Jump to content
FAS Goran
phantom

Koliko ima bajkera među nama? / skuteri, polaganje za A

Recommended Posts

Pariz će od motociklista tražiti da plaćaju parking od sledeće godine

 

pariz m.jpg

 

Pariz će od sledeće godine tražiti od motorista da plaćaju parking, što je pokušaj grada da smanji buku i zagađenje. Od januara, vozači motocikala koji ne stanuju u tim zonama moraće da plaćaju 3 evra na sat kako bi parkirali u 11 arondismana strogog centra u francuskom glavnom gradu, a 2 evra za okolne arondismane, objavio je gradski savet u saopštenju. Trošak je upola manji od novih cena parkiranja za automobile.

Električni motocikli mogu da se parkiraju besplatno, a ljudi koji žive u francuskoj prestonici mogu da plate i godišnju kartu za motocikle od 22.5 evra. ''Veliki deo stanovništva Pariza snažno želi ova nova pravila'', rekao je zamenik gradonačelnice David Belliard za dnevni list Le Parisien, izjavivši da će to podstaći ljude da kupuju čistija vozila koja proizvode manje buke. Plan je deo strategije smanjivanja broja parking mesta u Parizu kako bi se taj prostor iskoristio za biciklističke staze, parkove i terase. Njime se želi smanjiti i saobraćaj i zagađenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, neshaoct said:

Pariz će od sledeće godine tražiti od motorista da plaćaju parking

...a Beograd već od ove godine. Neće nas neki Pariz da pretekne...

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pet loših navika na motoru

 

motor navike.jpg

 

Za razliku od vozača automobila koji imaju auto-škole, motociklisti su manje-više primorani da uče sami ili ako imaju tu sreću - od iskusnijih kolega. Kad početnik na dvotočkašu stekne loše navike, one znaju da ostanu godinama. Upravo su loše navike te zbog kojih je motociklista manje bezbedan, kako za sebe tako i za druge. Ovo je pet loših navika u kojima će se neki pronaći, ali dajemo i savete kako da ih ispravite.

 

Ne gledajte ispred točka

Veliki broj motociklista gleda ispred prednjeg točka, u instrumente ili voze previše blizu drugih vozila. Računica je jasna. Ako se motociklista kreće 100 km/h, prelazi skoro 28 metara u sekundi. Ukoliko gledate tek  30 metara ispred sebe, imate tek nešto više od 1 sekundu da primetite neku prepreku na putu i izvedete manevar kako bi je izbeglli. Da li ste sposobni za to? Verovatno ne. Dakle, držite glavu visoko i gledajte niz put kako vas ništa ne bi iznenadilo.

 

Nepravilno držite stopala

Jedna od prvih stvari na koje će vam instruktor bezbedne vožnje skrenuti pažnju je nepravilno držanje stopala na nogostupu. Postoji dobar razlog za to. Ako se oslanjate na nogostup petom ili sredinom stopala, može se desiti da vam vrh obuće (prsti) zakače asfalt prilikom prolaska kroz krivine. To je opasna situacija u kojoj se lako možete desiti da vam kontakt sa podlogom zbaci nogu sa nogostupa, pri čemu rizikujte povredu i gubitak kontrole nad motociklom. Nogostup motocikla na donjem delu poseduje komad metala koji je predviđen da zakači asfalt i upozori vas da ste došli do limita. Zbog toga, stopalo ne sme da štrči preko nogostupa. Stopalo oslonite tik iza prstiju. Koristite obuću koja je namenski predviđena za vožnju motocikla.

 

Ne precenjujte sebe

Dobre vozačke sposobnosti se stiču treningom i edukacijom. Vožnja i kontrola motocikla nije samo sposobnost da se odvezete od tačke A do tačke B. Kao po pravilu, nekoliko puta u sezoni motociklista dođe u situaciju gde mora da se ''spasava'', a jedini alat za to je veština koju poseduje. Edukacija, vežbanje na parkingu, kursevi bezbedne vožnje i vožnja na stazi. To su načini kako ćete povećati svoju veštinu. Vožnja motocikla je veština koja zahteva konstantno usavršavanje i trening. Motociklista nikada nije dovoljno dobar.

