Jump to content
FAS Euroauto Goran
phantom

Koliko ima bajkera među nama? / skuteri, polaganje za A

Recommended Posts

Dobro je da si živ .

Reci da li je pad bio posledica tvoje greške ili te neko nije video pa izleteo, i pri kojoj brzini ti se desilo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad je bio uglavnom moja greska. Mrak, kisa, enduro gume i nedostatak abs-a...
Lik je ispred mene malo ukocio i ja sam instinktivno pipnuo kocnicu takodje kada sam video stop svetla. U delicu sekunde sam shvatio da se nalazim na beloj traci pesackog prelaza i video kako gubim prednji tocak i preleteo sam preko nosa. Brzina nije bila velika. Mozda 30-tak km/h
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ufff.

Vozio sam motorče od 14 te, za odličan uspeh i prva druga i treća mesta na regionalnim takmičenjima roditelji mi kupe novu šesticu  , nakon dve godine prodam i kupim mz 125 s 4000-5000 km skori nov, sa njim sam se lepo vozao šteta što su godine bile takve pa nije bilo goriva imao sam dva udesa sa njim takođe na "malim" brzinama 25-35km/h tuđom nepažnjom. Bez lomova

Prodam ga i od tada do sad 22 g nisam vozio motor, a kupio sam pre dva meseca matori liberti 125, neki dan ga startovao iz prve, sada imam neviđenu tremu, strah, na šta će to da izađe...

 

Gledam neki dan yutube lika na libertiju kako vozi kroz beograd po kiši, srce mi u grlu bilo, prestravio sam se iskreno.

Pogledajte ako niste

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vožnja motocikla smanjuje stres!

 

voznja-motocikla.jpg

 

Vožnja automobila je izuzetno stresna aktivnost. Toliko je stresna da je u engleskom jeziku nastao termin road rage (''drumski bes''), koji označava iskazivanje agresivnog i opasnog ponašanja prema drugim ljudima. Sa druge strane, vožnja motocikla ima suprotan efekat. Tako bar navodi studija koju su sproveli istraživači sa UCLA.

 

Studija, koju je finansirao Harley-Davidson, je došla do nekoliko interesantnih zaključaka u vezi sa efektima koje ima voženje motocikla, a među kojima se nalaze povećana koncentracija, ali i smanjenje nivoa kortizola, hormona koji je indikator stresa. Istraživači su tokom ispitavanja posebnu pažnju posvetili električnoj aktivnosti u mozgu, radu srca i nivoima adrenalina, noradrenalina i kortizola, merenih pre, tokom i nakon vožnje motocikla. Isto je rađeno i kada je vožnja automobila u pitanju. Ispitivanje je pokazalo da 20-minutna vožnje motocikla na srce utiče kao lagano vežbanje, a opreznost povećava isto kao i jedna šolja kafe. Najzanimljiviji je, svakako, zaključak da vožnja motocikla ima pozitivan uticaj na nivo stresa, smanjujući hormonalne biomarkere za 28% u poređenju sa drugim merenim aktivnostima. Harley-Davidson nije otkrio šta su te druge ''merene aktivnosti''. Studija je nazvana ''Mentalni i fizički efekti vožnje motocikla'' i u celosti će biti predstavljeni kasnije u toku godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se lagano spremam ,u srijedu vozim Hondu na servis,i to veliki,mjenja se lanac,i pretresa se motor da se provjeri sve!!  Juče napravio 265km,23 stepena bilo vani...,a danas kiša!! 

honda_cbf_1.jpg

Edited by mali_zmaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u nedelju prvi put upalio motor posle pada, da vidim dal' radi... RADI!!! :D

 

Samo iskrivljeni malo desni vozacki fuzaster i poluga zadnje kocnice, i malo ocesan rezervoar. Prosao je bolje od mene :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma da. Imas ranije u temi sam pisao


Sent from my Texas Instruments Scientific Calculator using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

To padanje je isto kao sa drugog sprata, možeš samo nogu da uganeš, a može da te nema. Jezivo.

