Jump to content
FAS Goran
Jagodinac

Provera grejača na dizelima

Recommended Posts

problem na 1.3 motoru je sa grejacima sto su jako tanki i lako zapeknu ,pricao mi majstor da sam imao srece posto sam ih sam menjao a nisam znao za ovu muku... Idi Bane kod Gorana oni su vec imali tih slucajeva ili ako stoji neka ga pali mjt bez problema sa 3 grejaca ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je danas uspešno rešen kod Gorana na Altini.

Goran kaže da je nabavio specijalan alat za vađenje baš tih zalomnjenih tankih grejača koji su veliki problem.

Ja sam zadovoljan brzinom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi imam problem ponovo. Grijaci zamijenjeni prije skoro pola godine, i do sad bez gresaka.

Sad mi Stilo prijavljuje gresku "Preheat failure" ali tek nakon sto upalim motor i nakon sto ispise poruku Check OK

Na dijagnostici prijavljuje gresku "Centrala grijaca / Relej grijaca".

Kako da rijesim ovo? Jel neko imao slican problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki prijedlog kako rijesiti? Moze li biti do kontakta ili treba novi/polovni dio?

Neko od majstora? Martini, Goran, mikisxy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upozorenje za zamenu grejača na 1.3mjt:

oprezno odvrtati jer su dosta tanki grejači a lako zapeku. Prošle godine zamenio dva bez problema.

Sada sam pronašao da je treći neispravan, pokušao pažljivo da ga odvrnem - i ZALOMIO ga.

Pukao odmah iza mesta za cevasti ključ.

Pitam iskusne: šta je najčešće problem - loš kvalitet grejača, ili možda treba zagrejati motor?

Sada moram na sevis za spašavanje. Da li neko imao ovakav peh?

Preduprediti probleme sa grejacima nije problem ako se oni menjaju pazljivo. Veoma je bitno da se vodi racuna kod prvog menjanja grejaca na motoru:obicno u 90%slucajeva se nece dogoditi kod prvog menjanja,kad se skinu treba ocistiti unutrasnnji navoj i konusnu naleznu povrsinu u glavi motora, zatim navoj novog grejaca natrljati sa grafitom od obicne drvene olovke u uvrnuti isti prstima ne kljucem dok grejac ne nalegne na unutrasnji konus te ga moment kljucem ptitegnuti sa 15 Nm. Posle takve ugradnje sigurno da nece doci do pucanja istih prilikom sledeceg menjanja a i duze traju jer nije doslo do prekomernog uvijanja i zamora materijala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upozorenje za zamenu grejača na 1.3mjt:

oprezno odvrtati jer su dosta tanki grejači a lako zapeku. Prošle godine zamenio dva bez problema.

Sada sam pronašao da je treći neispravan, pokušao pažljivo da ga odvrnem - i ZALOMIO ga.

Pukao odmah iza mesta za cevasti ključ.

Pitam iskusne: šta je najčešće problem - loš kvalitet grejača, ili možda treba zagrejati motor?

Sada moram na sevis za spašavanje. Da li neko imao ovakav peh?

Preduprediti probleme sa grejacima nije problem ako se oni menjaju pazljivo. Veoma je bitno da se vodi racuna kod prvog menjanja grejaca na motoru:obicno u 90%slucajeva se nece dogoditi kod prvog menjanja,kad se skinu treba ocistiti unutrasnnji navoj i konusnu naleznu povrsinu u glavi motora, zatim navoj novog grejaca natrljati sa grafitom od obicne drvene olovke u uvrnuti isti prstima ne kljucem dok grejac ne nalegne na unutrasnji konus te ga moment kljucem ptitegnuti sa 15 Nm. Posle takve ugradnje sigurno da nece doci do pucanja istih prilikom sledeceg menjanja a i duze traju jer nije doslo do prekomernog uvijanja i zamora materijala.

Napominjem da mi je grejač vadio Goran i rekao je da je to bio original fabrički grejač. Jednostavno se dešava. Kaže da se dešava

i servisima. Ali ipak treba baš tako raditi jer time radimo maksimalnu preventivu. Izgleda da je zaista Bosch najbolji za sada.

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desava se da ukoliko je grejac duze vremena neispravan da se vrh zalomi. Jednostavno posto se nalazi direktno u clindru oko njega se natalozi garezi i vremenom usled temperature i zapekne. Kada je ispravan samim usijavanjem on sagori tu garez oko sebe i problema nema. Dosta servisa zamenu grejaca radi na odgovornost i u prisustvu vlasnika vozila jer ne moze se utvrditi koliko dugo je neispravan. Ne mogu da nabrojim koliko ljudi uprkos upozorenjima na gore pomenute probleme voze JTD motore sa neispravnim grejacima. Kazu "pa pali, sto da menjam..." :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martini imas li neki prijedlog kako da ovo rijesim?

