Jump to content
FAS Goran
Vladman27

Fiat Stilo - svećice

Recommended Posts

crni ovde vecina ne zna kako se otvara hauba a skidanje svecica je vec domen kvantne fizike I po malo naucne fantastike....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ,dobro.Ko zna neka gleda sam,a ko ne zna neka gleda majstora.

 

Girl_Repair.jpg

Ma i ja nesto razmisljam trebalo bi da promenim svecice,jel ima neko broj ovog majstora gore.P.S. ne pitam za cenu

Edited by acasm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

 

Da li neko moze da mi objasni ili da mi posalje neki video link kako da sam  promenim svecice na Fiat stilo 1.6 16v?

Kako da proverim da li su mi svecice ispravne ili da li su mi bobine ispravne, posto mi se cini da mesa benzin i ulje?

 

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry za off. Danas neće kosilica da mi upali, skidam svećicu da je šmirglam kada videh natpis NGK.

Prva ugradnja i u Villager :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

da lina ta svecica treba da ima zazor 10 na dcpre7-n i da limoze da stavi umesto te dcpr8eix-n iridiumska i koi je zazor na svecice na fiat stilo 58 kw 1.2 benzin hvala puno

Edited by goran_stilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao drustvo. Danas sam zamenio svecice na stilu 1.6 . Stavio sam Bosch FQR 8 LEU 2 kako pise u uputstvu za stila na Engleskom. E sad posto ja imam uputstvo iz auta ali na Italijanskom i na njemu ne pise da idu te svecice vec tri vrste NGK BKR5EZ,  Bosch FR8DEE-N i Champion RC10YCC. Tako isto pise i na Srpskom uputstvu. Ono sto me interesuje, jel nisam pogresio? Ja mislim da nisam jer mi se vec primteno poboljsao rad motora nema vise podrhtavanja motora u leru i bar za sada nema vise seckanja na plinu. Bar ono danas kako sam vozio i to . Nema vise tih problema. Mada je jos rano da znam za sigurno. A vidim da ste vas dosta ako ne i svi stavljali ove sto sam i ja stavio danas. Izvinite na dugom postu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam uzeo da proverim svećice na mom Stilu, da ih očistim dok ne uzmem nove. Iznenadio sam se kad sam video šta mi je namontirano, fabrika kaže NGK DCPR7E a ja sam skinuo NGK DCPR8E. Auto vozim sa ovim svećicama već 7 godina, nisu pravile problem. Plin imam 2 godine i nisam nikad proveravao svećice. Od 4 jedna je bila malo masna ostale 3 su bile suve (valjda zbog plina). Samo sam ih ošmirglao, očistio i vratio.

Šta da uzimam kao nove, fabričke DCPR7E ili ove DCPR8E?

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, The Punisher said:

...fabrika kaže NGK DCPR7E

NGK DCPR7E-N

Al' ti imaš dugo praktično iskustvo sa drugim svećicama bez ikakvih problema, tako da...po meni je onda svejedno koje ćeš uzeti. :thumbup: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije ista. :) 

Evo koje svećice idu za svaki Stilo benzinac, po kodu motora i godištu:

 

stilo svecice.jpg stilo svecice02.jpg

 

Evo kako se čitaju oznake NGK svećica:

 

stilo svecice oznaka02.jpg

stilo svecice oznaka.jpg stilo svecice oznaka03.jpg stilo svecice oznaka04.jpg

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 ili 8 u šifri NGK pokazuje koliko je "hladna" svećica, a našao sam i objašnjenje za vozila sa TNG-om:

 

Does a LPG car need different spark plugs?
In an attempt to correct these two factors, as a general rule we suggest to: Use a spark plug that is one heat range colder than standard to compensate for the increased heat from LPG: The temperature profile of an engine may vary between vehicles. ... As such a colder plug may be required.
 
Fabrika preporučuje DCPR7E-N, a zbog plina bi išla DCPR8E-N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima. Nedavno sam zamenio ECU na fiat stilu 1.6 2002. Pre zamene je trzao na plinu i na benzinu sve dok nije upalio loose conection. Onda mi je bilo sve jasno. Stavio sam drugi polovan ecu. Ali auto i dalje secka na plinu i na benzinu. I to kada se naglo daje gas kada treba da obidjem drugo vozilo. Kada postepeno dodajem gas onda je sve ok. Na leru radi kao sat. Da li je do svecica? Jer je taj ecu ispitan pre ugradnje kod mene i znam da radi. Da li postoji mogucnost da su lose svecice ostetile prethodni? Koliki zazor treba da bude na njima. Kao i koja je vasa preporuka marki svecica za vozila na tng

Edited by stojan 89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svecice hoce da ostete module (bobine, Stilo ima po jednu za svaki cilindar) ako ih ne menjas redovno pa zazor postane preveliki i onda modul radi u otezanim uslovima i ponekad i crkne. Pogotovo sa plinom, teze joj je da baci varnicu u smesi plina. Cak za plin savetuju da se zazor smanji za 0.1mm u odnosu na benzin. Mozda ti je neki od modula los, moze da se vidi na dijagnostici da li neki cilindar odstupa u parametrima od ostalih.

