Jump to content
FAS Goran
ivy

Fiat Punto mk.1 & mk.2 - gubi vodu / vlažan pod (patos)

Recommended Posts

Uvek kada se skida glava mora da se radi i obrada, da bi resenje bilo dugotrajno kako i sam kazes. Tom prilikom se glava ujedno i cisti, menjaju se gumice ventila, neki ventil po potrebi i radi se provera glave ( da slucajno nije negde naprsla unutra i sl.) To sve kada se odradi, " Tacka je turena". Gde se nalazis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uf... odrace me za sve to. U hr sam par meseci , radim. nadam se kad skine glavu da nece biti nesto opasno . A koliko se moze voziti ako nije nesto veliko otislo i majstor samo zameni dihtung ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

receno je najvaznije, kad pukne dihtung:

-skida se glava

-ravna se glava

-novi dihtung

to za creva se proverava tako sto upalis auto, cekas da se zagreje tj da otvori termostat. u trenutku kada otvori termostat creva naglo postaju topla-vruca, a ako je probio dihtung onda postaju i tvrda. verovatno je da ces cuti i mehurice kada ugasis zagrejan auto.

meni je (doduse na jugu) isto tako naprsao-probio dihtung, izgledalo je kao nista strasno, krenuo sam na put od ~1000km, sve je bilo dobro u prvih 500, ali onda je poceo da trosi mnogo vode, oko 1l na 50km i primetno teze da pali.

vec na ~900km nije vise hteo nikako preko 60kmh i nisam smeo da ga ugasim. i vodu sam dolivao kad je upaljen, jer je potrosi pa su isparenja manja, ali ipak uz ooogroooman oprez.

dovukao sam se ispred kuce. ugasio auto. prenocio. ujutru okrenuo kljuc, nije mogao da zavergla. usla voda u cilindre. nisam ni probao na gurku jer bih verovatno slomio nesto.

odvukao auto kod majstora...

pred kraj puta je trosio oko 2l vode na 20-30km

inace ove tri stavke gore su najvaznije, ostalo se radi po potrebi i u fazonu aj da se odradi kad se vec otvara motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da li to sto auto ide istom jacinom kao i pre znaci da nije nesto ozbiljno tj veliko naprsnuce glave ili mozda da glava nije pukla? Jel moguce da samo dihtung probije a glava bude ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

moguce su sve kombinacije, i da je jedno od ova dva i da su oba. elem, sve ukazuje na dihtung ali opet, probaj onako kako sam ti rekao da proveris, cudno mi je sve to, ako i jeste dihtung, bice to sve gore i gore, a ne valja ni za motor zbog mnogo stvari-i vode u cilindrima i vazdusnih cepova po motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta ako je napukla glava motora?

Onda ne pomaze ni dihtung ni ravnanje,vec polovna glava i ceh od  verovatno preko 300-400 evra da se sve to upakuje?

Ako nemas para,vozi dok ne stane.Ako imas para,vozis kod majstora da to sve lepo sredi.

Ili mozda ocekujes reci utehe na forumu?

 

edit:

Jel dize temperaturu motora?

Edited by sasha015

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislio sam da mi majstor zameni samo dihtung i antifriz i dest vodu kako je rekao. Kaze da ce glavu on malo obraditi-ocistiti i to ce me izaci 100e. nadam se da ce izdrzati par hiljada tako...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je dobra glava, tj. ako je samo pukao dihtung glave ( sto se desava na svakom 1,2 punticu) nema tu neke specijalne obrade, glava se "pusti" na masinu samo da skine neki mikron da je poravnja i onda se izmenja ono sto sam pisao vec. Kod nas u SRB ti je to oko 50-70e, ne znam koliko se krece to u Hr. Ako je zdrava glava, mozes da zamenis samo dihtung ali je to bas kratkog veka, kao sto si i rekao, par hkm obicno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drugari imam punta multijeta 1,3 2004 god i pre dve nedelje sam primetio da mi je rashladna tečnost ispod minimuma. Dolio sam crvenog Paraflua oko 150 ml i počeo da pratim šta se dešava sa njom. Auto nije podizao teperaturu, niti se nivo ulja povećavao, znači nije mešao vodu i ulje. Primetio sam da mi kada je hladan auto po malo curi tečnost sa prednje strane motora. Odvezao sam auto kod majstora koga svi na forumu preporučuju kao dobrog da pregleda kompletno auto i ustanovi da li postoji neki problem. Nakon pregleda rečeno mi je da momci ne vide da negde nešto curi. Pošto se curenje nastavilo što sam primetio na asfaltu u vidu fleke od nekih 5 cm prečnika, koja nastaje tokom noći. Sam sam se zavukao ispod auta i delimično video odakle curi. Naime kapljice su se nalazile iznad, a između početka izduvne grane i kartera. S obzirom da je taj prostor skučen nisam mogao bolje da vidim odakle tačno curi.

