Jump to content
FAS Goran
phantom

Koliko ima bajkera među nama? / skuteri, polaganje za A

Recommended Posts

Sve ja kapiram, kazem 80 je max a 60 bi bilo idealno :)

Padanje je neminovno ali kad si u full opremi nema straha :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au, tek sto ja ne mogu da svarim te skuterase sto se provlace na semaforu a kasnije ih svi preteknu 

 

Zavisi na kakve skuterase mislis, odnosno na kakve skutere. Ja se provucem i na zuto odoh, boga nema da me stigne, niko. I nemojte da se lazemo (mi koji vozimo skutere) da se ne provlacimo izmedju kola na semaforu. To je jedan od najvecih benefita voznje skutera po gradu i ko god malo aktivnije vozi skuter, to radi sigurno.

Ja priznajem, provlacim se na semaforu, prolazim gde god mogu, recimo ova papazjanija sa Vojvode Stepe, na skuteru me bole uvo, prodjem izmedju bankina i presecem dok sa kolima obilazim oko celog vozdovca da bih presao razdaljinu vazdusnom linijom od 500m. Jedino sto ne radim NIKAD je prolazak na crveno svetlo, to ne mogu da svarim i opravdam ni u jednoj situaciji.

Sto se maxi skutera tice, svakom svoje. Neko pomenu skuter do 300cc sve preko motor. Ne mora uopste tako, ima i skutera vecih kubikaza koji se vrlo lepo voze, stavise lepse od vecine "velikih motora".

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ko je odgovoran kad vas neko provuce kroz tockove zbog tog provlacenja kad se nadjete u mrtvom uglu tamo gde ne treba?

Mojoj zeni je lik zavrsio pod vratima i za malo su oboje zaginuli zato sto se provlacio sa desne strane...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde, ajde... Nemojte da mesamo provlacenje na semaforu i obilazenje sa desne strane. Te stvari mozes da pricas klipanima koji nisu nikad seli za volan automobila pa nisu svesni stvari kao sto je mrtav ugao i desni retrovizor. Ja sam ipak tih stvari itekeko svestan pa vodim racuna. Nemam 16 godina i imam iza sebe dugacak i bogat vozacki staz kako motorom tako i autom. Cak autom mnogo duze nego motorom.

 

Ukoliko ne znate, postoji nekoliko zlatnih pravila kada vozite motor kojih se svako kome je vazna glava na ramenima (i glave drugih) obavezno pridrzava.

Prvo pravilo je da se provlacis dok svi STOJE na semaforu, a cim se upali zuto svetlo hvatas svoj red u koloni i vozis sredinom kao da vozis auto.

Drugo pravilo je da ne izigravas idiota na beloj liniji bas zbog mrtvog ugla. Ima jos tih pravila ali ako pricamo o ovim prvim koje sam pomenuo i ako ih se pridrzavas ne mozes nikako da se nadjes pod necijim tockovima.

 

Tako da nemojte da se sad tema pretvori u prozivanje mene samo zato sto sam bio iskren i sto sam rekao da se svi provlace na semaforu. Ko to hoce da prizna prvo je iskren prema samom sebi a onda i prema drugima. Jedini koji se ne provlace na semaforu su ljudi sa velikim motorchinama koji NE MOGU da se provuku, da se ne lazemo.

Cisto da moj prethodni post ne bude pogresno protumacen, jedno je koristiti benefite malog vozila koje svugde moze da prodje i to na nacin koji ne ugrozava ni tebe ni drugog oko tebe a sasvim je drugo izigravati kauboja na putu i to na dva tocka pa ti je posle kriv svako drugi osim tvoje sopstvene lude glave. Dakle pamet u glavu pre svega...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa zato su skuterasi i omrazeni, u redu je ponekad se provuci ali stalno, hm, ja kontam kad bi mi neki tako na provlacenje otkinuo retrovizor, da bi i ja njega otkinuo na slucajno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se provlacio i provlacim kad uzmem sad od drugara neki krug, i uvek cu da se provlacim.

