Jump to content
FAS Goran
Mirko_NS

Fiat nuova Bravo 1.9MJT 120KS / 1.6 MJet - teže prvo paljenje?

Recommended Posts

Pozdrav svima.

Imam Fiat Bravo 2007. god. 1.9 mjet 8v 120hp.

Moj problem je sledeci, ne mogu upaliti kontrolnu tablu, kljuc ne reaguje na MAR, ne pokrece nista, nikakva ocitavanja. Ako nekad i uspem da pokrenem MAR posle nebrojano pokusaja, onda auto startuje bez problema. Kad se upali tabla, pokazuje gresku visoke temperature rashladne tecnosti, a auto stoji 2 dana bez paljenja.

Problem je poceo pre 2 dana. Imam pun rezervoar, nov akumulator.

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bazinga Mislim da je tvoj problem za neku od navedenih tema>

 

excessive-radiator-fluid-temperature

 

Imobilajzer 1

 

Imobilajzer - baterija u kljucu

 

Da li ti je kutija sa osiguracima pokrivena plastikom ? Dodatno, proveri kleme kod akumulatora, ja sam imao problem da kada sam stavio nov akumulator kleme nisu lepo nalegle (malo moraju da se cuknu i da skliznu ka telu akumulatora) i kontakt se gubio i nije se punio. 

 

Javi sta si uradio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav dragi forumasi,i ja sam imao isti problem sa prvim paljenjem kod 1.9 multijeta 88kv.Softverski mi je pojacana kolicina goriva kod hladnog starta i produzeno vreme rada grejaca.Primetio sam da auto mnogo bolje upali ukoliko sacekam da pumpa skroz odradi do kraja(oko 30 sekundi) a losije ukoliko verglam kada se iskljuci lampica grejaca (negde oko 15sekundi).Da li i vi nakon softverske intervencije cekate da se pumpa iskljuci ili palite ranije?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ista priča i sa mnom (Sedici 1.9 mjet 2006) bez obzira na temperaturu, retko pali na prvu, kasnije sve ok. Samo taj prvi start što zna baš da iznervira (posle bude: "po jutru se dan poznaje":realmad:). Grejači, akumulator, alnaser... sve u redu. Kad vergla, nista ne trese niti slabo vrti, samo fali da prebaci. Držao na verglanju 5 sekundi, davao kontakt više puta, čekao da pumpa odradi - nema pravila, nekad jednostavno upali iz prvog ili drugog puta, nekad posle petog.

 

Čitajući temu zaključio sam da je softver rešenje, ali ko to da mi napravi u zapadnoj Srbiji (iz Arilja sam)? 

On 9/27/2019 at 11:12 PM, Pera71 said:

Pozdrav,prethodno je napisano da je u pitanju nepravilno očitavanje temperature rashladne tečnosti  od strane Ecu...potrebno je editovati unos goriva u smešu preko ecu...pročitaj prethodne komentare...i ja sam upravo sve pročitao,naravno posedujem Cromu 2006,1.9mjt...sve isto-kao preslikan problem...

 

On 9/28/2019 at 2:34 PM, Pera71 said:

Ja cu probati već danas,sutra prekinuti jednu žicu od senzora i spojiti na prekidač do table pa ujutro pre paljenja isključiti,upaliti auto pa ponovo uključiti.senzor..mada,ni to nije stalno rešenje...

 

On 10/2/2019 at 11:09 PM, Pera71 said:

Uspešno. Prekidač u kabini,besprekorno funkcioniše.. Naravno,dok se ne sredi kompjuterski...

Da li da pokušam ovako...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvao sam lokalnog majstora da dodje jedno jutro i prikači dijagnostiku pa će mu ona pokazati šta kompjuter očitava (u vezi temperature hladnog motora). Ako je napolju 0, ne može kompjuter motora pokazivati temp višu od 5 stepeni - ako je senzor temperature ispravan... 

 

 

Auto jedino upali na prvu kad se izjednači vreme: gašenja pumpe i gašenja lampica na tabli. Tad jedino 100% pali na prvu bez obzira na temperaturu. A to postižem davanjem kontakta 5, 6 puta pre paljenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da samo javim da je dijagnostika pokazala da je sve ok pre prvog (hladnog) paljenja. Temperatura motora i rashladne tečnosti, kao i pritisak goriva su odgovarajući, kao jedino je problem momenat kad grejači odrade svoje. Nije uskladjeno sa gasenjem lampice, pa je zato otežan prvi start (valjda je problem relej grejača). Sutra teram kod majstora, pa ćemo videti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kakvi grejaci, probaj i bez grejaca videces da pali isto :D
Jesi li probao da izdzekas senzor temp.rashladne tecnosti pa tako da upalis?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nisam jer dijagnostika pokazuje realnu temperaturu rashladne tečnosti, kako mi ovaj rece...:unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/3/2021 at 5:04 PM, MS PK said:

Ma kakvi grejaci, probaj i bez grejaca videces da pali isto :D
Jesi li probao da izdzekas senzor temp.rashladne tecnosti pa tako da upalis?

Posle nekog vremena, jutros opet pali tek na trećem verglanju... Mehaničar proverio grejače, električar proverio akumulator - to sam jedino gledao do sad u vezi težeg hladnog starta.

 

Daj da probam taj senzor da raskačim, ako može mala pomoć kako to da uradim???