Ljudi imam problem ponovo. Grijaci zamijenjeni prije skoro pola godine, i do sad bez gresaka.

Sad mi Stilo prijavljuje gresku "Preheat failure" ali tek nakon sto upalim motor i nakon sto ispise poruku Check OK

Na dijagnostici prijavljuje gresku "Centrala grijaca / Relej grijaca".

Kako da rijesim ovo? Jel neko imao slican problem?

__________________________________________________________________________________

Neki prijedlog kako rijesiti? Moze li biti do kontakta ili treba novi/polovni dio?

Neko od majstora? Martini, Goran, mikisxy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Necu ti resiti problem, ali evo ti cisto da imas info - taj relej moze da se nadje za 20 EUR po otpadima (u slucaju da mu nema spasa i da je iskljucivo do njega). Naravno, ne kod BG deraca. Tako da nije nesto oko cega bi trebalo da se brines.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fiat driver

Meni je isto to izbacivao na dijagnostici i hteo je majstor da mi zameni centralu ali za 150 EUR.

Citajuci ovaj forum sam naucio da izmerim otpore na grejacima i dosao do zakljucka da mi je sa jedne zice spala izolacija i naslanjala se na onaj naftni vod i ocitavao je veci otpor pa je stoga izbacivao gresku.

Pogledaj dobro svaku zicu na grejacu treba da bude komplet u plasticnoj obujmici (crevu) od grejaca pa do centrale.

Ako je i tu sve OK i ako su otpori svi ok (1.2 oma) onda je centrala otisla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

taj relej moze da se nadje za 20 EUR po otpadima

hteo je majstor da mi zameni centralu ali za 150 EUR

Tipican primer "majstora", da ne kazem strucnjaka. Em sto ti nije dijagnostikovao problem na banalnom sklopu (relej sa grejacima) koji i sam mozes da proveris unimerom, em cepa po usima pa ko se nasanka.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upozorenje za zamenu grejača na 1.3mjt:

oprezno odvrtati jer su dosta tanki grejači a lako zapeku. Prošle godine zamenio dva bez problema.

Sada sam pronašao da je treći neispravan, pokušao pažljivo da ga odvrnem - i ZALOMIO ga.

Pukao odmah iza mesta za cevasti ključ.

Pitam iskusne: šta je najčešće problem - loš kvalitet grejača, ili možda treba zagrejati motor?

Sada moram na sevis za spašavanje. Da li neko imao ovakav peh?

Preduprediti probleme sa grejacima nije problem ako se oni menjaju pazljivo. Veoma je bitno da se vodi racuna kod prvog menjanja grejaca na motoru:obicno u 90%slucajeva se nece dogoditi kod prvog menjanja,kad se skinu treba ocistiti unutrasnnji navoj i konusnu naleznu povrsinu u glavi motora, zatim navoj novog grejaca natrljati sa grafitom od obicne drvene olovke u uvrnuti isti prstima ne kljucem dok grejac ne nalegne na unutrasnji konus te ga moment kljucem ptitegnuti sa 15 Nm. Posle takve ugradnje sigurno da nece doci do pucanja istih prilikom sledeceg menjanja a i duze traju jer nije doslo do prekomernog uvijanja i zamora materijala.

Napominjem da mi je grejač vadio Goran i rekao je da je to bio original fabrički grejač. Jednostavno se dešava. Kaže da se dešava

i servisima. Ali ipak treba baš tako raditi jer time radimo maksimalnu preventivu. Izgleda da je zaista Bosch najbolji za sada.

Novost u vezi grejača: mesec dana posle zamene i dalje mi prijavljuje istu grešku (da ne radi neki grejač). Proverom sam utvrdio da grejač kili mi je ugrađen (Marrelli) ima jako mali otpor i kontrolna jedinica isključuje sve grejače, kao kadada je kratak spoj. Tako sam palio auto bez grejača. Verglao sam nekad i ceo minut ali ipak upali. MJT je čudo izgleda. Isključio sam taj grejač i sada pali normalno na preostala 3. Taj novi neće da pali čak ni sa 2. Reklamirao sam Goranu i rekao mi je da će odmah zameniti i da je imao već takve probleme. Dakle, nije dovoljno da ima struje već treba proveriti ceo ciklus uključenja grejača.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad nesto menjam obavezno wd i to ako u subotu planiram da radim ja lepo od srede svaki dan prskam po malo i sa grejacima nemam problema tako sam i mlaznice za zamenu kocionog ulja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako sam palio auto bez grejača. Verglao sam nekad i ceo minut ali ipak upali. MJT je čudo izgleda.