Napisah gore već, da imam pogolemu pauzu od 23g da nisam motor vozio, sem prošle godine par puta neku šerpu kinesku, takvu tremu imam, jer znam sebe , vozim 99% vremena kao Švajcarac a onda onaj jedan posto na krv i nož, pa ko preživi , tako i auto...

dva puta sam pao žestoko sve sa letenjem preko nekog jarka i ostao bez svesti par trenutaka...krvi do kolena. Kad se setim dlake mi se dignu , srećom ništa slomljeno, bilo modrica i rasekotina.

Al j... Ono vetar u kosi

 

Послато уз помоћ Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedan problem sa Piaggio liberty 125, pa možda neko ima neku ideju.
Svetlo dugo kratko ima napon od samo 0.5-2V .
Pozicije imaju 12V .
Sumnjam u neke kontakte jer je zimus nekad imao dobro sv nekad ne...
Evo sad neko mi reče da moguće da su namotaji svetla otišli u kratkom spoju...
Ima li neko još kakvu ideju u kom pravcu krenuti sa dijagnozom.

Послато уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni skuteri - sa kojom kategorijom se voze, koliko koštaju, koliko mogu da pređu, cena registracije...

 

elektricni_skuter.jpg

Foto: Pixabay.com 

 

Električni skuteri su sve popularniji širom sveta, pa je taj trend stigao i kod nas. Međutim, oni su za mnoge i dalje nepoznanica, pa ćemo odgovoriti na najčešća pitanja

 

- Sa kojom kategorijom može da se vozi moped (skuter) na struju?

Sa AM kategorijom. Ovo važi samo ako je zakonski reč o mopedu - tj. ako mu maksimalna brzina nije veća od 45 km/h, a snaga motora od 4 kW. Ukoliko mu je maksimalna brzina veća od 45 km/h ili snaga motora veća od 4 kW, onda AM kategorija nije dovoljna već je neophodna A1, A2 ili A kategorija u zavisnosti od snage motora i odnosa snage motora i mase vozila.

Pogledajmo šta kaže zakon:

1) A1 - Motocikli čija radna zapremina motora nije veća 125 cm3 i snage motora do 11 kW čiji odnos snage motora i mase vozila nije veći od 0,1 kW/kg i teški tricikli čija snaga motora ne prelazi 15 kW.

2) A2 - Motocikli čija snaga motora nije veća od 35 kW i čiji odnos snage motora i mase vozila nije veći od 0.2 kW/kg

3) A - Motocikli i teški tricikli čija snaga motora prelazi 15 kW

Zakon ovde ne pravi razliku između motocikala na električni i na klasičan pogon - gleda se snaga motora, bez obzira da li je reč o elektromotoru ili klasičnom motoru.

 

- Dakle, postoji razlika između električnih mopeda i električnih motocikala?
Postoji, isto kao i kod običnih mopeda i motocikala. Ovo je zakonska definicija mopeda, bez obzira da li ima klasičan motor ili elektromotor: ''moped je motorno vozilo sa dva točka čija najveća konstruktivna brzina, bez obzira na način prenosa, ne prelazi 45 km/h, pri čemu radna zapremina motora, kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem ne prelazi 50 cm3, ili sa motorom čija najveća trajna nominalna snaga ne prelazi 4 kW kada vozilo ima električni pogon''.
A ovo je zakonska definicija motocikla, takođe bez obzira da li ima klasičan motor ili elektromotor: ''motocikl je motorno vozilo sa dva točka ili sa tri točka asimetrično raspoređena u odnosu na srednju podužnu ravan vozila (motocikl sa bočnim sedištem), čija najveća konstruktivna brzina, bez obzira na način prenosa, prelazi 45 km/h, ili sa motorom čija radna zapremina motora kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem prelazi 50 cm3, ili sa motorom čija najveća trajna nominalna snaga prelazi 4 kW kada vozilo ima električni pogon.''

 

- Koliko košta registracija električnog skutera?
Električni skuter (moped) mora da se registruje svake godine. Procedura je ista kao kod klasičnog mopeda.