 

Ne gledate ka izlazu iz krivine

Mnogi motociklisti prerano započinju skretanje kroz krivine. Posledice ove loše navike je skraćivanje vidokruga, pa često motociklista ne vidi celokupnu krivinu, niti može da vidi da li se u krivini nalazi opasnost poput rupe, peska, traktora, itd. Za uspešno savladavanje krivine, motociklista mora da ima jasnu sliku o kakvoj konfiguraciji krivine se radi. Motocikl uvek ide tamo gde je usmeren pogled, pa je neophodno da budete aktivni i uvek usmerite glavu ka izlazu iz krivine. Bez okrenute glave i pogleda usmerenog ka izlazu iz krivine, nema preciznog prolaska i potpune kontrole situacije. Pred krivinu usporite, držite se spoljnjeg dela saobraćajne trake kako bi imali što otvoreniji vidokrug, glavu okrenite ka izlazu iz krivine i tek onda započnite skretanje uz blago dodavanje gasa.

 

Pratite tempo drugih motociklista

Grupne vožnje ili vožnje sa prijateljima su česte aktivnosti u kojima motociklisti učestvuju. Vožnja u grupi pored osećaja sigurnosti krije i zamku. U grupi se obično nađu motocikli različite snage i motociklisti sa većim ili manjim iskustvom. U praksi, ove razlike se manifestuju tako što neko u grupi zaostaje. Ego i nametnut tempo često može da istera manje veštog motociklistu izvan zone komfora dok pokušava da sustigne grupu. Tada nastaju greške, vožnja postaje izuzetno naporna ili se u najgorem slučaju završi padom. Nikada ne vozite tempom ostalih prevazilazeći sopstvene limite i veštine. Kako u grupi, tako i u solo vožnji, motociklista nikada ne sme da baci sve karte na drum. Ostavite sebi dovoljno prostora za nepredviđene situacije. Veštine koristite za potencijalno izbegavanje opasnosti, ne za brzinu. Zapamtite da vas očekuju kući onako kako ste i otišli.

 

Autor: Aleksandar Stojanović

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isplati li se registracija motora/skutera na manje od godinu dana?

 

motor mala slika.jpg

Fotografija od Javier Aguilera sa Pexels

 

Motocikli i mopedi mogu da se registruju na manje od godinu dana, npr. na šest meseci, ali pitanje je koliko novca tako može da se uštedi? Objasnićemo stavku po stavku, da bi svako mogao da izračuna uštedu za svoj motor ili skuter u zavisnosti od toga na koliko želi da ga registruje.

 

Na koliko najkraće može da se registruje motor ili skuter?
Na jedan mesec - to je najkraći period. Nema drugih ograničenja - može da se registruje na 2, 3, 4, 6, 8 ili na koliko god meseci želite. Osiguravajuće kuće su spremne da prodaju polisu obaveznog osiguranja i na kraći period, ali Zakon kaže da motor ne može da se registruje na manje od mesec dana, tako da morate da kupite i osiguranje za najmanje mesec dana. Uslovi su isti i za motocikle i za mopede.

 

Da li pre svake registracije mora da se radi tehnički pregled?
Da - zato što ''potvrda o tehničkoj ispravnosti vozila'' koju dobijete nakon tehničkog pregleda važi 30 dana. Cena tehničkog pregleda za motore i mopede je uglavnom od 3.000 do 4.000 din.

 

Da li nakon isteka periodične registracije moraju da se vrate registarske tablice?
Registraciju na manje od godinu dana u nastavku teksta nazivaćemo periodična registracija. Ukoliko vlasnik koristi periodičnu registraciju, nakon isteka te registracije ima godinu dana vremena da ponovo registruje motor i za to vreme ne mora da vraća registarske tablice, već može ponovo da ih koristi.

 

Koliko može da se uštedi periodičnom registracijom?
Generalno - ne može mnogo. Problem je u tome što bez obzira da li registrujete motor na 1 mesec ili na 6 meseci, morate da platite sve dažbine kao da registrujete motor na celu godinu. To uključuje porez na upotrebu, komunalnu taksu, registracionu nalepnicu, a tu su i tehnički pregled i provizije na uplatnice...

 

Pa, gde je onda ušteda?
Ušteda je kod obaveznog osiguranja. Cena obaveznog osiguranja za motore i mopede obračunava se na osnovu radne zapremine, a ne na osnovu snage kao kod automobila.

