Jump to content
FAS Goran
gorang

Fiat Punto mk.2 - specifičan zvuk iz motornog prostora

Recommended Posts

@ westorbit

 

 

Kajs koji sam ti naveo je kod mene na autu znaci to je fabricki,a inace auto ima klimu.

Moguce da je Dayco pod drugim brojem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konacno danas popravljeno i zvuk se vise necuje. U alternatoru je bio problem kao sto su pojedinci i govorili. Zamenjen je drugi alternator koji je pre toga bio remontovan i kao takav ubacen sada je sve ok. Uzgred nasao sam femomenalnog auto elekrticara u Subotici pa koga zanima moza na PP da mi se javi da prosledim kontakt ne bi li sada pravili reklamu ovde. 
PS: Dimenzije lezajeva za alternator koje se spominju u ovoj temi nisu odgovarajuce. Mogu se namontirati ali zadnji lezaj je malko veci i prelako udje na osovinu rotora i tada proizvodi ovakav zvuk kao sto je kod mene proizvodio i vremenom od vibracija stvara sve veci zazor dok ne pocne da cese rotor o stator. Postoji namenski lezaj koji se tu montira, i unutrasnja rupa mu je malo manja i kao takva lepo se montira na osovinu bez zazora. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poz Westorbit,u ovoj temi nema dimenzija ležajeva,drago mi je da si rešio problem,od samog početka sam govorio da je alternator.Napiši dimenzije ležajeva koje si stavio


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jednog pitanja na ovu temu.

Punto 2008  - Z10 1.2 8V 188 motor sa klimom I ABS-om, presao 29.000 km garaziran I prvi sam vlasnik (doduse moja zena ga vozi).

Posle voznje po kisi cuje se zvuk slican ovome koji je opisan na video snimcima sa leve strane kod kompresora klime I alternatora. To nestane kada se motor malo isturira  I dalje radi sve OK.

Skidao sam kajis I kontrolisao alternator, sve OK, nema liufta ne kaci, kompresor klime isto. Spaner OK.

Cinjenica je da je kajis bio los pa sam ga juce zamenio ide 5PK 1145 I to je originalni - prva ugradnja.

Za sada je sve OK. lepo radi. Videcemo popodne posto je danas kisa u Beogradu.

 

Prosto mi je neverovatno da alternator pravi ovaj zvuk sa jedva 29.000 km predjenih. Alternator je fabricki, nije pipnut od kako je kupljen auto. Da li je mozda nesto drugo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Star je 5 godina...nije uvek bitna samo kilometraža. Još ako nema šuspleh pa je kvašen stalno tokom vožnje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na obrtajima preko 3500 pocinje da se cuje veoma cudan i upecatljiv zvuk, kao kad se na nekom autu upali turbina, ali cudniji zvuk, kao neka brusilica. Ne oseca se nikakav miris, niti promene ponasanja auta. Ja bih rekao da su neki lezajevi otisli, ili kais ili spaner kaisa. Koliko je to hitno zameniti posto za vikend moram na neki duzi put?
 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teško će Ti neko dati pravi savet na osnovu opisa zvuka.... Morao bi to da čuje neko od servisera i da odredi odakle dolazi zvuk. Verovatno je nesto u sistemu pogona kaiševa.... Ne bi baš bilo pametno krenuti na duži put sa tim simptomima....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se isto tako cuje, ko turbina/busilica, ali meni se to desava na 6000 obrtaja....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovako,poceo je da se cuje negde cudan zvuk,radi se o sledecem kad se ubaci u 3,4,5 brzinu cije se zvuk najslicniji onom kad se duva u ventilator,taj zvuk nisam cuo u prvoj i drugoj,kao ni u 6oj brzini,sta moze to da bude? punto mk2a 1.2 16v sporting


inace da na pomenem,nista ne trese,u sve brzine lako ulazi,sve je normalno sem tog zvuka...ne mora da znaci da je u menjacu,ali ja sam tu primetio....

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkrio sam da punto ima turbinu   :laughing:


naime zvizdi motor tako jako pri dodavanju i oduzimanju gasa iz dela gde je zupcasti kais a i primetio sam da u skladu sa tim se cuje i cvrcanje nekog lezaja ( mislim da je lezaj spanera klinastog kaisa) pri dodavanju gasa zacvrci par sekundi i prestane isto vazi i pri oduzimanju gasa.


E sad menjani kaisevi pre nekih stotinak km i od tada se to sve i cuje....


Pitanje : osim seta zupcastog kaisa i spanera zupcastog kaisa da li se uz zamenu klinastog kaisa tada menja i spaner klinastog kaisa ( mislim da li je to obavezno ili je to po volji vlasnika )  .....


Dajte Vasa misljenja i iskustva kako otkriti da li je cvrcanje iz klinastog ili zupcastog spanera i da li je uopste iz nekog spanera ( da nije iz nekog lezaja alternatora ) :rant:


Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada se radi veliki servis menja se sve, tj. svi kaisevi i svi spaneri, roleri a i ponakada i remenice u zavisnosti od stanja. Kada se stavlja nov pk ili klinasti kais treba ga dotegnuti posle par stotina km, ukoliko nema zatezac koji to radi sam. Ti moras najhitnije da utvrdis sta cvrci, bas zbog toga sto se cuje iz dela zupcastog i pk kaisa. Sve moze da prodje nekako ali ako ti je los spaner ili pumpa na zupcastom kaisu moze da ti napravi veliku stetu, mada i ako ti cvrci alternator to kod punta nije bas jeftino. Otkaci pk kais i upali auto da bi ustanovio odakle se cuje taj zvuk. U koliko na cvili sa skinutim kaisom onda znavi da ti je problem u delu pk kaisa i tih komponenti sto idu tu ( alternator, spaner, kompresor klime ili labav kais). Ako cvrci i dalje, znaci da je nesto lose u delu zupcastog kaisa i to ces morati odmah u servisu da resavas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se isto tako cuje, ko turbina/busilica, ali meni se to desava na 6000 obrtaja....

Jer treba ja da brinem......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa cvrci i zvizdi samo kada je zagrejan motor i to se cuje samo na niskim obrtajima ( 1000-1500 rpm zato sam i primetio) kada se dodaje i oduzima naglo gas ( turira ) a cini mi se, kazem cini, da spaner klinastog kaisa nije menjan i mislim da je samozatezajuci to je ono sto vidim a ono sto ne vidim ...... Remenica je menjana, set zupcastog, vodena pumpa, klinasti kais ....... Da li je moguce da je stavljen klinasti neodgovarajuce oznake ( duzi ) pa spaner ne moze dovoljno da ga zategne lii loseg kvaliteta pa cvrci jer ima previse lufta ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

nikad nisam skidao klinasti sa samozatezajucim spanerom tj lako ga je skinuti ne znam koliko ga je tesko vratiti ... verovatno mora da se skida tocak i pajserom natezati spaner dok kais ne legne..... ako bude lepo vreme probacu za vikend .... mada pre mesec dana su mi menjani kaisevi pumpa i remenica mozda bolje da odem do servisa ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zravo drustvo, imam jedan problem sa ljubimcem kad se predjem preko 50 km/h krece nesto da mi cijuce ispod haube na levoj strani, bar mi se tako cini, pojma nemam sta je. prvo sam mislio da mi tocak nije lepo zasrafljen- nije to, posle sam mislio da nije nesto do amortizera- nije ni to. cim spustim ispod 50 to prestane, tako da kad otvorim haubu nema sanse da provalim sta mu je. da li je noko mozda imao slican problem? hvala

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...