Jump to content
FAS Goran
Mirko_NS

Fiat nuova Bravo 1.9MJT 120KS / 1.6 MJet - teže prvo paljenje?

Recommended Posts

On 10/18/2017 at 5:45 PM, Dezurni said:

Onda zaboravi komрresiju.

Imaš negde рroblem sa sistemom za gorivo. Izgubi рritisak i onda mu treba duze da nagura gorivo u sistem. Obično kućište filtera goriva ili čak i sam filter znaju da рrave рroblem.

 

On 10/18/2017 at 5:16 PM, Kuvalja said:

Proveri pumpu u rezervoaru, mozda se nakupilo smeca, taloga, ocisti pa probaj, sledece je da stavis negde nepovratni ventil....

kod dizela nema nepovratnog ventila :huh: to je kruzni sistem makar kod stila pumpa gura gorivo u bos pumpu i vraca se nazad u rezervoar a bos pumpa uzima sebi sama koliko joj potrebno moguce je da je problem kapacitet pumpe u rezervaru

ja bi posavetovao da proveris grejace dali imaju dovoljno vremena da se zagreju proveri vremenski relej i naravno kad par puta das kontakt zagrije se dovoljno ja bi beli dim povezao sa losim zagrevanjem grejaca.:pirate:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam rekao da stavi... u slucaju da je pumpa losija a gorivo se vrati moze da dodje do tog verglanja, a kod stila bi nepovratni ventil trebao da bude u kucistu filtera nafte, ovo sto je Dezurni napisao....
Do duse mozes da to zaobidjes tako sto bi ujutru dva-tri puta dao kontakt pa onda probao da upalis.....
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Očitati dijagnostikom koje vrednosti daje u rail-u рrilikom verglanja. Naravno, ujutru na рrvo рaljenje.

Kada ovako nagađamo, trebali bi sрomenuti da i regulator рritiska može da рravi рroblem. 

Da dodam još da mogu i dizne da рrave рroblem. Imao sam slučajeva da dizne cure i da naрuni cilindre sa naftom. Mala količina, ali dovoljna da zasmeta i da se рojavi beli din kada uрali.

 

E sad. Sve ovo bi normalan majstor trebao da zna da рreрozna uz рomoć dijagnostike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukoliko su dizne da li je to znak da ih treba remontovati ili da guram tako? Kontam da je to najskuplji kvar koji moze biti na ovom autu sto se tice motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto bio kod Gorana u servisu. Vrlo korektni ljudi i profesionalni. Ostavio sam auto da odrade ujutru pretrage ali nisu nasli nista konkretno tako da je sumnja pala na dizne....al ne mogu da garantuju.

ja se sada mislim da li da radim to s obzirom na to da mu auto ne pravi nikakav problem u radu osim sto me to malo nervira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve mi je jasno. Ali remont dizni kosta oko 250e otprilike a to mi se ne radi samo zbog ovog simptoma...

 

