Jump to content
FAS Goran
phantom

Koliko ima bajkera među nama? / skuteri, polaganje za A

Recommended Posts

Zašto probna za A, ako decenijama imam B kategoriju i vozim manje motocikle?

 

suzuki gsx r.jpg

 

Redovno nam se javljaju motociklisti koji su dobili probnu vozačku dozvolu za A kategoriju, iako već 20-ak godina imaju vozačku za B kategoriju, pri čemu takođe decenijama voze manje motocikle. Ne mopede, već prave motocikle. Pored toga, nije im jasno zašto mlađi motociklisti ne dobijaju probnu vozačku za A kategoriju? Dakle, zašto stariji i iskusniji dobijaju probnu, a mlađi i neiskusniji dobijaju standardnu dozvolu?

 

Reč je o propustu u zakonu.

Zakon je napisan tako da su nenamerno diskriminisani stariji vozači/motociklisti koji su polagali pre nego što su uvedene probne vozačke dozvole. Jednostavno, kada su u pitanju kategorije A1, A2, A, B1 i B - ako nikada ranije niste imali probnu vozačku dozvolu za bilo koju kategoriju, pa sada želite da polažete za bilo koju od ovih kategorija (A1, A2, A, B1 i B), dobićete probnu vozačku dozvolu. Nema logike, ali zakon je tako napisan, a MUP prati zakon i tu nema pomoći. Kada ''odslužite'' probnu vozačku za bilo koju od gore navedenih kategorija, više nećete dobijati probnu vozačku za bilo koju kategoriju za koju naknadno budete polagali.

 

Šta kažu pravnici?
Zamolili smo za komentar Damira Okanovića, direktora Komiteta za bezbednost saobraćaja, koji kaže da je ovde reč o pravno-tehničkom previdu, da zakonodavac nije imao nameru nikoga da diskriminiše, kao i da se nada da će prilikom prve izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja ovaj propust biti ispravljen. Dakle, MUP postupa prema zakonu, ali problem je upravo u tom previdu u zakonu koji pravi probleme određenoj grupi motociklista.

 

Koja ograničenja donosi probna vozačka kada su u pitanju motocikli?
Ova ograničenja se odnose na motocikle. Vozač koji ima probnu vozačku dozvolu ne sme da:

  • upravlja vozilom brzinom većom od:

- na autoputu 110 km/h,
- na motoputu 90 km/h,
- na ostalim putevima brzinom većom od 90% od brzine koja je dozvoljena na delu puta kojim se kreće,

  • otpočne i upravlja motornim vozilom ukoliko ima u organizmu alkohola odnosno psihoaktivnih supstanci,
  • upravlja motornim vozilom u periodu od 23,00 do 06,00 časova,
  • za vreme vožnje koristi telefon, odnosno druge uređaje za komunikaciju, odnosno opremu koja omogućava telefoniranje bez angažovanja ruku.

-    Tu je i dodatna obaveza - motocikl kojim upravlja vozač koji ima probnu vozačku dozvolu, mora biti označen posebnom oznakom ''P'' koja mora biti na vidljivom mestu sa prednje i zadnje strane vozila.

 

Zaključak
Suština je u tome da ako nikada niste imali probnu vozačku za bilo koju kategoriju, a želite da polažete za A1, A2, A, B1 ili B kategoriju - po zakonu morate da dobijete probnu vozačku dozvolu. Tako piše u zakonu, pa npr. činjenica da decenijama posedujete gomilu drugih kategorija, uključujući i one za dvotočkaše, apsolutno ništa ne znači u ovom slučaju. Ne vredi da se ubeđujete ili svađate sa službenicima u policiji, pošto oni samo prate ono što piše u zakonu. Jedino rešenje je da se zakon izmeni.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudno. Meni su pre 3 godine, kada sam konacno polagao, samo dodali A kategoriju na ostale koje sam imao preko 20 godina.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koronavirus i vožnja motora

 

koronavirus-voznja-motora.jpg

 

Izolacija, vanredno staje, policijski čas i tako već par nedelja, a kako kažu potrajaće. Zapitali smo se šta se dešava sa motoristima u Srbiji ovih dana. Svi sugerišu da se ostane kod kuće i to je nešto čega svi trebamo da se pridržavamo koliko god je moguće kako bi se pandemija držala pod kontrolom. Preporuka #ostanikodkuce odnosi se pre svege na to da ne treba biti u kontaktu sa drugim osobama kako ne bi došlo do širenja virusa ali neki od nas ne mogu raditi od kuće, mora se ići u nabavku itd. Ono što možemo da primetimo je da deo motorista koristi lepe dane i vozi svoje motore. Viđaju se po gradu, po magistralnim putevima ali i van puteva svakim danom. Da li idu na posao ili samo koriste slobodno vreme za vožnju? Da li im treba zameriti možda?

