Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Na šta treba obratiti pažnju pri kupovini novog automobila?

Recommended Posts

hyundai%20i30.jpg

Kupovina novog automobila za većinu građana samo je san, ali onim srećnicima koji imaju dovoljno novca za ''kućnog ljubimca na četiri točka'' pazar često izgleda kao noćna mora.

Koji model, boja, koja oprema, kako izabrati snagu motora?

Naravno, skoro svi prodavci automobila u prvi plan isturaju cenu modela koji je najjeftiniji, sa najslabijim paketom opreme. Ne samo bez klime (što je na ''normalnim'' tržištima nezamislivo), već i bez, verovali ili ne, patosnica, prve pomoći i ostale obavezne opreme. O svetlima za maglu da i ne govorimo. Dešava se da se, kada kupite sve ''neophodne sitnice'', cena nabilduje, pa vam je bilo isplativije da ste kupili u startu skuplji model.

Zato treba otvoriti četvore oči i dilera ispitati do tančina o svemu. Sve staviti na papir da bi se dobila realna cena.

Još ako kupujete vozilo na kredit ili lizing! Nedavno nam se javio kupac koji je prošle godine kupio vozilo, na lizing, platio kasko, uživao dvanaest meseci, da bi mu ove godine, kod registracije vozila sve preselo. Rata za kasko mu se skoro udvostručila! Objašnjenje je bilo jednostavno - ''nije čitao sitna slova''. Prve godine mu je prodavac automobila ''poklonio'' kasko kojeg će do kraja lizing perioda morati da plaća.

Naravno, skok eura dramatično uvećava rate, a pojedini kupci nam se žale i da im je banka kada su podizali kredit računala kupovni kurs Narodne banke, a prilikom plaćanja rata prodajni kurs.

Ne računajući subvencionisani kredit države za nabavku Punta iz Kragujevca, svi ostali su, bez obzira na napore prodavaca automobila da pronađu što povoljnijeg finansijskog partnera, preskupi.

Dakle, kalkulator u ruke, spisak pitanja za dilera, pa u auto-salon. I ponesite lupu. Za sitna slova...

DESET PRAVILA

- 1. TRAŽITE da vam prodavac tačno nabroji šta dobijate od opreme, a šta morate da doplatite za pojedini model, računajući tu i metalik boju, klimu, radio, ali i prvu pomoć, trougao i slično, i koliko.

- 2. PROVERITE šta obuhvata garancija na vozilo.

- 3. PROVERITE da li, ako prodate vozilo u garantnom roku, kupac ''nasleđuje garanciju''.

- 4. RASPITAJTE se o servisnim intervalima i koliko koštaju mali, odnosno veliki servis.

- 5. PROVERITE da li gubite garanciju ugradnjom plinskog uređaja, alarma, radija...

- 6. IZRAČUNAJTE koliko vas automobil košta na kraju otplate svih rata i koliko morate, kod lizinga, da platite na kraju ugovorenog roka.

- 7. U BANCI ili lizing kući tražite da vam saopšte sve dodatne troškove kredita ili lizinga. Obratite pažnju da li je rata fiksna, kako se usklađuje i po kom kursu se obračunava isplata kredita, a po kom vi plaćate rate. Najbolje je da i jedno i drugo bude po srednjem kursu Narodne banke Srbije.

- 8. TRAŽITE i da vam u banci ili lizing kući saopšte šta se dešava ako zakasnite sa otplatom rate.

- 9. PROVERITE koliko vam je kasko osiguranje u prvoj, a koliko u narednim godinama i koliko dugo morate da ga plaćate. Proverite i šta je obuhvaćeno tim osiguranjem.

- 10. RASPITAJTE se i koliko košta vaše vozilo kao polovnjak na tržištu. Verujte, taj podatak mnogo može da vam kaže o stvarnom kvalitetu vašeg vozila.

Autor : P. Živković

preuzeto sa - Auto Blog

---------------------------------

Jedino ovo 10. pravilo nema veze sa realnošću, jer sigurno matori Golf 2 sa 400.000 km nije bolji auto od 7 ili više godina mlađeg Opel, Peugeot ili Fiat automobila.

A, po ceni su tu nedge...

To ima veze jedino sa ludošću naroda...inače bi i u Nemačkoj taj isti Golf bio skuplji od svojih rivala tog godišta, a nije. Naravno, tamo se ne može ni porediti sa mlađim automobilima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam to 10. pravilo shvatio da treba gledati isto vozilo samo polovno... znači ako gledaš da kupiš Golfa 6 onda gledaš koliko košta polovan Golf 6... a ne 2... slažem se da je onda to malo nezahvalno ukoliko se kupuje neki model koji još nije dovoljno star da bi se za njega formiralo tržište polovnjaka, ali ovo je ipak novinarski, a ne stručni tekst ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam to 10. pravilo shvatio da treba gledati isto vozilo samo polovno...

E, onda onaj moj gornji odgovor treba zanemariti...jer i ja sada verujem da je novinar tako mislio. Uopšte mi nije to palo na pamet... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Top 10 lažnih brojki o automobilima

 

 

 

 

94190-vw%20gti%20111.jpg

 

 

 

Kada čitate fabričku specifikaciju nekog automobila pomislili biste da čitate o svemirskom brodu a ne o prosečnom gradskom četvorotočkašu. Evo deset stvari koje su u najvećem broju slučajeva ''neprecizno navedene'', da kažemo to tako.

