Jump to content
FAS Goran
phantom

Koliko ima bajkera među nama? / skuteri, polaganje za A

Recommended Posts

Kolege neka preporuka za presvlačenje sedišta na motoru,ko dobro radi,gde...?

Imaš na bjbikers forumu teme i slike radova ljudi koji presvlače sedišta i prave po želji mala umetnička dela za sedalni deo Može ti to uraditi i svaki tapacirer ako ima odgovarajući materijal.

 

 

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://forum.bjbikers.com/index.php?/topic/126488-modifikacija-i-presvlacenje-moto-sedista/&share_tid=126488&share_fid=12215&share_type=t&link_source=app

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za info,kontaktiraću ga.

Prethoidni vlasnik na Max-u je presvukao sedište materijalom koje je jako teško za održavanje a nije baš ni kvaliteteno odrađeno,krenuo na sedećem delu da popušta šav tako da sledi sređivanje!;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vožnja motocikla van sezone

 

motori i sneg.jpg

Fotografija od Shashank Kumawat sa Pexels

 

Hladno vreme ne znači nužno i kraj sezone za motocikliste. Bilo da želite da iskoristite svaki plaćeni dan registracije ili vam je motocikl sredstvo za dostavu, slede saveti u inat hladnoći.

 

Zaštitna oprema

Za bilo kakvu vožnju po lošem i hladnom vremenu, lična zaštitna oprema je preduslov za bilo kakvu aktivnost na motociklu. Kada je temperatura manja od 10 stepeni, potrebno je da koristite nešto drugačiji arsenal opreme nego inače.

 

Kaciga pod obavezno mora da bude zatvorenog tipa. To je integralna (full face) ili ''flip-up''. Sve ostalo neće funkcionisati. Ispod kacige koristite podkapu. Po mogućstvu, zimski model koji ima zaštitu od vetra koja prekriva vrat i deo grudi. Ukoliko nemate takvu podkapu, za zaštitu možete iskoristiti veliki šal ili deblju maramu. Jedan od problema sa kojim ćete se sigurno susreti je magljenje vizira. Magljenje nastaje tako što topao vazduh koji izdišemo dolazi u kontakt sa hladnim vizirom. Postoje ''anti fog'' sredstva, ali jedino pravo rešenje je ''PinLock''. To je dodatak koji se montira na vizir kacige, stvarajući vazdušni džep između vas i hladnog vizira što sprečava magljenje u velikoj meri.

 

Jakna i pantalone moraju biti namenske za vožnju motocikla uz dodatak zimske postave. Zapamtite, bez obzira na sve, oprema mora da vas zaštiti od pada. Zbog toga, ne dolazi u obzir korišćenje zimskih pantalona i jakni bez zaštite u vidu protektora. Dobro je da pantalone i jakna imaju mogućnost spajanja ziperom. To će vas u mnogome zaštiti od prodora hladnog vazduha. U nekim slučajevima, ni dodatna zimska postava nije dovoljna. U tom slučaju, potrebno je koristiti tzv. aktivni veš.

 

Šake i stopala su prvo što strada na hladnoći jer ne mogu da zadrže toplotu. Rukavice pod obavezno moraju biti zimske (ali namenske za motocikliste). Kao alternativu u obzir možete uzeti podrukavice. One zapravo predstavljaju terminalni sloj koji klasična moto rukavica nema. Obuća mora da bude duboka kako bi prekrili celokupan članak. Čarapa ovde takođe igra bitnu ulogu, pa je savet da koristite one od merino vune.

 

Kišno odelo

Čak i da imate vrhunsku zaštitnu opremu, ona neće vredeti ako je natopi kiša. Leti i možete nekako da ''istrpite'', ali u kasnu jesen, mokra oprema je siguran put do hipotermije. Kišno odelo treba uvek da vam bude u pripravnosti i na dohvat ruke. Ne samo što će vas zaštiti od kiše, već će vas utopliti i učiniti vožnju prijatnom bez obzira na spoljašne uslove. Kišno odelo je osnovni deo opreme svakog motocikliste, zato ne odlažite kupovinu.

 

Dodatna oprema na motociklu
Pored lične zaštitne opreme, postoji i nekoliko odličnih rešenja u vidu dodatne opreme za vaš dvotočkaš koji vas mogu zaštiti od vremenskih uticaja. Povišeni viziri i štitnici za ruke odlično blokiraju strujanje hladnog vazduha. Ako vam se ne dopadaju kako izgledaju, uvek ih možete demontirati kada dođe lepše vreme. Kada su skuteri u pitanju, za većinu istih možete nabaviti ''kecelju'' ispod koje možete sakriti noge.

