skimyou 1 Posted August 23, 2010 Cao svima. Imam jedan problem sa Lybrom. Zimi mi auto vrlo rijetko postigne radnu temperaturu, bez obzira koliko ga vozim. Najcesce dodje do 1/3 i tu stoji cijelo vrijeme voznje. U toku ljeta sam primijetio drugu situaciju. Obicno hoce da drzi do pola, ali onda, u pojedinim momentima, naglo skoci do preko 2/3 i tu ostane 20-tak sekundi a onda opet naglo padne na pola. Nije mi jasno o cemu se radi, ali cini me sa da bih ov skokove mogao povezati sa paljenjem ventilatora. Kada se ukljuci ventilator, mislim da onda skoci temperatura, a kada prestane sa radom ona se vrati u ``normalu``. Da li je neko imao slican problem, ili mozda pretpostavljate sta bi moglo biti? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22921 Posted August 23, 2010 To je do kazaljke tempreature tj. lose mase, verovatno ti je temperatura rashladne tecnosti normalna.Procitaj OVU temu o radnoj temperaturi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted August 23, 2010 Može biti - a ne mora da znači. Ovo u zimskom periodu verovatno imaš kratke relacije do 5 km., recimo neka polugradska vožnja, pogotovu ako ti je EGR zatvoren, teško da ćeš bez 20-30 min nabiti temperaturu na pola. Pogotovu ako ti je još i grejanje uključeno na najjače (33 stepena brže bolje da se zagreješ).Leti - obrnuta situacija: U svakom slučaju indikator temperature posle jedno desetak minuta treba da se zakuca na polovini i tu da "kao zalepljen" ostane bilo šta da radiš sa načinom vožnje - sem u slučaju: da u nekakvim saobraćajnim gužvama spustiš klimu na najniže moguće ("LO"), gde ti i ventilator i kompresor rade u najopterećenijem režimu. U tom slučaju može temperatura da ti predje malko preko pola....dok se ne uključi druga brzina ventilatora i sve se opet dovede u normalu. Kako mi se čini - nemaš ti problema . Quote Share this post Link to post Share on other sites
skimyou 1 Posted August 23, 2010 Ma, ja bih volio da nema problema, ali mi to nije normalan rad. Ovo sa masom mi je potpuno OK razmisljanje, postoji mogucnost, jer ako za 10 sekundi moze da skoci od pola pa skoro do vha i da se vrati, defenitivno nesto sa elektronikom nije ok. a mozda moze da bude i termostat, jer, meni dodje temperatura ddo pola, ali se desava da recimo, u voznji odjedanput vidim da je plala na 1/3 recimo i tako stoji. Sto je najgore, to se ne moze sa sigurnoscu utvrditi dok se ne proba vise stvari, a to umije i da kosta... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted August 23, 2010 A ti onda probaj..... (al ne biva da se u sekundi voda ohladi i da padne temperatura sa 130 na 90---koliko god ventilatora bilo)U svakom slučaju imaš dve varijante: ili jeftiniju: kod autoelektričara da ti ispita otpore i maseili skuplju: kod mehaničara da ti promeni termostat (inače epidemijska pojava ove godine) Quote Share this post Link to post Share on other sites
skimyou 1 Posted August 23, 2010 moracu Cim rijesim problem, javljam sta je bilo, mozda bude od koristi. Hvala, pozdrav! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 23, 2010 ...cini me sa da bih ov skokove mogao povezati sa paljenjem ventilatora. Kada se ukljuci ventilator, mislim da onda skoci temperatura, a kada prestane sa radom ona se vrati u ``normalu``.Obrnuto.Ventilator ti se upali kada pređe pola...radi neko vreme i spusti ti kazaljku na pola. Ventilator je tu da bi hladio...i nikako ne može skočiti temperatura kada se on upali. Kako mi se čini - nemaš ti problema .Ima problem nego šta...vidiš da nikada nije u radnoj temperaturi. Nisu mu zimi problem kratke relacije...jer kaže da bez obzira koliko ga vozi, temp. mu ne dolazi do radne.@skimyouObavezno pročitaj temu čiji link ti je gore dao Woodoo...pa ćeš već prepoznati te simptome koje i ti imaš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
