Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Audi: 30 godina quattro pogona / princip rada

Recommended Posts

Audi proizveo 6-milioniti automobil sa quattro pogonom

 

audi%20q%201.jpg

 

Audi je u Ingolstadtu u Nemačkoj proslavio proizvodnju svog 6-milionitog automobila sa quattro pogonom na sva četiri točka. Čast da ponese broj 6.000.000 je pripala Audiju SQ5 u sivoj metalik boji, a automobil je namenjen američkom kupcu. Audi je prvi quattro predstavio 1980. godine i od tada je oko 170 različitih vozila (uključujući različite karoserijske verzije i varijante motor/transmisija) bilo opremljeno ovim sistemom.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istorija: Audi Quattro

 

123121-audi%20quattro%201.jpg

 

Reli Monte Karlo 1981. godine je, na prvi pogled, delovao kao i svaki drugi. Tradicionalno otvaranje sezone je, po očekivanju, donelo mnogo proslavljenih automobila, kao što su Renault 5 Turbo, Talbor Sunbeam Lotus, Opel Ascona 400, Lancia Stratos HF, Fiat 131 Abarth, Ford Escort RS 1800, Porsche 911 SC i mnoge druge. 

Kao i svake godine, lista favorita je bila kratka - do tog momenta Lancia i Fiat su osvojili šest od osam voženih šampionata, ali se očekivalo da bi Ford i Renault navedene godine mogli da iznenade. Među takmičarima se našao i novi Audi Quattro, a i pored nedavne pobede na nižerazrednom reliju Austrije, njemu gotovo niko nije davao preveliku pažnju. Quattro je imao najnoviju tehnologiju koju rivali nisu, a to je pogon na sva četiri točka, čime su mnogi smatrali da je pretežak da bi ostavio značajniji trag. A onda, već nekon prve etape, vozač Audija Hannu Mikkola je pitao svog suvozača Arne Hertza koliko zostaju za najbržim vremenom. Hertz ga je samo pogledao i rekao "najbolje rivalsko vreme zaostaje deset sekundi iza nas".

 

123122-audi%20q%201.jpg

 

Od tog momenta nova zvezda je rođena. U narednih nekoliko godina Quattro je ostavio dubok trag u reli šampionatu, sve dok ga novi standardi nisu banovali, ali to je bilo dovoljno vremena da stekne status legende i uđe u istoriju kao jedan od najboljih automobila u ovom takmičenju. Da bi se kvalifkovao za reli šampionat, nemački proizvođač vozila je morao da napravi dovoljan broj serijskih primeraka, čime je rođena još jedna legenda koja će dugo vremena dominirati na asfaltu. Istorija Audi Quattro vuče poreklo još opd sredine 1970tih godina kada je jedan od inženjera tima, Jorg Bensinger, testirao Volkswagen Iltis u teškim zimskim uslovima u Skandinaviji. Bensinger je primetio da pogon na sva četiri točka ovog vojnog vozila uspeva bez problema da savlada sve vremenske uslove, od snega, blata, pa do samog šljunka. Čak i najbolji terenski automobili iz navedenog vremena nisu uspevali da sa takvom lakoćom savladaju terenske uslove, tako da je izbor uglavnom padao na neki provereni SUV, kao što su Land Rover ili Jeep CJ.

 

audi%20q%2011.jpg

 

Bensinger je došao na ideju da bi pogon na sva četiri automobila zaista razlikovao Audi od konkurencije i u svoje slobodno vreme počeo da radi na sličnom sistemu na svom privatnom Audi 80. Ideja je, tokom 1977. godine, predstavljena Dr. Ferdinand Piechu, tada tehničkom direktoru kompanije, Prvi prototip je bio urađen na pomenutom Audiju 80, a imao je I5 motor sa 170KS. Iako solidno urađen, navedeni 80 je bez većih napora ostavljen u blatu teških terena u Švedskoj iza Iltisa, koji je imao samo 75KS. Iako se snaga pokazala dovoljno visokom, pogon na zadnjim točkovima nije bio idealan za teške terene. Piech uskoro oko sebe okuplja tim mladih inženjera i projekat dobija značajniju pažnju pod "Development Order 262" oznakom, mada su ga mnogi nazivali A1 ili allrad (pogon na sva četiri točka). U timu su takođe bili i menadžer za ceo projekat Walker Treser i glavni inženjer Jorg Bensinger.

