Jump to content
FAS Euroauto Goran
phantom

Koliko ima bajkera među nama? / skuteri, polaganje za A

Recommended Posts

:lol: za ozbiljnije zahvate ro prepustam kolegi s posla koji je stvarno mag za to. Mogu da mu kazem sta je kako je, pa da ga uzme u rad. Pisem ti na PP. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja sam za vikend obavio ozbiljan zahvat zamene šoferšajbne... sad ću valjda malo manje da ribam vizir kacige  :on2long:

 

IMG_20210611_191853.jpg

 

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pariz će od motociklista tražiti da plaćaju parking od sledeće godine

 

pariz m.jpg

 

Pariz će od sledeće godine tražiti od motorista da plaćaju parking, što je pokušaj grada da smanji buku i zagađenje. Od januara, vozači motocikala koji ne stanuju u tim zonama moraće da plaćaju 3 evra na sat kako bi parkirali u 11 arondismana strogog centra u francuskom glavnom gradu, a 2 evra za okolne arondismane, objavio je gradski savet u saopštenju. Trošak je upola manji od novih cena parkiranja za automobile.

Električni motocikli mogu da se parkiraju besplatno, a ljudi koji žive u francuskoj prestonici mogu da plate i godišnju kartu za motocikle od 22.5 evra. ''Veliki deo stanovništva Pariza snažno želi ova nova pravila'', rekao je zamenik gradonačelnice David Belliard za dnevni list Le Parisien, izjavivši da će to podstaći ljude da kupuju čistija vozila koja proizvode manje buke. Plan je deo strategije smanjivanja broja parking mesta u Parizu kako bi se taj prostor iskoristio za biciklističke staze, parkove i terase. Njime se želi smanjiti i saobraćaj i zagađenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
15 hours ago, neshaoct said:

Pariz će od sledeće godine tražiti od motorista da plaćaju parking

...a Beograd već od ove godine. Neće nas neki Pariz da pretekne...

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pet loših navika na motoru

 

motor navike.jpg

 

Za razliku od vozača automobila koji imaju auto-škole, motociklisti su manje-više primorani da uče sami ili ako imaju tu sreću - od iskusnijih kolega. Kad početnik na dvotočkašu stekne loše navike, one znaju da ostanu godinama. Upravo su loše navike te zbog kojih je motociklista manje bezbedan, kako za sebe tako i za druge. Ovo je pet loših navika u kojima će se neki pronaći, ali dajemo i savete kako da ih ispravite.

 

Ne gledajte ispred točka

Veliki broj motociklista gleda ispred prednjeg točka, u instrumente ili voze previše blizu drugih vozila. Računica je jasna. Ako se motociklista kreće 100 km/h, prelazi skoro 28 metara u sekundi. Ukoliko gledate tek  30 metara ispred sebe, imate tek nešto više od 1 sekundu da primetite neku prepreku na putu i izvedete manevar kako bi je izbeglli. Da li ste sposobni za to? Verovatno ne. Dakle, držite glavu visoko i gledajte niz put kako vas ništa ne bi iznenadilo.

 

Nepravilno držite stopala

Jedna od prvih stvari na koje će vam instruktor bezbedne vožnje skrenuti pažnju je nepravilno držanje stopala na nogostupu. Postoji dobar razlog za to. Ako se oslanjate na nogostup petom ili sredinom stopala, može se desiti da vam vrh obuće (prsti) zakače asfalt prilikom prolaska kroz krivine. To je opasna situacija u kojoj se lako možete desiti da vam kontakt sa podlogom zbaci nogu sa nogostupa, pri čemu rizikujte povredu i gubitak kontrole nad motociklom. Nogostup motocikla na donjem delu poseduje komad metala koji je predviđen da zakači asfalt i upozori vas da ste došli do limita. Zbog toga, stopalo ne sme da štrči preko nogostupa. Stopalo oslonite tik iza prstiju. Koristite obuću koja je namenski predviđena za vožnju motocikla.

 

Ne precenjujte sebe

Dobre vozačke sposobnosti se stiču treningom i edukacijom. Vožnja i kontrola motocikla nije samo sposobnost da se odvezete od tačke A do tačke B. Kao po pravilu, nekoliko puta u sezoni motociklista dođe u situaciju gde mora da se ''spasava'', a jedini alat za to je veština koju poseduje. Edukacija, vežbanje na parkingu, kursevi bezbedne vožnje i vožnja na stazi. To su načini kako ćete povećati svoju veštinu. Vožnja motocikla je veština koja zahteva konstantno usavršavanje i trening. Motociklista nikada nije dovoljno dobar.

