Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada
phantom

Koliko ima bajkera među nama? / skuteri, polaganje za A

Recommended Posts

evo kontakti AŠ Rak u Novoj Pazovi :

022/323-701 od 11h do 20h ali možda budu i ranije tamo ali i kasnije jer je porodična firma i svi su uključeni, za motor instruktor je Bojan 063/ 193-5731;

a motorče je Pjađo Liberty 250cc Automatic :thumbup:

cifre su sledeće:

1. kompletna obuka kod njih (40 časova) + polaganje testova i ispita sve u jednom danu = 18000 din + lekarski 2500 din (može na rate) dakle ukupno = 20500 din

2. par časova kod njih + polaganje testova i ispita sve u jednom danu = 7000 din + L tablice u Ljermontovoj 7000 din + ovlašćenje u sudu/opštini za motor ( ako nemaš svoj) oko 1000 din + lekarski 2500 din ; dakle ukupno = 17500 din

Opcija jedan je duža (oko mesec dana) i skuplja ali mi se čini da je sigurnija jer ostaje više keša AŠ pa nemaju razloga da te obaraju dok je opcija dva brža, jeftinija, ali možda bude na kraju zeznutije ...

ja sam odabrao opciju 1 jer nisam imao koga da iscimam za ovlašćenje za motor, a i nikad nisam pre vozio motor pa sam smatrao da mi je neophodno više vežbe ...

ali videćemo uskoro kako će sve da prođe :thumbsup:

Edited by phantom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i ja da se oglasim :welcome: Vozim Cruiser 250ccm i polagao sam na istom pre 3 godine u Beogradu :thumbsup:

Vodič za polaganje A kategorije

Posedovanje A kategorije je zakonski uslov za vožnju motora zapremine preko 50ccm i koji mogu postići brzine veće od 50 km/h. Na žalost, obuka i polaganje su trenutno veoma loše organizovani, pa ako se rešite na ovaj poduhvat verovatno ćete većinu stvari uključujući i obuku da uradite sami, bez ičije pomoći. Da bismo vam bar malo olakšali, u ovom tekstu detaljno opisujemo proces polaganja za A kategoriju.

Uslovi

Pravo polaganja imaju kandidati stariji od 16 godina. Dok ne napune 18 godina vozačka dozvola je ograničena na upravljanje motociklima radne zapremine do 125ccm. Da biste mogli da izadjete na polaganje za A, morate imati potvrdu o poznavanju saobraćajnih propisa (PSP) ili B kategoriju. Pored toga, potrebno vam je i lekarsko uverenje da ste sposobni za upravljanje vozilom A kategorije.

Priprema

Lekarsko uverenje vadite u domu zdravlja u svom mestu. Potrebno je da prethodno kupite obrazac za lekarsko uverenje. Postupak dobijanja uverenja uglavnom se svodi na površne preglede kod nekoliko doktora, rutinsko popunjavanje formulara i udaranje pečata, ali može biti malo zamorno zbog gužvi i čekanja. To “zadovoljstvo “ će vas koštati 2000-4000 dinara, cena varira od mesta do mesta.

Pre nego što uradite bilo šta dalje najbolje je da odete u auto-školu u kojoj biste polagali i raspitate se šta vam je sve potrebno za polaganje, kao i da li auto škola poseduje motor za polaganje ili ga morate sami obezbediti. Motor na kom ćete se obučavati mora imati preko 50ccm, a ne sme imati preko 125ccm ukoliko niste punoletni, ali bitno je da ne mora da ima menjač, dakle može skuter. Motor za polaganje mora imati menjač. Spisak dokumenata koji će vam biti potreban u procesu dobijanja L tablice i obuke sastoji se od sledećih:

· Lična karta (na uvid i kopije)

· PSP (na uvid i kopije)

· Lekarsko uverenje

· Saobraćajna dozvola za motocikl (na uvid i kopija)