Verovatno najbolja stvar koju možete da ugradite su grejači ručica. Nisu skupi, relativno lako se montiraju. Bićete prezadovoljni rezultatom. Jednom kada budete osetili taj komfor, nećete pristati na manje. Postoje i opcije kao što su grejači sedišta. Neki modeli skutera i motocikala tu opciju imaju fabrički ili se mogu naknadno ugraditi. Važno je napomenuti da motocikli i skuteri u većini slučajeva imaju električni sistem koji ne može da podrži više dodatih potrošača, pa budite oprezni pri ugradnji opreme za grejanje kako bi izbegli kvarove na namotajima, regleru ili čak i požar.

 

Hladni režim vožnje
Kada su temperature bliže minusu, celokupan motocikl se ponaša drugačije. Agregat teško dostiže radnu temperaturu, pa je potrebno biti nežan na gasu. Gume su hladne i tvrđe. Više ne možete očekivati prijanjanje kao što imate leti. Ulje u amortizerima postaje gušće, pa će se motocikl osetno drugačije ponašati prilikom upijanja loše podloge. Zbog gore pomenutog veoma je bitno da uskladite vožnju sa zimskim okolnostima. Držite veće odstojanje od drugih vozila zbog dužeg zaustavnog puta. Kada skrećete, budite lagani na gasu i ne naginjite se previše bez preke potrebe. Gas otvarajte tek kada je motocikl izašao iz nagiba. Ako vaš dvotočkaš poseduje modove vožnje, koristite mod za kišu. Ako nema, budite u jednom stepenu prenosa više nego inače. To će zahtevati nešto precizniju kontrolu kvačila zarad bezbednosti. Zlatno pravilo je da svaka komanda koju dajete motociklu ne sme da bude odsečna, već odmerena i progresivna.

 

Potencijalne opasnosti
Kada je hladno, postoji niz potencijalnih opasnosti na koje vi ne možete da utičete. Neizmerno je bitno da vi kao motociklista budete svesni toga. Jer kada jednom shvatite da ste na dva točka inferiorni u saobraćaju, bićete bolji motociklista. Vidljivost je smanjena usled magle i zagađenosti, stakla su zamagljena. U takvim uslovima niko ne očekuje motociklistu niti će se posebno truditi da vas uoči na vreme. Rešenja za to nema, osim da adaptirate svoju vožnju i vozite kao da ste nevidljivi. Donekle možete pomoći sebi korišćenjem reflektujućeg prsluka.

Strogo vodite računa o podlozi na kojoj vozite. Asfalt, beton, kaldrma, sve od toga pruža manje ili veće prijanjanje gumi. Posebno vodite računa o šinama (tramvajske) koje su bukvalno klizave kao led. Pri prelasku usporite i trudite se da šine pregazite točkom pod uglom od 90 stepeni. Odnosno, što više poprečno kako ne bi proklizali. Pored šina, izuzetno su klizave sve obojene površine, kao što su pešački prelazi. Pogotovo kada je vlažno. Točkom gađajte onaj manji neofarban deo pešačkog. Izbegavajte opalo lišće na kolovozu jer je takođe klizavo.

 

Zaključak
Uz dobru opremu dvotočkaš se može koristiti sve dok je suvo, bez leda i snega. Pored opreme, vožnja po hladnom vremenu zahteva nešto veći nivo veštine upravljanja motociklom i odličnu sposobnost opažanja okoline, identifikaciju potencijalnih pretnji i brzu reakciju kao odgovor. Zbog svega navedenog, ako ste početnik ili vam manjka dobra oprema najbolje je da svog ljubimca ostavite da na miru prezimi do proleća.

 

Autor: Aleksandar Stojanović

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/3/2021 at 8:09 PM, srdjos said:

A zimske gume?

Realno, potrebne su ako baš hoćeš da vozis non-stop. (Osim kad je poledica) Ja ću tek ponekad zimi kad bude preko 5 stepeni C i suvo da se provozam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/5/2021 at 10:34 PM, gile smederevo said:

Realno, potrebne su ako baš hoćeš da vozis non-stop. (Osim kad je poledica) Ja ću tek ponekad zimi kad bude preko 5 stepeni C i suvo da se provozam. 

