Jump to content
FAS Goran
shone sd

Vraćanje / provera kilometraže / provera godišta (podmlađivanje)

Recommended Posts

@bane1321

Pa nije se radili o kupovini nego o zameni za moja kola a jedan je precutao da mu je ceo auto farban i da je saren a drugi da mu zamajac lupa ko lud plus da mu je otkinut od zivota auto bio u nekom sudaru jer prednji deo je sav rastrkan bio. Ja mu pokazujem i ukazukem na te greake i on se pravi kao da nije znao jer ga je i on tako uzeo. 
Posteno sa strane vlasnika a je trgovaca zar ne? 
Dok neki forsiraju kako samo trgovci varaju a ovamo gori su neki vlasnici vozila nego trgovci. 

 

 

Edited by neshaoct
popravio tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa naravno, ne znam to kategorisanje na belo i crno da li i u jednoj sferi života može da se uradi. Nisu svi preprodavci prevaranti niti su kupci cvecke ali kad bi izvukli nekako prosek u Srbiji, gde bi bio veći procenat prevaranata, medju kupcima ili prodavcima?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/8/2020 at 1:16 PM, neshtry said:

Mada prodavci ubedljivo vode....

Mislis? 
Naucilo se to da prodaje svoj lom jer je video kako to rade i raznorazne komsije i prodavci iz ulice jer se sad malo malo pa bavi prodajom. 
Mene sad malo malo zovu za oglase neki levaci koji se presstavljaju kao tegovci kolima pa da im ja napravim cenu. 
Aha poludeo sam da odvajam od svojih usta da bi neko drugi zaradio neke pare. 
Fora pa kod bekog mozda i uspe al takvi svesno  moraju znati da ce biti ulaganja u auto kad ga dobijaju po toj nekoj ceni. 
Ja jutros cekao Fiat 500 1,3 mjet 2008. Hocu da ga uzmem cerku koja tek polaze sto znaci da mi treba dobar primerak i dobihem info od uvoznika da je dobar Ali da treba trepne da se ofarbaju. Ne smeta mi jer verovatno je najasio ivicbjak i rezervisem ga. Danas dodje auto i ja cekam u redu da ga pogledam i da cujem cenu. 
Dodjem do auta konacno i krenem u pregled a ono trepne s obe strane u pravilnim razmacima ulubljene napred i nazad sto mi je probudilo sumnju. Okrenem kljuc a on samo cokće. 5-6 puta cok al vidim da ima steune al ipak ovaj donese buster i opet cok, cok a on se kao nervira da je palio i ja skontam da u posudi antifriza fali tecnosti i dosipamniz flase da vidim sta se desava a ja kako dosipam tako nivo pada. 
Nije mi jasno jer sam dosuo 4L kad ono ispod auta curi dok je sama posuda i prljava s unutrasnje strane od ulja sto je znak da je hladnjak ulja najverovatnije prsao. Na kraju ispostavi se da je otisao anlaser jer je u jednom momentu motor upalio. Rad solidan ali na gasenju se solidno zatrese citav auto. Naravno posle okretanja kljuca opet cokot. Onda shvatim zasto su trepne ulubljene!

Posto auto ne pali oni su ga opusteno viljuskarem prebacivali tamo amo i pritom ulubili trepne. 
Sve u svemu proverim po eperu godiste i dobijem info da pada i godinu iako mi ga sasvim normalno prodaju kao 2008 iako je prva registracija 08.01.2008. 
Odem do uvoznika i pitam za cifru i dobijem ladno odgovor 3500. Na ovlasima ih ima i za manje para a ja ovog koji mora da se doteruje i popravlja treba da platim 3500 a jos ga uzimam i cerki? 
Neka hvala. 
E sad ovo vam je jedan od slucajeva kad se kupuje auto a ja u vecini slucajeva prodjem tako jer necu da uzimam karabajle nego kola. 
Zato sam pre neki dan uzeo jedan Berlingo maltene na prvu jer se odmah videli da je auto domacinski, gepek kojij e obicno izgeban i ostecen je u ovom slucaju bio maltene u fabrickom stanju sto mi je govorilo da nije sluzio za tovar, gume nove a veliki servis uradjen pre 10k km. I kad sam dobio i cenu to je bilo to i samo sam klimnuo pozitivno glavom. 
Ali takvih kola je bas malo i slabo se cene od strane naroda jer ima jeftinijih na oglasu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj što prodaje je prodavac,nije kupac.
Ti što zamenjuju i preprodaju moraju biti prevejani,ili će ih o#išati kao ovce
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika Britanija je obećana zemlja jednom delu naših preprodavaca polovnjaka :D 