 

audi%20q%20111.jpg

 

Tim nije imao veliki budžet, pošto je malo ko u kompaniji očekivao veći uspeh, a najveća pažnja je posvećena turbo motoru, koji je trebao da se, u bliskoj budućnosti, nađe pod haubom novog Audija 200. Iz navedenog razloga, tim je morao da koristi već postojeće delove iz mnogih Volkswagen i Audi modela, pa su tako vešanje i menjač preuzeti iz Audija 100, školjka odz Audija 80, a I5 turbo motor iz budućeg Audija 80 Coupe. Prvi kompletno završen prototip je predstavljen čelnim ljudima kompanije u septembru 1977. godine, a uskoro je i Volkswagen dao zeleno svetlo za serijsku proizvodnju. Da bi ubedio predsednika Volkswagena da odobri ovaj projekat, Piech je odveo u planine Austrije Ernst Fiala, Volkswagenovog direktora za nova vozila, i prvo ga pustio da provoza standardni Audi 80, a zatim i prototip verzije sa pogonom na sva četiri točka. Fiala je zadržao automobil preko vikenda, a zatim dopustio i svojoj ženi da ga provoza. Nakon minimalnih modifikacija, Fiala je odlučio da odobri projekat.

 

audi%20q%201111.jpg

 

Sve što je ostalo da se odluči je bilo ime. Rani favorit za ime je bio Carat, ali je marketing tim imao daleko bolju ideju i odlučio da nazove novi model Quattro, po italijanskoj reči za pogon na sva četiri točka. Zvanična prezentacija je usledila na salonu automobila u Ženevi, u martu 1980. godine, a publika je bila oduševljena kada je ugledala ovaj automobil. Ispred njih je stajao prelepi kupe, koji je bio zasnovan na novom Audiju 80 Coupe, takođe predstavljenim iste godine sa dužinom od 4,404 mm. Iako reklamiran kao jedan od prvih automobila sa pogonom na sva četiri točka koji su se proizvodili u većim brojevima, Quatto ipak nije bio prvi i tu čast je imao AMC Eagle. Međutim, dok je ova mala američka firma nudila model poprilično dosadnog dizajna i neefikasnih motora, Quattro je ipak bio značajno moderniji automobil. Ispod haube se nalazio novi 2.2L I5 motor koji je, uz pomoć turba, razvijao 200KS i 285 Nm obrtnog momenta. Sa težinom od samo 1.3 tone, ubrzanje do 100 km/h je iznosilo sedam sekundi uz maksimalnu brzinu od 220 km/h.

 

audi%20q%2011111.jpg

 

Visoka početna cena od čak 49,900 maraka je takođe označila i veliku ekskluzivnost i samo imućni kupci su bili u stanju da priušte Quattro. Proizvodnja je startovala krajem 1980. godine u maloj fabrici u Nemačkoj gde su se svi modeli ručno sklapali, a kako je Audi već tada imao velike planove za auto sport, znalo se da će biti proizvedeno minimalno 400 primeraka radi homoligacije. Iako je Quattro tokom svoje istorije stekao kultni status i na asfaltu, njegova legenda je ipak rođena u svetskom reli šampionatu ili WRC. Još tokom 1977. Audi se oprobao u ovom takmičenju sa modelom 80, koji je pružao pogon na prednjim točkovima, ali nije uspeo da ostvari značajniji uspeh. Rani Quattro modeli su se takmičili u lokalnim takmičenjima, a prvi veliki test je usledeo 1981. godine na reliju u Austriji. Ovaj reli se nije bodovao u WRC šampionatu, a za njega snaga motora je povećana na 310KS. Lokalni heroj Franz Wittmann je lagano pobedio u svojoj prvi trci sa preko 20 minuta prednosti nad najbližim rivalom.

