrdjeno da su u redu, tako da sam se bacio na kupovinu ostale potrebne opreme: lanci, sajla, pp aparat itd.

Zatim vadjenje medjunarodne dozvole, zelenog kartona kao i onog cuvenog dokumenta o saobracajnoj nezgodi.

I konacno sutra vece smo se uputili put Francuske destinacijom dugom 1300km.

Vreme nam uopste nije islo na ruku posto je svo vreme pljustala kisa. Na grani sa HR nije bilo nikakvih problema sve ukupno zadrzavanje 15 min. koliko je bilo potrebno da se overe, ovi novi pasosi i sibaj. Molio sam sve nebeske Bogove da prestane da pljusti kisa a oni su mi podarili sneg, toliko je padao da njihove sluzbe za ciscenje nisu postizale da ociste i tako sve do SLO. Na grani HR-SLO manje vise isto zadrzavanje s, tim sto smo kupili vinjetu 30eur. i alpin dizel 1.05eur koji je eliksir za auto u odnosu na nas i opet sibaj, a sneg pada li pada.

I tako sve do IT gde sneg konacno prestaje kao rukom odnesen i prelazi u sitnu kisu.

Jutro se vec nazire a pred nama je: Venecija, Padova, Verona, Bresa, Milano i naravno kolevka Torino. Italijanski putevi kao piste pravo uzivanje ali taj utisak su malo pokvarile dosadne privatne putarine. Alpi se vec naziru sve veci i veci . I evo nas ispred tunela "Frejus" ispod Mont Blana koji se placa 35 eur. duzine 12km sa konstantnom temp. 25° unutar tunela leti i zimi i koji pregazi na 2min.frekvenciju radio stanice koju slusate kako bi vas upozorio na 3 jezika da se ne krecete brzinom vecom od 70kmh i da drzite rastojanje ne manje od 150m izmedju vozila.

Na izlazu tunela je Francuska jos malo pa stigosmo, Alpi se okomito prostiru prekriveni snegom svuda unaokolo. Prolazimo male francuske varosice i planinske kucice pored puta i dolazimo do nase destinacije. Snega koliko 'oces sve prijatno mirno belo, pravo uzivanje. Prikupljamo stvari iz autobusa koji je dosao sat ipo posle nas i pravac krevet, jer sutra dan pocinje na 2800m i to na skijama.

Rezime Fiat je najbolja masina i opet Fiat je najbolja masina

A pored toga potrosio je po boardu 6.4l

prosecna brzina kroz HR i SLO 90km/h

prosecna brzina kroz IT 150km/h

prosecna brzina kroz FR 70km/h

vreme polaska 22:00 vreme dolaska 14:30

autobus je krenuo u 17:00 stigao u 16:00

gume tigar winter1 vrede sve pare, kao i ksenoni.

*cena aranzmana je 130eur+2000din osiguranje

*troskovi puta oko 250 eur u 1 pravcu, deli se na broj putnika

*ski pass 150 eur

*dodatni troskovi uglavnom hrane oko 50eur

*iznajmljivanje ski opreme oko 200 eur. ful kome treba naravno.

I tako ja malo na siroko a evo i par zanimljivih slika

1EMKar.jpg

Fr Ljuta Makina

1EMP9J.jpg

Hr i snezni putevi

1EMU90.jpg

Stara Juga zna sta je ovo

1ENd69.jpg

It tunel

1ENExJ.jpg

It strada

1ENOwi.jpg

Kolevka "Neka Bude"

1EOwpS.jpg

It Restoran

1EP4kS.jpg

Tunel Frejus

1EQ3Hr.jpg

Fr Alpi

1EQdG0.jpg

Fr Alpi Val Cenis Lanslebourg

1EQq8J.jpg

Fr Alpi

1EQF6A.jpg

Fr Alpi

1ER5y9.jpg 1ERd1A.jpg 1ES2pA.jpg

Alpski Fiat-Lancia servis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo da zahvalim na lepom opisu i dobrom postu :)

Zavidim i tebi i ekipi sto ste uopste uspeli da se organizujete za takav poduhvat, i sto se bili na Alpima. Ja obozavam takve varijante "road trip-a", ali je ljude tesko organizovati i zbog vremena i zbog finansija.

Samo iskustvo voznje do tamo i nazad je vredno truda. A sneg i planina su dodatno zadovoljstvo.

Ako imas neku sliku sa samih staza, okaci je molim te, bar u pogledu da uzivam i sanjarim.

Kad se preracuna sve to ispada 450-500 eura po osobi (naravno ne racunajuci neki izlazak,veceru i sl) sto i nije preterano.

Lepo si rekao - Fiat je Fiat, zao mi je sto prosle zime nisam snimao kako moj Stilic uzbrdo po snegu (bez lanaca) pretice kolonu: X5, A6, Mini S, Golf 5 vecina sa lancima (X5 sa lancima :D )

Ja sa ekipom planiram kop. To nam je zbog organizacije jedina varijanta. Jer cemo tek za 10ak dana da saznamo ko kad ima odmor, i samo nam ostaje da se nadamo dobrom snegu u februaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o kakvim se privatnim putarinama kroz Italiju radi? Mozes li da objasnis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zlox potpuno si u pravu sto se tice organizacije, prvenstveno sto se planiralo dugi vremenski period u napred. od samog bukiranja pa do nekoliko sati pred polazak je dolazilo do neke promene, uglavnom neko iz drustva ispali zbog finansiske situacije ili ne dobijanja odmora na poslu ili se razboli. Cinjenica da sam opremu za kola kupovao pa skoro uoci puta sve govori kakvih je tu bilo rokada. Na kraju smo se skupili u drustvo koje se prvi put sastalo i upoznalo u kafani 20 dana pred put. Zatim Hotel koji smo rezervisali se kasnije ispostavilo da nece raditi pa su nam obezbedili drugi. I tako svasta nesto. Mada kad se dodje do Alpa sve se zaboravi.

Sto se tice prohodnosti Stila mogu samo da kazem da ti je svaka rec na mestu, dodacu samo da sam na uzbrdici stao zbog kolone od 5 "skupih fensi" vozila koja nisu mogla da izvuku po snegu, srce mi je bilo ispunjeno kada sam ih lagano ostavljao za sobom, sve to naravno bez lanaca.

Slike cu naravno postaviti cim se dokopam drugog aparata na kome su uglavnom staze.

Stilista, Putarine odnosno naplatne rampe kroz Italiju su privatizovane, nisu kao kod nas u drzavnoj svojini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...