 

10. Broj držača za čaše - kada pročitate u brošuri pomislili biste da auto ima ugrađen mini šank. Istina je da je većina tih držača nepraktična i da možete koristiti samo dva koja se nalazi napred.

9. Broj zvučnika i vati - kada gledate automobil istina je da na njemu ima dosta rupa preko kojih je postavljena mrežica zvučnika ali to ne znači da se unutra zaista i nalazi zvučnik. A o jačini zvuka ne treba trošiti reči, Vaš auto nikada neće biti glasan kao diskoteka.

8. Veličina guma i točkova - ovde podaci variraju u zavisnosti kojem tipu kupaca se auto prodaje. Veći točkovi bolje prolaze kod onih kojima je najvažnije kako im automobil izgleda dok manji više interesovanja privlače vozačima koji žele da uštede, kako na zameni guma tako i na potrošnji goriva.

7. Dimenzije sedišta - svaki proizvođač tvrdi da se u njihova sedišta mogu udobno smestiti odrasle osobe visine i preko 180 cm, ali to baš i nije slučaj kod svih, pogotovo kod gradskih modela.

6. Broj brzina - kod manualnih menjača laži nema, ali kod automatika, tu ćete često čuti da automobil od hiljadu kubika ima više stepena prenosa nego kamion od 10 tona.

 

5. Broj konjskih snaga - pre svega zbog više različitih oznaka za konjske snage može doči do zabune ali da 10 konja više ne znači automatski više snage i bolje ubrzanje znaju svi koji su vozili Mercedes i neki drugi automobil.

4. Uslovi kupovine - u prodajnim salonim su puni brošura i informacija za vas, o tome kako možete kupiti automobil na kredit uz minimalnu ratu, vrlo povoljno, bez kameta i tome slično. Dobro obratite pažnju pri kupovini šta potpisujete.

3. Broj sedišta - koliko puta ste čuli da se u mali gradski auto može smestiti i udobno putovati pet odraslih osoba. Iako neki auto u saobraćajnoj dozvoli ima registrovan broj putnika 5 to ne znači da će oni viši od 150 cm imati konfor na zadnjoj klupi.

2. Cena automobila - kada na televiziji ili na bilbordu ugledate reklamu na kojoj piše da određeni automobil košta samo 8.990 evra, razočaraćete se kada saznate da je to zapravo cena za najprostiju verziju, sa najslabijim motorom, bez klime i muzike, sa malo konjskih snaga i sa troje vrata. Ne za onu verziju sa reklame, slike, bilborda.

1. Prosečna potrošnja - svi dobro znamo da se reklamirana prosečna potrošnja meri na novom automobilu, bez pravog otpora puta, gotovo bez putnika, sa odličnim gorivom, bez vetra, kiše, ne daj bože snega. Tako da ova brojka predstavlja možda i najveću zabludu od svih.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 dilema kupaca novih automobila

 

fiat%2010.jpg

 
Nije lako kupiti nov automobilu našoj zemlji. Ko se i odluči da svog omatorleog polovnjaka zameni nečim potpuno novim ubrzo se nađe u mukama. Tehnologija rapidno napreduje pa se kupci često nađu u čudu.
Prevaren sam! - uzvikivao je jedan naš čitalac u telefonskom razgovoru. Prodali su mi nov automobil sa prozorima od plastike! Plastike? Zapitali smo se mi? Da, da, plastike! Kucnem prstom, a ono se savija. Ovo nema smisla, zamislite i poklopac prtljažnika je plastičan, čist bezobrazluk! U prvi mah i mi smo bili zbunjeni, međutim, nakon kraćeg razgovora sve je bilo jasno. Čovek je jednostavno po prvi put kupio nov automobil, Fiat 500L, a njime je zamenio 20-godišnju Opel Corsu. Takav vremenski i tehnološki skok ostavlja puno prostora za brojne nesporazume i nejasnoće. Jednostavno, tehnologija napreduje, način izrade automobila se menja, što zbog uštede u težini, što zbog uštede u ceni.
 
Nešto što je nekada bio čelik, sada je aluminijum ili plastika, jednostavno takvi su današnji automobili i tu se ništa ne  može promeniti. Osim drugačijih materijala tu su i savremeni tehnološki sistemi koje dodatno unose zabunu među novopečene vlasnike. Zamislite kako će se zbuniti nekadašnji vlasnik Golfa 2 kome start-stop sistem pomenutog Fiata 500L ugasi automobil kada stane na semaforu, ili nekadašnji vozač Yuga kada začuje pištanje jer vozačev pojas nije vezan. Ovakvih i sličnih, da ih tako nazovemo, problema ima na sve strane pa smo odlučili da ovakva pitanja skupimo na jedno mesto i na njih odgovorimo.
Kako je kupovina novih automobila kod nas, nažalost, privilegija tek malobrojnih ljudi, kao primer za našu rubriku odabrali smo Fiat 500L. Situacija je takva  da je ovaj automobil dostupan velikom broju građana koji njime menjaju svoje, nazovimo ih tako, oldtajmere, automobili kupljene pre par decenija pa samim tim i po iskustvima prodavaca, broj ovakvih pitanja kod njega najveći. Evo 10 najčešćih sa kratkim objašnjenjem i odgovorom.
 
