Jump to content
FAS Goran
shone sd

Vraćanje / provera kilometraže / provera godišta (podmlađivanje)

Recommended Posts

Po meni, ovlašćeni servisi su nužno zlo dok je auto u garanciji. Za sve ostalo postoje daleko bolje varijante. Njihovo poslovanje se zasniva na redovnom servisiranju, a ne daj bože da treba nešto da se izmozga oko nekog problema . Uglavnom majstori koji imaju kefalo i volju i odu iz ovlašćenog, pa otvore privatno svoj servis.

 

Kad pominješ cenu servisa i nezavođenje istog, ja se uvek setim dve situacije:

-2009. sam lično odvezao službeni Polo 1.2 na prvi servis. Zamena ulja i filtera ulja i dolivena tečnost za pranje šoferšajbne. Ceh je bio 15.000 din. Lako se proveri koliko je tad to bilo €.

-Ne znam da li je i dan danas tako, ali kod Škode npr pre dve godine ništa nije bilo umreženo. Ajd' što nisu različiti servisi, al' nisu ni dva ista . Ono što uradiš u auto Čačku na zrenjanincu, ovi iz auto Čačka na Novom Beogradu ne vide u sistemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nije tužno bilo bi smešno :).

Kum vozio službeni na servis, Daciu je tada vozio, i terao u Reno servis u NS, jer oni rade i Daciu.
Bilo neko kišno jesenje vreme, on taj dan dolio do max tečnost za stakla, nije potrošio deci, završe oni servis, on iz radoznalosti pogleda fakturu, kad ono stavka dosuto 2 lit tečnosti za stakla po nekoj ludoj ceni :). Kontaju firmin auto, trgovački putnik, boli ga uvo, što u principu u 99% slučajeva jeste. On pita radnika, kazi mi molim te gde si sipao ove 2 lit tečnosti, kad sam je danas napunio punu? On se samo nasmejao. Tako da vladaju zablude da je u ovlašćenim servisima sve top, pošteno, korektno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozila koja su kupljena na lizing imaju i ogranicenje koliko smeju da predju km za godinu dana i mnogo njih kad predje taj limit vraca kilometrazu pre servisa. 
Provereno 100%. 
Zato gledajte u auto a ne u opremu i servisnu knjizicu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, MS PK said:

Garancija na polovnu stvar a pogotovu vozilo je najveca glupost. Mozes da garantujes za legalnost i nizasta drugo!

* liked by dule021 & neshtry

 

Aha, tako kažu i na 'zapadu'. A malo i na 'istoku'. U stvari na celoj kugli zemaljskoj osim u vukojebinama trećeg sveta. Kad se kupi polovno vozilo, sve uredno od auto kuće i plati koliko to stvarno treba da košta (ne ispod cene od arapa u FR, turaka u DE i šiptara u IT) pa se desi da motor crkne u prvih par meseci normalne eksploatacije, ne bojim se da neće biti prave garancije. 

 

Jedini problem (pogotovo kod nas) je u razumevanju garancije. Kako za nova, tako i za polovna vozila. Kupci očekuju ono što nije normalno a prodavci neće da daju/pokriju ni ono što je normalno i objektivno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deo je prebačen u odgovarajuću temu gde je još ranije bilo postova o toj E klasi, plus na njoj i nije vraćena kilometraža:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/73211-zašto-se-plašimo-kilometraže/&do=findComment&comment=1530761

 

:thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godinu dana zatvora za vraćanje kilometraže - prva presuda u HR

 

speed-4742195_640.jpg

Fotografija od Tobias Heine sa Pixabay

 

Za one koji se bave vraćanjem kilometraže stižu loše vesti, a za sve ostale - odlična! Reč je o krivičnom delu za koje je predviđena kazna zatvora. Sudovi u Hrvatskoj izriču kazne zatvora za tu protivzakonitu i kažnjivu delatnost. Opštinski sud u Virovitici donio je 16. januara 2020. presudu kojom se osobi otkrivenoj da je vraćala kilometre na automobilu koji je prodala, odredila jedinstvena kazna zatvora u trajanju od jedne godine. Kazna će biti uslovna ako osuđena osoba ne izvrši novo krivično delo u naredne tri godine.

