Jump to content
FAS Goran
Supergenius

Punto mk.2b - kočiona tečnost

Recommended Posts

Juče, u servisu Kompresor, odradih 3. redovan servis na Z10. I 1. i 2. servis sam radio kod njih i bio zadovoljan ali mi juče složiše priču da kočiona tečnost nije zamenjena (iako je listingom 3. servisa predviđena zamena) zato što imaju neki aparat koji meri vlagu u kočionoj tečnosti i moja je još uvek OK.

Priznajem da se ne rezumem preterano u motore, tečnosti i sl. ali mi je ovo zvučalo malo neverovatno, mislim, ako je proizvođač predvideo zamenu i ako se radi o kočionoj tečnosti, sa čim se nije šaliti, što uopšte mere vlagu i odakle im pravo da ne izvrše zamenu ali, sa druge strane, ipak su ovlašćeni servis za Z10 !?

Ima li neko slično isustvo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formalno nisu u pravu jer su obavezni da urade ono sto je garancijom propisano, tj da ulje zamene

Sustinski jesu, jer ako tecnost nije povukla vlagu preko propisane mere, ona je jos uvek funkcionalna

Obzirom da bi oni tebi iz vrlo formalnog razloga oduzeli garanciju, na primer da si taj servis uradio drugde, red bi bio da ti tecnost zamene kako je propisano ili produze garanciju

Bar bih ja tako reagovao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče samog auta nemaš brige... ljudi ne menjaju ulje po 100 000km (moj otac) pa auto koči... doduše izgubi na efikasnosti ali se valjda vremenom čovek navikne... uređaj za merenje vlage u kočionom ulju postoji i dozvoljeno je koliko se ja sećam nekih 3-4% vlage...

Što se garancije tiče, moralo bi negde da piše da su oni da linalog da se to ulje zameni, a da TI nisi hteo to da platiš. Ako tako nešto postoji onda se garancija može poništitim, ali ovako nemaš brige. To je njihova stvar da misle, a ne tvoja jer ti (kao mušterija) nisi stručnjak. Takođe, treba videti šta tačno piše u toj garanciji... da li je na trećem servisu PROVERA ulja u kočnicama, ili obavezna zamena... lično mislim da je ovo prvo, jer bi slično bilo i sa disk pločicama... zamisli da ti propišu da se menjaju svaki drugi servis... nekome je to optimum, a npr meni pločice traju 40 000km... znači 4-5 servisa... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Supergenije

Ulje za kočnice se greje. Dosta. Zbog toga je bitan procenat vlage u njima, jer ako je on preko dozvoljene granice, onda je ulje manje otporno na visoke temperature...jer vode ionako nema čim se stigne do 100 stepeni...ispari.

Zbog toga je bitna karakteristika koliko procenata vlage ima u kočionom ulju... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dovla

Servisna knjizica za Z10 je takva da kad u servisu otcepe talon za redovan servis u knjizici ne ostane drugi primerak ili kopija, ali sam 99% siguran da je na talonu za 3. servis pisalo "zamena kočione tečnosti".

OK, sad sam mirniji, post nisam ni postavio da bih isterivao pravdu u servisu nego zato što svaki dan vozim sitnu decu u kolima tongue.gif pa sam osetljiv na "bezbednosnu" problematiku 2guns.gif

Obzirom na situaciju, da li bih onda sledeće godine, na redovnom servisu, ja trebao da tražim da se proveri vlaga u kočionoj tečnosti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ulje nije veliki trošak. Mislim da je oko 400...plafon 500 dinara. 2 godine treba da traje bez problema...a, posle toga proveravaj. Mada...ne bih o tome uopšte ni razmišljao, nego dao tih 4 eura na svake dve godine i neka ga menjaju... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem nije u ceni ulja vec u radu koji je mnogo veci nego recimo kod zamene ulja u motoru - odzracivanje sistema, sisice, cilindri kvacila itd.. Majstori beze od takvog posla jer ne moze dobro da se "naplati" - ipak je to samo zamena ulja pa musterije otkacinju sa pricom sve je ok i sl. Najaci su mi "majstori" koji izvuku spricem ulje iz cantrice i doliju novo i kao to je zamena (ovakvu uslugu je drugar platio 1000din, pa kad vidim njegov broj javljam mu se sa beeee, beee). 95% vozila kod nas se voze bez da im je ikad zamenjena kociona tecnost, culi ste ono kad kazu to se ne menja, samo se doliva po potrebi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3-4% vlage u kocionom ulju se smatra vreme za zamenu,imam taj aparat i koristim ga dosta cesto.nije problem da ce prokljucati vlaga u kocionom ulju vec ce napraviti "vazdusni dzep" i u tom slucaju pedala kocnice ode na patos

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Miki, da li postoji neki ultimativni rok trajanja kočione tečnosti, u smislu ako je nisam zamenio nakon treće godine da li moram da je zamenim nakon četvrte ili pete ili..., bez obzira na procenat vlage u njoj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da se ovde raspravlja o ulju za kočioni sistem pa ću pitati ovdje (da ne otvaram novu temu).

Interesuje me koje ulje treba da kupim? Radi se o Puntu 2a 1.9JTD ako to ima kakvog uticaja na vrstu ulja koju treba da kupim. I zanima me, ako ima neke razlike u uljima za kočnice, koje su to razlike.

