Jump to content
FAS Goran
Jagodinac

Provera grejača na dizelima

Recommended Posts

^^^ Pozdrav, istina kod zamjene grijaca je da bi trebalo zamjeniti sve u kompletu tj sve 4 ili 5! Medjutim nemora to uvjek biti pravilo, proslog ljeta uocih da mi lampica od grijaca blinka, naravno znaci grijac u banani, provjera po ovom sistemu vec opisanom, treci grijac nije radio. Zamjenjen s NGK mislim oko 20e da je cijena grijaca. I evo i dan danas radi...znaci ne moraju se svi mjenjati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto ste vezali probnu lampu na bateriju, drugim krajem dodirujete priključke na samom konektoru, jedan za drugim kao na slici

AvKD0.jpg

Sistem je prost. Ako lampa svetli grejač radi, ako lampa ne svetli grejač je pregoreo.

Najbolje je promeniti sve grejaše odjednom jer ako je jedan pregoreo neće ni drugi mnogo duže da rade.

Pozdrav svima. Upadoh na ovaj forum u potrazi za dijagnostikom neispravnosti grejača. Radi se o Fiat Punto 1.7 TD SX. Pre jedno 4 meseca sam promenio 2 grejača po nagovoru majstora koji je menjao, veli ne treba sva 4. Moja iskustva ranije sa svećicama, nije obavezno ali se preporučuju istovremena zamena svih 4, tome analogno sam ga pitao zar ne bi trebalo promeniti sve, reče da ne treba. Elem, zadnjih par dana problem s paljenjem i kupim nove grejače. Ali, ne znam koje je on zamenio i pronadjoh ovde savet. Takodje postoji rele isti kao na slici ali meni svi kontakti svetle osim jednog. Čak imaju numeraciju na releu od 1-5. Ne svetli na br. 2. Malo me to zbunilo jer ako je minus jedan kontakt a ostalih 4 su plus do grejača logično bi bilo da je na prvom ili zadnjem mestu. Ali da ne bude zabune izvadio sam jedan po jedan grejač napolje ali lampica je uvek svetlela na sva 4 kontakta kao na početku iako grejač nije uvrnut u glavu motora. U čemu grešim?

Edited by prolaznik u trku

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod tvog motora ne mogu se testirati grejaci preko konektora jer je drugacije povezano nego kod ovog na slici.raskaci sve kablove ili sinu sa sva 4 grejaca pa probaj svaki poseno na glinericu kao sto rade na slici sa konektorom ili proveri unimerom otpor svakog grejaca treba da je oko 1 om

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja proverio grejace i saznao da mi ne radi na prvom cilindru..E sad,mislim da se tom grejacu najteze prilazi ,ima li neki nacin i koji alat bi bio najbolji za skidanje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa skines to sto smeta, eventualno vod visokog pritiska, zatim ti treba samo produzetak gedore i sama gedora cini mi se br.10. Bitno je samo da ti je poluga gedore u pravcu tj osi grejaca, da ga ne lomis. Ja bas taj prvi nasam menjao, jos uvek radi :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vod vis. pritiska?To je ona cev sto ide tacno preko grejaca,to smeta...Mogu li nesto da zeznem nekako ako je skinem?Ja pokusavam da nadjem neko koleno za gedoru ne bih li je nekako provukao ispod cevi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mozes nista da zeznes, kako skines tako i vratis. Jedini zez kod skidanja grejaca je sam navoj u glavi motora, jer ako grejaci traju dugo navoji znaju da zapeknu. Da ih ljudi menjaju kao sto menjaju svecice ne bi bilo nikakvih problema :thumbsup: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se jutros pojavilo "check glow plugs" uz propratni efekat paljenja zutog "federa" naravno, odem u servis i covek proveri grejace, ustanovi da je prvo, uzme gedoru sa dva nastavka i josh nekim trecim i

