Jump to content
FAS Euroauto Goran
skimyou

Lancia Lybra - podizanje radne temperature

Recommended Posts

A posto koristi...

 

Kako bre da razmaknem hladnjak od klime i ovaj za hladjenje. Nemoguce da su povezani samo sa 3-4 vijka? Da li je neko vrsio ovaj zahvat, bio bih zahvalan za malo uputstvo cisto da ne polomim nesto zbog cega bi prolongirao posao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad spiram hladnjake,(to radum preventivno jednom godisnje), samo jak mlaz vode spreda,i voda prolazi kroz oba hladnjaka. Eventualno ako ti je bas bas mnogo zaprljano,ako su celije pozapusavane skroz,koristi neki odmascivac ili neko malo jace sredstvo koje ce da razbije taj krs i masnocu sa puta koja se skupila....

Edited by Sedla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razdvojio sam malo, Prsko i sa zadnje i prednje strane, jutros primetim znatno bolju situaciju skala malo niže nego inače. Ponovicu jos jednom sa odmašćovačem i da probam da skinem ventilatore pa sa zadnje strane da vratim što se nakupilo unutra, ako spustim temp za 3-4 stepena odlično.

Mislim da je ovo jedna od uzroka ali i dalje, ventilator treba da pali kad skala poraste, nije mi jasno nema u ecu da je bilo pregrevanja izgleda da je elektronika malo brljavila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skala NE SME da poraste ni u kom slucaju. Meni pali ventilatore redovno,a ne secam se kad mi je mrdnula skala sa radne temperature. Cak i pod maximalnim opterecenjem,35° napolju,upaljena klima,guzva u gradu kreni-stani,skala kad zakuca na radnu temperaturu- ne mrda.

Edited by Sedla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa koji bi onda bio razlog da skala skoci a da ventilatori ne upale, ili da ne upali drugu brzinu, posto prvu pali na nekih 96 sto sam se sinoc uverio? 

Bez obzira da li je hladnjak prljav ili ne, ventilatori mora da pale, ja sam bio svedok sa majstorom da je skala bila na cca 100 i da ventilatori nisu upalili, a sinoc sam bio svedok kod elektricara da je skala bila na 90 na dijagnostici 96 i upalila je prvu brzinu?

 

Nema logike nego da ecu ne salje dobre signale na releje ili da je neka greska na davacu temperature.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma imam od prethodnog termostata, ostalo je da probam da ga zamenim sutra da vidim sta ce da se desi.

Ovo je neki gremlin :)

Nega glupost garant ali samo da provalim koja.

Pada mi na pamet da nije dobro odzracen i da ima negde mehur, i to cu da proverim :)

 

Tih, ovo se nije desavalo dok je bio termostat od Renoa 4 :( pih ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni u 95% slucajeva drzi skalu zakucanu na 90 stepeni. Desavalo mi se za vreme leta sa ukljucenom klimom da se temperatura podigne (uglavnom pri vecim opterecenjima). Do cega ovo moze da bude?

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja sam imao igranku sa pokazaivacem...zimi sve ok, a kad otopli skace na 110, pada na 90 u milisekundama...

odem kod elektricara i od minusa na akumulatoru do obelezenog na slici dodamo kabl, znaci nova masa i vise nema da igra, stoji na 90 i milina...

masa zna u 95% slucajeva da zeza...

 

f7ec13d5ca5e_800x600_copy.jpg

 

 

Kod mene na minus klemi je bilo mesta da se doda kabl...a druga slika se vidi gde je zasrafljeno, ima mesta, ne mora nista novo da se busi, urezuje, dodaje...

 

image.jpg

image.jpg

 

tako sam pojacao masu i od tada nemam problema sa kazaljkom...inace mi islo na zivce jako, volim kada je sve na svom mestu...

 

 

Meni u 95% slucajeva drzi skalu zakucanu na 90 stepeni. Desavalo mi se za vreme leta sa ukljucenom klimom da se temperatura podigne (uglavnom pri vecim opterecenjima). Do cega ovo moze da bude?

vidi ovo moje, mene je zezalo kao i tebe i sve to zarad klime... :guitar:

od tada nemam problema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cika kole

gde si ovo postavio drugi kraj. Ja stavio pod sraf od amortizera I isto je.

Ne mogu da lociram ovaj gde je ili da farbam lybru u silver pa da nadjem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sraf od amortizera nije dobra masa jer obicno ima farbe ispod pa je zato masa loša. Ocisti mesto na kome stoji stari kabel , ustvari otkaci ga sa menjaca pa dobro ošmirglaj i onu papucicu od kabla i ono mesto gde je ona povezan na menjacu i karoseriji. Posle toga kad montiras nazad kabel stavi novu feder podlosku i dobro stegni. Ovako mozes sigurno resiti problem sa masom a ako ne onda kupi u prodavnici nov kabel pa zameni . To nije neki problem.

Edited by Jastrebov

Share this post


Link to post
Share on other sites

cika kole

gde si ovo postavio drugi kraj. Ja stavio pod sraf od amortizera I isto je.