Prva registracija je oko 7.500-8.000 dinara, u zavisnosti od cene tehničkog pregleda i drugih ''detalja''. Svaka sledeća registracija je jeftinija, pošto se ne plaćaju registarske tablice i saobraćajna dozvola.

 

- Koliko košta električni skuter?
Pristojan može da se kupi za oko 1.500 do 2.000 evra. Cena može da ide i znatno naviše, ukoliko uzimate ''ozbiljniji'' model ili dodajete razne opcije kao što su baterija većeg kapaciteta, sistem regenerativnog kočenja (puni bateriju prilikom kočenja), sistem za povećanje autonomije... Kod nekih možete da dodajete raznu opremu, kod drugih ne možete. Možete da nađete i jeftinije od 1.000 evra. Imate neke za samo 750 evra, sa motorom od 1.5 kW, baterijom od 20 Ah, autonomijom (dometom) 80 km. Međutim, teško je naći bilo kakve podatke o proizvođaču i konkretnom modelu.

Ako za 600-700 evra kupite električni skuter, teško možete da očekujete ozbiljniji kvalitet. Naravno, znamo kakva je finansijska situacija u zemlji, pa mnogi razmišljaju: ''Ne treba mi za trke, ni da prelazim 100 kilometara. Treba mi samo za kratke vožnje, do prodavnice, fakulteta, posla, škole...'' Međutim, kada shvate da njihov novi ljubimac ima problema da savlada uzbrdice ili da baterija traje znatno kraće nego što piše u karakteristikama, kasno je da se bilo kome žale.


Kvarovi i garancija su još dva razloga da dobro proverite kakav električni skuter i od koga kupujete. Ako vam neko kaže da na električnom skuteru nema šta da se pokvari, znajte da je to daleko od istine. To što umesto klasičnog motora ima elektromotor, ne znači da je imun na kvarove. Tu su svi ostali delovi i komponente koji su isti ili slični kod električnih i klasičnih skutera. Zato dobro proverite o kojem je proizvođaču i modelu reč. Vidite po domaćim i stranim forumima da li se govori o njemu. Pozovite prodavca i detaljno se raspitajte o svim karakteristikama. Proverite kakva je servisna mreža i dostupnost rezervnih delova. Nađite sve karakteristike baterije i proverite da li može da se nađe nova originalna ili zamenska i koliko košta.

Bolje da platite više u startu, ali da budete sigurniji. Ako se nađete u situaciji da se skuter pokvari, pa ne možete da nađete deo za njega ili ne možete da ostvarite garanciju, sva početna ušteda zbog niske cene može da padne u vodu. Kao i kod svih drugih proizvoda, električni skuteri sumnjivog porekla mogu da imaju jedne karakteristike na papiru, a druge u praksi, od kapaciteta i trajnosti baterije, do maksimalne brzine.


Neki električni skuteri imaju mogućnost lakog vađenja baterije, tako da možete jednu da izvadite i stavite na punjenje, a drugu ubacite i nastavite vožnju. Ova opcija je vrlo korisna i ukoliko živite u zgradi, pa skuter parkirate na nekom mestu bez utičnice u blizini. Odnesete bateriju u stan i stavite je na punjenje. Cena dodatne ili zamenske baterije zavisi od mnogo faktora, pa to proverite pre kupovine samog skutera. U Srbiji ima više firmi koje se bave sklapanjem raznih kombinacija (voltaža, snaga) litijum-jonskih baterija po želji mušterije. Moguće je i menjati vrstu baterije - npr. staviti litijum-jonsku umesto ''olovne'' (da, postoje električni skuteri sa takvim baterijama), povećati kapacitet dodavanjem ćelija i obaviti neka druga ''budženja''. Mogućnosti su prilično široke, ali i rizici - nestručno povezivanje, loša elektronika koja kontroliše pražnjenje ili punjenje...