 

Kako stoji u presudi, osoba je neistinito oglasila prodaju vozila sa određenim brojem pređenih kilometara iako je znala da je automobil prešao daleko više. Reč je o tome da je vlasnik prodao automobil Audi A4 2.0 TDI za 5.500 eura, a kilometražu spustio na 250.000 iako je znao da je automobil prešao više od 300.000 kilometara. Kupac je platio punu kupoprodajnu cenu, a četiri dana nakon kupovine došlo je do skupog kvara i klupko se krenulo odmotavati. Sud je utvrdio postojanje krivičnog dela prevare (za koje je predviđena kazna zatvora od šest meseci do pet godina), kao i postojanje krivičnog dela falsifikovanja isprave.

Presedan Oštinskog suda u Virovitici mogao bi stati na kraj sve raširenijoj praksi vraćanja kilometara. Vlasnici automobila, naime, prema nekim informacijama, uslugu skidanja kilometara mogu naći već za 50 evra kod stručnjaka koji se time bave.

 

preuzeto sa - espreso.rs

 

 

Edited by neshaoct
dodao sadržaj sa linka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav

Svi uglavnom spominjemo manipulaciju kilometraze na manju cifru ali da li se neko susretao sa pretpostavkom da je povecana i da li ima razloga ?

Moj matori je oko 2002.god pazario mondeo 1.8 td Ghia sa 600 000 km. Prodavac mu je rekao da je povecana iz razloga sto su manje dazbine u tom slucaju. Auto je bio vrhunski ocuvan, vlasnik posle njega je vozi 5 godina prezadovoljan i dalje prodao auto. Matori je pre prodaje vratio (teska srca pristao na "muljavinu") na nemam pojma koju km npr 200, 300.

Sad sam proverio njegov Grand Scenic 2.0dci i aplikacije rekose da je 68 000 km 2017.god kad je odjavljen. Kada je pazario auto otera je u Renault zvanicni servis i rekose mu da  je uradjen servis na 20 i 40 000km ali ne i kad.

On je te 2017. uzeo auto od jedinog vlasnika preko nekog auto placa sa 190 000km

Pa se sad pitam-o da li je realno da neko navije kilometrazu na vise iz nekog razloga...

Auto je vrhunski ocuvan sa sve automatskim menjacem koji besprekorno radi, ali bas da je tada odjavljen sa 68 000km ?!

Edited by nikola_xpress

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lik u xxx zemlji kupio najnapucaniji Mercedes.
Vozio on taj auto izmedju 50k i 100k godisnje, bese blize 100k.
Servise radio u neovlascenom servisu, a na istek god dana vracao kilometrazu na propisanu pred servis i terao u ovlasceni.
I tako u ovlascenom imas lepo istoriju na 15, 30, 45k, realno pomislis posle 3 god da ima 55-60k, a ono 300+k.
Auto prodat za vise para nego sto vredi, u Srbiju, svi srecni :)

Nije sad tako lako to smuljati, ali zanimljiva taktika za prodaju, sa sve proverom u ovlascenom. To je kad znas koliko ga vozis i realno ga boli uvo i za garanciju, jer iz iste izadje za god dana.

Naravno zna se koliko cena skupom autu pada iz meseca u mesec, to samo mi mislimo da neko potrosi 100+k eur i vozi auto 10k godisnje. Ima i takvih, ali medju kupcima skupih automobila 5%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nikola_xpress

Da, ranije (za sad ne znam) je bila manja dažbina na uvoz auta koji je prešao više - pa tako ja uzeo punta 1,3 mjet iz 2003  neke 2008 -e godinesa pređenih 180Kkm (na cajgeru) a realno na satu imao ~85Kkm. Ja srećan i zadovoljan sit se izvozao sa 0 kvarova. 

Bolje se plaši ovih što vrnu neku kilometražu od kada su se vrnuli sa Jupitera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li u ovlascenom BMW servisu moze da se proveri servisna istorija na osnovu broja šasije i u kojim uslovima?
Čitao sam po sajtovima da uglavnom ne daju nikakve informacije ako nisi vlasnik vozila. Šta je sa vozilom koje se vodi na ime kupca? Ko mu se vodi kao vlasnik tada? Prodavac?

Danas gledao neku SAT emisiju od ranije i pitao Alvirović neke "stručnjake" da li se može proveriti preko VIN broja, jedan reče teško, može na nekim vozilima samo i kao primer navede BMW i neke modele Fiata...