 

Ne gledate ka izlazu iz krivine

Mnogi motociklisti prerano započinju skretanje kroz krivine. Posledice ove loše navike je skraćivanje vidokruga, pa često motociklista ne vidi celokupnu krivinu, niti može da vidi da li se u krivini nalazi opasnost poput rupe, peska, traktora, itd. Za uspešno savladavanje krivine, motociklista mora da ima jasnu sliku o kakvoj konfiguraciji krivine se radi. Motocikl uvek ide tamo gde je usmeren pogled, pa je neophodno da budete aktivni i uvek usmerite glavu ka izlazu iz krivine. Bez okrenute glave i pogleda usmerenog ka izlazu iz krivine, nema preciznog prolaska i potpune kontrole situacije. Pred krivinu usporite, držite se spoljnjeg dela saobraćajne trake kako bi imali što otvoreniji vidokrug, glavu okrenite ka izlazu iz krivine i tek onda započnite skretanje uz blago dodavanje gasa.

 

Pratite tempo drugih motociklista

Grupne vožnje ili vožnje sa prijateljima su česte aktivnosti u kojima motociklisti učestvuju. Vožnja u grupi pored osećaja sigurnosti krije i zamku. U grupi se obično nađu motocikli različite snage i motociklisti sa većim ili manjim iskustvom. U praksi, ove razlike se manifestuju tako što neko u grupi zaostaje. Ego i nametnut tempo često može da istera manje veštog motociklistu izvan zone komfora dok pokušava da sustigne grupu. Tada nastaju greške, vožnja postaje izuzetno naporna ili se u najgorem slučaju završi padom. Nikada ne vozite tempom ostalih prevazilazeći sopstvene limite i veštine. Kako u grupi, tako i u solo vožnji, motociklista nikada ne sme da baci sve karte na drum. Ostavite sebi dovoljno prostora za nepredviđene situacije. Veštine koristite za potencijalno izbegavanje opasnosti, ne za brzinu. Zapamtite da vas očekuju kući onako kako ste i otišli.

 

Autor: Aleksandar Stojanović

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isplati li se registracija motora/skutera na manje od godinu dana?

 

motor mala slika.jpg

Fotografija od Javier Aguilera sa Pexels

 

Motocikli i mopedi mogu da se registruju na manje od godinu dana, npr. na šest meseci, ali pitanje je koliko novca tako može da se uštedi? Objasnićemo stavku po stavku, da bi svako mogao da izračuna uštedu za svoj motor ili skuter u zavisnosti od toga na koliko želi da ga registruje.

 

Na koliko najkraće može da se registruje motor ili skuter?
Na jedan mesec - to je najkraći period. Nema drugih ograničenja - može da se registruje na 2, 3, 4, 6, 8 ili na koliko god meseci želite. Osiguravajuće kuće su spremne da prodaju polisu obaveznog osiguranja i na kraći period, ali Zakon kaže da motor ne može da se registruje na manje od mesec dana, tako da morate da kupite i osiguranje za najmanje mesec dana. Uslovi su isti i za motocikle i za mopede.

 

Da li pre svake registracije mora da se radi tehnički pregled?
Da - zato što ''potvrda o tehničkoj ispravnosti vozila'' koju dobijete nakon tehničkog pregleda važi 30 dana. Cena tehničkog pregleda za motore i mopede je uglavnom od 3.000 do 4.000 din.

 

Da li nakon isteka periodične registracije moraju da se vrate registarske tablice?
Registraciju na manje od godinu dana u nastavku teksta nazivaćemo periodična registracija. Ukoliko vlasnik koristi periodičnu registraciju, nakon isteka te registracije ima godinu dana vremena da ponovo registruje motor i za to vreme ne mora da vraća registarske tablice, već može ponovo da ih koristi.

 

Koliko može da se uštedi periodičnom registracijom?
Generalno - ne može mnogo. Problem je u tome što bez obzira da li registrujete motor na 1 mesec ili na 6 meseci, morate da platite sve dažbine kao da registrujete motor na celu godinu. To uključuje porez na upotrebu, komunalnu taksu, registracionu nalepnicu, a tu su i tehnički pregled i provizije na uplatnice...