Kolegu francuza razumem u potpunosti. I sto kaze njegovo prvo pravilo slazem se u potpunosti. Idem sredinom trake i 40 i 60, 80, 100, nikad nisam se drzao desne linije, jer onda nabedjeni vozaci gledaju da me zaobidju i bukvalno isteraju iz trake/puta.

A varate se da sve skutere koji se provlace posle prestignu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicikla se vozi uz ivicu, motor se vozi levom stranom trake. Kome smeta neka nas tuzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pri registraciji motocikla se sve plaća kao i za auto,kamion... Prema tome vozi se sredinom trake! Zbog bahatih vozača na 4 točka može biti opasno držati se desne strane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i auto kad vozis gledas da ti desni tockovi nisu bas na kraju puta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvezdo, pogodio si u centar.

Kad vozac skutera vozi po propisima, nema razloga da nekome smeta, ali kad se mota oko tebe bez pravila, onda mora da smeta i nervira ... I zasluzuje da dobije po piiii, ali opet svi smo ljudi i svi gresimo pa zato valjda samo opsujemo i nastavimo dalje. Ali na ulicama je sve vise motora pa se i desavaju cudne nezgode.

Recimo burazer vozi motor sa ocajnim gumama i zna da su ocajne, ali cesto ga prebaci mnogo preko ogranicenja. Pre neki dan mi je pricao da je vozio 200 na obilaznici gde su vocnjaci i gde u svakom trenutku moze da izadje traktor ili kamion ili bilo sta ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja motore vozim od osnovne škole i nema šta nisam probao! Vozio čak i unutar tzv bureta smrti?!? Ustvari gas do daske i fizika radi svoje!

Sve silne godine i još silnije ludorije sam prošao bez ijednog ozbiljnijeg pada i povrede a nagledao sam se svega!

Auti naleću na motocikle jer ih ne vide!!! Noviji auti imaju nedopustivo velike mrtve uglove u koji se sakrije čitav motocikl i vozač auta pogleda u retrivizor ili kroz prozor i ništa ne vidi. Motocikl je mali i slabije uočljiv,brz,lake manevarske sposobnosti i začas se izgubi ili pojavi oko auta. Sada su obavezna dnevna svetla a ja kada sam bio klinac stari motoristi su nas učili"uvek drži upaljena svetla i to duga, neka ti blicaju to je dobro, znači da te vide i neće ti krenuti u susret pretičući nekog" dakle možda zvuči ili izgleda bez veze ali po gradu i u gužvi bi bilo veoma pametno nositi svetloodbojni prsluk uz naravno upaljena duga svetla!

E sad ispade da ja držim predavanje...

Šta je pisac htio da kaže?

Uglavnom vidljivost je najveći problem u odnosima vozača auta i motociklista. Treba nastojati biti uočljiv i ako se već provlači između auta to činiti SAMO kada auti stoje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicikla se vozi uz ivicu, motor se vozi levom stranom trake. Kome smeta neka nas tuzi.

po pravilu, motor se vozi desnim tragom kolovozne trake, prilikom prestrojavanja u drugu traku, prvo se prebacujes u levi trag sa migavcem pa tek onda se prestrojavas u drugu traku, kazem po pravilu

Auto skole se bore da se ovo izbaci i da se motor vozi sredinom trake jer bahati vozaci se provlace pored motora i ugrozavaju bezbednost motociklista.

Kako god okrenes, neko se provlaci

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pravilu se na motoru pruza ruka kad hoces da skrenes i treba da se okrenes i pogledas iza sebe sve sa kacigom na glavi. I jos svasta nesto sto nije bas izvodljivo u saobracaju a ni dobro po zdravlje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, posle 4 odvozana časa na velikom motoru mogu slobodno da izjavim da su skuteri gomila precenjene plastike!

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i ja da se oglasim u ovoj temi.

Vozio sam skutere od 50ccm. Posle sam prešao na cruisera od 650ccm, pa na tourera od 650ccm.