Takođe, interesuje me i provera vozila u ovlašćenom servisu, na šta je u istoj toj emisiji malo kasnije, batica iz nekog servisa rekao da se to besplatno može odraditi u ovlašćenom servisu. Stvarno, u Srbiji besplatno?

Verujem da smo svi vidjali raznoraznr online alate za proveru istorije vozila, licno sam isprobao autoDNA. Platio sam 13e, nista posebno nisam dobio, ali opet, dosta vise nego sto sam znao bez toga :D

Saznao dam da je automobil imao jednog vlasnika, da je skinut sa lizinga i uzet na licitaciji.
Takodje, video sam fotografije sa licitacije, gde je svaka ogrebotina detaljno slikana uz lenjir ispod nje da se vidi kojih je dimenzija. Generalno, auto u istom stanju kao sada na oglasima. Cak iste i gume. Samo ispodliran i dubinski opran.

Da li bi mi ovlašćeni servis zaista izašao u susret, nebitno da li za ovaj ili neki drugi model, bilo da se tiče provere kilometraže ili pregleda samog automobila? Jel imao neko iskustva sa tim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu hoce da ti provere ali dobijas samo usmeno, ne daju na papiru nista. To ti nista ni ne znaci sem ako kupujes bas mlado vozilo pa otprilike da znas nesto, inace sta ti znaci ako je npr.zadnji put bio u servisu 2010god sa 80hkm i menjan lupam akumulator, posle toga istekao garantni rok i nikad vise nije video ovlascene servise :D
Besplatne provere vozila imas i inace a recimo kod "nas" imas one akcije pred letnju ili zimsku sezonu gde se rade provere u npr.20 tacaka. Ja auto ne bih nikad pre kupovine pregledao u ovlascenim servisima, ili kod nekog dobrog majstora na glasu ili sam.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se kilometraze tice, verujem da nije vracana. Auto je 2016 godiste, ima 190.000 pa ispada da je godisnje prelazio malo manje od 50.000

Stanje auta odgovara toj kilometrazi. Sve se poklapa sa tim slikama koje sam video na licitaciji. Bas je detaljno bio slikan, svaka ogrebotinica posebno.

Vise bih voleo da vidim istoriju servisa i nekih popravki, ako ih je bilo.
On ima na bordu kao servisne intervale, uglavnom su radjeni na 30.000km, ali to mi nista ne znaci.

Motor je B47, nije N47, sto mi se takodje svidja. Ali opet ono cuveno kod svakog Srbina...taj crv sumnje :)


Ne znam sada da li je za ovu temu, ali cuo sam (opet u toj SAT emisiji) da je zakonom o zastiti potrosaca garancija na ispravnost vozila 2 godine, ukoliko nije drigacije naznaceno. Prodavac moze smanjiti garanciju, ali najmanje na 1 godinu.

Sve bi to bilo lepo i logicno da ovo nije Srbija :) Iskreno, kada sam slusao i gledao sve to na trenutak sam pomislio da zivimo u Svajcarskoj haha

Ta garancija se pre svega odnosi na motor i menjac. Postoje li zabelezeni slucajevi da je neko zaista uspeo nesto da uradi sa tom garancijom? Ipak, cena nije uopste mala da bi sutradan pomislio "ma dobro, jbg, desava se" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu provera kod ovlascenog okacis o...
Prvo, ako oteras auto u servis ne mozes da budes prisutan, ne mozes da pitas ovo ili ono. Proveru odrade povrsno, ne zele da ulaze u detalje. Provera je ona standardna u X tacaka, tehnicki pregled bolje pregleda vozilo.
Niko tu nije strucan da kaze dobar je ili los auto.

