Jump to content
FAS Goran
shone sd

Vraćanje / provera kilometraže / provera godišta (podmlađivanje)

Recommended Posts

Interesantan tekst, pogotovo ovaj deo, pošto neki članovi foruma tvrde da se vraćanjem km ne ostvaruje veća zarada

 

Kada kupite automobil sa lažnim očitavanjem kilometraže, preplaćujete (približno 25 odsto).

Na kraju ćete platiti još više za popravke.  

Znači ništa od onog sve je već promenjeno i sad samo sipaj gorivo i gas 

 

Koje zemlje imaju najveći procenat automobila sa lažnom kilometražom?

 

Statistike pokazuju da obično provedemo tri do pet godina vozeći isti automobil. To znači da postoje dve ili čak tri prilike da nas prodavci prevare u jednoj deceniji.

 

automobil_kola_brzina_pixabay.jpg.d7a1e5b3b69904f4c9f5205b54a54215.jpg (960×630)

 

Dakle, koliko je danas zaista rizično kupiti polovan automobil?

Ispostavilo se da odgovor zavisi od zemlje u kojoj živite, piše Carvertical.

Za početak godine, ovaj sajt je odlučio da otkrije kako učestalost vraćanja kilometraže varira od zemlje do zemlje. Tako je sproveo istraživanje, posmatrajući približno 900.000 izveštaja o istoriji automobila prikupljenih tokom 2021.
Konkretno, baltičke zemlje kao jedinica imaju najgore brojke na osnovu otkrićaovog sajta. Letonija je na prvom mestu, sa preko 24 odsto proverenih vozila koja pokazuju znake neovlašćenog otvaranja odometra. Ne zaostaju ni Estonija i Litvanija, koje zauzimaju treće i četvrto mesto.
Doduše, baltičke zemlje su malo tržište. Kada je reč o velikom broju vozila sa ovom vrstom prevare, trebalo bi da se pogleda dalje na istok i jug, na zemlje poput Rumunije (drugo mesto), koja ima stopu vraćanja kilometraže od skoro 20 odsto, kao i na Rusiju i Ukrajinu.
Takođe se ističu Poljska (12 odsto) i Mađarska (14 odsto), kao i Češka, Slovačka, Slovenija, Hrvatska i Srbija, gde oko 10 odsto svih automobila ima vraćenu kilometražu.
Ovaj problem je manje rasprostranjen u bogatijim zapadnoevropskim zemljama, gde ljudi imaju tendenciju da kupuju novije automobile. Ipak, problem je i tamo učestaliji nego što većina misli. 


Koliko je skupa prevara lažne kilometraže?
Problem kod prevara kilometraže je što je to "tih", ali skup problem. Prema podacima Evropske komisije, prevara sa kilometražom uzrokuje štetu od oko 9,6 milijardi evra godišnje.
Mnogi polovni automobili u istočnoj Evropi dolaze sa tržišta Nemačke, Francuske, Belgije, Holandije i Italije. Čak od 30 do 50 odsto ovih automobila koji se prodaju preko granica imaju lažnu kilometražu. I dok je ekonomsku štetu teško izračunati, mehanizam je prilično jednostavan:
- Kada kupite automobil sa lažnim očitavanjem kilometraže, preplaćujete (približno 25 odsto).
- Na kraju ćete platiti još više za popravke.
- Biće vam zaista teško da prodate automobil u budućnosti.


Kako izbeći automobile sa vraćenom kilometražom?
Nažalost, nema osnova da se veruje da će prevara sa odometrom postati manji problem u 2022. godini i kasnije. Ovaj vid prevare je teško kazniti, kako zbog toga što je krivce teško pronaći, tako i zbog toga što kazne nisu baš česte.
Ovde, opet, vidimo razliku između zapadne Evrope, gde je pomeranje brojača kilometara unazad ozbiljan zločin i vlasti su sposobnije da ga sprovedu, i istočne Evrope, gde to jednostavno nije toliko strašno.
Zbvog toga, najbolje za kupca je da uradi proveru istorije automobila. Ako pogledate broj šasije bilo kog automobila, možete videti kako se njegova kilometraža menjala tokom vremena. Ovo će vam pomoći da izbegnete prevarante i izaberete samo automobile sa stvarnim očitavanjem brojača kilometara.
S obzirom na nedostatak čipova koji muči proizvođače automobila, tržište polovnih automobila će verovatno biti popularnije nego ikada, pa je dobro biti spreman na sve trikove koje vam prodavci mogu pripremiti.