Koliko kapiram ovo se ne odnosi na period onih ekstermnih hladnoca? Ako je tako, cudno mi je to oko verglanja po minut (jedino ako je los akumulator pa slabo vrti)? Cini mi se da recimo HDI ne pale uopste grejace na temperaturi iznad 5 stepeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran kako tačno rade grejači na 1.3mjt. I sada se uključuju na svako paljenje.

Goran mi je zamenio neispravan Marrelli (previ kratak spoj samo na prvom paljenju pa kontrola gasi sve grejače!!) i sada pali iz mesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jagodinac! Svaka čast za u "slici i reči" objašnjenje !!!. Bojim se da se ne bih usudio sve to sam da radim...nekako nisam baš bio prisutan na nastavi na drugoj i trećoj godini kada su predavali o struji, a na faksu je nije ni bilo...tako da od iste bežim kao djavo od krsta. Medjutim znati u čemu je problem je 50% rešenog problema!! (što je najznačajnije) :thumbup:

Sve sto znam o struji je da je nevidljiva i da moze da ubije :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran kako tačno rade grejači na 1.3mjt. I sada se uključuju na svako paljenje.

Goran mi je zamenio neispravan Marrelli (previ kratak spoj samo na prvom paljenju pa kontrola gasi sve grejače!!) i sada pali iz mesta.

Ako sam dobro razumeo, Mareli nije bio dobar pa si stavio Bosch. Kako sada radi, mislim da li si posle morao da promenis i ostale ili je ostao samo taj jedan zamenjen?

Da znam da li da odmah uzmem sve nove ili je dovoljno da zamenim samo taj jedan.

Edited by burda74

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ljudi imam problem ponovo. Grijaci zamijenjeni prije skoro pola godine, i do sad bez gresaka.

Sad mi Stilo prijavljuje gresku "Preheat failure" ali tek nakon sto upalim motor i nakon sto ispise poruku Check OK

Na dijagnostici prijavljuje gresku "Centrala grijaca / Relej grijaca".

Kako da rijesim ovo? Jel neko imao slican problem?

Da citiram sebe i postavim rjesenje

Iako je prijavljivao centralu grijaca na dijagnostici, ipak problem nije bio do nje nego do jednog od grijaca. Zamijenio ga i sve ok. Inace, stavljam Denso, koji nemaju problema sa otporom i prijavljivanjem gresaka te su najslicniji fabrickim. Cijena je veoma prihvatljiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran kako tačno rade grejači na 1.3mjt. I sada se uključuju na svako paljenje.

Goran mi je zamenio neispravan Marrelli (previ kratak spoj samo na prvom paljenju pa kontrola gasi sve grejače!!) i sada pali iz mesta.

Ako sam dobro razumeo, Mareli nije bio dobar pa si stavio Bosch. Kako sada radi, mislim da li si posle morao da promenis i ostale ili je ostao samo taj jedan zamenjen?

Da znam da li da odmah uzmem sve nove ili je dovoljno da zamenim samo taj jedan.

Evo, bogu hvala, do danas je sve u redu.

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denso sam ja imao na Mitsubishiju. Ako su original - Japanski onda su to odlični grejači. Meni je jutros kod prvog paljenja prijavio da proverim grejače, ali mi više nije nikakva poruka izlazila. Proveriću sutra da li će se pojaviti taj problem.

Fiat Driver, gde si kupio Denso grejače i koliko su bili?. Može odgovor na PP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam iz Sarajeva, kod nas su oko 14KM - 7 eura komad. Nemam problema, odlicno rade

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze li kako proverom nekom da se utvrdi da je grejac oslabio,ja imam 4 champion vece smece nisam mogao staviti pa reko mogu li kako da ispitam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je neko imao iskustava sa 1.9 MJT od 88 kw. Signalizira mi problem sa grejačima ali tek kada odradi sav test koji prođe ok i onda iskoči čuveni žuti feder. Ispitao sam grejače unimetrom i tri su dobra (otpor 1.2 oma sva tri ispravna) samo jedan ne daje znake života. Zanima me koji je to grejač na motoru ako je na utičnici to prvi pin sa suprotne strane od ona dva prazna mesta - pina. Takođe me buni i to što auto ne signalizira problem sa grejačima kada je zagrejan motor već samo kada se pali hladan (npr. u jutro). Našao grejač iz Ricambi programa za JTD. Da li on odgovara za MJT 88 kw (po katalogu prodavca navodno odgovara, samo ja želim da izbegnem da ustanovim da nije odgovarajući kada skinem stari) i kakvog je kvaliteta?

Pozdrav

Edited by vladag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...