skimyou 1 Posted August 23, 2010 @neshaoctcitao sam temu, izgleda da ja imam vise linkovanih problema ))))Ali da, cim se ukljuci ventilator, tada pokazivac temperature skoci sa malo iznad radne, skroz do skoro vrha, 10tak sekundi dok radi ventilato i onda kada se on iskljuci, vrati na radnu (auto povremeno drzi radnu temperaturu, ali se desava da kada odluci onda je odjednom spusti ispod radne i tako drzi ili u povremenim slucajevima kada se ukljuci ventilator ona skoci skoro do kraja i stoji dok se ne iskljuci ventilator to zaista i smijesno izgleda, ali moracu da otkrijem sta je.Hvala na savjetima!) Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted August 23, 2010 I ja imam isti problem i mislim da je problem u masi ...Desava se samo kad se ventilator upali.Mik je sredio to, kod Mikija , ciscenjem kontakata.Probaj da se igras podizacem( dizi spustaj) kada se to desi i videces da kazaljka igra znaci da je problem u elektrici ne u temperaturi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted August 23, 2010 Isti slučaj imam i ja - mada mi se nikad temperatura nije podizala iznad 3/4. Samo u ekstremnim slučajevima spoljne temp.iznad 40 stepeni (dodje izmedju polovine i 3/4). i kada dodje - druga brzina ventilatora se uključuje i u roku od par minuta skazaljka pada na pola. Režim rada ventilatora u toku funkcionisanja klime je znatno sporiji, nego kada ga potera termostat rashladne tečnosti motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22921 Posted August 23, 2010 Meni se nikada nije podigla iznad pola, cak i u ekstremnim situacijama kad je napolju veoma toplo a ja zaglavljen u guzvi i upaljena klima. Zakucana na pola i ne mrda. Jedini put kad je malo krenula na gore je kad sam vozio 200, znaci na gornjoj granici mogucnosti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted August 23, 2010 (edited) Problem uopste nije vezan za opterecenje motora a ni za rad klime. Meni se i zimi podizala naglo i tako se i spustala ,u momentu, cim zavrsi ventilator....A inace 90% vremena stoji zakucana na 90 bez ikakvih variranja ... Edited August 23, 2010 by bglion Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22921 Posted August 23, 2010 U ovom slucaju nije, uopsteno sam pisao nadovezujuci se na Damjanovicev upis. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted August 23, 2010 Ok samo kazem da nema nekog posebnog pravila osim paljenja ventilatora ( malo li je ).. mada nekad se i on ne cuje da radi (ipak je zvucna izolacija sjajna ) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jagodinac 3 Posted August 23, 2010 ...cim se ukljuci ventilator, tada pokazivac temperature skoci sa malo iznad radne, skroz do skoro vrha, 10tak sekundi dok radi ventilato i onda kada se on iskljuci, vrati na radnu (auto povremeno drzi radnu temperaturu, ali se desava da kada odluci onda je odjednom spusti ispod radne i tako drzi ili u povremenim slucajevima kada se ukljuci ventilator ona skoci skoro do kraja i stoji dok se ne iskljuci ventilator to zaista i smijesno izgleda, ali moracu da otkrijem sta je.Hvala na savjetima!)cao prijatelju proveri masa kablove razvi sve ocisti smirglom i stavi mast za kontakte i resio si problem sa garancijom Isti problem sam imao na predhodnom autu i kad sam to uradio sve se normalizovalo.Pozdrav! Quote Share this post Link to post Share on other sites
