Jump to content
FAS Goran
shone sd

Vraćanje / provera kilometraže / provera godišta (podmlađivanje)

Recommended Posts

:) Nekoliko nas koji smo nabavili adaptere za dijanostiku je primetilo da se kilometraza u bordu i na ekranu razlikuje. Ono sto unosi jos vecu zabunu je to sto je kilometraza manja za par 000 km u odnosu na onu na satu.

Da li je neko povecavao km na satu pa vracao na staru i tom prilikom pogresio, to ne znam. Da li je sigurno da se na carini gleda kilometraza kod procene vrednosti automobila ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Tacno je da se gleda KM na carini i to je jedna od stavki koje uticu na visinu carine,zato svi koji uvoze kola podignu KM do gornje granice koliko im spediteri kazu da moze da prodje kao relevantna KM.Samo sto ne mogu da je vrate na pravu jer sve dok ne prodaju auto a auto im stoji na placu KM iz carinske deklaracije mora da se poklapa sa KM na autu,jedino bi bilo fer je da kupcu o svom trosku vrate KM na realnu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chiki

Ako koristiš FES softver za njega je potvrđeno nepoklapanje stvar je u tome da se u eprom ne upisuje na isti način kilometraža pa FES aplikacija ne zna uvek da tačno dešifruje taj podatak pa nastaju neslaganja. Probao sam to da proverim na svoma autu koji na dijagnostici ima 50 hiljada više nego na tabli i stvarno auto mi na dijagnostici pravi nekoliko % više kilometara (upoređivao sam pre i posle određene kilometraže).

Puno njih ima slične anomalije sa FES aplikacijom i očekujem da se to u narednim verzijama ispravi. Koliko sam čitao sve te anomalije su vezane za edc15 kako je kod drugih ecu-a ne znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AJDE DA REZIMIRAMO...

Da li je bezbedno da korigujem kilometražu tako da mi na tabli piše onoliko koliko je u kompu automobila (koliko ej ustavri i prešao)...

Naravno,kod ljudi koji se time bave...

Da li će taj postupak napraviti moguće komplikacije na elektornici mog Punta ili ne?

Radio bih to jer sam menjao kompletan kilometar sat jer mi je rikno procesor skazaljke obrtomera...thumbdown.gif

pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što ne bi bilo, ja mislim da nema auta koji je kupljen sa nekog placa a da mu ti podaci nisu pomerani. I svi se voze bez problema. Ima jedan naš kolega ovde stila sa 850kkm u ecu-u i 190kkm na dash-u, i fes obe isčitava nezavisno. Ja imam Fiat KM interfejs koji bi trebalo da radi tog tvog punta ali ja nisam nikad sa tim radio, samo sam video da može da radi:

# Fait Punto 99-2002 Motorola

# Fiat Punto 99-2002 NEC

# Fiat Punto 2002-2006 NEC

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja da kazem neku rec,imam grande punto i kupio sam ga od neke firme koja ga je odrzavala u delti,na satu pise 130000 i mislim da je stvarno toliko presao ali kad sam isao na dijagnostiku mAJSTOR rece da pise 85000 ,u cemu je fora

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni na Stilu pokazuje par 000 km manje nego sto je na tabli. Ne znam da li je isti problem i kod tebe. Ja sam koristio fiat ecu scan software.

Inace, kad sam resetovao podsetnik za servis uocio sam jednu stvar a to je da se servis moze resetovati 10ak puta (ispravite me ako gresim). Predpostavimo da su u inostranstvu radili servis na najmanje 10.000 km. Ako nije moguce resetovati servis znaci da je radnjen preko 10 puta sto znaci da je auto presao najmanje 100.000 km. Npr na mom auto je radjen servis jednom godisnje i to je bilo na 12-13.000 km. Ako su postovali interval od 20.000km (za Stillo npr) ispada da je auto presao 200.000km i vise. Sve sam ja ovo lepo napisao ali je pitanje da li se i to moze hakovati tj da li se mogu izbrisati radjeni servisi.

I jos nesto vezano za kilometrazu. Ako automobil nema originalnu servisnu knjizicu - to je vec sumljivo. Desava se npr kod lizinga da kupac nije placao redovno pa su mu odeuzeli auto i da je drugi kljuc i eventualno dokumentacija o automobilu ostala kod njega. Prema polovniautomobili.com od 18074 automobila (kriterijumi pretrage: od 2001. godista, sevisna knjiga), 6199 ima servisnu knjigu i pitanje ja kakvu (mogu se kupiti i popunuti, nekad napisu da imaju a ustvari je nemaju). Znaci 30% ima a 70% nema. Trebalo bi da bude obrnuto.

Zato mi je jasno zasto u Nemackoj salju inspekcije na placeve (informacija od komsije koji je bio nedavno) i dijagnostikama proveravaju realnu kilometrazu i onu na satu. Neki su kaznjeni ili privremeno zatvoreni. Eto cuva se poredak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo društvo. Negde sam naišao na info da se pređena kilometraža snima na tri mesta. Jedno od njih je ECU, a neko od mojih kolega je pomenuo ROM. Read Only Memory u koju upisuje neki čip i pošto je Read only ne može da se resetuje.