1. Kakav je ovo rezervni točak?
552001_untitled7_ff.jpg?ver=1418992433
 
Rezervni točak punih dimenzija već decenijama je retkost. Dimenzije guma su na novim automobilima sve veće pa je samim tim neophodno rezervisati i veći prostor za smeštaj rezervnog točka. Umesto toga, proizvođači se radije odlučuju da u vozilo postave točak manjih dimenzija ili čak set za reparaciju koji zauzima još manje mesta od točka. Oba rešenja funkcionišu u praksi s tim što treba poštovati propisana ograničenja u brzini.
 
2. Gde je moj alat?
552002_untitled8_ff.jpg?ver=1418992439
 
Ah, često pitanje novopečenih kupaca još od Punta Classic. Vlasnici ''stojadina'', ''jugića'' i ostalih modela nekadašnje fabrike Zastava navikli su na pun prtljažnik delova i alata pa ih zato minimalizam alatki koji se isporučuje uz nove automobile razočara. Alat podrazumeva dizalicu i ključ za skidanje matica točkova.
 
3. Zašto nemam zimske gume?
552003_untitled9_ff.jpg?ver=1418992446
 
Mnogi kupci očekuju da gume na njihovom novom automobilu budu u skladu sa sezonom. Letnje leti, a zimske zimi. Na njihovu žalost, to nije slučaj. Uz nova putnička vozila uvek se isporučuju letnje gume, a eventualno se uz terenske modele kakav je Fiat 500L Trekking dobijaju pneumatici sa oznakom M+S.
 
4. Zašto staklo nije staklo?
552006_untitled12_ff.jpg?ver=1418992455
 
Ovo je ujedno i pitanje našeg čitaoca koje je dalo ideju za pisanje našeg teksta. Sam naziv kaže: staklene površine. Na novim vozilima nije uvek tako. Manje površine poput ove na slici napravljene su od plastičnog polimera. To, naravno, ne utiče na bezbednost i komfor putnika, a automobil je jeftiniji za proizvodnju i neznatno lakši.
 
5. Gde je ključ za rezervoar?
552007_untitled13_ff.jpg?ver=1418992463
 
Još jedno pitanje svojstveno našim kupcima i okruženju u kome živimo. Poklopac iza koga se nalazi otvor za dolivanje goriva napravljen je od plastike i to je sasvim uobičajeno. Ono što kupcima smeta je što otvor za dolivanje goriva nema poklopac sa bravom i ključem jer na ovaj način postaju žrtve kradljivaca goriva.
 
6. Kako da dolijem gorivo?
552004_untitled10_ff.jpg?ver=1418992472
 
Nije mali broj novopečenih vlasnika dizelaša koji su primetili da takozvani pištolj na većini benzinskih stanica u Srbiji ne pasuje u otvor njihovog rezervoara. Rešenje je spakovano u prtljažnik, a to je mali levak koji se montira u otvor za dolivanje. Naime, proizvođači automobila su u nameri da zaštite vlasnike od točenja pogrešnog goriva razvili sistem koji onemogućava montiranje pogrešnog pištolja u otvor. Nažalost, pištolji na većini domaćih pumpi nisu standardni pa otud levak koji u takvim slučajevima omogućava dopunu goriva.
 
7. Start-stop, šta je to?
552005_untitled11_ff.jpg?ver=1418992492
 
Noviji automobili, pogotovo oni sa dizel agregatima standardno dolaze sa sistemom koji štedi gorivo tako što gasi motor pri svakom stajanju. Za ponovno pokretanje vozila dovoljno je pritisnuti papučicu kvačila. Uprkos tome što štedi gorivo, mnoge vozače ovaj sistem nervira. Na sreću, može se isključiti pritiskom na taster.
 
8. Zašto stoji na uzbrdici?
Iskreno, još nismo čuli da se neko žalio na pomoć pri kretanju na uzbrdici. Takozvani ''hil holder'' je sistem za koji su svi koji su ga isprobali zaključili da je koristan jer sprečava da se ''zakucate'' u vozilo iza pri kretanju na uzbrdici. Aktivira se jednostavno – snažnim pritiskom na papučicu kočnice.
 
9. Šta to pišti kad krenem? 
Upozorenje za nevezan pojas je standardna oprema novih automobila koje stvara veliku paniku kod novopečenih vlasnika automobila. Kada vozilo krene, a vozač ili suvozač nisu vezani pali se signalna lampica i sistem upozorenja emituje neprijatan zvuk koji postepeno postaje sve intenzivniji. Onog trenutka kada se pojas zakopča, upozorenje staje.

10. Gde je motor?
552010_untitled16_ff.jpg?ver=1418992534
 
Ko otvori poklopac kod novih  automobila sa dizel-motorom imaće i šta da vidi – ništa. Ceo motorski prostor je pokriven zaštitnom plastikom kako bi se agregat zaštitio od nečistoća, a istovremeno na ovaj način se prigušuje i buka koju on stvara. Sa druge strane, kod osnovne verzije kakav je 500L 1.4 motor je potpuno ''go''. Kupcima se ovde ne može udovoljiti, oni prvi žale se što ne mogu da vide motor od plastike, a oni drugi pitaju gde je zaštita?
 
preuzeto sa - mojauto.rs
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tehnika isped sigurnosti

 

tehnika-isped-sigurnosti.jpg
 
Ako kupujete nov ili polovan automobil primetićete da cene za isti model, proizveden iste godine i sa istom kilometražom znaju da variraju i do hiljadu evra. Naravno, razlike između njih jesu u paketu opreme. Evo šta vozači najviše traže od dodatne opreme.

