Jump to content
FAS Goran
shone sd

Vraćanje / provera kilometraže / provera godišta (podmlađivanje)

Recommended Posts

Mlacenje slame, nije sija nego vrat.
Vracanje km da se manje proda, a ne da se vise zaradi? Ili vracanje km da ne bi morala da se obara cena? Ili vracanje kilometraze da se proda za vise para, jer je ocuvan i moze da prodje tako?
Sve je to isto.
Trgovci su upali u taj vrtlog ssmostalno, zbog prvog nepostenog koji je vratio km. A on opet mozda zbog stranca koji mu je uvalio.
I eto tesko prodati auto sa puno km za neku cenu, jer u oglasima postoje drugi, jeftiniji, cak i sa manje km. A istina je da svi muljaju.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/13/2018 at 1:33 PM, Aleksandar021 said:
Kao i svaka tema koja je zanimljiva većoj grupi ljudi, i ova ima sukobljena mišljenja. Meni je lično veoma poučna i rado čitam svaki post.
Pređena kilometraža je svakako bitan faktor pri odluci da se kupi automobil.
Moj bivši fiat bravo HGT je bio oglašavan preko godinu dana jer je cena bila "jaka". Auto je imao pravu kilometražu, ispod 150k km, a bio veoma star. Ja sam imao i kompletnu servisnu istoriju, koja je mogla da potvrdi i kilometražu i sve servisne intervencije na vozilu.
I bez obzira na stanje, koje je zaista bilo jako dobro, svima je bio skup. Ili da se drugačije izrazim, bilo je drugih HGT-a po znatno nižoj ceni. Njihove kilometraže su bile šarene, verovatno i obarane. Auto je na kraju prodat kupcu koji je zaista želeo ispravan HGT.
Posle sam kupio BMW 320D iz 2003. koji je na satu imao magičnih 205k km
Ali tu nije bilo ni nekog velikog izbora, svi su bili od 200 do 280k km.
Naknadnim pregledima Delfi dijagnostikom, BMW scennerom i sličnim alatima došao sam do neke kilometraže od 270 k km, mada je i to upitno; daj bože da je samo toliko prešao. Realno, mnogi od tih trojki su davno pregazili pola miliona kilometara.
Šta želim da kažem?
Pri izboru auta sam gledao opšte stanje vozila, vozio ga kod servisera na detaljan pregled, ali sam svakako uzeo u obzir i KILOMETRAŽU.
Da je na tabli pisalo 400k km, a da je stanje vozila bilo identično, ne bih ga ni pogledao.
I tu se krije istina: mi svesno sebe obmanjujemo i lažemo!
Ne bih da ispadne da branim Duleta, ali mnogo toga što je rekao je tačno, a nadasve i korisno nama kao kupcima.
Istina je da je mnogo štošta loše uređeno kod nas, da prostora za razne mahinacije i prevare ima na pretek...
Moji primeri su malobrojni, ali su u neku ruku i reprezentativni - jako je teško prodati auto sa malom kilometražom ako ga ne ponudite po ceni onih koji su prešli barem 2 ili 3 x više kilometara.
S druge strane, iako sam svestan da su mnogi polovnjaci kod nas sa lažiran kilometrima, te i sam shvatam da moj nema "magičnih 200k km", automobile sa velikom kilometražom nisam ni razmatrao.
Nije sve crno ni belo; razumem i ozlojeđene te prevarene ljude sa foruma, koji su u nadanju da će kupiti pristojan automobil možda dali poslenjednje novce, a dobili ušminkan leš. Otuda i njihov odnos prema prodavcima i uvoznicima.
Ali isto tako i razumem Duleta i slične prodavce, koji se trude da budu korektni koliko je to moguće na tržištu koje je neuređeno, nekorektno, da ne upotrebim ružniju reč.
 
Posmatrajte ovu diskusiju kao realna iskustva u prodaji, a ne mesto gde bi vredelo nekog napadati i okrivljavatiza trenutno stanje, koje nije samo na našem tržištu polovnih automobila, već i u mnogim drugim zemljama.
 


Kao “ne branim Duleta, ali Dule je u pravu...”
ne bi pogledao auto sa 400k na satu ali ide da gleda onaj sa 200k na satu iako zna da taj može imati i 400k na satu!
Nego, jel bi išao da gledaš auto sa 400k na satu da je cena niza od onoga sa 200k na satu?
Primer (Dule voli primere iz realnog života pa eto):
Ne treba mi neki Dule, Pera, Mika, Zika da doveze auto iz Nemacke, već sam dovezao svojim matorcima jednu Fiat Bravu. Imala je oštećenu letvu, fleksibilna cev na auspuhu otišla i jedna dizna za zamenu. Svaba prvi vlasnik, sa sve istorijom. 2013-te sam ga dovezao, odradio sve i izaslo me 1600€ (Svaba dao auto za 450€ zbog kvarova). Bilo ih je tad i na oglasima za 1500 leševi, ali su išli i za 2500€... no, prošle godine tražim sebi specifičan auto, Passat B6 1.4TSI sa metanom, vrtim Mobile.de i čekam. Stiže mail jedno jutro, 3700 i neki € 2010.god, napucan opremom, sto bi kod nas napisali, ful, ful, ful... inače sam stavio 7000€ kao limit i skoro pa nijedan mi nije dolazio. Kod nas se mogao naći od 7-9k €. Kad ono, Taxi vozilo, 500k na satu, dobar, ocuvan jedino sto je Svaba bio stokilas i više pa razbucao malo vozačko sedište. Pitanje za pametnjakovice: jel bi pogledali taj pasat? Izađe bez PDV-a 3100€, carina, PDV, tablice i ostane 2.5-3k € za zameniti šta ne valja da se dođe do realne cifre auta. Nije Svaba uzeo i spustio km pa tražio 5-6k € već ga prodavao za 3k € jer ima toliko km i smatra da toliko vredi. Kupio ga sigurno neki nakupac, sredio, ušminkao, smanjio km i stavio na oglase sa “300€” zarade.. ha-ha... bas.. eto zašto spusta km, ne zato sto kupac ne želi auto sa 500k za 3k € već zato da uzme 2k € u svoj “pošteni” džep iako prethodni pošteni prodavac nije vratio km...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam ništa ni sa Duletom, niti sa bilo kojim preprodavcem, svaki auto koji sam vozio ili je kupljen nov ili od prvog i/ili dugogodišnjeg vlasnika kod nas,ali mislim da je čovek u pravu.