 

Istraživanje pokazalo: Francuskim autima se najčešće skidaju kilometri

 

skidanje km.jpg

 

Evropski parlament je polovinom 2018. godine velikom većinom izglasao izveštaj o manipulaciji odometrom (brojačem kilometara) prilikom prodaje polovnih automobila, u kojem su se predlagala zakonska i druga rešenja za sprečavanje ove nezakonite prakse. Zato je takva praksa počela da bude normirana kao krivično delo, ali brojni preprodavci polovnjaka je još uvek praktikuju. Jedno britansko istraživanje je pokazalo da se samo na putevima Velike Britanije nalazi preko 2.5 miliona vozila kojima je skidana kilometraža. Za potrebe ove studije kontrola kilometara je sprovedena na 7 miliona vozila, od ukupno oko 39 miliona koliko ih se vozi po britanskim putevima. Samim tim podaci su poprilično zabrinjavajući. Istraživanje je pokazalo da je oko 443.000 vozila imalo odstupanja u kilometrima, na oko 414.000 vozila se manipulacija sa kilometrima otkrila na tehničkim pregledima, a na oko 71.000 vozila su mešani podaci u kilometrima i miljama kako bi se stvorio utisak ''neskidanja''. Upravo se prema tome pretpostavlja da više od 2.5 miliona vozila ima skuštane kilometraže.

 

Zanimljivo je da su se u Velikoj Britaniji najviše skidali kilometri na kombiju Citroenu Jumpy jer je njih 29.89% imalo neispravnu kilometražu. Vrlo blizu ga slede Renault Scenic i Peugeot Expert sa oko 29% neispravnih kilometraža, a potom Renault Grand Scenic, Ford Transit, Vauxhall (Opel) Combo, BMW X5, Peugeot 206, Vauxhall Vectra i Citroen Xsara. Takva statistika pokazuje da je tamo najrizičnije kupiti polovni kombi ili prosečni automobil neke francuske marke.

 

U Velikoj Britaniji postoji rupa u zakonu jer propisuje da je ilegalno prodati automobil bez otkrivanja poznatih odstupanja u kilometraži, ali nije ilegalno ''prilagoditi'' kilometražu na vozilu.

Zato se britanske vlasti pokušavaju boriti na različite načine da se spreči prodaja automobila sa lažnim kilometražama. Naprimer, Engleska i Vels su zabranili kupovinu uređaja i alata koji omogućavaju promenu kilometraže. Takođe, potencijalni kupci se konstantno upozoravaju da pre kupovine urade detaljne provere kilometraže, kao i ostalih tehničkih ispravnosti na polovnjaku. Iako brojni preprodavci još uvek redovno skidaju kilometre sa različitih vozila, treba uzeti u obzir da im policija i zakoni sve više pokušavaju stati na kraj. Čak su se i u Hrvatskoj počeli primenjivati takvi zakoni, pa je poznato da je prošle godine jednom od preprodavaca suđeno zbog skidanja kilometara.

 

 

preuzeto sa - vozim.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako proveriti da li je smanjena kilometraža na polovnjacima?

 

manipulacija.jpg

 

Istraživanje nemačkog autokluba ADAC-a pokazuje da je varanje i dalje prisutno te da se EU direktiva iz 2017. o zaštiti od manipulacije kilometražom još ne primenjuje. Nameštanje, odnosno smanjivanje kilometraže je dečja igra, brza i dostupna već od 50 evra. Policija pretpostavlja da se brzinomerom manipuliše sa svakim trećim polovnim automobilom koji se prodaje u Nemačkoj. S tim prevaranti povećavaju vrednost u proseku za 3.000 evra po automobilu i obmanjuju kupce polovnih automobila ili lizing firme, a procenjena ukupna šteta samo u Nemačkoj iznosi oko šest milijardi evra godišnje.

 

Iako je još od septembra 2017. Direktivom EU-a 2017/1151 propisano da očitavanje brojača kilometara u automobilu mora sistematski da se štiti, do danas nema koristi od nje jer kako ističu stručnjaci ADAC-a nedostaje detaljna uredba kako bi tačno ta zaštita trebalo da izgleda i koje bi neutralno telo trebalo da je proverava. Za sada se čini kao da EU direktiva nije stupila na snagu budući da se sa kilometrima još uvek može manipulisati brzo i jednostavno, pokazuje novo istraživanje ADAC-a. U tu svrhu su procenjene ponude proizvođača uređaja za podešavanje kilometraže. Rezultat - čim se na tržištu pojave novi modeli vozila, već postoje ponude za manipulaciju kilometražom.

 

Prevaranti se koriste praktičnim, jednostavnim uređajima za manipulaciju koji su legalno dostupni već od oko 150 evra. Ovi uređaji sadrže softver pomoću kojeg se velikom većinom automobila može manipulisati bilo kojom kilometražom u roku od nekoliko sekundi. U većini vozila kilometraža se može prilagoditi prema potrebi bez uklanjanja delova samo sa spajanjem uređaja za upravljanje na zakonski potrebnu dijagnostičku utičnicu. Brojem kilometara se ne upravlja samo neposredno pre prodaje polovnog automobila. Uobičajena je praksa podešavanja kilometraže jer je to tako jednostavno, čak i dok je automobil u upotrebi, tako da se u istoriju vozila proizvođačke radionice unose pogrešni podaci i tako simulira manja kilometraža. Na primer, lizing firme se varaju prema dogovorenoj kilometraži ili preostaloj vrednosti. Mnoge žrtve su i privatni kupci polovnih automobila. Na primer, ako mislite da ima još vremena za promenu zupčastog kaiša u skladu sa očitavanjem brojača kilometara.

 

''Ako pukne zupčasti kaiš to u najgorem slučaju može dovesti do oštećenja motora koji košta hiljade evra'', kaže Markus Sippl iz ADAC-a. Zato ADAC apeluje na zakonodavstvo da donesu novu uredbu sa posebnim odredbama, a kupcima polovnih automobila savetuje da provere da li postoje odstupanja na autu koji ih zanima:

  1. Proverite račune za popravke, izveštaje o izvršenom tehničkom pregledu, račune za gorivo (kada koristite karticu za gorivo, kilometraža je tamo prikazana), datume servisa i kilometre u knjižici vozila ili nalepnice za zamenu ulja zbog verodostojnosti.
  2. Stupite u kontakt s prethodnim vlasnikom koji je upisan u potvrde o registraciji. Pitajte ga o dokumentima pomenutim u prvoj tački. Pojasniti kilometražu kojom je vozilo prodato.
  3. Ne oslanjajte se na podatke prodavca, poput brojača kilometara. Oni su uglavnom neobavezujući. Insistirajte na tome da se ''stvarna kilometraža'' navede u pisanom obliku u ugovoru o prodaji.
  4. Neka se provera polovnog vozila izvrši kod mehaničara.
  5. Sa polovnim automobilom obratite pažnju ne samo na kilometražu, već i na stanje održavanja te navike u vožnji prethodnih vlasnika, ako do njih možete doći.
  6. Neka se u radionici očita memorija grešaka i intervala održavanja.
  7. U slučaju sumnje, odredite datum proizvodnje kilometara i upravljačkih jedinica u radionici: može biti da su oštećeni tokom manipulacije, a zatim zamenjeni.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

"S tim prevaranti povećavaju vrednost u proseku za 3.000 evra po automobilu i obmanjuju kupce polovnih automobila ili lizing firme, a procenjena ukupna šteta samo u Nemačkoj iznosi oko šest milijardi evra godišnje."

Ma ne spustaju oni kolimetrazu da bi povecali vrednost, nego da se ljudi jave na oglas i da se brze proda. Na kraju krajeva kilometraza je nebitna i samo zbunjuje ljude i odvraca ih ako je velika. Psiholoski lose utice na kupca.