Pogledajte ovo

http://www.youtube.com/watch?v=lxJIsP-oktY

Da li postoji način da proverim da li moj Puntać stvarno ima u nogama 70000 sa svojih 10 godina ili 270000 :). Naravno da odavno ne verujem u bajke.

Izvinjavam se ako sam pogrešio podforum, ali nisam našao bolje mesto :D gde da otvorim temu.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je vracena kako treba,sa fiatovom dijagnostikom to ne moze da se uoci,mozda sam ti malo pmogao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kada sam ja kupovao auto, od pouzdanog čoveka, garantovao mi je kilometražu, na satu je pisalo 68.500, pa kada sam bio negde na 75.000 ga oteram na dijagnostiku zbog neke lampice, tamo mi sredi majstor to i kao jel hoćeš da proverimo kilometražu, rekoh ajde, ono 176.000 i koji kilometar više, ja rekoh aj pošto mi je usput da svratim kod čoveka od kog sam kupio auto, pošto smo stvarno u dobri prijatelji, njegov otac je radio kod mog dede 15 godina, brat mu živi u Italiji i snabde mu po par automobila sa vremena na vreme, konkretno moj auto je bio od prve vlasnice(ono u suštini tako uvek kažu ti koji se time bave), mada mi je dao dosta drugarsku cenu, uzeo sam ga za 2.300 u vreme kada ispod 2.500 nije imao ni jedan na polovnim automobilima... E sad... Bilo je nešto problema što se neki brojevi motora nisu lepo videli, pa je radjen PUS... I tako svratim ja kod njega i kažem mu onako kroz smeh da sam bio na dijagnostici i da mi je pokazalo, on kao nemoguće, pa kao meni bi odgovaralo da je tako, ovako sam platio više carinu, svi auti koje sam u toj turi uvezao su imali oko 150.000 sem tog, kao ne bih te zeznuo nikad, ja sam ti garantovao kilometražu, aj da vozimo negde u neki servis da to proverimo lepo ja ću da platim dijagnostiku, ma rekoh nije bitno, nema veze... Meni je u suštini auto odličan, utegnut je maksimalno, sedišta su kao nova, volan i menjač kao novi, jedino je imao neka sitna oštećenja, tipa izgreban branik i malo ulubljena hauba, ali ovako u vožnji odličan, evo već 20.000 sam prešao sa njim u zadnjih 9 meseci sa njim i to sve gas u patos, išao sam na more sa njim, nisam ga gasio do tamo osim na pumpi na pola puta, sad ne znam kome da verujem i šta da radim... Ne planiram da menjam auto još dugo, ali šta sutradan kada ga budem prodavao da napišem kao kilometražu?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ovu što piše na satu :)

Ako je sve kao što kažeš i auto se stvarno ponaša kao da je prešao 75k km to i napiši i gotovo.

Ja kad sam uzimao auto nisam ga ni kačio na dijagnostiku. Iako sam neko ko nema dovoljno znanja da proceni stanje auta dovoljno dobro (zato i nisam išao sam) čak sam i ja mogao da vidim jasne razlike između auta sa istom cifrom na satu. Na kraju sam uzeo jednog koji je izgledao najbolje, provozao ga malo i to je to. Imao je "klasičnih" 140k km na satu (kažem klasičnih jer ih 80% iz uvoza ima od 130k do 160k km). Kilometražu sam proverio kad sam radio servis nakon nekih nedelju dana i dijagonostika je u tom trenutku rekla da ima 206k km, što mi je sasvim ok (a računam da nije više od toga, jer da su je vraćali i tu kontam da bi uskladili sa ovom na satu), jer se auto dobro ponaša, nemam nenadanih kvarova, očuvan je. Kad ga budem prodavao napisaću ono što piše na satu, tako sam ga i ja kupio, a ako kupac hoće da proveri niko mu ne brani ili ako me pita reći ću mu otvoreno kakvo je stanje i to je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedno sigurno znaj niko ne prodaje auto koji je presao 70 000 jer je on tad i dalje u garanciji a racuna se otprilike da za 2 god preddje u inostranstvu min 100 000...Meni sad na satu pise 120 000 a on je toliko imo pre tri godine sad je blizu 190 000 a 2004 godiste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda jeste off, ali svi automobili koji se kod nas pazare, presli su najmanje 200k km, i to su sve novija vozila 2007-2009 godiste, a ovi stariji, 02,03,04 jos vise...