 

Kada na bilbordu pročitate da je novi model nekog proizvođača stigao u prodajne salone i da mu je početna cena toliko i toliko obratite pažnju na zvezdinu na vrhu te cene. Ona će vas odvesti na dno reklame na kojoj je sitnim slovima ispisano da cena važi za osnovnu, početnu varijantu koja od opreme ima električne podizače stakala, u najboljem slučaju. Paket opreme u mnogome može vašu vožnju učiniti udobnijom i prijatnijom, ali i sigurnijom. Međutim, prema nedavnim istraživanjima čak 51% procenat kupaca najviše vodi računa o tome da li je njihov novi automobil opremljen savremenom tehnologijom koja je laka za rukovanje. Kupci su spremni da potroše i do 1. 000 evra više za automobil koji im pruža bežičnu internet konekciju u kolima. Svega 14% kupaca brine o performansama motora, a tek 3% o bezbednosnom paketu koji automobil poseduje. Zato su procene da će se broj automobila koji imaju wi-fi povećati sa trenutnih 36 miliona na 150 miliona do kraja 2020.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bre... Zbog nekih drugih stvari

 

On 7/11/2015 at 2:46 PM, Dovla said:

Sad će totti početi da se loži i na Hyndai :D

 

A nije ti palo na pamet da je zbog Volvoa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 stvari koje treba gledati pri kupovini novog automobila

 

88552-Fiat%20500L%20NS.jpg

 

Kupovina automobila većini je jedna od dve najveće investicije u životu. Ozbiljnije je samo rešavanje stambenog pitanja. Tim više čudi da se dva od pet kupaca novih automobila u tu investiciju upusti a da ne isproba vozilo za koje će - u većini slučajeva - pet godina plaćati mesečne rate. Ovo su, prema pisanju jednih novina, 10 stvari na koje treba obratiti pažnju prilikom kupovine automobila:

 

1. Da li vam je sedište udobno (da li je dovoljno široko i duboko; podupire li dobro leđa)? Možete li za upravljačem naći položaj koji vam odgovara?

2. Odgovara li vam osećaj koji u vožnji pruža volan? Jesu li vam papučice (gas, kočnica, kvačilo) pretvrde ili premekane?

3. Smatrate li automobil dovoljno udobnim i pri prelasku preko veće neravnine na putu?

4. Iritira li vas količina buke (s ulice ili od motora) koju čujete u kabini?

5. Ubrzava li u skladu s vašim očekivanjima, odnosno može li isprobani motor pratiti vaš stil vožnje? Isprobajte kako ubrzava od 0 do 60 km/h.

6. Odstupa li potrošnja s putnog računara u vozilu bitno od deklarisane fabričke potrošnje (testirane vožnje većinom su gradske, pa i kod deklarisane potrošnje treba gledati vrednosti za gradsku vožnju)?

7. Snalazite li se s komandama? Možete li u vožnji jednostavno i brzo promeniti radio ili naći informaciju o gorivu preostalom u rezervoaru?

8. Imate li na dohvat ruke dovoljno pregrada za stvari koje obično imate pored sebe - mobilni, voda, kovanice, maramice ...? Ponesite te stvari na probnu vožnju. Hoće li automobil odgovararati vašim svakodnevnim potrebama?

9. Odgovara li automobil spoljnim dimenzijama i oblikom vašim svakodnevnim potrebama?

10. Da li je prtljažnik dovoljno velik i iskoristivog oblika? Ako trenutno imate dečja kolica, mogu li da stanu ona u prtljažnik?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Priručnik za kupovinu novog automobila

 

automobil%20kupovina.jpg

 

Kupovina automobila nikad nije bila jednostavna. Što zbog samog značajnog finansijskog izdatka, a još i više zbog pravilnog determinisanja ličnih potreba i mogućnosti, ogromne ponude dodatno iskomplikovane paketima opreme, izbora načina finansiranja, kao i izbora adekvatnog dilera za izabrani model. Da probamo da pomognemo malo…

 

Prostri se onoliko koliko ti je jorgan dugačak

Odredite razuman budžet u okviru koga možete da analizirate ponudu na tržištu. Kada kažem razuman, smatram pesimističan. Idealno je kupiti automobil za gotovinu i tako izbeći moguća neprijatna iznenađenja koja nosi budućnost. Međutim, s obzirom na to da su automobilI trajno potrošno dobro, retko ko će biti u mogućnosti da celokupan iznos ''iskešira'' jednokratno. Zato, Excel u ruke i presaberite svoje mesečne troškove (uvećane za 20%), stavite ih u odnos sa anticipiranim prilivima u kućni budžet, i dobićete približan iznos rate koju možete na redovnim osnovama da otplaćujete.