Ralno su potrebne čim postane hladnije i vlažnije

Recimo, Michelin City Grip koje sam vozio na Apriliji 250 su loše po mokrom i vlažnom kolovozu,

Čim počne kiša morao sam jako oprezno da vozim jer  se proklizavanje baš osetilo. Generalno, jako sam nezadovoljan s tim gumama

 

E sad, zamisli takve gume u zimskim ili hladnijim vremenskim uslovima sa puno vlage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolege, da vidimo planove za sledeću godinu?

Ja se ove nisam baš navozao i jedva čekam da se završi, a iskreno se nadam (nepopravljivi optimista) da će nam sledeća biti bolja i lakša za putovanja...

 

Meni je cilj Sicilija. Godinama već to planiramo na početku sezone i nikako da se sklope kockice. 

Rumunski Transovi svakako za neki produženi vikend.

Bosna, CG i Albanski SH20 apsolutno treba da se ponovi,

Srbija - istok, jug i malo zapad se podrazumevaju...

 

Vi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tek sad videh ovu temu pa i ja da se upisem 
Od planova za sl godinu ako stignem do placa u Topoli par puta na biiip sam , nemam puno vremena za voznju sto zvog posla sto zbog bebe ali volimmmmmmmmmmm
Moja lepotica 
Yamaha Dragstar 250
 

viber_image_2021-11-26_08-26-03-334.jpg viber_image_2021-11-26_08-25-23-209.jpg viber_image_2021-11-26_08-24-47-589.jpg viber_image_2021-11-26_08-24-21-668.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon 40ak tisuća kilometara na Ducatiju, tražio sam zamjenu. Ducati mi je bio savršen motor od izgleda, voznih osobina, kočenja, zvuka, ali htio sam prijeći na nešto jače, i po mogućnosti udobnije. 

 

mot10.jpg mot11.jpg

 

Tražio sam Ducatija S2R 1000, ali jednostavno ili su bili groblje, ili preskupi, pa sam se skoro dva mjeseca vozio na posuđenoj Vespi. U igri je bila i Multistrada, ali problem je bio što nitko u blizini nema takav motor, a kupovati ga na slijepo bez da probam bar 20 kilometara kako se vozi mi je bila lutrija....

 

mot12.jpg

 

Jednostavno nisam znao što uzeti, i na kraju je izbor pao na Triumph Street Triple, 107 konja, 167 kilograma, tri cilindra... Izgleda kao da si ga sam sklepao od onog što si našao u garaži, ali i u tome ima malo čari. :) 

 

Netko ga je slagao u Dark varijantu i apsolutno sve pitura u crno, to sam rješio, možda ga i vratimo u sjajnu crnu ako budem imao volje... 
Motor je jednostavno brutalan, lagan, dovoljno snage, upravljiv, jedino mi fali zvuk Ducatija i kočnice, ogromna je razlika u kočenju, i možda bih volio malo tvrđi zadnji amortizer. 

 

mot13.jpg mot14.jpg mot15.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala kolega, sređujem sad sve preko zime, uradio zamenu prednjih pločica i kočione tečnosti.
Novi ulje motul i filteri, zamenio korman, stavio malo širi.
Na redu je sređivanje vila i semeringa, mada ne curi nigde.
Zamena lančanika i lanca, pred početak sezone nove gume Mitas sport force+ itd…


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/24/2021 at 3:33 PM, viper said:

Hvala kolega, sređujem sad sve preko zime, uradio zamenu prednjih pločica i kočione tečnosti.
Novi ulje motul i filteri, zamenio korman, stavio malo širi.
Na redu je sređivanje vila i semeringa, mada ne curi nigde.
Zamena lančanika i lanca, pred početak sezone nove gume Mitas sport force+ itd…emoji1787.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Pripazi s Mitasom dok je hladan, i ako imaš dosta brzih cesta/autoputa, začas ćeš je uništiti, guma je jednokomponentna i namijenjena je vožnji po zavojima kao da si ukrao motor.

 

Imao sam par setova na Ducatiju i bila mi je super, precizna, lako se obara, brzo se ugrije, za stil vožnje kakav sam njegovao je bila idealna. Nakon nje sam prešao na Diablo Rosso 3 i Mitas mi se puno bolji pokazao.


Sad sam na Sport Touring gumama, i izuzev toga što su malo tuplje, nema zamjerki, za cestu je možda i bolji izbor od čiste sport gume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...