saleTIPO 3 Posted August 11, 2010 (edited) NIŠ - Mudri građani slikali su nešto od čega su se naježili!Rampa na pružnom prelazu u centru grada, u blizini niškog starog groblja, u nedelju nije bila spuštena dok je teretni voz iz Niša koji je išao ka bugarskoj granici prolazio ovom prugom u 11.30 časova.Sve to su slikali slučajni prolaznici na pružnom prelazu koji ide preko veoma prometne ulice od dela grada Marger ka Kuli. Zvaničnog odgovora zašto rampa nije bila spuštena - nema. Nezvanično, nadležne službe železnice u Nišu znale su da ima nekih problema sa ovom rampom, pa su upozorile mašinovođu i dale mu uputstvo kako da reaguje. To potvrđuju i očevici, koji kažu da je, pre nego što je voz prešao, iz njega izašao čovek i zaustavio saobraćaj na putu.- Čovek nije bio u uniformi. Ne znam da li je bio neko zvanično lice - kaže sagovornik Kurira, koji je sve to posmatrao iz obližnje kafane, gde je bio na slavlju.Tako je sprečena eventualna nesreća, ali ovo nije prvi put! Sredinom oktobra prošle godine na istom mestu desilo se isto - oko 19 sati kamerom mobilnog telefona snimljen je voz kako prolazi, a rampa u Hilandarskoj nije spuštena.Na snimku koji je mobilnim telefonom zabeležila jedna Nišlijka, reagujući u poslednjem trenutku dok je pokušavala da vozilom pređe prugu, jasno se čuje huk voza koji prolazi i užasnuti glasovi majke i ćerke:- Bože, bože!U Javnom preduzeću „Železnice Srbije“ tada je saopšteno da je reč o manjoj smetnji na tom pružnom prelazu. Ali ta „manja smetnja“ opet je u nedelju uznemirila žitelje Niša.Autor: Miodrag StankovićPreuzeto sa kurir-info.rs Edited August 11, 2010 by saleTIPO Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22617 Posted August 11, 2010 U Japanu bi odgovorno lice zbog ovoga izvrsilo samoubistvo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chela 2 Posted August 11, 2010 Ovo je srbija i samo onaj ko je toliko siromasan da nema sta da jede izvrsava...I narkomani, al oni misle da mogu da lete Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted September 11, 2010 Imam nekolicinu prijatelja na zeleznici i po njihovim pricama, to je bas cest slucaj. Dobio sam savet, koji preporucujem i vama, uvek gledajte uz i niz sine pre nego se odlucite da ih predjete, bila tu rampa ili ne, bila ona podignuta ili ne, bio prelaz posednut (sa ljudskim operaterom rampe) ili ne. I ne igrajte se, kada ugledate voz obavezno stanite. Vi ne mozete proceniti njegovu brzinu a njegov zaustavni put se racuna u kilometrima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zeka8 0 Posted September 19, 2010 I ja sam cuo isto.... Ljudi cuvajte se budala jer mislim da svi znamo kako izgleda prosecan radnik na rampi.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted September 22, 2010 Moj cale je nedavno imao incident na jednom od pruznih prelaza. Naime dok je prelazio prugu rampe su se spustile i ostao je blokiran. Da bi se nekako na kraju iskobeljao i naravno ostetio auto...jer je zakacio rampu, a voz je bukvalno posle pola sekunde proleteo iza.Strasno sta se desava.... Sem sto upucujemo zalbe jedino sto mozemo da uradimo je da budemo maksimalno oprezni... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22617 Posted September 22, 2010 Da li je postojala zvucna signalizacija da ce se spustiti rampa? Ili je spustena bez ikakvih upozorenja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted September 23, 2010 Ma kakva crna zvucna signalizacija! Bilo ih je troje u kolima, niko nije nista ni video ni cuo, samo PAFFF i rampe dole... Problem je u tome, sto to kod nas nekad radi, a nekad ne... Pa na svakih par meseci samo gledam po TV kako je neko poginuo na pruznom prelazu... I naravno uvek je greska vozaca... Quote Share this post Link to post Share on other sites
fandjo 1 Posted September 24, 2010 Da vozaci su uvek krivi sve ostalo je "po propisu". Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17446 Posted March 12, 2021 Od sada obavezno zaustavljanje na pružnom prelazu Svaki put kada dođe do tragedije na pružnim prelazima, naročito kada u njima učestvuju autobusi, javnost postavi pitanje: „A zašto nije bila spuštena rampa na prelazu“? Koliko god ovo pitanje bilo logično, ono ima i sasvim logičan odgovor koji glasi - rampe na pružnim prelazima nisu obavezne ni u Srbiji, ni u Evropi. Ako se pitate zašto rampe nisu obavezne na svim pružnim prelazima, odgovor je jednostavan - pružnih prelaza ima mnogo i trebalo bi zaista mnogo novca da se svi pokriju rampama. Takođe, rampe se kvare, a izuzetno su česte i krađe na pružnim prelazima sa rampama, odakle lopovi uzimaju sve što može da se proda – kablove (bakar je skup), releje, prekidače, itd. Stoga je verovatno najbolje rešenje koje je sada uvedeno – da sva putnička i teretna vozila moraju da se zaustave na prelazu preko pruge. Nova pravila Dakle – kada naiđete na pružni prelaz, morate da se zaustavite, uverite se da ne nailazi voz (ili neko drugo šinsko vozilo) i zatim nastavite vožnju. Ovo ne znači da će biti ukinute rampe i semafori na pružnim prelazima, ali tamo gde ih nema, obavezno će morati da postoji znak STOP. Istina, na većini pružnih prelaza i sada postoji znak STOP, mada ga malo ko poštuje, kao uostalom i na drugim mestima. Izmenjene definicije Ova nova pravila je uvelo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture - reč je Pravilniku o izmenama i dopunama „Pravilnika o saobraćajnoj signalizaciji“. Istovremeno su donete još neke izmene, ali nisu toliko značajne koliko ova o pravilima ponašanja na pružnim prelazima. Takođe, i sama definicija znakova (uključujući i znak STOP) donekle je izmenjena, ali nećemo ulaziti u detalje, pošto je reč o terminologiji koja će teško imati uticaja na to kako ih percepira prosečan vozač. Zaključak Iako nije reč o velikoj promeni u propisima, koristimo ovu priliku da još jednom apelujemo na sve vozače da poštuju saobraćajnu signalizaciju i prostu logiku. To što su rampe na pružnom prelazu podignute ne znači da treba da projurite bez gledanja – postoji mogućnost da sistem za podizanje/spuštanje rampi uopšte ne radi. Upravo zbog toga se i na pružne prelaze sa rampom postavlja saobraćajni znak STOP. U svakom slučaju – kada naiđete na prugu, zaustavite se, pogledajte da li nailazi voz, i tek tada pređite prugu. Zaista nema izgovora da dozvolite da vas udari nešto široko preko 3 metra, visoko 4 metra i dugačko preko 100 metara... A pritom se kreće isključivo po šinama, što znači da ne može iznenada da skrene i udari vas kao npr. kamion. Preuzeto sa: polovniautomobili.com Quote Share this post Link to post Share on other sites