Ako imaju u sistemu izlistace ti servise koji su radjeni, ali u velikoj vecini slucajeva nece biti prikazane bilo kakve stete ili popravke. To ih kako sam cuo pritiskaju i lizing kuce, da se ne upisuju. Neko ce reci pa nemoguce je to, ali tako je kako je. Nema ubelezeno sta je radjeno, nema slika i slicno. Tako da nista nije merodavno, sem da je eto uradjeno u ovlascenom servisu zbog garancije. Ali oni bas i nisu strucni za takve stvari, nisu specijalizirani za popravke, farbanje i saniranje steta i posao urade losije od specijalizovanih servisa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoDNA i Vin-Info onda ispadose skroz okej opcije :D

Sinoc sam bas jedan proverio na Vin-Info, sada na satu ima 203.000, u Srbiji je od 2016. kod drugog vlasnika. Prvi ga kupio u auto world (oni su mu sigurno sredili km jer je 2016. bio 4 god star, tako da se, pretpostavljam, prodao sa 120-130.000km :D )

2016. je na aukciji imao 201.000 i mnogobrojna limarijska ostecena, sve dokumentovano slikama (slikaju sve detaljno jer aukcija ide i online pa da kupci mogu da vide sve).

To ovaj sad sto prodaje ne zna, pretpostavljam. Ali eto :)

U Svedskoj je to dobro reseno, preko broja tablica. Postoji sajt gde se unese br tablica i vidi se sve od vozila, koliko vlasnika je imao, kada je menjao vlasnike, kilometraze na servise, da li je ili nije bio u saobracaju neki period, cak i na kojim sve sajtovima je bio na prodaju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod Stojanova naprave listu šta bi oni i kako bi oni tu nešto popravljali, bude baš dugačka lista, 75% dodaju da bi ti posle izvukli lovu, a nema potrebe da se sve to radi, pa ti posle utisak bude da je auto gori nego što jeste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo kad je to uredjeno na drzavnom nivou. Kad bi svako osiguranje unosilo u jedinstveni sistem steta onda bi mogao da pratis sve relevantne podatke. Ali jednostavno postoji diskreciona politika da mi recimo iz osiguranja nisu smeli reci sta je na tom nekom autu uradjeno i naplaceno od stete. Kod njih sam za taj auto hteo da nastavim da placam osiguranje, a nemam pravo da znam sta je popravljano na istom. Jednostavno nije im u interesu, mulja se sve, cifre, delovi, lizing posle moze da proda auto za vise para, nigde traga da je auto popravljan... samo su vozaci osteceni. Drzava treba da napravi jedinstveni registar i obaveznost osiguravajucih kuca da unose sve stete i slike u njega, pa naplacuje proveru. Ko kupcu automobila iz Srbije imao bi sigurnost, dok bi kao prodavac morao da budes iskreniji. Kako to nije nigde reseno na pravi nacin, sasvim sigurno nece ni kod nas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali to bi vazilo samo za vozila kupljena nova u Srbiji... Sumnjam da bi ikako mogli da rese za vozilo koje se uveze pa u medjuvremenu "izgubi" par desetina ili stotina hiljana kilometara...

Evo kako to izgleda u Svedskoj:
www.car-info/en-se/search-car-registry

A na velikoj vecini oglasa imate broj tablica ostavljen. Npr:
https://www.blocket.se/annons/halland/bmw_320_d_xdrive_sedan_automat_sportline_184h/87812713

Br tablica: MZG380

8 vlasnika
11.5.2020. Inspection (mislim da je to kao tehnicki) - ocitana kilometraza 122.340
Sve informacije kada je auto promenio vlasnika, na kojim sajtovima objavljen itd...
I jos mnoge druge informacije...

Po ovome sto vidim Svedjani ne voze generalno mnogo automobile :D Imaju finu kilometrazu. Dok kod nemaca... za 4 godine 191.000

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, majkicbane said:

U Svedskoj je to dobro reseno, preko broja tablica. Postoji sajt gde se unese br tablica i vidi se sve od vozila, koliko vlasnika je imao, kada je menjao vlasnike, kilometraze na servise, da li je ili nije bio u saobracaju neki period, cak i na kojim sve sajtovima je bio na prodaju...

Kao dopuna informacije, evo linka ka tom sajtu:

https://www.car.info/en-se

 

Pominjali smo ga ranije ovde, ima posle i primera podataka sa tog sajta. :thumbup: 

 

Moje iskustvo sa ovlašćenim je da zvanično ne može ništa bez vlasnika auta.

Ako znaš nekoga ko radi u ovlašćenom, onda može da ti pročita telefonom šta ima u bazi i to je to. Šanse nema da daju papir tada. Ali, i u toj bazi obično nema nikakvih posebnih detalja osim što eto može da se prati kilometraža...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...