Ukoliko se motocikl ne vodi na vas tom spisku treba dodati ovlašćenje, overeno u sudu ili opštini, u kom piše da se “motor izdaje u svhu obuke i polaganja A kategorije”. Takodje, ukoliko je prošlo više od 6 meseci od poslednjeg tehničkog pregleda vozila velika je verovatnoća da ćete morati opet da uradite tehnički. Sa tim dokumentima ponovo odete u auto-školu, oni uzmu sve što im je potrebno i u većini slučajeva vam popune zahtev za izdavanje L tablice. Tu se otprilike završavaju obaveze auto-škole i za sve to im plaćate oko 5000 dinara. Nakon toga na red dolazi SUP, uglavnom onaj šalter gde se izdaju saobraćajne dozvole za vozila. Opet je najbolje da pre nego što bilo šta uradite pitate šta vam je sve potrebno za uzimanje L tablice, a spisak bi trebalo da izgleda ovako:

· Zahtev za izdavanje (koji su vam da liu auto-školi ili ga popunjavate na licu mesta)

· Kopija saobraćajne

· Potvrda o izvršenom tehničkom pregledu

· Ovlašćenje (ukoliko se motor ne vodi na vas)

· Kopija PSP-a

· Dve uplatnice

Uputstvo za popunjavanje uplatnica dobijate na šalteru, a plaćate korišćenje L tablica (izmedju 5000 i 5500 dinara) i republičku administrativnu taksu (oko 500 dinara). Dobijanje L tablica je zvanični početak vaše obuke. Na potvrdi koju dobijete pri prijemu tablica naznačen je datum za vraćanje koji treba da ispoštujete jer se prekoračenje roka plaća. Tablica ostaje kod vas uglavnom oko 15 dana, i za to vreme treba da ovladate motorom i uvežbate poligonske vežbe o kojima ćemo malo kasnije. Da bi izbegli neprijatnosti sa policijom, tablicu okačite na zadnji deo motora i uvek sa sobom nosite potvrdu o izdavanju. Bitno je da znate da L tablicu možete izvaditi samo u gradu u kom je vaše prebivalište i na toj opštini jedino i važi. Kada je vratite i dobijete potvrdu da ste završili obuku idete u auto-školu i dogovarate se oko termina za polaganje.

Polaganje

Polaganje se sastoji od polaganja teorijskog dela i polaganja vožnje. Teorijski deo je prilično lak: u auto-školi ćete dobiti testove koje treba da naučite, a na polaganju ćete dobiti kombinaciju od dva lista pitanja.

Polaganje vožnje je u većini slučajeva teži deo. Sastoji se od dve poligonske vežbe i vožnje po gradu. Prva vežba koju ćete raditi na poligonu je vožnja po pravoj liniji: na stazi dužine 50ak metara i ne široj od 0.5m treba da prešaltate u 2. brzinu i zaustavite motor bez gaženja linija sa strane što bliže zaustavnoj liniji (ni nju ne smete zgaziti) i onda sve to ponovite u drugom smeru, da se vratite na mesto sa kog ste pošli. Druga vežba je malo teža, čuvena “osmica”, strah i trepet medju budućim bajkerima. Cilj vežbe je da motociklom opišete “osmicu” u okviru kvadrata koji je za to namenjen, a da ne spustite nogu i ne nagazite liniju. Zbog ove vežbe je bitno da motor kojim polažete bude mali, okretan, lak i sa što manjim krugom zaokreta. Najpogodniji su enduro motocikli male zapremine. Uz odgovarajući motor i malo vežbe i “osmicu” ćete uraditi bez problema.

Kada prodjete poligonske vežbe, krećete na vožnju po gradu. Bićete u pratnji dva automobila, jedan ide ispred vas i njega treba da pratite, a drugi prati vas i u njemu se nalazi komisija. Vožnja po gradu može biti nezgodna ukoliko nemate položenu B kategoriju, jer vas niko nije naučio kako treba da se prestojite pri skretanju, kako ulazite u jednosmernu ulicu i slične stvari zbog kojih se često pada. U tom slučaju najpametnije je zamoliti nekoga od instuktora iz auto-škole da prisustvujete na nekoliko časova vožnje kandidata koji polaže za “B” i da uz njegovu pomoć to savladate. Sve vreme budite skoncentrisani na put i ostale učesnike saobraćaja i imajte na umu da policajac koji vozi auto ispred vas želi da vas “navuče” da napravite grešku. Dakle, polako i sve po propisima, kao što ste naučili u teorijskom delu.