valter 0 Posted August 23, 2010 ... Kada se ukljuci ventilator, mislim da onda skoci temperatura, a kada prestane sa radom ona se vrati u ``normalu``. Da li je neko imao slican problem, ili mozda pretpostavljate sta bi moglo biti?pozdravda ne duzim mnogo, i uz rizik da ispadnem grbav, da li mozes da proveris na koju stranu se krece vazduh kada je ukljucen ventilator, ka motoru ili od motora? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted August 23, 2010 Ka motoru. Usisava iz spoljne sredine, ide kroz kiler, hladi vodu i provetrava mašinski prostor. Smer kretanja se ventilatorom ubrzava. To možeš da proveriš tako što zapališ cigaretu ispred kilera, kada radi ventilator i sve ti bude jasno - ODMA! Ako nemaš cigaretu (ne pušiš, na primer), stavi hartijicu pred masku kilera - odmah će da se zalepi za masku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
valter 0 Posted August 23, 2010 pitanje je upuceno postavljacu teme, tj. odnosi se na konkretan slucaj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
skimyou 1 Posted August 24, 2010 @Vladimir PericZaista nijesam probao za smjer rotacije ventilatora, ali im drzi temperaturu kakko treba, osim u varijanti kada se ukljuci ventilator i za tih par sekundi je podigne skoro do kraja, dok se ne iskljuci ventiolator, nesto mi je logicno bilo da ventilator odradiposao i da se okrece na pravu stranu, odnosno da ``uvlaci vazduh``.Izgleda da ovajakav problem ima vise nas Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted August 24, 2010 (edited) Neverovetno ! Ponašanje rashladnog sistema je totalno suludo ! Sistem hlađenja uključuje ventilator kad rashladna tečnost dostigne određeno visoku temperaturu. Ventilator hladi tečnost, tj. snižava se temperatura, i kad se dostigne određeno niska temperatura - vntilator se gasi ! Šta se dešava kod tebe ? Upali se ventilator i temperatura rashladne tečnosti se povećava !? Kako ? Zašto ? Zatim, nema nikakve logike da se ventilator isključi kad temperatura dostigne maksimum ! Kako onda kasnije temperatura padne kad se ventilator isključi ? A da nije tebi riknuo termodavač ? Tj. senzor temperature. Pa da onda "lupeta" i prikazuje i šta nije i šta jeste ?! Edited August 24, 2010 by Mihailovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted August 24, 2010 pitanje je upuceno postavljacu teme, tj. odnosi se na konkretan slucaj.Obzirom da je pitanje bilo postavljeno javno - rezultat mog odgovora je bila dobra namera u smislu pomoći. Pretpostavio sam da je pitanjem bila izražena sumnja u pogrešno polarizovan konektor - medjutim to je nemoguće iz jednostavnog razloga što je polove nemoguće zameniti zbog asimetričnog priključka. Znači tu greške ne bi trebalo da bude. Problem može da se javi ukoliko su žice negde nastavljane, ispobrčkani polovi...onda je problem više nego opasan. Umesto da se vazduh uvlači u motor, on se izvlači...pa može da dodje i do usijanja....mada ne verujem da je to u pitanju. Zaprljani kontakt je moguć uzrok, i ta se stvar lako otklanja - brzo se očiste konektori, još brže provere tokom vožnje.Nefunkcionisanje, ili pogrešno funkcionisanje termostata hladnjaka je jedino što preostaje posle predhodno izvršene provere. To je cela pamet u vezi priče oko indikatora temperature.Postoji i najgora mogućnost: Gubitak rashladne tečnosti! Negde sistem ili gubi vodu - ili ne radi pod pritiskom. Uzrok ovome može biti od bušnih (trulih) creva, neispravnog čepa posude hladnjaka, preko bušnog kilera, do porozne glave (ne daj Bože). U svakom slučaju ovu temu nastavite bez mene, pošto smatram da opisani problem zavredjuje pažnju mehaničara jer do sada kao jedan od najdužih vlasnika Libre na ovim prostorima - ovakvo ekstremno podizanje nivoa indikacije temperature rashladne tečnosti nisam video, niti za njega čuo.Pozdrav!PS. recimo da je i ovo najveće opterećenje tog motora - ni onda temperatura ne prelazi "zakucanu polovinu" Quote Share this post Link to post Share on other sites
skimyou 1 Posted August 24, 2010 Ok,slazem se sa Vama g-dine Damjanovicu, cim rijesim problem, javljam! Hvala svims Quote Share this post Link to post Share on other sites