I ako neko može usput da objasni proceduru mjenjanja ulja.

EDIT:

Našao sam u tabeli da mi treba ovo ulje.

TUTELA TOP 4

Ugovorna tehnička oznaka

N° F001.A93

U slučaju da ne nađem baš ovo ulje, koje još dolazi u obzir.

Edited by Milentije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Punto

Allestimento : 1.9 JTD 85CV

Motore : 188A7000

Coppa motore e filtro : Selenia WR 5W-40 - 4,3 L

Impianto raffreddamento motore : Paraflu UP - 6,2 L

Impianto freni e frizione : Tutela TOP 4 - 0,65 L

Cambio e differenziale : Tutela Car Technyx - 1,98 L

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=33480

----------------------------------------

Ili neko drugo DOT4 ulje za kočnice...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mom autu vec 6 godina nije zamenjena auto presao 145000 i kad budem menjo uzecu samo iz bocice izvuci spricom i dotati novog takoreci pojacati postojece...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako planiras sa spricem nemoj dzabe da se trosis. Ono sto koristis za kocenje ce ti ostati staro, a ono sto bi promenio ionako stoji kao "rezerva"

Edited by John

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam video da je iko spomenuo sustinu menjanja ulja. Vlaga je tu kao kljucni problem. Prvi glavni problem je sto vlaga dovodi do korodiranja klipica, bilo na glavnom kocionom cilindru ili na ovim krajnjim. Drugo sto je generalno mozda i opasnija stvar je sto prilikom grejeanja samog tog ulja usled kocenja vlaga prelazi u paru i javljaju se mehurovi. A posto je gas stisljiv dolazi do ne efikasnijeg kocenja tj. do blagog propadanja kocnice! Ako je ulje bas lose i kada se dosta ide nizbrdo gde se cesto upotrebljava kocnica vrlo lako moze doci do ne daj Boze osetnog propadanja kocnice i ne mogucnosti bezbednog zaustavljanja!

Ja svoje ulje ne pamtim kad sam zamenio ali sigurno necu zaobici zamenu sad kad budem radio veliki servis ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav kod burazera pocela goriti lampica mi da dospemo ono ulje tamno braon boje sta to znaci a na poklopcu pise dot 4 i kao da je gusce nego obicno :question:

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

upitanju je seicento pise na cepu dot 4, i imam to ulje ali ovo sto je u autu nije nikad menjano od 2002 dobilo neku boju braon tamno braon boju, procitah sad na nekom forumu da hoce da bude takve boje kad ulje totalno propadne, pa reko da vidim ima li ko iskustva u svakom slucaju ce na prolece zameniti ulje u celosti suta cemo dosuti malo novog da ugasi lampicu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svašta ti i pitaš, nije menjao ulje u kočnicama 10 godina, ulje koje košta 200 do 500 dinara, a služi za KOČNICE i još će da čeka proleće da ga zameni, 10 minuta posla u servisu?

Bez uvrede, ali sramota da si uopšte i pitao tako nešto umesto sve nogama u dupe da ste otrčali u servis da zamenite ako već ne znate sami...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad zamenis kocionu tecnost spremi pare na koji kocioni cilindar ili vec tako nesto sto ce procuriti. Zato sto i oni korodiraju od neredovne zamene, odnosno od vlage koja se nagomila posle 10 godina. Slicna stvar se desava i kad antifriz ne menjas godinama i posle zamenis i onda pocinje pustanje novog antifriza. I posle ljudi kukaju na nov antifriz a ne na svoju nemarnost od ranije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kociona tecnost zamenjena, namucile su me mlaznice, ali na kraju uspesno kakvog je katrana iscurelo auuu :wallbash: menjo sam tako sto sam izvuko iz bocice staro nasuo novo pa opet novo pa opet i tako dosipao popustio mlaznice i kad je prokapalo cisto ulje prvo na prednjim pa posle na zadnjim sve zavrnuto, a onda druk sistem i ispustanje vazduha i ulja a naravno dolivano bacio sam i pola litre vise al reko nek izadje da bude kako treba lampica se ugasila i zasad je sve ok.

Pratice sad da negde ne pusti k'o sto rekoste. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

to sto kazes kakav je katran iscureo to je potrosenost gumica sto glavnog sto ostalih cilindara na kocionom sistemu, tako da je moguce da neki od njih procuri. vodi racuna :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svake godine menjam tecnost u citavom sistemu bas zbog ovakvih stvari (GLAVA) je u u pitanju, a dosta ludacki vozim i dosta lepo se greju kocnice bez ,obzira da imam ds performance diskove i ebc green power pakne a nazad brembo max sport diskove i ebc green power pakne a ove godine menjam kociono crevo i gumice od glavnog kocionog cilindra izgleda sad vec i on polako propusca.

Nemogu da svatim jude da se tako igraju sa svojim i tudjim zivotom a za 20 evrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj da je 20 evrića, nego je 3.5 evrića plus nešto malo za ruke. Sveukupno možda 10 evrića, a možda ni toliko ako već radiš nešto silno u servisu pa ti za ovo ne naplate ruke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...