 

Preuzeto sa: www.021.rs

 

Edited by Ivan
Sadrzaj prebacen na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledam Nemanju (Auto analiza) i čovek je zamenio instrument tablu na svojoj Škodi RS sa virtuelnom, na njegovoj je pisalo 150 000, kupio je virtuelnu sa 33 000 , kaže da je nemoguće spuštati kilometražu na ovim tablama, moguće je dizanje ali ručno tipa 1000 km na sat, naravno to muljatorima ne treba, eto nade za nove modele, treba samo sačekati da svi pređemo na virtuelne

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, The Punisher said:

...kaže da je nemoguće spuštati kilometražu na ovim tablama, moguće je dizanje ali ručno tipa 1000 km na sat, naravno to muljatorima ne treba, eto nade za nove modele, treba samo sačekati da svi pređemo na virtuelne

Kad svi pređemo na digitalni sertifikat onda je verovatno završena priča oko muljaža. :thumbup: 

Alfa je sad taj sistem predstavila u modelu Tonale, prva je koja to uvodi u automobilskom sektoru, ali logično je da će i ostali krenuti istim/sličnim putem. Proizvođači su zainteresovani da to uvedu jer time stimulišu ljude da idu u ovlašćene, da ne propuštaju intervale, jer im sve to posle znači prilikom prodaje tog auta kao polovnjaka. Ne znam da li je plan da se nakon isteka garancije dozvoli upisivanje i u servisima van mreže ovlašćenih.

 

Quote

- NFT tehnologija
Kao svetsku ekskluzivu, Tonale predstavlja tehnologiju nezamenljivih tokena (NFT), pravu inovaciju u automobilskom sektoru. Alfa Romeo je prvi proizvođač automobila koji povezuje automobil sa NFT digitalnim sertifikatom. Tehnologija je zasnovana na konceptu ''blockchain kartice'', poverljivom i nepromenjivom zapisu o glavnim fazama u životu pojedinačnog vozila. Uz saglasnost kupca, NFT će beležiti podatke o vozilu, generišući sertifikat koji se može koristiti kao garancija ukupnog statusa automobila, sa pozitivnim uticajem na njegovu rezidualnu vrednost. Na tržištu polovnih automobila, NFT sertifikat predstavlja dodatni izvor kredibiliteta na koji vlasnici ili trgovci mogu računati. A sa druge strane, kupci će biti sigurni u izbor polovnog automobila.  

 AR Tonale

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@werp690

 

Pa dobro...al' odbiti ovo je kao odbiti upisivanje redovnih servisa u knjižicu. Retko ko od kupaca novih automobila ne želi dokaz da je plan održavanja poštovan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@werp690

 

Je l možeš danas da dobiješ servisnu istoriju neke polovne Giulie ili Stelvia iz uvoza....a, da nije napisana u nekoj knjižici (1.000 puta je pisano po Forumu koliko je lako napraviti kakvu god neko želi)?

Može da se dobije ponešto kod ovlašćenih, ali ili mora da se plati, ili se (nevezano sad za brend) dobije odgovor da ''nismo umreženi''. Sa druge strane, digitalni sertifikat koji prati auto, koji se ne može menjati, ne može se kopirati, a kojem se može pristupiti nezavisno od volje bilo kog ovlašćenog servisera - je dobra stvar.