 

audi%20q%20111111.jpg

 

Par meseci kasnije, sezona 1981 je zvanično otvorena sa relijem Monte Karla, možda najvećoj trci ovog takmičenja, a ona je počela na najbolji mogući način. Hannu Mikkola je pobedio prvih šest rivala uglavnom u snežnim uslovima, ali je morao da odustane nakon sudara. Međutim, već u drugoj trci u sezoni, u Švedskoj, Quattro beleži svoju prvu pobedu sa čuvenim finskim vozačem. U 12 trka navedene sezone, ovaj automobil je pobedio tri i završio kao trećeplasirani u generalnom plasmanu konstruktora, a možda najveći uspeh je stigao na reliju Italije koji je pobedila Michele Mouton i tako postala prva žena koja je ostvarila ovaj podvig. Početkom sezone 1982 je postalo jasno da je Quattro na krovu sveta. Audi je pobedio sedam od 12 voženih trka i osvojio titulu konstruktora. Mikkola je pobedio u Finskoj, Švedskoj, Argentini i Portugalu, dok je Mouton dodala pobede u Portugalu, Grčkoj i Brazili i samo kvar u Obali Slonovače je omeo da se okiti šampionskom titulom.

 

audi%20q%201111111.jpg

 

Za sezonu 1983 Audi dobija novu konkurenciju i vidu moćnije Lancia Stratosa, ali ni to nije uspelo da zaustavi uspehe, pa je tako Mikkola doneo Quattro njegovu prvu šampionsku titulu. Dok je serijski model nastavio da se prodaje u limitiranim brojevima u Evropi, 1983. godine prodaja je proširena i u Severnu Ameriku, gde je ostala samo četiri godine i u tom periodu samo 664 primerka su pronašli kupce. Iako je Quattro bio impresivan automobil, njegova početna cena se činila prevelikom u poređenju sa proslavljenim sportskim automobilima, kao što su Porsche 911 i Chevrolet Corvette, a kada se pri tom doda da su modeli za ovo tržište razvijali 160KS zbog standarda o izduvnim gasovima, postaje jasno zašto je uspeh ipak izostao. Sezona 1984 će ostati umapćena kao preokretnica za WRC. Novoformirana Grupa B je naterala mnoge timove da eksperimentišu i sa centralno postavljenim motorom, a iako je i Audi razmatrao ovu opciju i čak napravio i prototip, ova ideja je ipak zaobiđena.

 

audi%20q%20111111111.jpg

 

Najnovije vozilo nemačkog giganta je bio Sport Quattro, koji je imao skraćenu šasiju od samo 2,224 mm sa ciljem da bude lakši i da se bolje ponaša u krivinama. Audi je pobedio sedam od voženih 12 trka tokom 1984. i ponovo osvojio titulu vozača i konstruktora, ali je krajem sezone stigla prva nevolja u vidu Peugeota. Naime, Peugeot je debitovao model 205 Turbo koji je, zbog svojih malim dimenzija, sa lakoćom savladao sve prepreke i uspeo da pobedi tri od poslednje četiri trke. Za 1985 sezonu Audi je odlučio da poveća snagu na impresivnih 476KS, mada po nekim procenama ona je prelazila i 500KS. Sa težinom od samo 1,090 kg, Quattro je sada mogao da ubrza do 100 km/h za tri sekunde i do 200 km/h za 11 sekundi. Mnogi će se složiti da je rivalitet Audija i Peugeota tokom 1985. možda najveći u istoriji ovog auto sporta, ali broj pobeda ipak ne oslikava pravo dešavanje na terenu. Naime, tokom 1985. Peugeot je pobedio sedam trka u poređenju sa samo jednom Audija i prošetao se do titule.