valter 0 Posted August 24, 2010 pozdrav i bez cvrstih osecanja, i ja samo pokusavam da pomognem svaba : "tra-la-la"ja : "na koju stranu duva ventilator?"pod pretpostavkom da je smer ispravan (to bar nije tesko proveriti), ostaje problem dostizanja radne temperature i prikazivanje iste.tri slucaja:- moguce je da je sa temperaturom sve ok, a da samo pokazivac "luduje", - temperatura nije u redu, kazaljka pokazuje realno stanje (po mom misljenju - malo verovatno}, - zaista postoji problem sa temperaturom i istovremeno indikacija nije ispravna.Uglavnom, metodom eliminacije svaki iole iskusniji serviser ce otkriti neispravnost. Quote Share this post Link to post Share on other sites
skimyou 1 Posted August 25, 2010 Temperatura vode - tecnosti je u potpunosti u redu niti gubi tecnost niti kuva, tako da moze biti problem samo indikatora. Ali sada imam jedan interesantnat zakljucak. Juce sam presao blizu 80 km polu - otvorenog puta, 20-tak kilometara gradske voznje i temperatura je non stop bila na 1 milimetar ispod 90 stepeni (znaci, kako treba). I nesto razmisljam, pokusavao sam da se sjetim kada mi se desava problem i zakljucim da sam skoro 100 posto siguran da se meni problem desava kada je ukljucuna klima! I sada mi ima logike da je ona masa koja se pominjala problem! Moracu da testiram jos malo, da bih bio siguran da je bas u im uslovima problem izrazen, odnosno da se javlja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neomckane 2 Posted August 24, 2012 (edited) Eto, zadesio i mene problem na ovoj vrucini. Jutros krenuli iz NS-a za CG, i sve je bilo kako treba.Medjutim, 20ak kilometara posle Valjeva su nastali problemi. Naime, kada su poceli oni blagi usponi i ostrije krivine, pri dodavanju gasa, nakon nekih 1700 obrtaja, cuje se sistanje sa leve strane haube. Naravno, znajuci da mi crevo turbine nije bilo u idealnom stanju, prvo mi je palo na pamet upravo to, da je negde puklo i popustilo.Nakon svega 5-10 minuta lagane voznje na tom usponu, javi se i drugi problem. Temperatura motora je veoma brzo skocila sa stabilnih 90, do nekih 125 stepeni. I tada sam bez oklevanja stao sa strane da onako amaterski proverim u cemu je problem.Epilog: Crevo turbine je puklo, ocekivano. Medjutim, nije puklo ono gornje, a ni ono donje, vec ono kratko, blago savijeno, koje stoji iza i malo ispod fara. Tj. upravo ovo:Osim toga, desilo se i to da ventilator odbija da se zavrti. U leru, u voznji, na 90, na 120 stepeni, sa klimom, bez klime, nikako..Lokalni majstor je na brzaka sklepao crevo. Ubacio jednu plasticnu cev unutra, a spolja oblepio duct-tape-om, pa stavio jos 2-3 vezice sigurnosti radi. Medjutim, ostao je problem sa ventilatorom.Vratili smo se nazad u NS, povremeno ukljucivali klimu da greje na max pa otvarali prozore (zamisli kad otvoris prozor da se rashladis, a napolju 40 stepeni).I, trenutno je situacija ovakva. Kola su kod majstora, ovde u NSu. Pokusava da utvrdi u cemu je problem sa ventilatorom. Da li je motor, relej, kabl..A ujutru nas ceka nabavka i montaza gornjeg i tog srednjeg creva turbine, koje smo, btw, jedva nasli. Navodno ih ima u Auto-Italia, u Temerinskoj..Lele, nisam morao ovako opsirno. Zanima me da li neki od Vas, iskusnijih clanova, moze nekako da mi pomogne, savetom ili kako vec?Dakle, da li se nekome ovo vec desavalo (mislim na problem sa ventilatorom. O crevu turbine u drugom topiku), i koji je najbezbolniji i najbrzi nacin da se to resi?Lybra 1.9 JTD..da jos malo zacinim ove nase mizerne dane, samo cu vam reci da su mi pre nedelju dana obili vikendicu i ukrali 4 zimske gume koje su bile koriscene svega 3 meseca.. Edited August 25, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites