Jump to content
FAS Goran
phantom

Nabavka polovnog Fiat Sedici 4x4 / Fiat Sedici iskustva / Suzuki SX4

Recommended Posts

Pozdrav svim clanovima !

 

Zanima me kupovina polovnog Fiat sedicia, tacnije privukao me je Suzuki sx4 (4x4) ali sam primetio da cak i stariji polovnjaci sx4-ja imaju jaku cenu i nema ih mnogo... za razliku od blizanca sedicija kojih ima vise a i cena im je malo pristupacnija mom budzetu oko 5000e 

 

 

E sad zanima me da li je Fiat sedici kvarljiviji ili losiji po nekom pitanju od SX cetvorke ili ima neki drugi razog za tu razliku u ceni...

 

 

 

 

PS: Nov sam na forumu, pa se izvinjavam sto ovako odma krecem sa nekim pitanjem, ali cu se potruditi u buduce vreme da se malo aktiviram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema nikakve razlike medju njima. I sedici se pravi u Madjarskoj. Realno gledano imas i Suzuki za 5000 ali 2006 godina.

Konkretno ovaj http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/8298339/suzuki-sx4 je vlasnik kupio nov i od prvog dana je kod mene na odrzavanju. Covek se odrekao fabricke garancije zbog plina. Ugradjen je Zavoli gas i auto je bez greske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PrintScreen strane sa prethodnog linka:

 

sx4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta sam se dvoumio oko SX4 odnosno sedicia, ali sam ipak zakljucio da neku ozbiljniju varijantu 4x4 vozila jel uprkos visokom klirensu kod njih ipak nisu napravljeni nizasta sem malo losijeg makadama i naravno bolje stabilnosti pri snegu i sl...

 

Uzeo sam Suzuki Jimny-ja, i zrtvovao komfor radi prohodnosti i preformansi, a i imao sam veoooma dobru ponudu za njega.

 

ne znam da li treba da pisem o njemu jel ipak nije ni Fiat ni Lancia, ali ipak ce se dobro slagati sa 500L-om  o kome cu pisati u predstavljanju cim budem uhvatio vremena...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steta sto kasnim ali takva Panda  Cross 1,3Mjet 2007 4x4 mi se ponudila  da  mislim da je kupovina tog Suzukija onako....

Nisam je uzeo ali prvi put vidim takvu Pandu.

IMG-20160605-WA0003.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panda je super, taj motor pouzdan i stedljiv, mala je (kako unutra tako i spolja) sto je za grad dobro ali opet kazem svi ti "normalni" automobili sa 4x4 i ove nove crossover solucije imaju malo veci klirens od obicnih modela i taj pogon na cetiri tocka koji je prvenstveno tu da bi auto bio sigurniji u nekim situacijama (led, sneg uzbdice..) nema tu nikakvih velikih avantura jel ako slucajno nalete na neki kamen ili panj van puta rizikuju ostecenje vozila, dok je Suzuki koji sam uzeo ipak terensko vozilo, ima sasiju, reduktor, ceo sistem vozila je napravljen robusnije i jace, ali je opet dosta mali i zgdan za grad. Tezak je oko tone tako da njegov benzinac 1.3 16v  ima sasvim dovoljno snage za sve situcaije i dosta je trajan, a da pritom ne trosi puno...

 

Ja sam u startu pogresio sto sam se zalepio za Sedicija i taj tip automobila jer sam mislio da da su oni pogodni za tern (pecanje, kampovanje, planinarenje...) a da su opet skromniji automobili u odnosu na dzipove 2000cm3 i ladu nivu (koja ima svoje price)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako gresi za pandu, i ona starija poznata kao postarka je na raznim takmicenjima postidela vecinu SUV vozila, i svako ko ju je vozio ce ti reci da je pravi terenac i gde ne prolaze velike "dzipcine" ona prodje.

Znam decka decka koji jednom godisnje ide na neki "skup" gde se dzipovi voze po pravim terenima, i svake godine rentira staru pandu od nekog coveka, i kaze da nikad nigde nije zaglavila ili naisla na prepreku koju nije mogla da savlada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa terao sam ja i golfa 2 na vrh prokletija, al sam mu pocepao auspuh... Nije moja tvrdnja bila da nemoze panda nista da uradi van puta ali je problem sto ipak posle tih avantura treba da ti ostane ispravan auto (sto se bas i ne vidi na promotivnim yt snimcima), stara panda je mnogo jaca po tom pitanju... 

 

a i ja nasao da grdim pandu na FLCS, pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/20/2016 at 7:32 PM, ivan.ik said:

 

Čestitke na novom mezimcu.

Poslušaj imenjaka i obogati forum .

Interesuje me tvoje viđenje benzinac vs dizelaš obzirom da si / i da vozio/š, elastičnost , ubrzanja, lakoća vožnje i najbitnije potrošnja. Oba su 4x4 ?

 

Pa ovako: benzinac u prva tri stepena vuče kudikamo slabije, kasnije može da nadoknadi, ali samo ako se baš gazi, a to vuče sa sobom i buku i obrtaje, a time i potrošnju. Ovaj motor je jako elastičan, manje je bučan, i ima 6. brzinu, što je super kad se izvučete na auto put, što je meni skoro 80% vožnje. U nekom mirnijem režimu, i potrošnja padne, na negde oko 6.2/100 u kombinovanoj vožnji, na auto putu i manje. E sad, nije ovo stvarno offroad vozilo, jasna stvar. Viši klirens je ok stvar kad treba da se penješ na ivičnjake, definitivno, ali 4x4 je po meni samo zgodan dodatak, ništa više. Na putu je baš stabilan, nisam osetio nikakva zanošenja ili slično, a otkako sam stavio bolje gume, proklizavanje ne postoji... Sve u svemu, ako je primerak dobro očuvan, ok auto, 3 od 5, ni više ni manje... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,
Planiram uzeti suzukia sx4 4x4 model, godista cca 2008-2010.
U njemu je 1.9 jtd motor od 88 kw.
Interesuje me kakvo je odrzavanje tog motora u npr poredjenju sa VW-ovim TDI-om od 77 ke.
Znam koliko su kvalitene masine, to nije sporno.
 
Znaci imaju li kakve mane, na sta obratiti paznju i cijene regularnog odrzavanja (mali i veliki servis, lamela i zamajac).
 
Sve sto bi neko ko nije nikad vozio taj model trebao da zna.
 
Takodjer, bilo kakav savjet o samom suzukiju je dobro dosao
 
Lp

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je to godiste onda je u pitanju mjet motor, a ne jtd. O tom 1.9 8v 120ks imas na sve strane po forumu, najvise u temi o savetima za kupovinu novog brava.

Sve u svemu, motor je pravo "teglece magare" moze dosta da predje, nema neke bitne boljke, neuredno (buka, trešenje) radi ali ne staje u principu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš ga i kao Fiat Sedici
Taj motor od 120ks je najbolji
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

par pitanja, pa kad stigneš...

 

koliko km si prešao sa SX4, na koliko se rade mali i veliki servis, jesi li radio veliki, ako znaš cene malog i velikog servisa, koje ulje ide za motor... generalno nešto o održavanju, troškovima održavanja...

koliko vidim, samo se veća potrošnja kočnica spominje...

 

pre par godina me SX4 interesovao, ali ga ne uzeh, ali ...ko zna...

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx

Pa ovako... ja sam presao 80 hiljada km za 7 godina (imam i motor, a i poslednje 2 godine sam silom prilika slabije izlazio iz kuce)

Mali servis se radi na godinu dana ili 15 hiljada km. Veliki servis ne postoji posto ima lanac.

Mali servis me u Sumaru kostao oko 100€ a nakon isteka garancije, u servisu Mitrovic (kod Majdana) izmedju 6500 i 8500 dinara (u zavisnosti da li je samo ulje i filteri ili jos nesto)

Ne znam koje ulje ide u motor, nije me interesovalo :D  (za 7 godina nikada nisam proveravao ulje i po recima servisera, nije nikada falilo) 

Naravno, pricam o poslednjoj verziji suzukijevog 1.6 motora od 120ks koji je bio u mom sx4.

Osim malog servisa, za ovih 7 godina, jedino odrzavanje su bile 2 puta zamena prednjih plocica i jednom zamena prednjih diskova. To je bukvalno sve

Nadam se da sam pomogao ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E da, ima jos jedna stvar koju treba da znaju ljudi koji poseduju sx4 ili planiraju da ga kupe - desava se da spadne osigurac sa biraca brzina (u mom slucaju, ostao sam samo sa 3. i 4. brzinom, u ostale je bilo nemoguce ubaciti).