Ako vas sreća i znanje posluže, auto-škola šalje u SUP potvrdu o položenom vozačkom ispitu ili je sami odnosite i podižete vozačku. U suprotnom morate sačekati 15 dana pre nego što izadjete na polaganje ponovo i izdvojiti još oko 2000 dinara. Još jednom, pre polaganja se prvo raspitajte u auto-školi i SUP-u o svim detaljima jer se od grada do grada procedure neznatno razlikuju, a i cene i dažbine su drugačije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo završih i to konačno: sad sam "ovlašćeni" motociklista :scooter::thumbsup::cheers:

ja trebam ovih dana da odem da me upisu po starom zakonu , pa cu polagati tamo u januaru - kad prodje tih ,,40 casova,, ;) reci mi jesi polozio sve iz prve :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

40 casova je puna obuka za B kategoriju, 20 casova je poluobuka za B kategoriju ako kandidat ima prethodno polozen PSP i odabere taj nacin obuke.

Za motocikl ne postoje casovi, dobija se L tablica koja se kaci na motocikl i navodno se vrsi samoobuka t.j. imas pravo da upravljas motociklom 15 dana od dana uzimanja L tablice...e sad da li ces da se ucis sam ili ces da platis skolskog instruktora da te on uci (ako bas nemas veze sa motorom) ili cak sto je kod mene bio slucaj tablica mi je presedela u sobi tih 15 dana :lol: uglavnom je bitno da si je uzeo i naravno da je vratis na vreme jer se svaki dodatni dan preko 15 dana placa.

Da bi polagao moras imati navodno izvozanu L tablicu i motocikl preko 50ccm sa menjacem u vlasnistvu ili ovlascnje na motocikl, naravno koji motocikl prijavis kad uzimas L tablicu sa tim polazes...vecina skola ima i svoj ali se naravno placa.

Eto malo uprosteno :coffee:

evo završih i to konačno: sad sam "ovlašćeni" motociklista :scooter::thumbsup::cheers:

Svaka cast Phantom :thumbsup: just drive safe :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora L tabla, imas opciju u auto skoli da odradis obuku. Phantom je bas tako i odradio. Ako ti ne treba obuka onda je bolja opcija L tablica jer ces brze steci uslov za polaganje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko ima informaciju o tome kakva je trenutna procedura?

Da li je i dalje po starom?

Znam da je pocetkom godine bilo po starom, i ovi stariji koju su polagali su dobijali direktno A zbog godina.

To bi i meni odgovaralo, taman da dobijem A odmah i da zavrsim po starom, da ne moram da se bakcem dugo oko toga.

Ako neko ima informacije o tome, bio bih mu zahvalan...pa da zovem i ja AS Rak iz Pazove :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ovakva tema ne bi smela da prodje bez mene, jel tako? :harhar:

Poceo sam da vozim motore pre vise od cetvrt veka (e sad, jesam li ja mator ili neki od Vas mladi, procenite sami :lol: ) Dozvolu imam od ´91-e, a pre dobijanja dozvole sam presao ne znam ni sam koliko km. (bio cak i u Segedinu bez voz. dozvole). Bila su to lepa vremena, kad je prva pomisao pandura (kad krenes da bezis ako proba da te zaustavi) da ili nemas vozacku, ili ti motor nije registrovan, a ne kao sad, da msli da imas pola kile belog ili neceg slicnog pod sedistem :whistle:

Zaludjenik sam za motore, cak sam i brak rizikovao kupovinom motora. Od skora ponosni vlasnik

Yamahe TDM 850 :heart::heart::heart::heart::heart:

Zagovornik sam sledece teze: auto je da se prevezes, motor da se vozikas :yes

Edited by Bajker

Share this post


Link to post
Share on other sites
evo završih i to konačno: sad sam "ovlašćeni" motociklista :scooter::thumbsup::cheers:

ja trebam ovih dana da odem da me upisu po starom zakonu , pa cu polagati tamo u januaru - kad prodje tih ,,40 casova,, ;) reci mi jesi polozio sve iz prve :thumbsup:

@- boleabarth : jesam sve sam položio iz 1 :thumbsup: - naravno testovi zavise samo od tebe, dok na polaganju ima ipak mali faktor sreće :whistle:

@ bki : koliko ja znam još uvek je po starom obuka & polaganje još max mesec eventualno do septembra, ali samo izdavanje dozvole je po NOVOM :wallbash: :

da ti pojasnim ako nemaš pune 24 godine -dobićeš samo A1 ili A2 kategoriju, a tek kad napuniš 24 dobićeš punu A ( dakle 2x po 1400 din + sa 24 koliko tad bude koštala jebena plastika :thumbdown: )

evo ti moj primer iako sam položio u novembru 2010 -nisam hteo da je upisujem kategoriju (da neplaćam dva puta) dok nepoložim za C i kad sam to položio u januaru 2011 već su počele nove dozvole

i da nisam imao preko 24 nebih dobio punu A kategoriju, već neku manju u zavisnosti koliko sam mlađi od tih 24god, odnosno ovi sa 18god dobijaju A1(do 125cc), a ovi od 20 god A2 :smoke::whistle:

i sad par meseci koliko pratim moto forume vidim da ova podela ima smisla jer najviše ginu klinci 18 +/- na zujalicama od preko 500 cc :crybaby:

@ bajker : jeste da se vozikaš ali mnooogo je postalo opasno - nisam još uvek ništa uzeo ali bre trebe motoriste ko šljivovicu i po BG i širom Srbije :thumbdown::rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma znam za podelu i potpuno podrzavam to, ali potpuno, bas iz razloga koji si naveo.

Klinac uzme vozi 50ccm metar dana i onda se nalozi kao mlad majmun i sedne na 600ccm....sta drugo da ocekujes od toga?

Ovako kad nakupe iskustvo, postepeno....dobro su to uradili.

Mene je samo brinuo podatak da moras da imas 2 god iskustva slabije kategorije da bi dobio A.

Imam 25god, nije to problem, i vozio sam 2 sezone 50ccm, a sad bih da polozim, da ako se resim na nekih bar 250ccm u obliku skutera nemam problema sa pandurima.

Rekoh, da uhvatim jos poslednji momenat, a posle da li cu i kada da uzimam nesto nije toliko bitno!

Hvala ti na informaciji, po povratku sa mora odmah idem da izvadim ovlascenje i da podignem L tablicu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nazovi Ljilju u AŠ RAK čisto da potvrdiš ove moje info jer one su stare oko metar dana -odnosno možda se nešto izmenjalo u međuvremenu, da ne bude kasno posle mora :whistle:

a ako imaš mogućnost vađenja L tabli na nečiji motor - to svakako uradi jer je brže i možeš skoro odmah da izađeš na polaganje :thumbsup: Pozz i srećno :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cek cek, pojasni mi to, "skoro odmah da izadjes na polaganje"...

Zar ne moram da cekam da "odvozam" L tablicu 15-ak dana pa tek onda na polaganje?

Sta sam propustio? :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi ništa propustio, treba da čekaš 15-dana, ali postoji šema ( ne znam kakva ali da "nađeš" već "odvozane" L table - barem su mi tako govorili neki momci koji su bili samnom na plaganju... )

"skoro odmah" se odnosilo čak i na 15 dana jer je to mnogo manje nego što sam ja čekao skoro 2 meseca od 15 septembra do 15 novembra :wallbash: ( jer sam uplatio punu obuku 40 časova sa ortakom)

ti čak možeš da sad izvadiš L tablice - odeš na more 14 dana i dođeš dan pred polaganje, samo da te Boki malo uvoza u poligon i ćao :welcome: tamo u Pazovi su testovi i polaganje isti dan :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne trebaju mi odvozane tablice, nije problem sacekati i provozati ih tih 15 dana.

Razmisljao sam da uzmem pred more, ali je problem sto sam uplatio 15 dana + 2 u putu, tako da bih probio rok za vracanje tablica a cujem da penale zestoko za to...

Taman kada dodjem, opstina za ovlascenje i pravac po L, 15 dana fore da skupim jos neki kes za auto skolu i to je to :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jbg, nisam znao za te penale za kašnjenje - ali me ne čudi filozofija bezbednosti saobraćaja im je: oderi vozača na sva moguće načine :wallbash::thumbdown::wallbash:

samo požuri možda već krenu i početkom jula sa novom obukom - upisao sad ortak školu za B negde na NBG i instruktor mu kaže biće gusto za polaganje :coffee: -jer ovaj nikad nije vozio auto pre :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Phantom