Da li ce se, u slucaju da se radi o diznama, problem postepeno pogorsavati ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To svakako ali sam shvatio majstore da to ide postepeno. Ne puca klip odmah nakon toga sto nekad imam problem sa hladnim startom ? . Ja u voznji nemam nikakvih problema. Auto ide kao lud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo nove informacije oko mog stanja. Promjena pumpe na kojoj sipam gorivo (posle 7 8 godina) do koje je doslo sasvim slucajno (jer sam se zadesio sa lampicom daleko od kuce) je rijesila moj problem za sad. I primijetio sam da auto osjetno manje dimi i bolje vuce. Moje iskustvo dijeli i moj komsija koji bozi opel (takodje jtd) . Ako nije protiv pravila foruma napisacu o kojim pumpama se radi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo nove informacije oko mog stanja i problema sa hladnim startom. Nevjerovatno, ali promjena pumpe na kojoj sipam gorivo (posle 7 8 godina) do koje je inace doslo sasvim slucajno (jer sam se zadesio sa lampicom daleko od kuce) je rijesila moj problem za sad. I primijetio sam da auto osjetno manje dimi i bolje vuce. Moje iskustvo dijeli i moj komsija koji bozi opel (takodje jtd) . Ako nije protiv pravila foruma napisacu o kojim pumpama se radi. Ne mora da znaci da je to bio problem ali se uklapa. Pali iz prve vec tri jutra za redom i isto tako posle posla iz prve. Svjedno dal su svjetla upaljena ili ne. I ne dimi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam sasvim slucajno usuo gdrive na nisu. A 7 8 godina sam sipao na lukoilu. Malo sam posle googlao i svi pricaju nis i omv. Probacu i omv sledeci put.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav kolege, pročitah celu temu pa evo i ja da iznesem svoj problem sa težim prvim paljenjem...Bravo 2008 1.6 MultiJet 88kw. Kada je temperatura u minusu ili do +20 nikakav problem sa paljenjem. Auto može da stoji tri četri dana na velikomm minusu, kontakt, stand by, zaverlga, ako je veliki minus zavergla duže, da napomenem da je verlglanje “zdravo” bez ikakve muke i auto upali iz prve bez ikakvog problema. Medjutim na temperaturama 20+ situacija je drugačija. Ako stoji dva dana desava se sledeće, auto vergla medjutim kad treba da upali on se nekako pomuči, kao u momentu da alnaser zastane pa krene pa opet stane, pa u momentu ne može sa složi rad, zatrese se i upali. Sve se ovo naravno desava brzo i vidim da slične probleme imaju i ostale kolege ali meni nekako ne deluje normalno. Čitao u temi da pumpi visokog pritiska treba više vremena da nabije pritisak....probao sam i vaše savete, par puta dao kontakt sačekam kresne bez problema. Ali desi se nekad i da posle dva tri kontakta isto se muči pri paljenju, takodje može da se desi i da posle dva dana nepaljenja na prvi kontakt upali bez problema, kao da je minus. Ako se pali svakog dana nema problema ali ako auto stoji dva dana ili više, temperatura 20+, kod prvog paljenja je pravilo da nema pravila, bar u mom sličaju, može da se pomuči a i ne mora. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam promenio gorivo, presao na gdrive i situacija se popravila ali se desi opet da ponekad zasteka. Ta pumpa je navodno problem al niko od majstora ne bi da preuzme rizik popravke. Takodje, posto se ne desava svaki put dok ne ostavis majstoru auto na nekoliko dana i da ga proba u razlicitim vremenskim uslovima neces ni znati dal si rijesio problem. Tzv. gremlin kva koji je najgori za resavanje a nervira. Probaj da se jesnostavno pomiris sa tim kao ja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipam običan evrodizel, ne znam da li ima neke veze sa gorivom... Nemam ja problem sa tim, bar sad ne, možda prvo vreme mi je smetalo ali evo već druga godina je tako i to je to. Moj Stilo 1.9 JTD je nepunih 6 godina palio kao mina bez ikakvog problema, pa eto time možda time vodjen nekako mi to mučenje u Bravo pri paljenu u toplim danima nije normalno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se. Ja sam vodio kod viss majstora. Te potapajuca pumla, te filteri, te dizne.. S obzirom na to da auto radi kao sat i ide kao blesav poslusao sam savjet jednog od majstora i odlucio da to ostavim tako. 

 

Problem je sto se 90% servisa danas svelo na kacenje na dijagnostiku i mijenjanje delova koje prijavi. Nece niko lijepo da se posveti autu, zamijeni dio jedan drugi treci pa isproba itd. Razumijem i ja da je to tezi put, trazi vrijeme i sl.ali je za ovakve kvarove to jedino resenje i time nece skoro niko da se bavi. 