 

Sa dobrom moto opremom i kacigom na glavi motoristi su moramo priznati tokom vožnje zaštićeni od koronavirusa 100%

Tako da mi mislimo da im se ne treba ni zameriti, tako su u mogućnosti, koriste svoje slobodno vreme i ovaj haos na pametan način, da se provozaju i opuste malo. Ako izlazite iz svog dvorišta ili garaže, provozate se i vratite se svojoj kući bez druženje i kontakata sa drugim osobama vi ste bezbedni što se koronavirusa tiče. Vožnja u grupi je nešto što u ovom trenutku treba izbegavati. Ipak ako se vozi u grupi treba da preovlada razum i čista savest a to većina bajkera ima. Sticali su je godinama i tako su programirani. Pravi bajkeri znaju više od ostalih šta je opasnost i kako se u takvim situacijama ponašati, kako u vožnji tako i u životu.

 

Opasnost od zaraze uvek postoji, to je u ovom trenutku neizbežno ali budimo realni trenutno je veća opasnost kada odemo u market u nabavku a to svi moramo pre ili kasnije da uradimo. U marketima neki kupci nose maske neki ne nose. Kasirka nosi masku i rukavice a rukavicama je dirala novac svih ljudi koji su tog dana bili u prodavnici. Dirala je i sve artikle koje su joj kupci doneli na kasu. Ako je neko od kupaca zaražen i zarazio je svoje namernice ili novac kojim plaća njene rukavice su se ''zarazile'', pa svi posle toga koji su prošli na kasu imaju rizik da se zaraze itd. Ona je toga sigurno svesna i sigurno joj nije ni malo lako jer ona je na udaru i jedna od najrizičnijih osoba u ovom trenutku.

 

Ako ipak odlučite da se provozate naši saveti bi bili:

Kada kupujete gorivo, sipajte za tačan iznos i platite tako da ne morate uzimati kusur. Možete dati i novac onome ko vam sipa gorivo pa ne morate ni odlaziti do kase. Onaj ko vam sipa gorivo bi trebalo da koristi masku i rukavice ali vi ipak ne morate podizati svoj vizir i tako ćete ostati bezbedni. Ako se odlučite da se provozate sa još nekim unapred dogovorite i odredite rutu kao i  mesto sakupljanja. Tako može da se odvoze zajednička tura i svako svojoj kući da ode bezbedan posle vožnje. Naravno bez grljenja, ljubljenja i skidanja kacige, jer kaciga i ovom slučaju život čuva. Oprez nije nikad na odmet. Sa sobom uvek trebate imati gel za suvo pranje ruku ili 70% alkohol u bočici za rasprskavanje. U slučaju da imate neki kontakt sa stvarima koje niste sa vama poneli od kuće da možete da se dezinfikujete.

 

Sa strahom i panikom se ne može živeti! Treba ispoštovati maksimalno sve preporučene mere, situacija je veoma ozbiljna to niko ne dovodi u pitanje u ovom trenutku. Treba biti oprezan  ali treba i nastaviti svoj život i svoje aktivnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da se zapljunem i ja kao bajker!:lol:

Ljubav prema dvotočkašima datira od negde pred kraj osnovne škole.....

Vozilo se svašta,prva je naravno bila čuvena "zoljica" sa "lipnik" rezonom,kakvo je to bilo uživanje u vožnji :thumbup:

E onda smo kao iskusniji prešli na burazerov apn 4 sa tada popularnom t-15 mašinom ili ti "petnajom" kako smo je nazivali,sledi ATX i nešto kratko BT sa elektronik mašinom (e to je letelo) i na kraju takođe kratak period CTX.Onda smo položili za B i okrenuli se automobilima.

Vreme prolazilo ali strast prema dvotočkašima nije prolazila....kako čujem neki R sav se naježim!!!

Pošto smo se skućili,dete malo poraslo,neke bitne stvari postavljene na svoje mesto,došlo vreme da tata ponovo oseti "vetar u kosi" :thumbsup:

E sad šta kupiti,svašta mi se motalo po glavi,povremeno provozam kumovu Hondu Hornet,gledam potrebe....I odlučim se za..