 

audi%20q%2011111111.jpg

 

U istom periodu, Grupa B je počela da dobija velike kritike da je opasna. Na Portugalnom reliju mnogo toga se promenilo što će igrati ključnu ulogu u odluci da se Grupa B ugasi. Portugalski vozač Joaquim Santos za volanom Ford RS200-a je u jednoj krivini izgubio kontrolu nad vozilom i udario u publiku koja je posmatrala trku. Troje ljudi je poginulo i još 31 povređeno, a posle tog relija svi najbolji timovi su se povukli i budućnost Grupe B je razmatrana. Nedugo posle toga dešava se ključni detalj u istoriji Grupe B na reliju Italije. Henri Toivonen za volanom Lancije je vodio u šampionatu i kada je reli na Korzici počeo Toivonen se izdvojio među favoritima za pobedu. U 18. etapi Toivonen se slupao, a njegova Lancija je planula. Na finišu se mogao videti dim i organizatori su odmah shvatili da nešto nije u redu. Pola sata kasnije, kad se spasilačka ekipa pojavila na mestu sudara, našli su samo izgoreli automobil i ugljenisana tela finskog vozača i njegovog suvozača Sergia Cresta.

 

Svedoka nije bilo tako da se samo do današnjeg dana može nagađati šta se tašno desilo. Neki kažu da je Toivenen bio bolestan, drugi da je razlog sudara mehanički problem, a ima i onih koji tvrde da je greška vozača, pošto je Toivonen kroz celu svoju karijeru imao čudne sudare u vreme kada je imao visoko vođstvo. Na reliju Italije, Toivonen je imao veliko vođstvo i teško je bilo za očekivati da bi neko ostvario bolje vreme. Ovaj sudar je došao godinu dana nakon što je Attilio Bettega za volanom Lancije 037 takođe poginuo na ovom istom reliju. Težak teren je smatran za njegovu smrt kao i nesreća, pošto je njegov suvozač Maurizio Perissinot prošao nepovređen. Posle relija na Korsici, Audi je automatski izašao iz Grupe B, a nakon još jednog sudara F1 vozača Marc Surera u RS200, u kome je njegov suvozač poginuo, FIA je automatski suspendovala Grupu B. Iako je Audi nastavio da se takmiči u reliju, posle Grupe B njegov uspeh je bio limitiran, sa izuzetkom 1987. godine kada je Hannu Mikkola pobedio reli u Keniji.

 

audi%20q%201111111111.jpg

 

Nemački tim je takođe krenuo da se okreće i drugim modelima, kao što su 90 i 200, ali to nije bio kraj legendarnog Quattra. Naime, brdske trke u američkoj saveznoj državi Koloradu, nazvane Pikes Peak, su počele da postižu eliku popularnost. Specijalno opremljen Quattro sa čak 600KS je debitovao tokom 1987. sa legendarnim Walter Rohrlom koji ne samo što je pobedio trku već dugo vremena i držao rekord na ovoj stazi. Pobede su kasnije ostvarene sa još dva vozača (Michele Mouton i Bobby Unser), a do današnjeg dana Quattro se smatra jednom od legendi ovog takmičenja. Uspeh na američkom tlu je kasnije nastavljen i u Trans Am seriji, gde je Audi pobedio osam od 13 trka i osvojio titulu konstruktora1988., a ovi modeli su razvijali čak 720KS. Uspeh je kasnije nastavljen i u Nemačkoj seriji turističkih automobila (DTM), gde je Quattro osvojio šampionsku titulu 1990. i pobedio pola voženih trka u 1990. i 1991. pre nego što je debitovao potpuno novi Audi A4 Quattro Supertouring.

 

U svakom slučaju, posle velikog interesovanja publike tokom ranih godina proizvodnje, traženost civilnog Quattro je naglo opala sredinom 1980tih godina, a mnogi za krivca vide upravo nemačkog proizvođača vozila. Naime, u tom periodu pogon na sva četiri točka je debitovao na još pet modela kompanije, koji su bili značajno jeftiniji, a kraj originalnog Quattro je stigao 1991. godine kada ga je zamenio model S2. Tokom 11 godina proizvodnje, Audi je proizveo ukupno 11,452 Quattra, uglavnom bez većih promena, što ovom automobilu i danas daje veliku ekskluzivnost. Veliki broj proizvedenih primeraka je preživeo, a ako nam je britanska TV emisija Wheeler Dealers nešto pokazala je da se neki modeli mogu pronaći i za ispod 5,000 evra. Ipak, ukoliko želite bolje očuvani model, budite spremni izdvojiti značajno više, što svakako nije visoka cifra kada se zna koju revoluciju je Quattro doneo ne samo u auto sportu već i među serijskim automobilima.

 

Autor: Talladega

 



Share this post


Link to post
Share on other sites
qu01.png qu02.png qu03.png
qu04.png au05.png
 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audijevi quattro automobili pokazuju svoju moć penjući se uz skijašku stazu

 

Zabava na snegu i na ledu ne mora biti samo sa skijama i sa klizaljkama. Sa Audijevim quattro automobilima može da bude jednako zabavno, a to su nam dokazala dva vozača iz Norveške koji su sa Audijem R8 V10 i sa Audijem RS4 krenuli sa usponom uz jednu od najboljih skijaških staza u Norveškoj. Podsećamo da se ovde radi o automobilima koji razvijaju više od 400KS (Audi RS4) i više od 500KS (Audi R8 V10), a koji uz pogon quattro imaju moć da se izbore i sa najvećim zimskim izazovima. Interesantno, Audi R8 je čak dobio i poseban tretman na oslanjanju koji je delimično modifikovan, a auto je približen podlozi na manje od 10 cm. To je definitivno bilo interesantno iz pozicije vozača na skijaškoj stazi.
Inače, tokom pokušaja vožnje, temperatura na stazi pala je i ispod -30 stepeni Celzijusa.
 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi uvodi efikasniji i štedljiviji quattro pogon

 

144990-audi%20q%201.jpg

 
Premijera novog Audi A4 Allroad modela će obeležiti i početak ugradnje novog quattro sistema pogona na sva četiri točka koji je osmišljen da bude efikasniji od prethodnog quattro sistema bez žrtvovanja vuče ili vozne dinamike. Da bi se to postiglo, novi quattro sistem je opremljen nizom senzora koji konstantno prate stanje na putevima, podatke o vozilu i ponašanje vozača. Kada sistem detektuje da na sva četiri točka nije potrebna vuča, vuča sva četiri točka se automatski isključuje i auomobil pokreću isključivo prednji točkovi.

 

144991-audi%20q%2011.jpg

 
Svakih deset milisekundi sistem analizira informacije koje dolaze sa svih senzora, a kako bi se utvrdilo da li je potrebna vuča na sva četiri točka. Aktiviranje quatro pogona na sva četiri točka izvršava se u tri faze koja uključuje proaktivnu, intuitivni, i reaktivnu funkciju.
 

144992-audi%20q%20111.jpg

 
Prve dve faze aktiviraće pogon na sva četiri točka pre nego što je potrebno, dok treća faza ''retko se javlja u praksi'', ali aktivira quattro sistem kada automobil naiđe na podlogu na kojoj točkovi naglo izgube trakciju, npr. kada auto naleti na zaleđenu površinu puta. Audi navod da novi quattro sistem pogona pomaže u smanjenju potrošnje goriva, pa modeli sa novim quattro pogonom imaju oko 0,3 l/100 km manju potrošnju goriva od dosadašnjih modela sa prethodnim quattro pogonom.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi proizveo 8 miliona ''kvatro'' automobila

 

audi%20q5%208m.jpg

 

Audi je ''kvatro'' i ''kvatro'' je Audi. Čuveni pogon na svim točkovima važna je karika u praćenju slogana ''napredak uz tehniku'', koji Audi sledi duže od 35 godina, a sad su stigli i do značajnog jubileja koji pojačava veličinu čitave priče: u novoj fabrici u Meksiku, proizveden je 8-milioniti automobil sa čuvenim ''kvatro'' pogonom! Reč je o novom modelu Q5, koji se proizvodne trake u fabrici u San Hoze Čijapi sišao pre nekoliko dana, ali on je samo jedan od preko 100 modela koji su nosili čuvenu oznaku kao simbol kvaliteta i performansi.

 

Sve je počelo 1980. godine, kad je Audi ponudio stalni pogon na svim točkovima, nešto što nijedan drugi proizvođač tada nije mogao. ''Ur-kvatro'' debitovao je na Salonu u Ženevi, a širom sveta se pročuo zahvaljujući izuzetnim rezultatima u svetskom reli šampionatu (četiri titule), ali i drugim sličnim trkama kao što je čuvena brdska ''Pajks Pik'' u SAD (šest pobeda). Pobede su se nizale, ali ''kvatro'' pogon je beležio i komercijalni uspeh kad je prodaja putničkih automobila u pitanju, pa je ovaj pogon danas deo serijske opreme na modelima kao što su: Q7, A4 ol-roud kvatro, A6 ol-roud kvatro, A8, R i svim S i RS serijama. Danas, gotovo polovina Audijevih kupaca, odlučuje se za ''kvatro'' pogon u svojim automobilima… Audi za različite modele nudi i različite tipove ''kvatra'', a razvoj se i dalje nastavlja sa kombinacijom ''ultra tehnologije'' - dizajnirana za modele sa uzdužno postavljenim motorom, ona obezbeđuje aktivnu kontrolu višestrukog kvačila na kraju transmisije, koja raspoređuje obrtni moment između osovina, a potom i svih točkova. Ako sistem, na primer, detektuje da unutrašnji točak gubi prianjanje, pogon se prebacuje na sve točkove, a kao rezultat primene ove tehnologije pogon na svim točkovima uvek je spreman kad zatreba, s tim što novi koncept povećava efikasnost bez gubljenja trakcije ili dinamike vožnje spreman kad zatreba, s tim što novi koncept povećava efikasnost bez gubljenja trakcije ili dinamike vožnje…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 najboljih situacija koje pokazuju šta može Quattro pogon po snegu:

 

 

Mesto broj 1 je negde iz naših krajeva izgleda. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravljeni A8 Coupe

 

audi%20a8%20coupe.jpg

 

Audi je decenijama pokušavao da dostigne konkurente iz Minhena i Štutgarta, a zaboravljeni koncept A8 Coupe jasan je pokazatelj koliko je daleko ekipa iz Ingolštata bila spremna da ide kako bi ostvarila svoj cilj. Pokušavajući da parira Mercedesu, posebno kupe verziji S-klase, Audi se krajem 90-ih godina prošlog veka obratio firmi IVM Automotive iz Minhena. Rezultat saradnje, Audi A8 Coupe, elegantnom linijom i dizajnerskim rešenjima čak i danas, 20 godina nakon predstavljanja na Salonu automobila u Ženevi deluje elegantno.

 

audi%20a8%20c%201.jpg

 

Kako bi ostvarili seksi povijenu, kupe liniju, inženjeri su morali poprilično da menjaju arhitekturu Audijeve aluminijumske šasije, što je zatim rezultiralo i izmenom većine karoserijskih panela. Čak su i sedišta sa integrisanim sigurnosnim pojasevima bila preuzeta sa Audi A4 kabrioleta.