 

- Koliko može da se pređe sa jednim punjenjem baterije?
Prosek je 40-60 kilometara, ali isto kao što potrošnja goriva kod klasičnih motora zavisi od stila vožnje, i kod električnih skutera brzina pražnjenja baterije zavisi od brzine kojom se krećete, intenziteta ubrzanja, težine vozača (i putnika), čeonog vetra...

Dakle, ako pri svakom kretanju oštro ubrzavate ili imate saputnika, računajte na osetno smanjenje autonomije, odnosno dometa - tj. broja kilometara koji možete da pređete sa jednim punjenjem baterije. Nedovoljno naduvani pneumatici takođe imaju uticaj na potrošnju električne energije.

 

- Koliko dugo traje punjenje baterije?
Zavisi od vrste i kapaciteta baterije, kao i od toga koliko je ispražnjena - u proseku od 4 do 6 sati. Naravno, ne morate da čekate da se baterija napuni do 100%. Treba imati u vidu da brzina punjenja baterije nije konstantna, već se menja u zavisnosti od toga koliko je baterija napunjena. Naprimer, litijum-jonsku bateriju koja se ispraznila do 10% stavimo na punjenje. Za 5 sati može da se napuni do 90%. Međutim, da bi od 90% stigla do 100% treba još nekoliko sati.

 

- Koliki je životni vek baterije?
Životni vek zavisi od vrste baterije, broja punjenja i uslova korišćenja, ali i od toga kako definišemo kraj životnog veka. Naime, svakoj bateriji vremenom opada kapacitet. Ako posle tri godine bateriji ostane 70% prvobitnog kapaciteta, može se reći da je vreme za zamenu iako ona i dalje može da se koristi. Od vlasnika zavisi kada će je zameniti. Neki proizvođači definišu životni vek baterije prema broju punjenja - npr. 400 ciklusa punjenja. To ne znači da je baterija ''gotova'' nakon što je napunite 400 puta. Čitava priča oko baterija je prilično komplikovana, pa ne može uopšteno da se objašnjava. Prvo mora da se odredi da li pričamo o litijum-jonskim ili nekim drugim, tu je zatim sofisticiranost sistema koji kontroliše punjenje baterije, što u velikoj meri utiče na njen životni vek.

 

- Koja je maksimalna brzina električnog skutera, tj. mopeda?
Zakonsko ograničenje je 45 km/h, tako da je skoro svima maksimalna brzina upravo 45 km/h. Međutim, postoje neki kod kojih uz doplatu može da se dobije ''sistem'' za kratkotrajno povećanje maksimalne brzine kako bi se bezbednije obavilo preticanje.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
O'šo stari doš'o novi stari... Ja sam crni petak ofarbao u narandžasto  default_wub.png
 
IMG-e7bd2243217db8ea85775f331a51e7cc-V.thumb.jpg.17cc4348380c06a95bcd41e7f7903d39.jpg

Joj, ja sam zaljubljen u smt od kad sam ga prvi put video. Zao mi sto ga vise ne prave


Sent from my Texas Instruments Scientific Calculator using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, jevta said:

Ja sam sa konja na magarca:o

Otišao Fazer 1000 došao Strom 650

 

Pa nisi, sam si tako hteo  :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ću još da vidim strom je tolko hvaljen da sam morao da probam.Samo se bojim da će mi biti slabašno.Onda je sledeći ili FJR ili CBF mada mi je CBF bio slab kada sam ga probavao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au, onda si se zaheb'o...   :D

 

Ja sam malog Stroma probavao na dugim vožnjama kad se menjamo motorima. Sve je to super, to je jedan kao all round paket ali je za iole solidne vozače baš slab u svakom aspektu. Ja sam ga tako doživeo. Ne samo agregat/snaga, već i sve ostalo. Kočnice, ogibljenje, ciklistika, položaj sedenja... Mislim da si ti vozački daleko iznad malog Stroma mada to uopšte ne mora ništa da znači. Možda će ti prijati da se malo smiriš  :)

 

Ako ne, Strom ti je sigurna investicija kao GII, prodaš očas posla i kupiš nešto treće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...