Samo sto svi mi, pa i ja,iako znamo za sve strasne price,o vracanju kilometraze,dubinsko pranje,zameni sedista,rucica,volana,papucica,patosnica,neba...verujemo da je bas nas auto,vozila baba,deda,jednom mesecno i to 50ak km najvise do pijaca, a hocemo da ga platimo sto manje. :wallbash:

Kad pogledate sajtove automobila preko, pa tamo im se ne isplati da kupuju, bolje im je da dodju ovde kod nas i pazare, em jeftiniji auto, em sa manjom km,a u boljem i cistijem stanju :rolleyes:

Auto treba dobro pregledati pre kupovine + neki vid molitve i pazariti i uracunati na cenu jos najskuplju stavku za popravku(plivajuci zamajac,turbina...) a kilometraza je sporedna, prepravlja se, a pri prodaji, kao i svi treba je vratiti do jedno 149k km ako je 01/02 ili 120k km 03/04-09

A realnost :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije loše da se lepo ode u Deltu, i provere svi servisi. Oni su uvezani sa svim ovlašćenim servisima u svetu. Kada se dobije uvid u datume i kilometraže na kojima su rađene poravke, servisi itd. može dosta da pomogne da bi se zaključilo koje je realno stanje.

Ja sam tako npr. proverio pre nego što sam uzeo auto. I evo npr. našao sam da mu je rađen neki servis na 12000 km, a ja sam na satu imao 126000. Na boardu kada sam pogledao koliko još ima km do servisa, tačno se potrefilo da je oko 14000km, a servis mu se radi na 20000km. Takođe po datumima, kada sam video koliko je otprilike prelazio godišnje, došao sam do neke cifre koja ne odudara mnogo od one koja je na satu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo vam neka procena,moj sluzbeni auto,je za manje od dve godine (godinu i 8 meseci) presao 72000km,vozi se na relaciji obrenovac beograd svaki dan,plus malo grad,plus malo svrljanje,ali to je mozda hiljadu,maks dve km,pa sad ocenite,a preko italija, nemacka gde imam rodjake koji bas koriste kola i u jednom pravcu do posla imaju oko 70km (do industrijske zone od centra grada, sto kod nas nije tako) dnevno, to je ukupno 140km, pa vi sad izracunajete koliko su tamo kola presla.

Kao sto neko rece, tamo je skuplji auto nego ovde (mislim na kola koja su tamo malo presla). Sve u svemu imam drugare koji rade na auto placevima i znam sta i kako ide.

Mi smo cudno malo, pre cemo da kupimo auto sa 150km laznjih nego sa 290km hiljada pravih, tuzno, ali istinito.

Tako da se grozim pojedinim ljudima, a ujedno mi je zao onih zaludjenika sto su kupili kola naplacu sa nekom smesnom km, a auto 2002, 2003god jos dizel tipa 70 ,80 hiljada km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj deda je kupio još '91 nov daihatsu applause, trenutno na satu ima 420.000, a auto je od prvog dana garažiran, od delova se naručivalo sve original iz inostranstva, motor suv, ne troši ulje, a da skine sat i da vrati kilometražu na 150-200 hiljada, niko ne bi poverovao, jer je auto utegnut maksimalno i dan danas... U suštini, svi vraćaju kilometražu, ali ako se auto održava sa kvalitetnim delovima i ako ga je stvarno vozio neko ko poštuje ograničenja i vozi penzionerski, pa neka je prešao 200.000... Iskreno i ja kad zujim na polovnimautomobilima, one sa +150.000 ni ne gledam, a garant su u zdravijem stanju nego ovi sa 100.000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio bih Fiat Punto 1.6 1994-to godiste,medjutim javio se problem.

U oglasu je pisalo da je presao 150000 km,ali kad sam ga pogledao na tabli stoji druga kilometraza 275000 km.

Kad sam pitao coveka u cemu je problem,rekao je da je menjana tabla i da se pomerio taj sat za kilometrazu.

Pitao sam ga da li moze da se vrati prava kilometraza koja u stvari i jeste ,kaze da moze.

E sad mi je potreban odgovor pre nego sto kupim auto,da li je moguce da se vrati na pravu kilometrazu ili nije?

Hvala unapred!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce je,kako se inace vracaju svi automobili iz uvoza,jedino sto ja cisto sumnjam da je presao 150.000km,to je standardna kilometraza na koju vracaju sve sutomobile iz uvoza,a ovaj je cak nije ni vratio nego,verovatno,izmislja tu neke price...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nekim (retkim) slučajevima se kilometraza namerno pomera unapred, ukoliko je auto manje presao, da bi carina bila niza. To znam da je bio slucaj kada je moj Kum isao po svoj auto u Nemacku pa je pre prelaska granice duplirao km a posle carinjenja vratio na pravu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeste presao 150000km ali u rikverc...18god je star auto...a i ne vidim svrhu vracanja kilometraze tek da bi pisalo da je manje,odvezi ga negde na proveru ako je ok uzimaj i vozi...

Edited by boki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa normalno da je i prešao 275 000km...auto je '94.godište, sve što je ispod 220 000km s tim godištem je sumnjivo po pitanju kilometraže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodavac tvrdi da je kilometraza pomerena kad je stavljena nova tabla i da mu je prava kilometraza 150000km.Kad je otvorio haubu motor izgleda Ok i lepo se pokazao u voznji ali ipak kod mene radi crv sumnje.

Naravno,pre nego sto dam pare oteracu auto i da to proverim.

Hvala Vam svima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...