 

Razmotri svoje realne potrebe

Automobili se sve više uklapaju u tržišne trendove modnih artikala. Ono što je trenutno najveći tehnološki hit, već za dve godine biće dobrano prevaziđeno novijim proizvodom. Pogledajte samo šta se dešava sa mobilnim telefonima. Danas ekstra popularni, sutra već demode. Iako je sada ''fancy'' imati SUV, ne znači da će tako biti i za tri godine. A novi automobil će vas, u proseku, služiti bar šest godina. Zatim, sagledajte koliko često putujete ''na-more'' distance. Ukoliko je to jednom ili dva puta godišnje, pa zar nije isplativije platiti rent-a-car, nego plaćati dodatna 2-3 litra goriva na svakih 100 kilometara pređenih tokom godine. Evo prostog primera: BMW X5 25d po gradu troši oko 10 litara/100 km dok BMW X1 20d (sa boljim performansama) troši 2 litra manje. Za najmanje 100 hiljada kilometara koliko ćete preći novim automobilom to je oko 2.000 litara više, odnosno samo po ovom osnovu, više od 2.500 evra. Da vas podsetim i na više troškove registracije, osiguranja, održavanja, skuplje pneumatike, više muke u pronalaženju parking mesta. Ništa lepše od vožnje kabrioletom… I zaista je tako verujte. Ali ne zalećite se, višestruko jeftinije je iznajmiti takav auto nekoliko puta godišnje od troška registracije, osiguranja i redovnog servisa za kabriolet koji biste kupili.

 

Sačini listu priroriteta

Izbor automobila nije isto što i izbor životnog partnera. Zamenićete ga svakako, ali nije baš ni mudro činiti to svake druge godine. Ukoliko je neka vaša potreba zaista bitna za sveukupno zadovoljstvo u eksploataciji, pa zadovoljite je, radije nego da zbog hiljadu evra, patite i pre nego što ste utrošili prvi rezervoar goriva. Da li je to premijum muzički uređaj? Neka trese, jednom se živi!

 

Iskažite istraživački duh - Bogu hvala što imamo internet

Nikad lakše, nikad interesantnije! Toliko istraživanja i testova novih automobila imate dostupno na internetu, da bi ovo trebalo da bude parvo zadovoljstvo. Naći ćete čak i istraživanja u vezi sa generalnom pouzdanosti proizvođača automobila, pa čak i konkretnog modela koji vas zanima. Sasvim sigurno, uz malo truda, iskopaćete i zlata vredne informacije u pogledu zadovoljstva vlasnika konkretnog vozila koje vas zanima. Još ako govorite strane jezike, blago vama. Komentare koje ostavljaju distributeri, odnosno prodavci, prepoznaćete sa kilometra. Ne poklonite im veru. Ekstrovertne ličnosti se neće libiti i da zaustave i na ulici pitaju vozača modela za koji su zainteresovani, u vezi sa njegovim impresijama. A uvek možete i nama da se obratite.

 

Izaberi poštenog trgovca od koga kupuješ

Verujte da je najmanje bitna lokacija dilera od koga kupujete automobil. Današnje tržište je preplavljeno svakakvim ponudama. Izvanredne reference za izbegavanje bilo kakve transakcije sa konkretnim dilerom su: nejasne ponude (sa celim nizom izloženih cena: redovna cena, akcijska cena, cena za keš, cena za kredit), ekstra povoljne ponude koje uvek imaju nešto skriveno (modeli koji su tehnološki značajno prevaziđeni, sa neuobičajeno siromašnim paketom osnovne opreme), ponude koje uključuju modele finansiranja u kojima je iskazana samo nominalna kamatna stopa (ili je efektivna iskazana veoma sitnim „nevidljivim“ fontom), ili još gore gde je iskazana kamatna stopa od 0% uz popust za gotovinsku kupovinu, dileri koji su bili često u blokadi (imate informacije na sajtu Narodne banke) ili dileri koji posluju više godina sa gubicima (imate informacije na sajtu Agencije za privredne registre), garantni uslovi iz Ugovora o kupovini se razlikuju od onih u promotivnim kampanjama i internet prezentacijama. Ima poštenih prodavaca automobila, budite sigurni. Čuvajte živce, izaberite pravog.

 

Izabrali ste trgovca, suzili ste izbor modela? Pravac test vožnja

Lično iskustvo: neki modeli koji su na slikama i parkingu izgledali veoma primamljivo, su u meni probudili duboko razočaranje, ne terajte me da kažem koji, čitajte rubriku Testovi. S druge strane, bilo je četvorotočkaša koje u životu ne bih pogledao, a očarali su me. Nema drugog načina nego na test vožnju. Ona mora da traje više od pola sata i da uključi i gradske deonice i autoput vožnju. Različiti režimi vožnje, vozite i malo oštrije slobodno, proverite kočnice, osetite ponašanje u krivinama, obratite pažnju na transmisiju. i naposletku, kakav vam je osećaj za volanom. Prepoznaćete pravi izbor kao što ste to znali i kad ste birali partnera za brak ili vezu.

 

Uh, to cenkanje…

Da bi vam pomogli u vezi sa tim, odradićemo i priču Psihologija prodavca. Mada, već smo se i do sada angažovali na temu prikaza bruto marži koje dileri zaračunavaju i iskazuju kroz javno dostupne podatke, očekujte to i ove godine čim finansijski izveštaji postanu javno dostupni (posle 1. jula 2017.). Možete i da se raspitate kod prijatelja koliko ih je koštao automobil koji želite da kupite. Imajte na umu da su poddistributeri, u principu, na ivici rentabilnosti i da ne mogu da vam odobre iole značajnije popuste. Isto tako, znajte da automobili viših segmenata imaju veću ukalkulisanu zaradu trgovaca (znači više mesta za vaše pregovaračke sposobnosti), isto kao što imaju i modeli premijum proizvođača. Nije loše ni duže posmatrati ponudu automobila koji želite da kupite. Oni koji stoje neprodati, duži period u salonu, imaju veći potencijal za nižu cenu.