Kad sam hteo da uzmem jaču mašinu od 1200ccm, takođe tourera desilo mi se par situacija gde sam

jedva izbegao udes. Pošto sam velike motore uvek vozio sa suvozačicom

(tadašnjom devojkom sadašnjom suprugom) moj strah a i njen su u tom trenutku preovladali pa sam

odustao od kupovine motocikla bar jednu sezonu da se malo ohladi glava. Od tada su prošle 3 godine

i pojavile su se druge obaveze pa do danas nisam kupio motocikl. O skuteru posle velikog motora ne

razmišljam pošto su mi potpuno neprivlačni.

Ono što ja mogu da kažem da motocikl prosto ne može da se vozi polako. Adrenalin je uvek prisutan

i uvek traži još. Komplikovana neka droga.

Imao sam takođe gomilu situacija gde su mi vozači automobila oduzimali prednost uključivanjem sa

sporednog puta na glavni. Imao sam i opasnih situacija svojom krivicom. 

Provlačio sam se retko pored automobila jer sam retko vozio po naseljenim mestima al je to svakako

velika prednost motocikla. U Parizu npr. postoji jedno 2-3 metra između semafora i zaustavne linije prostora

koji je namenjen da tu stanu motociklisti kad je crevno na semaforu tj. provlačenje je dozvoljeno zbog ubrzavanja

saobraćaja.

 

Trenutno ne razmišljam o kupovini motocikla, ali ono što mogu da kažem iz ličnog iskustva

da je putovanje motociklom najlepši vid putovanja koji sam imao i svima bih ga preporučio.

 

Evo i nekih slicica.

 

 

 

FB_IMG_1437112917339.jpg

picture072k.jpg

 

DSC02195.jpg

DSC02196.jpg

 

DSC01271.jpg

DSC04547.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lepe mašine, svaka čast

 

Čisto da se nadovežem, poštovanje kandidata koji se obučavaju po gradu od nekih vozača je stvarno mizerno

Juče sam imao situaciju da nas je neki vozač Audija pratio jedno kilometar u Petrovaradinu jer me nije mogao zaobići od vozila iz suprotnog smera a mi 50km/h po pravilu, obeležen prslukom i L tablica nazad, onda je prošao tik pored mene i posle 100m namerno otišao na zemljani put da nam zapraši, znači debil na kvadrat. A u gradu je instruktor je*ao sve po spisku dvojici vozača jer su nam uleteli na mesto na semaforu, skoro nas zakačili

 

Toliko na 5-tom času :)

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oću da uzmem neki skuter od 50 kubika do 300e, šta mislite jel bolje da uzmem nekog kineza 2008,9 god ili neku apriliu ili đeleru 2000god?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za te pare bas ne mozes da uzmes nesto sto valja, jedino freea da gledas. Ako hoces nekog runera ili sr-a, izdvoji malo vise love, kineze izbegavavaj, jedino kymco dolazi u obzir a i on je cini mi se koreanac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, posle 4 odvozana časa na velikom motoru mogu slobodno da izjavim da su skuteri gomila precenjene plastike!

 

 

Evo,posle poduzeg staza voznje motocikala i skutera da ti pojasnim i to.

Voznja skutera i motocikla su dve totalno razlicite stvari.

Sedis drugacije,polozaj nogu je drugaciji,teziste je drugacije i ne mozes bas uvek da uradis skuterom sto moze motorom.

Medjutim,jaci skuter u gradu ima SVE sto motocikl nema.

Koristan prostor da se nesto preveze,ponese i slicno,nemas menjac koji u gradu UBI,nema toplote agregata koji takodje UBI,a ako pri tom imasskuter od 20-ak konja,imas cak i brzinu da pariras motorciklima.

Dakle iskustvom steknes ovo.

T-max 500 ccm,malo sredjen prenos i zavrsena prica.

Ne postoji bolje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@asterix pa ni manje ni vise nego T-max :)

Elem, u pravu si to za skuter i motor, razlika je osetna. Nemam budžet za t-max, za početak nesto do 250ccm, ciljam Kymco Xciting 250. Ima još par modela u igri, svi do 250

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...