 

Kolika je ta ušteda?
Na osnovu podataka koje smo dobili od tri osiguravajuće kuće (Uniqa osiguranje, Milenijum osiguranje, AMS Osiguranje) vidimo da je umanjenje cene osiguranja isto kod svih:

 

tbl01.jpg

 

Koliko košta ukupno registracija za motor ili moped za celu godinu?
Konkretan primer - od Dunav osiguranja dobili smo kao primer poređenje troškova registracije na punu godinu i na 6 meseci za motocikl sa motorom od 292 ccm, iz 2019. godine:

Na godinu dana:

  • Polisa osiguranja: 6.799 din
  • Komunalna taksa: 1.170 din
  • Administrativna taksa: 320 din
  • Porez na upotrebu: 3.930 din
  • Registraciona nalepnica: 436 din
  • Ukupno bez tehničkog pregleda: 12.655 din

Na 6 meseci:

  • Polisa osiguranja: 4.800 din
  • Komunalna taksa: 1.170 din
  • Administrativna taksa: 320 din
  • Porez na upotrebu: 3.930 din
  • Registraciona nalepnica: 436 din
  • Ukupno bez tehničkog pregleda: 10.656 din

Tehnički pregled, provizije za uplatnice i eventualno neki drugi troškovi nisu uključeni, a takođe imajte u vidu da komunalna taksa nije u svakoj opštini ili gradu ista. Ovo je samo okviran primer, tako da krajnji ukupni troškovi registracije i na godinu dana i na 6 meseci mogu znatno da se razlikuju od ovih primera u zavisnosti od raznih faktora.

 

Gubi se bonus
Za obavezno osiguranje ugovoreno na manje od 12 meseci ne primenjuje se bonus-malus sistem. To važi za sve osiguravajuće kuće.

 

Koliki je porez na upotrebu za motore i mopede?
Ovaj porez se obračunava na osnovu kubikaže, a što je motor ili moped stariji, dobija se veći popust. U tabeli ispod možete da vidite cene za 2021. godinu:

 

tbl02.jpg

 

Koliko je interesovanje za periodičnu registraciju?
Obratili smo se tehničkim pregledima i agencijama za registraciju. Na pitanje koliko vlasnika dvotočkaša traži periodičnu registraciju, praktično od svih sagovornika smo dobili isti odgovor - interesovanje za registraciju na manje od godinu dana gotovo da ne postoji. Malobrojni novopečeni vlasnici, uglavnom skutera, raspitaju se o ovoj mogućnosti, ali kada saznaju sve uslove i uštedu jednostavno odustanu. Tu su i drugi faktori koji odbijaju vlasnike dvotočkaša od registracije na manje od godinu dana. Na primer, tehnički pregledi nemaju tehničke mogućnosti da izdaju registracionu nalepnicu koja će važiti manje od godinu dana. Rešenje je da se po nalepnicu ide u nadležnu policijsku upravu, koja se npr. u Beogradu nalazi u Ljermontovljevoj ulici.

 

Zaključak
Ukoliko razmatrate ovu opciju, iskoristite kalkulator da vidite koliko košta standardna registracija za vaš motor, zatim uračunajte uštedu po pitanju osiguranja i procenite da li je razlika u troškovima dovoljna da se odreknete mogućnosti vožnje tokom cele godine.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na koji način transportovati skuter ili motocikl?

 

bike 10.jpg

Photo by Javier Aguilera sa Pexels

 

Pre ili kasnije javiće se potreba da drugim vozilom transportujete svoj dvotočkaš. Bilo zbog kvara na putu ili u slučaju kupovine (novog) polovnog dvotočkaša koji još uvek nije registrovan. Postoji više načina da transportujete motocikl. Obično se o transportu ne razmišlja jer se utovar i istovar podrazumeva, ali fiksirati dvotočkaša kao teret zahteva nešto predznanja i malo veštine. Način transporta zavisi od veličine i tipa dvotočkaša. Manji skuteri i mopedi, obično mogu da stanu u veći karavan ili MPV. Za sve ostalo, potrebna je prikolica ili kombi. To su dve najpraktičnije i najčešće metode. Postoje i namenske prikolice za prevoz motocikla. Lagane su i niske, pa samim tim odlične za ovaj posao. U nedostatku iste možete koristiti i običnu prikolicu ukoliko je dovoljna velika.

Cilj transporta jeste da dvotočkaš prevezemo na bezbedan i praktičan način, bez oštećenja imovine ili povrede. Zbog toga, moramo da budemo pažljivi. Dvotočkaš se ne šlepa drugim vozilom. Takođe, dvotočkaš se ne prevozi položen na bok jer se tako može oštetiti i doći do prosipanja tečnosti i benzina.