 

IMG_20220104_105642_Easy-Resize_com.thumb.jpg.599d9ca816172107affdd852f8f74d2a.jpgIMG_20220104_105701_Easy-Resize_com.thumb.jpg.6d335cd7484312d2df14cb7112a71420.jpg

 

Jel to ovo zeleno, ne može lako da mu se pridje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/6/2018 at 10:27 PM, M-a-r-k-o said:

Da se pohvalim i ja, konačno rešio problem težeg prvog starta na toplom danu, sada pali kao mina bez problema. Softverski podešena količina goriva pri startu, ako ljudi koji uredjuju forum nemaju ništa protiv ostaviću u ovom postu broj telefona, zatrebaće nekome. Diesel Chip Tuning Kragujevac, Dušan 064 3882 882.

Intervencija je koštala 60€ i problem je rešen. 

Ipak da se ne zezam, idem kod ovog čim prodju praznici. Jedini je dostupan od brojeva koje sam našao u ovoj temi, a koji se i dalje bavi ovim problemom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče bio kod majstora, već jutros druga priča. Sve pohvale za ovu temu, bez koje bi verovatno kupio novi akumulator, cistio alnaser, menjao releje, senzore... bespotrebno.

 

I da napomenem, posao je bio gotov za sat vremena i koštao je 30e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi.. Imam mali problemcic sto se tice prvog paljenja.. Kada auto stoji par h vergla sigurno 7-8 sekundi i tek onda upali.. Ugasim

ga, i kako okrenem kljuc odmah upali. Tako se ponasa i kad je bio minus i sada kada je preko dana 20stepeni. Akumulator je stavljen nov pre mesec dana. Majstor mi je rekao da misli da je anlaser problem pa ako je neko imao slicnih peoblema i koliko bi mogla da kosta popravka anlasera.. 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je nešto u glavi sa sam platio pre par godina oko 14000 din nov alnaser. Nije bilo isplativo reparirati moj. Ali nisam imao takve simptome, moj je samo crkao. 

Cena popravke zavisi od toga šta se sve menja a to ti može majstor reći tek kad otvori alnaser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tvojoj prici bih rekao da "ne drzi" gorivo,i kad odstoji vrati u rezervoar

ako na par puta drzanja kontakta on bolje pali, to znaci da ima propustanje u sistemu,moze biti od regulatora preko pumpe do dizni...
ili ga pusta u cilindre(ako dimi) ili na preliv pa vraca u rezervoar

a remont anlasera nije skup, problem je sto ih mrzi da rasture sve da lepo operu i ociste, pa zato kazu da je neisplativo...

sam sam remontovao i automat sa cetkicama i biksnama nije bio vise od 50e...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je i kod mene, na istom auto kao i tvoj. Na 1.vo paljenje vergla duže, a po kontaktu se čuje zujanje pumpe za gorivo, koje ume da traje oko 20-30 sekundi (dok je na 1.om kontaktu) i posle nestane. Ja dam 2x kontakt po 15 sekundi i pali iz prve (tipa 1sec verglanja). 

Tako da verujem da je do pumpe za gorivo. Starter mu nisam radio još (planira se) a sumnjam da bi išta promenio ako pumpa ne postiže dovoljan pritisak goriva u sistemu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@veljaa01

 

Tačno, promena mape je rešavala problem, pisali su. Ja se ipak ne usuđujem da prčam išta, ko se ipak odluči, poštujem.

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ista problematika oko ECU. Promena parametara rešava. Ima više kolega koji mogu da napišu svoja iskustva.

 
Zbog toga sam pitao :)

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi jel ima neko ideju sta bi ovo moglo da bude. Prvo paljenje je katastrofa i ponekad nece da upali iz prve. Zamenjen akumulator, uradjene dizne, proveren anlaser i sve je dobro.

Bio sam kod 4 razlicita majstora, svi misle razlicito ne znam vise kome da verujem a dao sam do sad preko 300e i nista se nije promenilo

 

 

Edited by neshaoct
spojeno / formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@veljaa01

Koliko vidim, u pitanju je Nuova Bravo, tako da si promasio podforum. Prebacicemo.

Jesi li probao da 2-3 puta das kontakt i sacekas jos par sekundi kada se ugasi lampica grejaca (tj. da pumpa odradi)? Pa da tek onda zaverglas?

Ako bi tada palio OK, onda je vrlo moguce poznat problem na tim matorim 1.9 MultiJet sa pocetka produkcije. Tj. resavalo se promenom parametara u mapi (oko temperature i kolicine goriva), a cena je bila reda velicine 50-70 EUR. A ako je "hardverski", eventualno problem oko pumpe, dizne su kako kazes sredjene... Pogledaj ovu temu, imas sve detaljno (a sa njom cemo i spojiti ovu nepotrebno otvorenu):

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/43170-fiat-nuova-bravo-19mjt-120ks-16-mjet-teže-prvo-paljenje/

 

31 minutes ago, veljaa01 said:

svi misle razlicito ne znam vise kome da verujem a dao sam do sad preko 300e i nista se nije promenilo

Prelistaj bar par zadnjih strana, ako si u BG videces preporuke gde nema greske ako se ode:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/5125-fiatlanciaalfa-romeo-servisi-dileri-pozitivna-i-negativna-iskustva/

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...