U eurosumaru ne popravljaju problem, vec zamene ceo set poluge biraca koji kosta oko 300€, pa sam po savetu jednog od majstora, sam nabudzio neki osigurac i nastavio normalno da vozim narednih par godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, chikavili said:

E da, ima jos jedna stvar koju treba da znaju ljudi koji poseduju sx4 ili planiraju da ga kupe - desava se da spadne osigurac sa biraca brzina (u mom slucaju, ostao sam samo sa 3. i 4. brzinom, u ostale je bilo nemoguce ubaciti).

U eurosumaru ne popravljaju problem, vec zamene ceo set poluge biraca koji kosta oko 300€, pa sam po savetu jednog od majstora, sam nabudzio neki osigurac i nastavio normalno da vozim narednih par godina.

Bi li mogao ovo malo detaljnije da opišeš,

 

šta to servis nije hteo da radi, a ti si mogao sam, i to koliko vidim jeftino da završiš.... opiši malo....ipak si toliko dobro popravio da je trajalo par godina ili cca 20K km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesko je opisati, mora da se vidi. Nije poenta da oni nisu hteli da rade, nego oni to ne “popravljaju” posto nemaju adekvatni deo (originalni fabricki osigurac) pa moras da platis ceo set koji u sebi ima taj fabricki osigurac. Pa mi je njihov majstor “nezvanicno” rekao sta da uradim. Treba samo osigurati polugu biraca na ulasku u menjacku kutiju.

I nije potrajalo samo par godina. Trajace ko zna koliko, a do sada je proslo par godina ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad već kada se priča o SX4/Sedići....da li je ovaj "problem" izražen možda i kod Sedići-ja sa 1,9 - 2,0 fiat motorima ? Pretpostavljam da je tu stavljen i fiatov menjač ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

polovniautomobili.jpg PolovniAutomobili: Suzuki SX4

 

Nenametljivo dizajniran i skoro pa spartanski opremljen, Suzuki SX4 predstavlja jedan od najjeftinijih načina da se bezbrižno vozite od tačke A do tačke B. Kada ima pogon na sva četiri točka, to je onda i jedan od najpristupačnijih terenaca, doduše iz subkompakt klase. Testirani primerak je kupljen nov u Srbiji i jedan je od očuvanijih primeraka.

Kako se vozi, koliko troši i koliko je praktičan, pogledajte unajnovijem testu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/8/2020 at 9:49 AM, shuxx said:
par pitanja, pa kad stigneš...  

koliko km si prešao sa SX4, na koliko se rade mali i veliki servis, jesi li radio veliki, ako znaš cene malog i velikog servisa, koje ulje ide za motor... generalno nešto o održavanju, troškovima održavanja...

koliko vidim, samo se veća potrošnja kočnica spominje...

 

pre par godina me SX4 interesovao, ali ga ne uzeh, ali ...ko zna...

 Vidi druze, ja sam na kraju kupio benzinca 2011 god 1.6 16v 88 kw 4x4 pogon Evo vozim ga dvije godine i jace.

 

Jako pouzdano auto, cijene redovnog odrzavanja ok (diskovi, plocice, filteri itd), mozda 10% skuplje od vw grupacije.

Dva diska naprijed 70 eura(TRW) , set plocica naprijed 30 eura.

Diskovi nazad set 55 eura, plocice 25 eura.

Ulje u diffu, reduktoru i mjenjacu 70 eura sa rukama. Svjecice 12.5 eura komad ali iridijumske, traju 120.000.

Vodena pumpa, 2 mikroremena, roler, spaner, antifriz - sve 170 eura sa rukama (to ti dodje kao velki servis za njega)

 

Klasicnog velikog servisa nema, ako je ulje redovno mjenjano lanac ce izdrzati 500.000 km.

Stavio sam i LPG, bez problema, auto ga ne osjeti.Isto ide kao na benzin. Samo tad treba svako 30-40 hiljada na LPGu stelovati zazore ventila.

Pogon je odlican. Auto mod dovoljan u 99% situacija, ako nije onda lock + esp off i mozes na mjesec.

 

Ovo auto sam dao starom a sebi sad kupujem isto sx4/sedici ali sa 2.0 motorom i 99kw snagom. Hocu nesto malo jace sa vise momenta.120 ks mi je OK ali 156 nm obrtnog je premalo, morss na 4-5 hiljads zavrtiti da ide.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...