 

Utovar/istovar

Za utovar i istovar motocikla postoje namenske rampe za navoz. Ukoliko ne posedujete takvu rampu, budite izuzetno oprezni sa improvizacijama poput dasaka i slično, pogotovo zimi i po kiši. Daska lako može da pukne pod težinom motocikla ili da sklizne sa vozila. Za navoz najbolje je imati dve osobe gde jedna osoba navodi motocikl, a druga gura. Ukoliko se radi o teškom i velikom dvotočkašu, možete koristiti snagu motora i kočnicu. Vodite računa da se prilikom navoza ne okliznete. Šta god radili, nikako nemojte sesti i voziti motocikl preko navoza. Verujemo da nećete, ali valja napomenuti. Za istovar, postupak je isti. Dvotočkaš lagano spuštajte uz pritisak i kontrolu prednje kočnice.

 

O-ruk metoda

Kada nije moguće pribaviti navoz, može i na o-ruk. Odnosno, troje jakih koji su voljni da pomognu. Motocikl primaknite što bliže vozilu. Napred, dvoje dižu prvo prednji točak tako što hvataju viljušku motocikla za donji deo, odnosno za dno čizme ispod osovine točka. Treći pridržava motocikl da se ne preturi. Isto tako, hvatom za zadnju viljušku podignuti i zadnji točak. Dobra ideja je da se pri utovaru, demontira prtljag u vidu kofera ili torbi kako bi se olakšao posao. Motocikl je zapravo nežna sprava i jako je bitno da se ne podiže hvatajući se za nosače prtljaga, auspuh ili plastične oplate.

 

Vezivanje dvotočkaša

Za vezivanje, potrebni su vam španeri, trake za vezivanje i krpe. Elastična užad nisu pogodna za ovaj posao. Španeri su izuzetno praktični i sigurni, pa je savet da ako ih nemate kupite španere u nekoj od prodavnica za ovu priliku. Značajno ćete olakšati sebi posao i biti bezbrižni tokom transporta. Motocikl ili skuter osloniti na bočni oslonac ili centralni štender. Vezivanje vršimo u četiri tačke, pa je za ovaj posao potrebno četiri španera. Dva napred, dva pozadi. Tačke vezivanja u odnosu na motocikl treba da budu pod uglom od 45 stepeni. Za vezivanje prednjeg dela, kao tačku vezivanja iskoristite trougao viljuške ili upravljač.  Za vezivanje zadnjeg dela, najbolje je iskoristiti deo rama ili rukohvate. Prilikom zatezanja španera, moramo računati i na hod vešanja motocikla pa je potrebno, ali ne previše, kompresovati deo hoda vešanja zatezanjem španera.

 

Kada ste vezali sve četiri strane, ponovo dotegnite svaki od četiri španera. Prednji točak blokirajte tako što ćete polugu prednje kočnice pritisnuti i vezati plastičnom vezicom. Kao tačke vezivanja, ne koristite delove poput retrovizora, poluge komandi, auspuh i slično. Imajte na umu da prilikom vezivanja možete da oštetite farbu i ostale nežne površine pa je dobro da između trake španera i površine postavite krpu. Pre kretanja još jednom proverite da li je motocikl fiksiran. Ako ste kupili polovan motocikl, ne zaboravite da ponesete ključeve i propratna dokumenta od istog.

 

Može li neko uslužno da obavi transport?

Ukoliko niste sigurni ili ne znate kako da uradite transport, možete unajmiti treće lice da to uradi za vas. U ovom slučaju, pre transporta, dokumentujte slikama stanje motocikla zajedno sa prevoznikom kako bi imali dokaz u slučaju oštećenja prilikom transporta. Bez dokaza u vidu slika, svako oštećenje nastalo prilikom transporta biće samo vaša odgovornost.

 

Autor: Aleksandar Stojanović

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skine se prednji točak, spusti korman (ako je potrebno) i stane u svaki karavan. Ako je potrebno prednje vile se isto lako skidaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako izabrati prvi motor?