Pa jeste... U danasnje vreme treba imati mnogo veca m..a nego pre pa se upustiti u saobracaj motorom, i to ne zbog sopstvene gluposti nego zbog bahatosti, nepaznje i potpune nezainteresovanosti vozaca automobila za zivot motorciklista. Jedini su izuzetak, nazalost, vozaci automobila koji i sami voze motore. Uz casne izuzetke, naravno... :veryangry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se ne lažemo, ranije nije bilo toliko ovih malih prdavaca skuterčića i provlačenja između retrovizora... pre neki dan sam opalio u rupu jer nisam smeo da se pomerim ni milimetar u bilo koju stranu jer su mi s obe strane nailazili klinca na skuterima i da sam krenuo u obilazak rupe, jedan od njih bi obišao bolnicu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost, to je sve tačno ali ipak je više grešaka vozača automobila nego motora što zbog brojnosti što zbog bahatosti :wallbash:

Iako još nisam uzeo motor mnogo više pratim retrovizore -čak sam stavio ona konveksna stakla na retrovizore da mi pokriju mrtve uglove - da ne nastrada neki skuteraš zbog mene :whistle:

na kraju mi koji vozimo kola smo krajnje beznačajni za kamione i šlepere - ali oni se ne izvlače sa pričom jao nisam te video :harhar:

@dovla- zajebana situacija ali si pravilno postupio :thumbsup: da je više takvih vozača kola, bilo bi manje gužvi u BG jer bi većina prešla na skutere po gradu -barem 4-5 meseci godišnje :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi svi presli na skutere po gradu, treba drzava malo da da neke pogodnosti i povlastice za to, ali to je druga prica.

Po pitanju vozaca automobila i motorista, cesto se desi da vozac automobila stvarno ne vidi motoristu, a iz prostog razloga sto isti pi*i ulicama pitaj Boga kojom brzinom (150+)...

Meni se nekoliko puta desilo da se motorista stvori niodkuda, ali bukvalno niotkuda. Inace, kad god vidim nekog, sklonim se koliko mogu da prodje, ipak sam i ja jedno vreme vozio skuter pa znam kako je :whistle:

Smatram da kada bi se, obe vrste vozaca, pridrzavale brzina bar po gradu, da bi manje crnih slucajeva bilo.

Na konto polaganja, nadam se da pre avgusta nece, posto sada da idem ne mogu nikako, ni vremenski ni finansijski :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, slažem se da je brzina glavni ubica motorista kao i uopšte u saobraćaju, ali ipak ima i dosta bizarnih nezgoda sa teškim povredama maltene do 20-40 km/h zbog bezobzirnosti svih prema skuterima...čak ne moraju nikakve povlastice specijalno za motoriste već samo primena svetskih iskustava odnosno registracija na 1, 3, 6, 12 meseci naravno adekvatno smanjena prema vremenu trajanja :whistle:

Nadam se da će te sačekati do avgusta ovaj stari sistem polaganja :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nisi pratio na casu.  :) Govorim o nasem coveku koji radi za generalnog i ovlascenog uvoznika Peugeot skutera, ovde u Srbiji. 

 

 

Aaaaa, pardon, procitao sam na brzinu pa sam mislio da hoces i Svajcarce da uvedes u svet bluda i nemorala :)

 

cekaj, dozvola ti ne treba za motor/skuter ispod 50ccm a sada posto ide brze od 45(sto nigde ne pise u zakonu) stavice ga u kategoriju do 125ccm???

o Srbijo tursku ti ma.........

 

 

 

Prvo se upoznaj sa zakonom a onda psuj, moze tako

 

"Moped je motorno vozilo sa dva točka čija najveća konstruktivna brzina, bez obzira na način prenosa, ne prelazi 45 km/h, pri čemu radna zapremina motora, kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem ne prelazi 50 cm3, ili sa motorom čija najveća trajna nominalna snaga ne prelazi 4 kW"

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto moja zena sas hoce da polaze za A2 dozvolu sa kojom mogu da se voze motocikli do 600 kubika i 35kw ali i odnosom mase i snage koji ne sme da predje 0.20 ali eto moj skuter se u sve uklapa osim sa snagom koja je 37 kw i zbog toga mora da polaze za A kategoriju sa kojm moze da vozi sve dvotockase a zbog cega  treba da se izdvoji 29k dinara.

Tako i ti mali skuteri do 50 kubika ispunjavaju  uslove ali neki i ne i zbog toga ce morati da se polaze za A1 kategoriju sa kojom mogu da se voze motocikli do 125 kubika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...