001.thumb.JPG.d3f0b721441bb4b413c6651bb2d7dd01.JPG002.thumb.JPG.e896409b0745477c5cd30836311d2623.JPG003.thumb.JPG.58be00348e0c779ca48a41cf9077bdd1.JPG004.thumb.JPG.7c57ecbdcf2db508610aac51a8958de9.JPG005.thumb.JPG.78f1ae9bc6c3391ad5d2f4afd1db446e.JPG006.thumb.JPG.563c646ef5c843e3f014da3098f0c7bf.JPG

 

U pitanju je Yamaxa X Max 250cm3,2008 god u odličnom stanju!

Zaleteo sam se za neke jače varijante,ali sam povukao ručnu,poneće me snaga i brzina a dugo sam pauzirao i treba malo vremena da se naviknem,sigurnost na prvom mestu.

Zašto baš ova makina?Tražio sam nešto manje a da može dvoje da se vozi komotno i da može da povuče korektno,mesta ispod sedišta da stanu dve kacige....i da nije kinez!Dosta pohvala sam čuo o ovom modelu tako da nisam puno razmišljao,pratio oglase,sačekao kraj sezone i ponovio se!Mali servis sam sam odradio,uz njega sam dobio nove pločice i novu zadnju Dunlop gumu,tako da smo spremni za sezonu!

Nadam se da nisam udavio jako....:laughing:

Edited by nstyner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da si napravio dobar izbor. Od skutera od 250 kubika on se pokazao medju najboljim. Ne secam se tacno sa cime da ti poredim, ali znam jer sam i ja gledao neku skutercic pre god dve i X Max je jedan od najboljih izbora.
Beverly mi je kul zbog vecih tockova (16"), ali ni X Max nije los (15" napred, 14" nazad). Brz je, ima mesta za dve kacige sto kazes (ako se dobro secam jedna full face, jedna open). A delova ima i moze sve da se opravi ovde.

Sa srecom da ga vozis! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Bingodalton said:

Mislim da si napravio dobar izbor. Od skutera od 250 kubika on se pokazao medju najboljim. Ne secam se tacno sa cime da ti poredim, ali znam jer sam i ja gledao neku skutercic pre god dve i X Max je jedan od najboljih izbora.
Beverly mi je kul zbog vecih tockova (16"), ali ni X Max nije los (15" napred, 14" nazad). Brz je, ima mesta za dve kacige sto kazes (ako se dobro secam jedna full face, jedna open). A delova ima i moze sve da se opravi ovde.

Sa srecom da ga vozis! :)

Hvala Vlado!

Što se tiče delova u Platneru bukvalno šraf možeš da poručiš,sve živo mogu da nabave!

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Desmo said:

Poluprojekat, nekretnina sto bi rekli:

 

T15 1979g

viber image.jpg

E to je mašina za svoje vreme bila! 

Šta je sa cilindrom?  Ako me sećanje ne vara imam nov u kutiji i najlonu negde zaturen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta pošto?

Free! 

Samo ako ga pronađem 150maraka sam ga platio 92godine.  Bio je i klip u njemu ali njega sam stavio u svoj motor nakon  pucanja prethodnog!  sreća cilindar nije dobio pa nije bilo potrebe za zamenom. Klip je sa L Karikom.

Stavio sam elektronsko paljenje u njega od nekog van brodskog  motora išao je kao nevreme! 

Postoji samo problemčić  jer nisam u zemlji ali čim vođa otvori granice  dolazim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vazi hvala! Svakako mogu njegov da razbusim na 39, mora nov klip, radilica ima lufta morace i ona... Prednja kocnica nije radila to sam sredio, treba samo sajla :book:

Edited by Desmo

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/18/2020 at 12:45 PM, srdjos said:

I ja izvukao moju ragu iz šuped559c0820cddfc32dbc87c79d2b16420.jpg

Atlantic?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i ja da predstavim mog kineskog zmaja :D. Motor je Keeway Speed 125 2008. godište, kupljen od drugara 2015. godine sa nekih 5000km na satu. Na njemu sam naučio da vozim (imao sam vozačku dozvolu ali bez vozačkog iskustva). Sad bih voleo nešto jače, 125 kubika je ipak malo za vangradsku vožnju, ali motorčić je fenomenalan za grad i za povremene izlete (ali van autoputa). Na 80km/h se već muči i obično ne idem preko toga, ali sa vetrom u leđa može da postigne 100km/h. Sa druge strane je izuzetno mala potrošnja od oko 2.5l tako da je izuzetno isplativ. Koncepcijski liči na Yamahu YBR125, ali je bio daleko jeftiniji. Što se kvaliteta tiče nemam zamerki, i iz iskustva drugih ljudi je vrlo izdržljiv motorčić. Inače ne bih imao šta mnogo da pišem da se nije dogodio peh pre jedno tri godine. Motor je inače stajao ispred zgrade. Jedno jutro krenem na posao, i kad sam prišao motoru vidim iz daljine da nešto fali. Priđem kad ono nema kofera, štopaljka polomljena, počupani migavci i retrovizori... Sreća da je bio vezan za banderu jer su ga i skinuli sa nogare. Ja šta ću, zovem policiju. Oni pitaju da li je dirana brava, ja pogledam nije, kaže dođite da napišete prijavu u MUP... Otišao sam, naravno nije bilo ništa od toga, a i kamere na zgradi su se pokazale beskorisne. To je bilo to za tu sezonu. Nažalost onda sam shvatio da nije baš lako naći delove za njega jer je uvoznik odavno pukao. Srećom nađem polovnu štopaljku i zbudžim univerzalne retrovizore i migavce. Tad je već prošla jedna zima pod ceradom napolju dok sam ponabavljao delove (bio je plan da ne provede zimu napolju dok je bio u voznom stanju). Kad sam sve sredio - neće da radi kako treba. Guši se i gasi se. Uzmem očistim ceo karburator, upalim radi kao sat 10 minuta i opet se uguši. Pogledam, kad ono rezervoar unutra već počeo dobro da rđa plus se skupila voda zbog zime provedene napolju... Šta ću, ispraznim ceo rezervoar, stavim filter goriva i sipam novo gorivo - kad ono ista priča. Probam sa još jednim čišćenjem karburatora - opet deset minuta radi i uguši se. Tad sam shvatio da nema ništa od toga. Drug se ponudio da pokuša da nabavi rezervoar u Mađarskoj ali posle nekoliko meseci pokušavanja smo odustali. Iako imaju uvoznika ispali su vrlo vrlo neozbiljni. Srećom na jednom forumu nađem čoveka koji radi čišćenje i plastifikaciju rezervoara u KG. Pošaljem rezervoar, i nakon jedno nedelju dana dobijem maltene nov rezervoar :). U međuvremenu sam otkrio i da na Aliexpressu ima dosta delova. Ono što sam znao je da je sama mašina kopija mašine sa Honde CG125. Ali ono što sam otkrio je da su izgleda skinuli dosta drugih delova sa Suzukija GS125 (kućište filtera vazduha, ručice...) tako da sam naručio razne delove koji su bili za zamenu - dihtung poklopca ventila, plovak u rezervoaru, filter vazduha itd. Nakon montaže rezervoara konačno je upalio na duže :). To je bilo prošlog leta, i do kraja sezone sam uspeo da izvozam nekoliko stotina km, pa se nadam malo dužoj sezoni ove godine. Iskoristio sam tu pauzu i da zamenim pozadinsko osvetljenje u tabli koje je očajno sa nekim LED-ovima a Aliexpressa koji su se za sad super pokazali. Pozadi ima dve kombinovane sijalice za poziciju i štop koje vuku solidnu struju pa sam i njih zamenio LED sijalicama da malo rasteretim alternator. Zamenjena je i gumena zvezda u zadnjem točku, isto sa Aliexpressa.

Photo-0044.thumb.jpg.390c9b9d80f0821e2c06e95ac68a4e20.jpgIMG_20180925_094603.thumb.jpg.f6767b4cb3c650fecc3bfc20568621e6.jpgIMG_20190704_214428_HDR.thumb.jpg.327e9a0b1fe9791cb551dadd1ecf11db.jpgIMG_20190406_133111.thumb.jpg.598d462d9d87e7b2eb82bb7358ae57f0.jpgIMG_20190406_121423.thumb.jpg.5d47b100fa1c04f854500e12af988949.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, PremieRacing said:

Mi se malo provozali prošlog vikenda, napravili cca 550km i pravili plan za predstojeći produženi vikend... Idemo u obilazak Srbije uzduž i popreko kad već ne može 'preko'   B)

IMG_20200509_135916.jpg

Lepooo :thumbup:

Koja je tvoja makina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijasat.jpg Emisija SAT: Saveti za motocikliste

 

Početak sezone je uvek najopasniji period za vozače dvotočkaša jer nisu vozili više meseci, a i vozači automobila su se odvikli od njih tokom zime.

Ako imamo u vidu da za motocikliste uopšte nije bitno ko je kriv za nezgodu jer po pravilu oni prvi stradaju, ovo je pravi trenutak da se podsetimo kako da izbegnemo tragedije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popustio zadnji glavni kočioni cilindar tokom zime. Kontaktirao sam Sigurnost Zrenjanin da mi urade gumice po meri međutim već su ih imali u tim dimenzijama i problem je rešen za čas posla. 

Edited by BGMilos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...