 

Pa, gde je onda ušteda?
Ušteda je kod obaveznog osiguranja. Cena obaveznog osiguranja za motore i mopede obračunava se na osnovu radne zapremine, a ne na osnovu snage kao kod automobila.

 

Kolika je ta ušteda?
Na osnovu podataka koje smo dobili od tri osiguravajuće kuće (Uniqa osiguranje, Milenijum osiguranje, AMS Osiguranje) vidimo da je umanjenje cene osiguranja isto kod svih:

 

tbl01.jpg

 

Koliko košta ukupno registracija za motor ili moped za celu godinu?
Konkretan primer - od Dunav osiguranja dobili smo kao primer poređenje troškova registracije na punu godinu i na 6 meseci za motocikl sa motorom od 292 ccm, iz 2019. godine:

Na godinu dana:

  • Polisa osiguranja: 6.799 din
  • Komunalna taksa: 1.170 din
  • Administrativna taksa: 320 din
  • Porez na upotrebu: 3.930 din
  • Registraciona nalepnica: 436 din
  • Ukupno bez tehničkog pregleda: 12.655 din

Na 6 meseci:

  • Polisa osiguranja: 4.800 din
  • Komunalna taksa: 1.170 din
  • Administrativna taksa: 320 din
  • Porez na upotrebu: 3.930 din
  • Registraciona nalepnica: 436 din
  • Ukupno bez tehničkog pregleda: 10.656 din

Tehnički pregled, provizije za uplatnice i eventualno neki drugi troškovi nisu uključeni, a takođe imajte u vidu da komunalna taksa nije u svakoj opštini ili gradu ista. Ovo je samo okviran primer, tako da krajnji ukupni troškovi registracije i na godinu dana i na 6 meseci mogu znatno da se razlikuju od ovih primera u zavisnosti od raznih faktora.

 

Gubi se bonus
Za obavezno osiguranje ugovoreno na manje od 12 meseci ne primenjuje se bonus-malus sistem. To važi za sve osiguravajuće kuće.

 

Koliki je porez na upotrebu za motore i mopede?
Ovaj porez se obračunava na osnovu kubikaže, a što je motor ili moped stariji, dobija se veći popust. U tabeli ispod možete da vidite cene za 2021. godinu:

 

tbl02.jpg

 

Koliko je interesovanje za periodičnu registraciju?
Obratili smo se tehničkim pregledima i agencijama za registraciju. Na pitanje koliko vlasnika dvotočkaša traži periodičnu registraciju, praktično od svih sagovornika smo dobili isti odgovor - interesovanje za registraciju na manje od godinu dana gotovo da ne postoji. Malobrojni novopečeni vlasnici, uglavnom skutera, raspitaju se o ovoj mogućnosti, ali kada saznaju sve uslove i uštedu jednostavno odustanu. Tu su i drugi faktori koji odbijaju vlasnike dvotočkaša od registracije na manje od godinu dana. Na primer, tehnički pregledi nemaju tehničke mogućnosti da izdaju registracionu nalepnicu koja će važiti manje od godinu dana. Rešenje je da se po nalepnicu ide u nadležnu policijsku upravu, koja se npr. u Beogradu nalazi u Ljermontovljevoj ulici.

 

Zaključak
Ukoliko razmatrate ovu opciju, iskoristite kalkulator da vidite koliko košta standardna registracija za vaš motor, zatim uračunajte uštedu po pitanju osiguranja i procenite da li je razlika u troškovima dovoljna da se odreknete mogućnosti vožnje tokom cele godine.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na koji način transportovati skuter ili motocikl?

 

bike 10.jpg

Photo by Javier Aguilera sa Pexels

 

Pre ili kasnije javiće se potreba da drugim vozilom transportujete svoj dvotočkaš. Bilo zbog kvara na putu ili u slučaju kupovine (novog) polovnog dvotočkaša koji još uvek nije registrovan. Postoji više načina da transportujete motocikl. Obično se o transportu ne razmišlja jer se utovar i istovar podrazumeva, ali fiksirati dvotočkaša kao teret zahteva nešto predznanja i malo veštine. Način transporta zavisi od veličine i tipa dvotočkaša. Manji skuteri i mopedi, obično mogu da stanu u veći karavan ili MPV. Za sve ostalo, potrebna je prikolica ili kombi. To su dve najpraktičnije i najčešće metode. Postoje i namenske prikolice za prevoz motocikla. Lagane su i niske, pa samim tim odlične za ovaj posao. U nedostatku iste možete koristiti i običnu prikolicu ukoliko je dovoljna velika.