 

Zanima me da li neko zna šta se na tom delu tačno nalazi, odnosno da li neko zna odakle može da curi tečnost?

 

 

Unapred sam zahvalan svima pozdrav.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat punto 1.3 mjet 2003 g.

Ne bih da otvaram novu temu posto je ista problematika. Auto mi gubi antifriz od kako sam ga zamenio. Naime, kada sam ga uzeo u junu u njemu je bila voda nisam ni proveravao do novembra kada sam krenuo da se spremam za zimu :) . Od juna do novembra sam presaooko 6k km nisam dolivao tecnost - bila je na max nije padala ni milimetar. Kada sam sipao antifriz- po ps.u paraflu g12 zamena na 5godina  posle dve nedelje primetio sam da je nivo u posudi pao skroz na dno boce dosuo sam skoro litar. Parking je bio problematican posto svuda ima tragova od ulja od drugih vozila ali nije me mrzelo stavio sam karton i nasao mesto gde curi.... malo cudno..curi na srafu klime (sa njega kaplje) do izduvne grane. Iznad klime nisam nasao da je negde vlazno a na srafu i ispod njega je i masno i vlazno . Da li je klima povezana sa rashladnom tecnoscu i uljem posto je imasno-crno? Ako nije gde bi mogao da bude problem? Ulje ne gubi na maksimumu je od juna kada je i radjen servis.

Edited by darmar

Share this post


Link to post
Share on other sites

pre nekih 2 meseca dolio sam 2dcl antifriza kako bi isti bio na crti maximuma. danas sam pogledao i nivo je opao 2cm ispod crte. pre prvog dolivanja antifriz je negde kapljao pa sam uzeo onu tecnost za zaptivanje hladnjaka i kapljanja vise nije bilo (ne pitajte gde je kapalo jer ne znam, samo sam video malu baricu ispod).

 

gledao sam nakon voznje dal negde kapa ali se nigde ne vidi.

dal da teram auto da neko strucniji pogleda gde curi ili da teram tako? opet nije neka kolicina 1-2 cm ispod crte maximuma a bio je doliven na maximumu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima. 

 

Do skoro sam vozio fiat bravu 1.4 12v pa sam uzeo punta 1 1.2 i imam mali problem sa hladjenjem motora tacnije zapazio sam da posle odredjenog vremena voznje on digne temperaturu do poslednje crte pre crvene granice naravno kad sam to zapazio odmah sam stao da ne napravim jos veci problem kada sam pogledao vodu za hladnjak video sam da je na pola, dosuo sam vodu i on je spustio temperaturu medjutim sledeceg jutra pre nego sto sam startovao motor pogledao sam vodu i ona je bila opet na malo ispod pola i tako svako jutro kad pogledam voda je na pola iako sam dosipao svaki dan da bude malo ispod max to traje vec 5-6 dana kada sipam vodu sve bude ok e sad pricao sam sa par ljudi i svi mi pricaju da mozda kondenzuje i isparava voda iz creva sto vodi iz hladnjaka do motora pa sam zeleo da cujem i vasa misljenja pre nego sto odem kod majstora.

 

Hvala u napred 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Previše dolivaš da bi se to podvelo pod klasično gubenje tečnosti tokom vremena.

Čitaj temu na kojoj smo od početka, videćeš gde ta voda može da odlazi. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drustvo,danas sam proveravao vodu i ulje cisto preventivno i primetio sam da mi se nivo vode spustio izmedju min i max.Pre mesec,dva sam dolio malo obicne vode,ali unutra je antifris (PARAFLU),vec 2 god.Zanima me da li je to normalno,ili negde mozda ispusta,ali sitno verovatno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 2 godine treba da se menja antifriz, ja nisam prošle godine ali hoću oktobra pred zimu i tako ponovo posle 2 godine. Za sada od kad sam kupio auto (13 meseci) nije pao nivo rashladne tečnosti uopšte a ne znam šta je sipano pre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni nije padao do skorije. Drugi put danas za 3 godine sam malo dolio vode. Trebalo bi pred zimu da zamenim antifriz. Mene zanima zasto gubi, ne puno, ali izgubi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda zato što si sipao običnu vodu ali samo nagađam. Kupi na pumpi ili nekom marketu destilovanu vodu pa dodaj nju da vidiš kako će se ponašati nakon dolivanja do maximuma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja i tecnost za brisace mesam sa destilovanom vodom.

Sent from my HTC Desire 601 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ima li ko iskustva meni curi na dva mesta po malo i to samo kad je auto hladan i stoji bar 2 dana jedno je na lulu termostata i to cu resiti zamenom termostata ali drugi problem je neka cev metalna koja ide iza turbine i iza hladnjaka ulja i ulazi u blok motora e to ne znam kako resiti? 

 

evo slike gde curi i sliva se kap po kap ali je neprilazo do bola

 

thermostat_stile_1_3_mjd.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...