 

Quote

Prema saopštenju kompanije, Tonale NFT će beležiti detalje o automobilu tokom njegovog životnog ciklusa, uključujući dokaz o pravilnom održavanju. On ''prikuplja informacije iz elektronskog sistema automobila i beleži sve podatke'', rekao je Francesco Calcara, Alfin šef globalnog marketinga i komunikacija, na brifingu sa novinarima.
Na ovaj način, vlasnici Tonalea mogu da dodaju digitalne sertifikate o redovnim pregledima automobila, što bi moglo povećati vrednost prilikom preprodaje automobila. Ali, to bi takođe pomoglo budućim kupcima.
Iako ovlašćeni servisi često imaju fajlove o uslugama koje su na vozilu pružili, oni te informacije ne dele uvek sa kupcima polovnih automobila iz niza ''razloga'' - ako je automobil prošao kroz nekoliko ruku naprimer, ili je izgubio podatke na aukciji. NFT može da sadrži ključne informacije o tome da li je automobil bio u sudaru, da li je kilometraža resetovana, ili je imao periodične probleme sa kočnicama ili suspenzijom - sve to javno proverljivo, i naravno nepromenljivo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Kako prepoznati vraćenu kilometražu?

 

Mnogi kupci polovnjaka sa pravom sumnjaju ono što piše na kilometar satu.

Pogledajte sve načine kako se može proveriti/dokazati da li je na autu vraćena kilometraža. Pri kraju emisije tu je i gost koji se bavi poslom vraćanjem kilometraže, i koji će otkriti neke tajne tog svog ''zanata'':

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW i Audi imaju novu tehnologiju: Tvrde da je na njihovim automobilima gotovo nemoguće lažirati broj kilometara

 

vw golf 8 2021.jpg

 

Uredba Evropske unije iz 2017. godine o zaštiti od manipulacije sa brojačem kilometara se još ne primenjuje, dok istraživanje Nemačkog autokluba (ADAC) dokazuje da se kilometražom novih automobila i dalje može lako manipulisati. Međutim, dva nemačka proizvođača automobila sada tvrde da imaju rešenje. Nameštanje kilometraže je danas rutina i nudi se već od 50 evra. Policija pretpostavlja da je svakom trećem prodatom polovnom automobilu u Nemačkoj nameštena kilometraža. Prevaranti povećavaju vrednost u proseku za 3.000 evra po automobilu, varajući kupce polovnih automobila ili lizing kuće. Procenjena ukupna šteta u Nemačkoj je oko 6 milijardi evra godišnje.

 

Uredba EU 2017/1151 formalno propisuje da kilometraža u automobilu mora da se sistematski čuva. Zakon se od septembra 2017. primenjuje na nove modele vozila, a od septembra 2018. na sve nove automobile. Međutim, sve do danas nedostaje detaljna lista kako bi ta zaštita trebalo da izgleda i koje neutralno telo bi trebalo da je proverava. Rezultat svega toga - varanje se nastavlja ali ne na svim automobilima. Prilikom pregledavanja relevantnih sajtova sa polovnim vozilima, stručnjaci ADAC-a su primetili da se to više ne odnosi na Audi A3 (od 2020.) i VW Golf 8 (od kraja 2019.). Ovi modeli su bolje zaštićeni od prevare sa kilometražom od mnogih konkurenata. Razlog su novi kompjuterski čipovi sa HSM-om (Hardware Secure Module) koji se koriste za zaštitu kilometraže. Volkswagen najavljuje i nove mere za sprečavanje nameštanja kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadjoh. U kontrolna tabla - Instrument Panel Visteon. Valjda vazi i ko ima Connect Nav Marelli.

Edited by sibonios

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, sibonios said:

Valjda vazi i ko ima Connect Nav Marelli

ConnectNav je poseban modul za Magneti-jevu fabricku multimediju (kako mu i ime kaze).

A kilometraza moze da se poveca samo u Dashboard->Instrument Panel, bez obzira na postojanje CN+.

Evo neka ostane i slika iz MES, sa opisom procedure (za Stilo 1.6 koji te pretpostavljam i zanima):

 

Untitled.thumb.png.21c97c01a3eb8e8c8a6c0b3bbccbbb6a.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...