Ako ne znas kad si menjao svecice, a jos vozis i na plin svakako ih zameni, ali i proveri module na dijagnostici. Ja sam preventivno menjao na 20000 (isto vozio na plin), za benzin je propisano 30000km. Svecke su 15-20 eura za sve 4, bobinu nisam nikad menjao, ali mislim da su i one tu 10-15e komad.

A uz ovo gore moze da bude prljava i klapna gasa, narocito ako imas variranje obrtaja.

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio sam pre mesec dana. A gde se nalaze ti moduli? Jel moze neka preporuka koje svecice su najbolje  za voznju na  tng. Ja sam zamenio svecice na malom servisu pa sam naknadno ugradio plin. Ali tamo u servisu su mi rekli da je problem u struji i ocitan je  auto na dijagnostici. Kazu losa smesa. U dilemi sam jer na leru rade mirno sva 4 cilindra. Ali kad treba naglo da ubrzam onda secka na oba goriva. Plasim se da ne ostetim ecu jer sam bukvalno prevrnuo nebo i zemlju da ga pronadjem

Edited by stojan 89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa moduli su ti odmah na svecicama, oni dugacki stapovi sa valjkom na vrhu (i nacrtana munja) i konektorima koje moras da izvadis da bi dosao do svecice.

 

Ako zeza na plinu i benzinu, prvo moras da resis da na benzinu radi kako treba. Ako na benzinu javlja losu smesu, mozda te zeza jedna od dve lambde. Mozes da probas sa ciscenjem brake cleanerom (meni nije pomoglo, svejedno sam morao da promenim sondu).

Najbolje oteraj kod krstenog majstora da sredi da na benzinu radi kako treba, dijagnostika a narocito iskustvo tumacenja dijagnostike pomaze da ne lutas i menjas delove bezveze.

 

 

Kad sredis benzin da radi kako treba,  odes na stelovanje plina ako nemas adaptivni OBD plinski sistem, da uoucaju mapu da bude kako treba. Losa mapa moze da spali izduvne ventile zbog presiromasne smese i povecane temerature sagorevanja. I od tad u principu samo redovno menjas svecice i filtere plina. Plinadzija, bar moj, je uvek gledao parametre plinskog racunara pri zameni filtera i nikad mi nije skrenuo paznju da nesto ne valja ili da mora da se steluje. Samo kaze teraj, vidimo se na sledecoj zameni...

 

 

Malo sam nejasan u prethodnoj poruci, ali svecke se menjaju redovno a moduli samo po potrebi (ja nijedan modul nisam zamenio za 70000 koliko je auto bio kod mene, ali jesam 3 seta svecica, caletov je presao preko 110000 i menjao je jednu bobinu kad je pocela da zeza).

 

 

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala. Ima neki ulaz gde ga kacio plinadzija kad ga stelovao. Ali to sto kazes, verovatno cu otici kod drugog majstora za plin. Uredjaj je ac stag 200. Tu sondu sam promenio pre 30 000 km. E sad sto se  price mog majstora i majstora koji je ugradjivao plin u moje vozilo ne poklapaju. Pa ne znam kome da verujem. Moj dugogodisnji majstor kaze samo da teram dok ovi za plin izgleda da hoce da me osisaju kao ovcu. Vec sam dao 500 e za ugradnju. Hvala puno za savet. Nov sam na forumu. Jedino mi nisi rekao koje su svecice najbolje za tng. Mozda su ove lose cak i ako su nove. To se desavalo mom komsiji. Eto vozi i dan danas na stare. Nije ih menjao skoro 60 000 km. One nove koje je kupio  je bacio u djubre 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam koristio one NGK sto su fabricka preporuka za benzin (BKR5EZ bese li?, pise u uputstvu svakako). Samo cesce menjao, na 20 umesto na 30 hiljada. 20 evra da ti bude mirna glava.

 

A sto se plina tice, dok god trza na benzinu dzaba ides kod plinadzije. Mora da na benzinu radi dobro da bi ista pametno na plinu moglo da se uradi. Vidi da svojim mastorom da na benzin dobro radi i onda mozes da ganjas plinadziju koji ti je ugradjivao da nasteluje sve kako treba i na plinu.

 

Vozim vec 4i auto na plin i presao sam ukupno skoro 350000 tako. Uvek sam prvo sredjivao benzin deo, pa kad sam siguran da to radi, tek onda jurio plinadziju...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, stojan 89 said:

Drug mi je dao 2 polovne bobine za stila koje su ispitane i radile su kod njega. Kaze probaj pa ako trza onda da menjam sve 4 nove jer on ne vidi drugo resenje posto sam vec zamenio nove svecice pre mesec dana.I tako i uradim. Zamenim prve 2. Auto bolje vuce. Ne secka ni na plinu  a ni benzinu. Tako da cu da kupim 2 nove i da ih postavim na auto. U neverici sam jer je auto mirno radio na ler. Jedino kad se ubrzava onda je stucao. Sada toga nema. Radi lepo. Videcemo sutradan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...