 

I naposletku, uživajte u celom procesu. Svi su izgledi da ga nećete ponoviti u narednih 5 godina. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najveća "caka" je to što je diler uvek u dobitku. Naplati naručivanje 500€ pa ti čekaj dok se proizvođač smiluje da isporuči vozilo. Što se duže čeka to bolje jer se ovih 500 evrića krčka na računu dilera svo to vreme. Kod mene je dileru još veća banja jer je kupovina putem kredita pa mu je ceo iznos već legao i krčka mu se na računu. Bole njega nooggeee kad će Turci da pošalju Tipa :whistle:

 

 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

tako je a jos lepsa caka je kad vozilo stigne, ti hoces da odustanes, ne dobijes kredit ili se desi nesto nepredvidjeno, diler uzima tih 500e, ne vraca

16 minutes ago, Malmsteen said:

Najveća "caka" je to što je diler uvek u dobitku. Naplati naručivanje 500€ pa ti čekaj dok se proizvođač smiluje da isporuči vozilo. Što se duže čeka to bolje jer se ovih 500 evrića krčka na računu dilera svo to vreme. Kod mene je dileru još veća banja jer je kupovina putem kredita pa mu je ceo iznos već legao i krčka mu se na računu. Bole njega nooggeee kad će Turci da pošalju Tipa :whistle:

 

kako je mogao da uzme kredit kad nemas VIN auta tj auto nije ni stigao, na konto cega?

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Malmsteen @srdjos

 

Ne ide to baš tako...

 

U salon se, zbog kupovine novog automobila (a ne samo gledanja ponude) ni ne ulazi ako se već nema obezbeđeno finansiranje (keš/kredit/lizing).

Varijante tipa ''odoh ja da ga poručim, daću to nešto malo para što treba za poručivanje iz svog džepa, pa ću tek onda posle da jurim kredit/lizing'' nisu pametne. Jasno mi je da ljudi to rade kako ne bi ''gubili vreme'', ali se tako ne treba raditi jer upravo tako sami sebi mogu da kreiraju problem da su poručili nešto za šta kasnije nisu uspeli da obezbede finansiranje. Kad se prvo obezbedi finansiranje onda ne može da se dogodi varijanta ''šta ako ne dobiješ kredit'' jer si već obezbedio finansiranje čim si zakoračio u salon sa namerom kupovine novog auta.

 

Dileri ne uzimaju to simbolično novca na početku jer im taj novčani priliv treba za redovno poslovanje, već samo kao eto još malo jači dokaz ozbiljnosti onog koji poručuje nov auto. Sve pare za auto im Banka/Lizing kuća svakako ne pušta pre nego auto stigne u SRB...pa, nema još ni izdatog fiskalnog za tvoj auto po kojem bi pustili te pare sve i kad bi hteli. :D Tek kada auto stigne, i uđe se u proceduru njegove isporuke (što znači i potpisivanje Zapisnika o isporuci) krajnjem korisniku, puštaju se pare od strane Banke/Lizing kuće, a na osnovu izdate fakture i fiskalnog.

 

Ako se nešto dogodi i potencijalni kupac odustane, nije baš da se uvek gube date pare. To zavisi od papirologije koju je potencijalni kupac potpisao kada je dao te pare, zbog kog razloga dolazi do odustajanja, kao i u kom roku. Lično sam učestvovao u situaciji kada je diler (van FCA brendova), nakon jednog poslatog dopisa u kojem je ukazano na pravnu stranu priče, vratio malo preko 5.000 evra datih na ime poručivanja dva automobila (ukupne vrednosti oko 30.000). Diler je tada još uvek bio u roku isporuke, dakle nije ništa prekoračio već se potencijalni kupac prosto predomislio...i vratili su pare (iako su na prethodnom kratkom sastanku rekli da neće vratiti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi u kojoj banci aplicirate za kredit. Ja sam dobio auto kredit kod banke za koji je od dokumentacije potreban samo predračun od dilera. Kada se kredit odobri novac se uplaćuje na račun naveden u predračunu - bez obzira što vozilo nije isporučeno jer se kredit isplaćuje po srednjem kursu NBS na dan uplate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, neshaoct said:

Ako se nešto dogodi i potencijalni kupac odustane, nije baš da se uvek gube date pare. To zavisi od papirologije koju je potencijalni kupac potpisao kada je dao te pare, zbog kog razloga dolazi do odustajanja, 

 

Tako je, sve zavisi šta si potpisao, i ono što je napisano sitnim slovima. A za kaparu možeš pogledati i njen pravni aspekt i dejstvo pa ćeš videti kako funkcioniše. U ovoj priči, ako kupac odustane zbog neke njegove nemogućnosti, pare se NE vraćaju i to se u Stojanovu naglašava prilikom potpisivanja. 

 

@Malmsteen

 

zašto pitam, recimo Stojanov neće ni da ulazi u posao kredita dok auto ne stigne i dok nema njegov VIN jer nemaju papirologiju za dati proizvod. Zato me živo zanima kako je to ta tvoja banka odobriila kredit i platila i kako je to diler provukao jer kredit je odobren za nešto što ne postoji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, Malmsteen said:

Ja sam dobio auto kredit kod banke za koji je od dokumentacije potreban samo predračun od dilera.