 

motor zalazak sunca.jpg

Fotografija od Đorđe Petrović sa Pexels

 

Kupovina prvog motocikla je avantura koja se kao po pravilu pretvori u slatke muke. Neretko se desi i da slatko izostane. Nije lako ni biti strpljiv i sačekati ''dobar'' primerak motocikla. Pod uslovom da znamo šta je ''dobar'' primerak. Čak i to nije nerešiv problem koliko činjenica da budući motociklista, ponekad zapravo ni ne zna šta je dobro za njega. Na sve to, dodajte i savete iskusnih motociklista. Oni kao iskusni, uglavnom govore iz ličnih primera i afiniteta, a to novajliji donosi više štete nego koristi. Nema univerzalnog rešenja i odgovora kada je u pitanju prvi motocikl, ali postoji nekoliko smernica koje će vam biti od pomoći da formirate kriterijume.

 

Listamo oglase: Model i marka

Kada biramo prvi motocikl, razumljivo je da postoje afiniteti prema pojedinim proizvođačima. Svaki motociklista ima svoje favorite. Međutim, favorizovanje određenog brenda i modela može značajno da vam ograniči izbor i navede na čin kupovine lošeg primerka. Istina je da nema loših proizvođača. Loš motocikl je zapravo onaj koji nije održavan. Ako se dvoumite između dva proizvođača, glavni kriterijum vam mora biti opšte tehničko stanje konkretnih polovnjaka. Razlike između modela iz iste klase postoje, ali nikada nisu toliko velike koliko je velika razlika u eksploataciji propisno održavanog motocikla i onog koji se pretvorio u hrpu kvarova. Dajte sebi vremena i prostora, pa probajte više primeraka. Ne zalećite se na prvi motocikl koji ste pronašli. Odolite uzbuđenju i naletu emocija, pa da od drveta ne vidite šumu. Sa sobom povedite nekoga ko je iskusan motociklista. No, zadnja reč neka bude vaša. To će biti vaš motocikl i vi ste ta osoba za upravljačem. Uzbuđenje ne može da se sakrije, ali razum mora da prevlada.

 

Gabariti i snaga prvog motocikla

Neizostavna dilema pri kupovini početničkog motocikla je njegova snaga i veličina. Da li je 600 ccm previše? Da li će 125 kubika biti preslabo i brzo dosaditi? Kubikaža sama po sebi nije kriterijum. Postoji ogromna razlika između super sportskog motocikla sa četiri cilindra od 600 ccm koji razvija 110 konja i dual sport motocikla od 650 ccm sa jednim cilindrom i 45 konja. Početnički motocikl treba da razvija snagu na blag i predvidiv način, što na motociklu od 600 ccm i 110 konja nije slučaj.

 

Ne morate reći naglas, ali budite iskreni prema sebi: vi ste početnik i nemate iskustva u vožnji motocikla. Što je motocikl snažniji, biće vam teže da ovladate njime i razumete njegovo ponašanje kao i da primenite tehnike koje su potrebne za bezbedno upravljanje.  Zato što snažniji motocikl snažnije reaguje na svaku grešku i neiskustvo. Manji motocikl, manje snage, bolji je za početnika, jer će vam dozvoliti da pogrešite sa manjim posledicama. Nije rešenje da vozite snažniji motocikl u grču, a priča da će vam manji motocikl brzo dosaditi je preuveličana. Na vašem početničkom motociklu treba da se osećate komforno kada sednete. Ako ste nižeg rasta, nema smisla razmatrati motocikl sa kojeg ne možete da ravno oslonite oba stopala ili imate problema da dohvatite upravljač.  Isto važi ukoliko ste veoma visoki, pa vam motocikl dođe kao dečji bicikl. Slažemo se da je sportski motocikl ili adventure touring motocikl atraktivan, ali sve to pada u vodu ako ne odgovara vašoj fizičkoj konstituciji.

 

Prvi motocikl je zamorče

Za početnika je normalno i očekivano da zbog neiskustva napravi po neki gaf. To su manje opasna preturanja u mestu, ostajanje bez goriva, ''maltretiranje'' kvačila, gašenja pri kretanju, itd. Održavanje motocikla je takođe jedna od bitnih veština koju početnik treba da stekne, pa i ovu stavku treba uzeti u obzir. Zbog gore pomenutog, prvi motocikl ne mora da bude nov. Sa novim motociklom bićete bezbrižni po pitanju pouzdanosti, ali ćete izgubiti dosta vrednosti u prvih nekoliko sezona. Čak iako nekom srećom sve prođe sa što manje ožiljaka. Doduše, treba napomenuti da po mogućstvu, vaš prvi motocikl bi trebao da poseduje ABS i elektronsko ubrizgavanje. Nije nužno, ali ABS će vam pružiti sigurnost pri kočenju, a elektronsko ubrizgavanje će vas spasiti od problema sa karburatorima.

