Zvezdo 931 Posted December 18, 2020 (edited) On 12/18/2019 at 2:15 PM, Milutinac said: 1.3mjet ima grozan tandrkajuci zvuk, uh... Vecina ima jer je vecina davno bila zrela za otpad. Novi ili u odlicnom stanju su tisi od vecine dizela. Ta buka cesto zna dolaziti od kucista filtera za vazduh, kada se pojedu gumeni ublazivaci ili se guma stegne od starosti i topline onda zna bas biti bucan a zvuk uopste ne lici da je od plasticnog filtera koji je usarafljen direktno na motor. Edited December 18, 2020 by Zvezdo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cofix 0 Posted October 16, 2021 (edited) Pozdrav drugari. Imam problem sa evom 1.3mjet 84ks. Naime Vlasnik sam vec skoro godinu dana. Dosao je vreme za veliki servis posto je krenuo lanac da se cuje pri paljenju. Prvo sto mi je majstor rekao jeste da mi je DPF 98% zapusen i mora da pokusa da se ocisti. Rekao sam mu da moze i da odnese na ciscenje. Nisu uspeli da ociste DPF kazu daje skroz zapusen. Posle toga mi je rekao da je glava motora radjena i da posto je glava obradjena i novi lanac ce da cangrlja prilikom starta a kad nabije pritisak ulja to prestaje. Posle toga mi je rekao da ce da vrati ceo set lanca odakle ga je uzeo i da mi umanji za toliko para cenu servisa. Mene zanima da li je moguce da je glava bila toliko kriva da je neko skinuo materijala vise nego sto je fabrika dozvolila (ili po specifikacijama). I ako je skinuto vise nego sto je trebalo zar ne bi trebalo ventili i klipovi da se sastave. Kako to da zatezac lanca ne nadoknadi to sto je glava obradjivana. Pozdrav Edited October 16, 2021 by Cofix Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted October 16, 2021 Kada se "skida" glava sto ti kazes, ili obradjuje, stavlja se deblji dihting glave. Svakako, to skidanje se meri u mikronima bese, vrlo malo, samo koliko da bude ravna. Ne znam sad koliko to moze da utice na lanac, prvi put cujem, mada nisam majstor.Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cofix 0 Posted October 16, 2021 (edited) Najcudnije mi je bilo kad je rekao da je bi lanac trebao da bude kraci za celo "koleno", to je valja onaj pin. Ako je to istina to je onda par milimetra. Verujem da bih se tad ventili i klipovi sastavili i ako je uzubcen kako treba. Edited October 16, 2021 by Cofix Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted October 17, 2021 I meni tako zvuciПослато са SM-A307FN помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
mitros 139 Posted December 25, 2021 Jel moguce da danas u AK Kole ne mogu da odrede u kom je stanju lanac osim po zvuku. Kad sam kupio auto i otisao na onu besplatnu proveru kod Gorana, to su mogli da vide. I rekli bas je dobar,dodji za 20.000km da vidimo opet. Kolko se secam,postoji neko "mesto" (dal neko prozorce) gde se moze videti kakav je lanac. U AK Kole kazu,ne cuje se nista dobar je...e sad do kad ce biti dobar.Moracu opet kod Gorana. Quote Share this post Link to post Share on other sites
werp690 439 Posted December 25, 2021 (edited) Skine se levi nosac motora i na kucistu ima prozorce. Odsrafi se dva srafa i vidi se koliko je spaner izasao. Po tome se odredjuje da li je za zamenu ili ne. U vecini slucajeva se lanac i ne cuje jer logicno ima spaner koji ga zateze, kada taj spaner vise ne moze da izadje i zategne lanac, prezubci. Zavisi i u kakvom su stanju zupcanici, klizaci.... Ako uspes da ga cujes ti si srecan covek. Edited December 25, 2021 by werp690 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 931 Posted December 27, 2021 Nije baš tako crno. Znam nekoliko tih motora koji već dugo vremena zveckaju! Isto tako neki su menjali lanac na 100+ hiljada km a kod nekih ništa se ne čuje i nakon pola miliona Km ali to su radne mašine i žderači kilometara po autoputu koji se ne pale i gase svaki čas. Quote Share this post Link to post Share on other sites