Kod svake Banke/Lizing kuće ide tako.

Obiđu se saloni, izabere se model automobila, traži se od dilera ponuda (u njoj piše i koliko dugo važi) za taj konkretan auto, sa konkretnim paketom opreme. Sa tom ponudom se onda traži ponuda finansiranja od Banaka/Lizing kuća. Izabere se ona koja najviše odgovara i toj Banci/Lizing kući se potom podnosi dokumentacija za odobravanje kredita/lizinga.

 

28 minutes ago, Malmsteen said:

Kada se kredit odobri novac se uplaćuje na račun naveden u predračunu - bez obzira što vozilo nije isporučeno jer se kredit isplaćuje po srednjem kursu NBS na dan uplate.

To je neobično i po pravilu se ne radi tako.

Šta ako auto zakasni van rokova koji su napisani? Da li si činjenicom da je auto plaćen izgubio pravo da odustaneš? Šta ako stigne oštećen auto? Šta ako stigne auto sa greškom (npr. nešto od opreme nedostaje, posebno ako se ne uzima neki od standardnih paketa, već se kreira posebna varijanta)?

 

Predračun nije osnov za knjiženje, ne može se koristiti ni prilikom obračuna PDV obaveze...a, još kako dolazi na red mesečni obračun PDV-a u okviru perioda čekanja na auto jer će do isporuke proći nekoliko meseci. Račun je dokaz o nastaloj isporuci i izdaje se na dan prometa. Uplatiće Banka po srednjem kursu NBS na taj dan prometa, nema veze što je kredit/lizing odobren npr. 3 meseca pre toga. Uvek ta odobrenja važe dovoljno dugo, tj. stigne auto za to vreme.

 

8 minutes ago, srdjos said:

...pare se NE vraćaju i to se u Stojanovu naglašava prilikom potpisivanja. 

Potpisivanja čega? Ugovora ili Predugovora?

8 minutes ago, srdjos said:

A za kaparu možeš pogledati i njen pravni aspekt i dejstvo pa ćeš videti kako funkcioniše.

Nema veze kapara, nego osnov za njeno zadržavanje.

Da li je osnov potpisani Ugovor, ili se ima samo potpisan Predugovor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kako ni zašto - tako je banka odradila. Svaka uplata na nečiji račun ima svoje opravdanje. Ja sam avans za porudžbinu platio odvojeno tj posebnom uplatom. Deo učešća za auto sam takođe morao da uplatim unapred jer je banka tražila dokaz o uplati učešća. To što je novac uplaćen unapred nije nikakva prepreka da diler vrati novac jer u slučaju odustanka od kupovine gde kupac nije krivac (tj ne odustaje pre roka isporuke) diler nema nikakva prava da novac zadrži. Banka isplaćuje iznos na osnovu ugovora o kreditu. Sve transakcije imaju svoj dokumentovani trag. Treba razlikovati pojam kapare i rate plaćanja. Ne postoji zakonska obaveza vraćanja kapare (500 evra za porudžbinu) ali postoji obaveza ako je uplaćeni iznos rata uplate za ceo iznos vozila. Na samom platnom dokumentu stoji i svrha uplate - nisam ja dileru poklonio novac na račun.

Predračun se ne potpisuje.

"

To je neobično i po pravilu se ne radi tako.

Šta ako auto zakasni van rokova koji su napisani? Da li si činjenicom da je auto plaćen izgubio pravo da odustaneš? Šta ako stigne oštećen auto? Šta ako stigne auto sa greškom (npr. nešto od opreme nedostaje, posebno ako se ne uzima neki od standardnih paketa, već se kreira posebna varijanta)?

 

Predračun nije osnov za knjiženje, ne može se koristiti ni prilikom obračuna PDV obaveze...a, još kako dolazi na red mesečni obračun PDV-a u okviru perioda čekanja na auto jer će do isporuke proći nekoliko meseci. Račun je dokaz o nastaloj isporuci i izdaje se na dan prometa. Uplatiće Banka po srednjem kursu NBS na taj dan prometa, nema veze što je kredit/lizing odobren npr. 3 meseca pre toga. Uvek ta odobrenja važe dovoljno dugo, tj. stigne auto za to vreme."

 

Diler neće knjižiti prodaju dok se auto ne isporuči. To što je novac uplaćen tri meseca pre isporuke ne menja činjenicu da je iznos plaćen. Banka je uplatila kako stoji na predračunu - po srednjem kursu NA DAN UPLATE a ne na dan knjiženja. Kako će to diler da knjiži to je njegova stvar. Takođe PDV knjiži diler a ne kupac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@srdjos

 

Kapara ne može da postoji samostalno, već je uvek povezana sa Ugovorom. Punovažnost Ugovora na osnovu kog je kapara data, povlači sa sobom i punovažnost same kapare. Ali, šta kada Ugovora nema....kad nije ni potpisan? Kakva onda punovažnost kapare (i njenog eventualnog zadržavanja) uopšte postoji kada se nema potpisan Ugovor? ;)

 

Predugovorom se može tražiti samo zaključenje glavnog ugovora, a ne i ispunjenje glavnog ugovora. Ispunjenje bi bilo npr. plaćanje cene. Nelogičnost ugovaranja kapare u predugovoru ogleda se i u tome što nema potrebe za bilo kakvim dodatnim obezbeđenjem izvršenja predugovora jer u merodavnom zakonu (ZOO), u delu koji reguliše pitanje predugovora, navodi se da svaka strana koja je zaključila predugovor može prinudnim putem tražiti od Suda da drugu ugovornu stranu koja ne postupi po predugovoru (neće da zaključi Ugovor) obaveže da to učini u odgovarajućem roku. To je sve. To što bi prodavci hteli, to što im je lakše da se ne sude, nego eto da zadrže kaparu - e, to što su uzeli bez potpisivanja Ugovora nije kapara čak i da su tako ''krstili'' taj uzeti novac.