Ne mogu da lociram ovaj gde je ili da farbam lybru u silver pa da nadjem :)

 

10523554_905028882846279_1046160307_n.jp

10536732_905028569512977_1994158880_n.jp

jedna slika je malo mutna, ali tu je druga...to bas kod amortizera tu, ali mislim da nije sraf od amortizera, vidis ono crevo koje mi je puklo, iznad creva je kutija sa osiguracima ili cime vec, e ispod mi elektricar na postojeci sraf to povezao i od tada nemam problema, radila klima ili ne stoji na 90 stepeni....

sad sam ti slikao taze... :fun:

Sraf od amortizera nije dobra masa jer obicno ima farbe ispod pa je zato masa loša. Ocisti mesto na kome stoji stari kabel , ustvari otkaci ga sa menjaca pa dobro ošmirglaj i onu papucicu od kabla i ono mesto gde je ona povezan na menjacu i karoseriji. Posle toga kad montiras nazad kabel stavi novu feder podlosku i dobro stegni. Ovako mozes sigurno resiti problem sa masom a ako ne onda kupi u prodavnici nov kabel pa zameni . To nije neki problem.

 

koliko znam iz prica raznoraznih elektricara, menjac kazu da nikako nije dobro mesto za masu...sad bem li ga...

Edited by cika_kole

Share this post


Link to post
Share on other sites

E malopre odzraci omalo sistem na metalnim cevima iza ventilatora za svaki slucaj, Pogledao Masu ma podebeo kabl ide od kleme preko karoserije do Menjaca, mada se razmisljam da stavim jedan srednji kabl od kleme negde na neki vijak na motoru, blize, mislim da je dobro mesto oko EGR-a ali moram da pronjuskam jos.

Za sta su releji sa prenje strane akumulatora pored fara ima ih dva, zamalo da napravim belaj, osta greska u kompu pa cu da vidim da obrisem ovih dana. Inace su kontakti bili oksidirali pa sam WD om resio situaciju?

Edited by vranic.a

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jastrebov

 

skidao sam  malo farbu kad sam stavljao.

 

@cika Kole

hvala probacu da vidim sta se desava

 

@vranic

za ventilator cini mi se

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ja negde procitao a sad ne znam gde da sa tih releja pin 86 povezes na - da testiras da li rade ventilatori, kad nesto kvrcnu i auto nece da upali, jedva nadjoh osigurac, pored motora brisaca u kutiji. ladan znoj me probio. Nesto mi sumnjivo to sa relejima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo sam skidao masu sa akumulatora, klema je bila uzasna, skrama unutar, izgleda kao da je ok a u stvari nije.

Sledi dodavanje zice za masu prema motoru.

Sta mislite o vijku koji iza vetilatora spaja one dve cevi za vodu, deluje mi blizu. Gledao sam i vijke oko leptira ali mi ovo nekako najpodesnije. Da li je dovoljno 6mm2 ili treba deblji kabl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa imam dobre vesti. Za razliku od dosadasnjih dana.

Danas probana gospodja Lybra na 30 ak km i sledece su informacije. Temperatura se podigne na 90-91 i opadana 88 gde stoji stabilno (tacka otvaranaj termostata po specifikaciji), radila klima ili ne. Uz blaze uzbrdice se popenje na 90 i pada na 89. U cetvrtoj na 100, 110 (cca 3000 rpm) poraste na 90 i posle pola minuta pada na 88. Do danas ovakva voznja je davala temperaturu stabilna na 92 a isla do 95-96 C i vise.

Vrseno odzracivanje i ciscena klema mase. Sta je bilo ne znam ali jedno od ovo dvoje ili oboje. Sledi pojacavanje mase po planu za svaki slucaj. 

 

Mislim da sam resio problem, hvala svima puno!!!

Za sedam dana idem u CG, javljam kako sam prosao sto se temperature tice, nadam se da ce sve biti OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa po povratku iz CG ovakvi su utisci:

 

Do dole sve stabilno bez pomeranja skale.

Na povratku uz Crkvine pri vrhu se skala za temperaturu popela za 2mm iznad crte 90, na skrivenom meniju od klime kada sam proverio bila je temp 106. Stao sam odmah i pustio klimu da pokrenem prvu brzinu ventilatora posto sam proverio ventilator nije upalio do tad, odmah je svuklo na 95. Isto mi se desilo oko Nove Varosi. Napomenuo bih da sam i malo dao zisku oko 90ak uz oba uspona u nekom trenutku.

Dodata je masa i sa njom sam resio deo problema. I dalje je ostalo da ventilator nekada nece da upali.

Obzirom da je provereno na dijagnostici i da je raskacen termodavac, palila je tada obe brzine, sa klimom pali po potrebi i prvu i drugu brzinu, zbog cega sa ugasenom klimom i ventilacijom ne pali ventilatore po podizanju temperature?

Zna li ko na koliko stepeni pali ventilatore ( prva/druga brzina )? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je pre neki dan, iako je drugi auto u pitanju, krenula kazaljka preko pola u gradskoj vožnji. Tada sam kucnuo relej za ventilator i proradila je prva brzina. Kasnije sam to sredio. Sa klimom je radio ventilator. Pojačane su mase ka šasiji i motoru još pre neku godinu. Od tada nisam ništa čačkao. Osigurači i releji imaju poklopac ali je očigledno da zub vremena čini svoje.

Samo dobar sprej za el. kontakte i redovna kontrola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Lybri osigurai su levo dole do volana otvoris onu kao malu fioku,a kontakte ( dva dzeka )za brzine ventilatora su do akumulatora.Barem tako je kod mene,

 

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...