 

Uopšteno, prvi motocikl trebalo bi da bude povoljniji i relativno jednostavne konstrukcije. To će vam ujedno i omogućiti da naučite i osnovne servisne radnje. Razliku u ceni, uvek je bolje iskoristiti za kupovinu zaštitne opreme, na treninge bezbedne vožnje i na što više benzina tokom sezone. Dobri primeri početničkih motocikala su Honda CB500, Kawasaki ER5, Yamaha XT 600, BMW F650, itd. Skuteri takođe mogu biti dobra opcija ako je to ono što vam se dopada i odgovara potrebama.

 

Svrha prvog motocikla

Mnogi početnici poistovećuju vozačku dozvolu sa znanjem. Ipak, iskustvo se stiče vožnjom i u tom procesu nema prečica. Svrha prvog motocikla je da na njemu naučite osnovne radnje i veštine bez rezervisanosti i strahova. Na prvom motociklu se formirate kao motociklista i sav fokus treba biti na tome. Zaboravite priču o performansama, kvalitetu vožnje na dužim relacijama i sl. Takođe, suzdržite se od ulaganja u motocikl koja se tiču estetike i ulažite pre svega u nove gume, kočnice, pre nego u glasan auspuh. Prvi motocikl treba da bude relativno povoljan, jednostavan, jednostavne konstrukcije i snage i ne više od 600 ccm i 60 konja. Idealno, pozicija sedenja trebalo bi da bude neutralna, a sam motocikl, univerzalan pre nego specijalizovan za konkretan način upotrebe. Tek kasnije kada ovladate veštinama i formirate sopstvene kriterijume, dolazi vreme za drugi motocikl, a pri njegovom odabiru ima smisla diskutovati o performansama i specijalizaciji samog modela. Danas, čak i početnički motocikli pružaju zaista puno mogućnosti i opreme koja je nekada bila nezamisliva.

 

Autor: Aleksandar Stojanović

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

 

Gabariti i snaga prvog motocikla

Neizostavna dilema pri kupovini početničkog motocikla je njegova snaga i veličina. Da li je 600 ccm previše? Da li će 125 kubika biti preslabo i brzo dosaditi? Kubikaža sama po sebi nije kriterijum. Postoji ogromna razlika između super sportskog motocikla sa četiri cilindra od 600 ccm koji razvija 110 konja i dual sport motocikla od 650 ccm sa jednim cilindrom i 45 konja. Početnički motocikl treba da razvija snagu na blag i predvidiv način, što na motociklu od 600 ccm i 110 konja nije slučaj.

 

Ovo mogu da potvrdim. Postoje dve najcesce greske vezano za kubikazu koju prave ljudi kada prvi put kupuju motocikl

- ljudi koji se plase kubikaze, pa misle da je 600-650 kubika previse za prvi motocikl. Jednocilindricni i poneki dvocilindricni motor od 600-650 kubika je sasvim prihvatljiv za pocetnike posto ne raspolaze sa previse snage i brzine, ali dovoljno da vas ponekad izvuce iz nezgodne situacije u saobracaju.

- ljudi (uglavnom klinci) koji se ne plase kubikaze i zele sto pre da uzjasu neki super sport od 600-650 kubika da bi se sepurili pred cicama i neretko vrlo brzo zavrse "karijeru".

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, chikavili said:

Ovo mogu da potvrdim. Postoje dve najcesce greske vezano za kubikazu koju prave ljudi kada prvi put kupuju motocikl

 

treća je: većina ljudi koji tek polože za A, kupuju nove motore. Onda većina od te većine :) padne i razbije motor i sebe, onda belaj

 

Za početnike su stariji motori koji ne bole puno kad se padne a i mnogo više se nauči na njima jer nemaju ABS i ostala elektronska pomagala

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tako je kupite od mene stroma:lol:

Ja bih rado al’ mi zena ne da :D

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se pohvalim novim ponijem B)

Sym Jet 14 125 air cooled . Moderan gradski skuter. Kad kažem moderan, tu su led svetla, direktno ubrizgavanje, CBS (central brake sistem) , USB priključak....

Veoma lagan za vožnju, udoban i ne previše težak. Dosta snage i za dvojicu od po 85kg. 

Lako se provlači kroz gradsku gužvu, što je za grad i najbitnije. 