zameni grejac za 2 minuta, resetuje gresku i zavrsi celu pricu za 15-ak minuta :) Kapiram da bi se ja zaje*avao sa tim barem sat vremena jer kad sam video koliko je "duboko" grejac bilo mi je drago sto sam

oterao u servis :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan problem koji sam imao na fiat stilu mjet, desava se da grejac oslabi ili izgubi otpornost koju je imao i onda signalizira kompjuteru da ne radi, a on u stvari radi, ako se nekom isto desi nema mu druge osim da menja sva cetri ili jedan po jedan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih da kažem da grejači nisu potrebni niti da isti nemaju funkciju ili slično nešto, ali pre par meseci sam bio sam u servisu i dotični konektori su bili raskačeni sa mog auta skroz :) . Tako sam dovezao Auto iz Nemačke i tako sam ga vozio jedno 3 godine. Neko je nešto čačkao i zaboravio da ušteka relej nazad. Naravno da ne valja paliti na hladno ali ja se dobro sećam da je automobil stajao celu noć na -25 i potom ujutru upalio bez ijednog problema. Moje je mišljenje ako neće da upali bez grejača još nešto verovatno nije uredu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas mi je prijavio problem sa grejačem ali tek posle starta motora??? Test po kontaktu prođe ok, sve što treba se pogasi pa i ta za grejače ali se posle javi neko krače vreme i ugasi. Sve radi normalno. Koliko su pristupačni kod 1.3mjt grejači za proveru - naravno kada se skine filter? Ima li neko sliku?

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crkao mi je grejač drugi sleva - u prekidu. Ostali dobri imaju ok 1.ohm . Zamenio (AP sport, champion 1290din) rade sada svi ali opet prijavljuje grešku na grejaču. Takođe na dijagnostici. Obrišem i opet se javi. Svi grejači rade dolazi stuja ali ima grešku. Da li je neko imao ovu glupost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino ako je omski otpor razlicit kod tog novog grejaca. Pretpostavljam da je originalni bio bosch-ov. Meni je na autu trenutno jedan bosch i tri ngk, i ne prikazuje gresku, mada je jtd u pitanju. Najbolje da opet odes do AP-a pa nek oni resavaju, jer mi se cini da su se mnogi ovde na forumu zalili bas na champion grejace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Stara 3 grejača pokazuju oko 0,9 do 1 ohm, a novi oko 0,85 ohma što je skoro isto. A ecu opet javlja grešku. Mada kad grejač radi i vruć je, tada mu je otpor znatno veči. Možda tu ima neke razlike pa ecu vidi grešku. Proveriću sutra potrošnju instrumentom pa ću videti. Nemam drugu ideju.

-Zamaraju me takve gluposti - kupiš novo, zameniš, kad ono radi ali ne radi dobro. Sad dokazuj trgovcu šta ne valja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo Bane,

Miki je negde pisao da postoji problem kod fiata u kontaktima izmedju uticnica i grejaca tu se javlja veliki otpor koji ECU registruje kao pregoreli grejac.

Pokusaj da malo ocistis kontakte i namazi mast za kontakte (nemoj kontakt sprej) pa onda ustekaj grejace i vidi sta se desava trbalo bi da nestane problem.

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve sam više puta proverio i očistio. Ovo je novo za mene ali mislim da ECU meri potrošnju grejača (nešto kao i za sijalice - ne samo da rade vać da budu i TAČNE SNAGE) što znači kad rade a ne na "hladno". Mi kada merimo grejače to je na hladno i tada je 1.ohm. Eto izmeri otpor sijalica od 15W i 20W na hladno i videćeš da su skoro iste. Da ne pogađam, izmeriću sutra potrošnju pa ako se razlikuje od originalnih - vraćam u radnju. Ne vidim drugo rešenje osim bolji grejač. Ovaj je Champion, i nije neki brend.

Inače grejači kod 1.3mjt su veoma pristupačni (sva 4), lako se mere direktno na njima, sve sam slikao jer niko nije do sada pa sutra stavljam.