 

audi%20a8%20c%2011.jpg

 

Iako je A8 Coupe bio jedan od interesantnijih izloženih modela na salonu u Ženevi 1997. godine, svetlost serijske proizvodnje nikad nije ugledao. U Ingolštatu su se, naime, pribojali da bi na tržištu naišao na istu sudbinu kao BMW-ova serija 8, pa je unikatni primerak, potpuno funkcionalan i sa homologacijom za upotrebu i danas u vlasništvu IMV-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda i iznad quattro pogona ima quattro :D 

 

Audi Q7 bez ikakvih šansi za uspeh u ''nadmetanju'' sa Ladom 4x4 na zavejanim ruskim bespućima

 

I dok je za krosover premium klase Audi Q7 ruski put zavejan snegom preveliki zalogaj, sa kojim on nije u stanju da se izbori, Lada 4x4 kreće se u istim uslovima bez ikakvih problema, konstatovali su korisnici interneta koji su pregledali klip objavljen na YouTube. Na snimku koji je njegov autor nazvao ''Audi Q7 vs Lada Niva'' vidi se kako se nemački automobil koji je pokušao da obiđe jedno vozilo duž ivice kolovoza, zaglavljuje u snegu i ne može dalje. U tom trenutku na klipu se pojavljuje ''Niva'' koja bez problema prolazi zavejanim putem. Tačnije, u pozadini snimka Niva ''proleće'' dok njen nemački oponent pokušava da se izvuče iz smeta.

Ljubitelji automobila zaključili su da sneg i ruska zima predstavljaju suviše veliko iskušenje za Audi Q7 kada treba sići sa asfaltnog puta. ''Nije Nemac za rusku zimu'', prokomentarisali su klip korisnici interneta na jednoj od brojnih društvenih mreža na kojima je snimak objavljen. Jedan komentator izneo je mišljenje da stvar zapravo nije u automobilu, nego u pouzdanim točkovima i umeću vozača:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vojno vozilo od kojeg je Audi preuzeo Quattro pogon koji ga je proslavio

 

vw iltis 03.jpg

 

Svaki moderni Audi sa oznakom ''quattro'' svoje postojanje duguje originalnom Quattru iz 1980. godine, kutijastom coupeu baziranom na limuzini 80. Međutim, taj originalni Quattro koji je i sam pobeđivao na reliju nikada ne bi postojao da nije bilo ružnog vojnog kamiona koji se mučio da postigne maksimalnu brzinu 113 km/h.

Volkswagen Type 183 Iltis (na nemačkom ''tvor'') bio je rezultat potrebe zapadnonemačke vojske za modernim vozilom poput Jeep-a, koji bi zamenio staru trocilindričnu dvotaktnu DKW Mungu. Volkswagen, koji je nedavno kupio različite marke Auto Uniona i upakovao ih u Audi, osvežio je Mungu i dodao 1.7 četvorocilindrični motor, čime je dobio ugovor sa državom.

 

vw iltis 02.jpg

 

I upravo je tokom razvoja Iltisa 1976. godine, pri čemu je ružni džip na putevima sa snegom ostavljao daleko snažnije automobile, Audijev inženjer Jorg Bensinger dobio ideju da stvori serijski automobil sa istom tehnologijom. Quattro je promenio tok istorije relija, ali Iltis je takođe ''iskusio'' malo takmičarske slave, osvojivši Pariz-Dakar 1980. godine.

 

vw iltis 01.jpg

 

Ovaj Iltis je proizveden 1985. godine, kada su već originalne Quattro reli automobile pretekle mašine Grupe B poput Peugeota 205 T16. Tehnički, to uopšte nije Volkswagen Iltis, već Bombardier Iltis koji je proizveden u Kanadi za oružane snage zemlje, iako se sada nalazi u Gruziji. Opremljen je za vojne terenske komunikacijske dužnosti, sa dvostrukim radio ''jarbolima'' i GPS-om. Sadrži i radio operatersku stanicu u zadnjem delu za sedenje, a trenutno je na prodaji putem Bring-A-Trailer aukcijske platforme. Brojač kilometara prikazuje brojku od 3.600 km, što je nakon velike restauracije koju je dobio prošle godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...