Do brzine od 80kmh, vetar u prsa ne smeta toliko. Za sve preko vizir je definitivno potreban. 

Mesta ispod sedišta ima za jet kacigu, ili neku manju full face(moja ne može). Svakako i top box, tj kofer je odličan dodatak za prevoz koje čega. 

 

 

IMG_20211002_210312_3.jpg

IMG_20210905_130532_2.jpg

IMG_20210905_130522_4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da. Nov , gLanc kako kažu. :lol: Firma gde radim je počela da ih distribuira za Vojvodinu, pa, sam uzeo na otplatu. 

Hteo sam model Symphony 125 ST, ali nije ga bilo na lageru. Jer 14 je moderniji izgledom ali ima npr doboš nazad, dok Symphony ima disk i veće točkove, od 16 cola. Do proleća stiže i taj model, pa možda i zamenim budući da sam prešao samo 180km. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/8/2021 at 12:12 PM, gile smederevo said:

Da se pohvalim novim ponijem B)

Sym Jet 14 125 air cooled . Moderan gradski skuter. Kad kažem moderan, tu su led svetla, direktno ubrizgavanje, CBS (central brake sistem) , USB priključak....

Veoma lagan za vožnju, udoban i ne previše težak. Dosta snage i za dvojicu od po 85kg. 

Lako se provlači kroz gradsku gužvu, što je za grad i najbitnije. 

Do brzine od 80kmh, vetar u prsa ne smeta toliko. Za sve preko vizir je definitivno potreban. 

Mesta ispod sedišta ima za jet kacigu, ili neku manju full face(moja ne može). Svakako i top box, tj kofer je odličan dodatak za prevoz koje čega. 

 

 

IMG_20211002_210312_3.jpg

IMG_20210905_130532_2.jpg

IMG_20210905_130522_4.jpg

Koje su cene? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jet 14 125ccm je 2600eur. Simphony ST 125 je 2500. 50ice kreću od 1900eur. 

Ukucajte sym skuteri Novi Sad , pa nadjite sajt. 

Da ne reklamiram firmu. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, gile smederevo said:

Jet 14 125ccm je 2600eur. Simphony ST 125 je 2500. 50ice kreću od 1900eur. 

Ukucajte sym skuteri Novi Sad , pa nadjite sajt. 

Da ne reklamiram firmu. 

 

 

lep pazar, interesantan, cestitke sa moje strane

ovaj izgledom vise vuce na maxi skutere i atraktivniji je u gradu. Deluje da ima poziciju sedenja kao i Agility City

 

moj izbor cisto za grad bi bio Kymco Agility City od 125ccm, jedini razlog je pozicija sedenja i nogu na skuteru. S tim sto bih odmah uzeo i veliki vizir za njega

https://kymco.rs/listings/agility-16plus-125/#1471324819573-67a1584a-b8f1

 

 

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala. :) Djira ga izvesna Tijana koja ga je kupila of mene, 10 dana pošto sam ugradio 70ccm kit, od kog je osetno poludeo na startu. Krajnja brzina nije bila veća od 60kmh, ali start-ludo. (Spram fabričkog set up-a). 

 

On 10/11/2021 at 9:01 AM, srdjos said:

lep pazar, interesantan, cestitke sa moje strane

ovaj izgledom vise vuce na maxi skutere i atraktivniji je u gradu. Deluje da ima poziciju sedenja kao i Agility City

Hvala. Sedi se nešto niže ipak. Plus je upravljanje lakše na Jet 14 jer je ceo prednji kraj lakši. E, sad - osećaj na kormanu je za svakog različit , pa i spram toga treba birati skuter. 

U principu glavni konkurent Agility City modela je u stvari Symphony ST. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/14/2021 at 9:06 PM, gile smederevo said:

Hvala. Sedi se nešto niže ipak. Plus je upravljanje lakše na Jet 14 jer je ceo prednji kraj lakši. E, sad - osećaj na kormanu je za svakog različit , pa i spram toga treba birati skuter. 

U principu glavni konkurent Agility City modela je u stvari Symphony ST. 

 

Pa da, ili ST, u principu su oba gradska džukca, za što lakše sedi/siđi sa motora. S tim da Kymco ima oba tocka 16'' sto je ogroman plus

Meni je tih 125ccm slabo u bilo kojoj izvedi, vidim da ima i 200 ccm sto je za pohvalu.

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...