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Čuda se dešavaju. Danas upalim auto i sve u redu - nema greške na grejačima. Na dijagnostici takođe. Ipak sam mu preko dijagnostike zadao "self adaptation reset", što mu ukazije da je nešto promenjeno na kolima i da treba ponovo da prikupi nove parametre. Inače sam nedavno zamenio i MAP senzor pa će dobro doći. To je za ECU novo "učenje". Pretpostavljem da je novi grejač na granici potrebnih vrednosti i nekako se prilagodio. Ko ga zna.

- Evo kako se radi kod 1.3mjt:

- Kada se skine filter vazduha sve je pristupačno od napred. Ovako instrument pokazuje neispravan grejač (u prekidu):

image.jpg

ispravan:

image.jpg

pristupačnost:

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

e meni se posle datog kontakta pogase sve lampice lepo i onda posle par sekundi pocne da blinka zuti otpornik kao ...sta to znaci? neki grejac riknuo il?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlakse za proveru grejaca radi moj komsija on lepo poskida konektore sa grejaca uzme metar kabla stavi jedan kraj na + klemu a drugim krajem pipne grejac ako zavarnici vrh grejaca grejac radi ako nezavarnici crko je grejac ovo kod prilaznog multijet motora potrebno je minut da proveri koji je crko a koji ne.

Mozda je neko vec opisao ovo al dial up mi je konekcija pa nisam mogao sve da citam :thumbsup:

Tako da ne treba ni unimer ni nista od poznavanja elektrike samo 1m kabla...

Edited by Veki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam neki fantomski kvar sa grejačima a nikako da nađem vremena da ispitam otpor grejača. Da opišem, možda je nekom poznato pa da skratim muke oko utvrđivanja. Lampica grejača blinka pri svakom paljenju, utvrdim koji ne valja, kupim bosh-ov 1100 din. (beše mi malo mnogo da dam 50€ da menjam sve 4). Probam posle toga i lampica grejača prestade da se pali. I tako je to trajalo dok temperatura nije počela da pada oko 0°C. Sad kad je ujutru ispod -3°C lampica grejača počinje da blinka ali samo prvi put ujutru. Posle toga čitav dan palim i ne pojavljuje se. Kad blinka zabeleži i grešku P0380 - Glow Plug/Heater Circuit A Malfunction, obrišem je i do sledećeg jutra je nema. Meni to miriši da je neki od grejača slab a da ipak radi pa kad je niska temperatura pravi problem. Šta vi mislite?

Share this post


Link to post
Share on other sites

-I ja mislim da je vrednost tada izvan opsega ali je grejač ispravan. Ali mislim da nije preslab već malo jači nego što treba, odnosno da mu je otpornost malo manja. Kada padne temperatura otporosti se još smanjuju (obična fizika) pa tada izađe van opsega i pokazuje grešku.

-Možda uspe pokušaj da mu preko dijagnostike zadaš "autolearn" (automatsko učenje) što se obično radi pri promeni nekih delova motora, senzora i dr. Možda uspe da nauči te nove vrednosti grejača kao normalne. Ja sam promenio jedan i grešku sam imao ceo jedan dan (deset puta sam brisao), sutradan je nestala. Ja mislim da je sam "naučio" jer sam čitao da Marelli ecu ima i tu funkciju stalno aktivnu za neke parametre i male promene. Ne znam za bosch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crkao mi još jedan grejač na 1.3mjt. Nađem u Beokaru Bosch mađarski za 1250din. Kupio još jedan za svaki slučaj. Zna li neko kako su se pokazali?

A ta proba grejača direktno na +12V ne bih preporučio jer na mom na primer piše +11V. Kod 1.3mjt grejače ne uključuje rele (tada bi bilo 12V) već elektronika pa napon mora da bue manji bar 1 do 2V. I uključivanje je "mekše".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...