 

Uglavnom, ako mu je to jedina boljka teraj... :)

Edited by urke86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pratim temu, jer vidim da je ovaj gremlin uobicajen. Imam potpuno iste simtome. Kada auto odstoji duze vergla. Kada pokusam da ga upalim on kao da ce da upali ali onda se predomisli pa nastavi da vergla. Onda obicno 4-5s verglanja prekinem proces pa ponovo pokusam da upalim. Tada upali ali se zatrese i koliko osam video izbaci nesto belog dima, mada nista strasno. Isto pali i zimi i leti. Grejaci ok, pregledani pre zemim i zamenjen jedan. Ide ok, potrosnja ok, samo me nervira.

Posle odmora ću da ga oteram negde u servis pa neka ga cackaju dok ga ne poprave. Bio je na ozbiljnijem servisu kod Gorana ali nista mi nije receno po tom pitanju. Zamenjeni su protokomer i egr. Auto ide daleko bolje ali to paljenje nervira. Što je najsmesnije juče posle nekoliko dana stajanja na parkingu uđem u auto i on upali na prvi zub, kako nikad do sada. wtf. Ti gremlini su stvarno najgora stvar. AKo resim problem javljam a do tada pratim temu i moguca resenja.

Jedino me kompa da nije nesto do akumulatora. On vergla dobro ali mozda u tom trenutku padne dosta napon pa nesto od elektronike pobrljavi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazem ti... Ista stvat, takodje bio kod Gorana... Nista... 

Kod mene cetiri bosch grejaca, jake startne snage akumulator...i opet ponekad zeza. 

 

Dva puta davanje kontakta prije paljenja uz duze drzanje na kontaktu gotovo uvijek pomaze. Zato je jedan od majstora sumnjao na tu neku pumpu al kad ga pitah dal ce da garantuje da je to...cvrc :)

 

Javljaj molim te ako ustanovis sta je. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni nov aku ne rešava taj problem.
Probaj nakači se na nekog kablovima i reši sumnju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako upali iz prve, a vergla malo duže - ja to ne bi ništa dirao.

Davnih dana kada su tek počeli da se omasovljavaju MJet motori kod nas, odmah je na Forumu primećeno kroz pisanje ljudi kako MJet malo duže vergla od JTD. Da je kvar, ne bi valjda mogao kod svih da se dešava... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/13/2018 at 8:36 AM, lemy said:

Pratim temu, jer vidim da je ovaj gremlin uobicajen. Imam potpuno iste simtome. Kada auto odstoji duze vergla. Kada pokusam da ga upalim on kao da ce da upali ali onda se predomisli pa nastavi da vergla. Onda obicno 4-5s verglanja prekinem proces pa ponovo pokusam da upalim. Tada upali ali se zatrese i koliko osam video izbaci nesto belog dima, mada nista strasno.

 

 

Moje iskustvo sa Fiat dizelima kaze da ako auto stoji preko noci, pritisak u sistemu padne i onda to prvo verglanje uvek pravi problem

Jedno od resenja je sacekati da pumpa nabije pritisak u sistem, dakle kojih 5-10 sekundi vise od uobicajenog i palice kao mina
Ako nekog ne mrzi da ceka

 

Zasto izgubi pritisak preko noci, to je pitanje.

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam i to. I cekao duze i davao kontakt par puta i na kraju isto. To sa gorimom mi ne deluje logicno jer on ima elektricnu pumpu koja za za par sekundi nabije pritisak u sistemu i onda stupa glavna pumpa i dizne na scenu 

 

Pada mi na pamet da mozda neki senzor, tipa polozaja kolenastog vratila i sl ne daje ispravan signal posto se on kao nakaslje pa se predomisli a pri ponovnom pokusaju upali relativno lako.

 

Da je do pumpe ili dizni ne vidim zbog cega bi palio iz drugog puta, bilo bi dovoiljno dugo verglati.

 

Ovu su samo nagadjanja, moze da bude 100 čuda...

 

Oteracu ga u servis pa neka cackaju, nemam vzicaca za ovo, mator sam :) 

Edited by lemy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...