Cilj transporta jeste da dvotočkaš prevezemo na bezbedan i praktičan način, bez oštećenja imovine ili povrede. Zbog toga, moramo da budemo pažljivi. Dvotočkaš se ne šlepa drugim vozilom. Takođe, dvotočkaš se ne prevozi položen na bok jer se tako može oštetiti i doći do prosipanja tečnosti i benzina.

 

Utovar/istovar

Za utovar i istovar motocikla postoje namenske rampe za navoz. Ukoliko ne posedujete takvu rampu, budite izuzetno oprezni sa improvizacijama poput dasaka i slično, pogotovo zimi i po kiši. Daska lako može da pukne pod težinom motocikla ili da sklizne sa vozila. Za navoz najbolje je imati dve osobe gde jedna osoba navodi motocikl, a druga gura. Ukoliko se radi o teškom i velikom dvotočkašu, možete koristiti snagu motora i kočnicu. Vodite računa da se prilikom navoza ne okliznete. Šta god radili, nikako nemojte sesti i voziti motocikl preko navoza. Verujemo da nećete, ali valja napomenuti. Za istovar, postupak je isti. Dvotočkaš lagano spuštajte uz pritisak i kontrolu prednje kočnice.

 

O-ruk metoda

Kada nije moguće pribaviti navoz, može i na o-ruk. Odnosno, troje jakih koji su voljni da pomognu. Motocikl primaknite što bliže vozilu. Napred, dvoje dižu prvo prednji točak tako što hvataju viljušku motocikla za donji deo, odnosno za dno čizme ispod osovine točka. Treći pridržava motocikl da se ne preturi. Isto tako, hvatom za zadnju viljušku podignuti i zadnji točak. Dobra ideja je da se pri utovaru, demontira prtljag u vidu kofera ili torbi kako bi se olakšao posao. Motocikl je zapravo nežna sprava i jako je bitno da se ne podiže hvatajući se za nosače prtljaga, auspuh ili plastične oplate.

 

Vezivanje dvotočkaša

Za vezivanje, potrebni su vam španeri, trake za vezivanje i krpe. Elastična užad nisu pogodna za ovaj posao. Španeri su izuzetno praktični i sigurni, pa je savet da ako ih nemate kupite španere u nekoj od prodavnica za ovu priliku. Značajno ćete olakšati sebi posao i biti bezbrižni tokom transporta. Motocikl ili skuter osloniti na bočni oslonac ili centralni štender. Vezivanje vršimo u četiri tačke, pa je za ovaj posao potrebno četiri španera. Dva napred, dva pozadi. Tačke vezivanja u odnosu na motocikl treba da budu pod uglom od 45 stepeni. Za vezivanje prednjeg dela, kao tačku vezivanja iskoristite trougao viljuške ili upravljač.  Za vezivanje zadnjeg dela, najbolje je iskoristiti deo rama ili rukohvate. Prilikom zatezanja španera, moramo računati i na hod vešanja motocikla pa je potrebno, ali ne previše, kompresovati deo hoda vešanja zatezanjem španera.

 

Kada ste vezali sve četiri strane, ponovo dotegnite svaki od četiri španera. Prednji točak blokirajte tako što ćete polugu prednje kočnice pritisnuti i vezati plastičnom vezicom. Kao tačke vezivanja, ne koristite delove poput retrovizora, poluge komandi, auspuh i slično. Imajte na umu da prilikom vezivanja možete da oštetite farbu i ostale nežne površine pa je dobro da između trake španera i površine postavite krpu. Pre kretanja još jednom proverite da li je motocikl fiksiran. Ako ste kupili polovan motocikl, ne zaboravite da ponesete ključeve i propratna dokumenta od istog.

 

Može li neko uslužno da obavi transport?

Ukoliko niste sigurni ili ne znate kako da uradite transport, možete unajmiti treće lice da to uradi za vas. U ovom slučaju, pre transporta, dokumentujte slikama stanje motocikla zajedno sa prevoznikom kako bi imali dokaz u slučaju oštećenja prilikom transporta. Bez dokaza u vidu slika, svako oštećenje nastalo prilikom transporta biće samo vaša odgovornost.

 

Autor: Aleksandar Stojanović

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skine se prednji točak, spusti korman (ako je potrebno) i stane u svaki karavan. Ako je potrebno prednje vile se isto lako skidaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...