Share this post


Link to post
Share on other sites



prevaranti povećavaju vrednost u proseku za 3.000 evra po automobilu

Ma ne spustaju oni kolimetrazu da bi povecali vrednost, nego da se ljudi jave na oglas i da se brze proda.


Taj fazon :)

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali sto se onda cudite kad vidite da je auto jeftiniji u Srbiji sa svim troskovima nego u inostranstvu? 
Valjda onda treba da bude skuplji ako neko zaradjuje te velike cifre? 
Mozda ipak ne zaradjuje dok je auto jeftiniji ovde? Zapita li se iko od vas da je mozda tako? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto bi morao da bude skuplji da bi se zaradila veca cifra?
Uzme ga izubijanog tamo za smesne pare, zamaze ovde i eto mu lepe razlike.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeftiniji je ovde sa "200 hiljada" nego preko sa 200.000.

Ali sa druge je auto sa 350+ hiljada km znacano jeftiniji nego ovde sa "200 hiljada" :)

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

X puta sam kacio primere gde je preko auto sa 300k km ponekad skuplji od onog sa 200k km al ne vredi jer vi kao da nemate internet i ne mozete to da vidite. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna lasta ne cini prolece i izuzetak ne cini pravilo ;)

 

Sigurno ima i primera gde je auto od 200k skuplji od onog sa 100k.

 

Jel stvarno treba da se pise da je uglavnom auto sa manje km skuplji od onog sa vise km? 

To bi bilo izmisljanje tople vode bukvalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to jedan primerak nego ih ima brdo gde je neki sa 300 skuplji od onog sa 200 ili onaj sa 200 skuplji od onog sa 100. 
I onda tu se razbija vasa teorija kolika je zarada i zasto se spusta kilometraza. 
Eto ja nisam spustio i koliko to neko ceni? 
svi se uzbudili i zovu one sto imaju 100k km manje a moja cena najniza za auto u ovakvoj opremi sto znaci da sam realan. 
Pa jel onda do prodavca ili do kupca koji hoce takav aito ali sa 100k km manje al po ovoj ceni. 
Pisali smo vec x puta i uvek svako tera svoju pricu a u praksi svako radi drugacije od onog sto pise. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

300k skuplji od 200k, a 200k skuplji od 100k, a ja bas slabo vidim automobile od 300k da su skuplji od 100k.

 

Takodje nije to nasa teorija  vec dokumentovana tvrdnja nemackog ADAC-a, a i mnogih drugih institucija u svetu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima logike...
Zaista je velika verovatnoća da je autu od 300k km već sve odrađeno.
Zavisi od vlasnika i brenda
U rasponu od 150k km do 250k km auto obično i pokazuje znake zamora (materijala)
Ćaletov drug je ima MB w124 300d sa 450k, limarija urađena,motor urađen,prede bolje nego onaj od 200k koji nije pipnut(a redovno održavan)

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shvaticete jednog dana sta je bolje i da notori prelaze po 600k km opusteno. Naravno uz odredjeni ulaganje ali eto sad umam jedan BMW koji ima 300k km i lanac mu je savrsen. Da je imao 200k lanac je pred zamenim. Ovako sam ustedeo 600€ i ne moram da ga menjam. Isto tako bude i sa plivajucim zamajcem i setom kvacila na vecini ali ima vremena da shvatite. 
Motor kao motor radi i na 300k isto kao i na 200k i nema nepravilnosti sto je uzvrdio i majstor kad sam isao sa jednim forumasem na pregled ali na kraju na extra cenu je poceo da se cenjka i nisam vise hteo da mu prodam auto. 
Bukvalno sam mu dao cenu 1000€ ispod cene i on se cenjka na odlicno ovenjen orimerak od njegovog majstora. 
Pa kod mene to ne moze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta ako je zamenjeno najjeftinim novim i polovnim delovima upitnog kvaliteta? Je l' i tada bolje sa 300k jer je "sve zamenjeno"?
Na ovom od 200k postoji fina sansa da je turbo fabricki, a na tom od 300 je 99% remontovan. Je l' bolji remontovan od fabrickog?
Nije bez razloga auto sa manje kilometara skuplji.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...