 

Zbog pogrešnog shvatanja kapare ona se uglavnom ugovara sa ciljem da se osigura kasnije zaključenje ugovora, ili da se pokaže ozbiljnost i zainteresovanost za zaključenje ugovora.

Međutim, ovi razlozi za zaključenje kapare su pogrešni, jer ako se neki iznos novca daje pre nego što se ugovor zaključi, onda tako dat novčani iznos nema dejstvo kapare. Takvo davanje novca unapred (bez potpisivanja ugovora, već samo predugovora) moglo bi se jedino shvatiti kao avansno plaćanje, što znači da ukoliko kasnije ne dođe do zaključenja Ugovora svaka strana je dužna da vrati dobijeno/dato. Da bi kapara uopšte proizvodila pravno dejstvo, ona mora da se bude izričito ugovorena ili u posebnom ugovoru ili kao klauzula ugovora čije je izvršenje obezbeđeno kaparom. Pored toga, kapara mora biti i stvarno data. Međutim, prava dejstva kapare vide se tek u slučaju neispunjenja, ili delimičnog ispunjenja ugovora čije je izvršenje obezbeđeno kaparom.

 

Ukoliko bi se kapara davala u predugovoru, ona bi predstavljala sredstvo obezbeđenja da će se kasnije zaključiti glavni ugovor, ali ne i da će se ispuniti obaveza iz glavnog ugovora (kao što je npr. plaćanje kupoprodajne cene kod ugovora o prodaji). Davanje kapare u predugovoru na ime ispunjenja obaveze iz glavnog ugovora nije moguće, jer se predugovorom može tražiti samo zaključenje glavnog ugovora, a ne i ispunjenje glavnog ugovora. Budući da je kapara koja je data u predugovoru vezana za taj predugovor, ona može da služi samo kao sredstvo obezbeđenja obaveze iz predugovora (zaključenje glavnog ugovora). Svrha predugovora je samo zaključenje glavnog ugovora, a ne i npr. isplata cene (ispunjenje obaveza iz glavnog ugovora).

 

Zašto onda ljudi zaključuju predugovore i ugovaraju kaparu u njemu? Valjda jer po prirodi ljudi vole sigurnost, pa makar i neutemeljenu.

 

-----

 

Izvor jednog dela ovog posta je ovde.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

istina, moguće da se potpisuje još nešto osim predugovora, nisam baš detaljisao oko toga. Ali ako oni naglašavaju prilikom informativnih razgovora, čisto sumnjam da se nisu obezbedili oko toga

 

svakako, da bi predugovor proizvodio pravno dejstvo, mora biti overen kod notara ili se smatra da nije ni nastao

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, srdjos said:

Ali ako oni naglašavaju prilikom informativnih razgovora, čisto sumnjam da se nisu obezbedili oko toga...

U onom slučaju koji sam ranije pomenuo isto je postojao samo predugovor.

Nisu hteli da vrate pare nakon izjavljene želje kupca da odustaje. Ni na kratkom sastanku (sa njihovom glavnom za ta pitanja) koji je usledio nisu hteli da promene taj svoj stav. To je po njima bila kapara, kupac je odustao i oni zato zadržavaju kaparu. Tako su tumačili.

 

Posle dobijenog dopisa u kojem je pisalo kao gore u postu oko te navodne kapare u predugovoru - vratili su sve.

Samo, tada su oni sastavili dopis u kojem su naveli kako su imali interni sastanak na kome su razmatrali slučaj, konsultovali se sa svojim pravnicima...i odlučili da kao firma koja postoji toliko i toliko godina (decenije su u pitanju), i kojoj je uvek prioritet želja kupca...bla-bla...oni su doneli odluku da vrate iznos iako i dalje smatraju da ne moraju da vrate. Nešto tako su napisali...sve kao u stilu eto ne moraju, ali su dobri ljudi pa će vratiti.

Ne znam samo gde im je bila dobrota na onom kratkom sastanku pre dopisa...kako im se pojavi ta dobrota tek nakon dopisa. :D

 

23 minutes ago, srdjos said:

...da bi predugovor proizvodio pravno dejstvo, mora biti overen kod notara ili se smatra da nije ni nastao

U Zakonu piše samo da predugovor mora biti u formi koja se traži za ugovor. Kada je u pitanju prodaja pokretnosti čini mi se da nije predviđena overa notara kao uslov bez kojeg se ne može.

Kod nepokretnosti da, kao i kod hipoteke, založne izjave takođe...tu sve mora notar, ali kod pokretnosti (tipičan primer su vozila) čini mi se ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...