Ljudi nije on kriv što niko neće da kupi auto sa pravom km bez obzira na cenu. Ne vraća se kilometraža da bi se lakše prodao auto za više para već da bi se prodao uopšte. Kakva nam je država takvo nam je i tržište, i tu treba tražiti krivca. Znači uzmite bilo koji auto sa oglasa iz EU, dodajte carinu i stavite na oglase ovde, da bude po nabavnoj ceni bez zarade, i niko ne bi zvao. Niko. A i realno sama kilometraža nije toliko bitna, jeste neki grubi pokazatelj ali mnogo je bitnije kako je auto vožen i odražavan. Nije isto 300k km kad ih prelazi npr. mašinski inženjer u penziji  koji živi u nekom selu u odnosu na nekog napaljenog klinca u centru grada ili nedaj bože taxi i dostavna vozila. Zato ja kad god sam kupovao auto više sam gledao kakav je vlasnik nego sam auto. Da zaključim nisu prevaranti oni koji samo malo vrate km autu u ok stanju, več oni koji debelo našminkaju lešinu neku, naizgled naprave od babe devojku pa to prodaju tako...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to neuređeno tržište, siva zona, 300 evra minimum po autu, pa 12 meseci pa 15 godina pa vidite kako se lepo može da se živi u Srbiji. Verovatno se negde malo i potplati da bi se dobio sneak preview šta stiže sa šlepera. Što bi rekli, uigrana šema.

Gospoda preprodavci hoće da nas ubede da su sami kupci stoka jer ne žele da prihvate istinu o kilometraži.

Zapamtite ljudi, može da vas pređe samo onaj kome ste DOPUSTILI da vas pređe. Vodite majstore sa sobom, kačite na softvere koji mogu da očitaju pravu kilometražu, u krajnjem slučaju birajte modele kod kojih može taj podatak da se očita. Većina kupaca se pomirila da nema izbora i da su svi do jednog obrnuli pola miliona pre nego dođu do njih, apatija kupaca se leči znanjem i istinom. Nisu svi kao Dule. Ima i gorih, ali ima i poštenih. Jurite rođake po inostranstvu i sami birajte i idite po auto, ne dozvolite da vas mažu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, The Punisher said:

Sve je to neuređeno tržište, siva zona, 300 evra minimum po autu, pa 12 meseci pa 15 godina pa vidite kako se lepo može da se živi u Srbiji. Verovatno se negde malo i potplati da bi se dobio sneak preview šta stiže sa šlepera. Što bi rekli, uigrana šema.

Gospoda preprodavci hoće da nas ubede da su sami kupci stoka jer ne žele da prihvate istinu o kilometraži.

Zapamtite ljudi, može da vas pređe samo onaj kome ste DOPUSTILI da vas pređe. Vodite majstore sa sobom, kačite na softvere koji mogu da očitaju pravu kilometražu, u krajnjem slučaju birajte modele kod kojih može taj podatak da se očita. Većina kupaca se pomirila da nema izbora i da su svi do jednog obrnuli pola miliona pre nego dođu do njih, apatija kupaca se leči znanjem i istinom. Nisu svi kao Dule. Ima i gorih, ali ima i poštenih. Jurite rođake po inostranstvu i sami birajte i idite po auto, ne dozvolite da vas mažu.

Ali u pravu su preprodavci, ogrnomna većina kupaca nažalost jeste stoka, isto kao i za reality program - narod bira ono što hoće.... Za ostalo se slažem 100%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radi taj sajt samo sto morate u donjem levom uglu da kliknete na revisione tj poslednju stavku u ponudi s leve strane. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/11328437/alfa-romeo-giulietta-16jtdm2-distinctive

 

Prodavac se bas potrudio sa dokumentima. Ima papir na italijanskom na kome pise da je u septembru 2016 automobil presao 129.000 a na sajtu za proveru stoji da je u oktobru te 2016 imao 211.000 :)

 

Ima cak i neki papir sa servisima na odredjenoj kilometrazi, sva cast na trudu

 

Screenshot_2018-05-14-12-29-59-715_com.android.chrome.pngScreenshot_2018-05-14-12-30-23-176_com.infostud.android.pa.pngScreenshot_2018-05-14-12-32-00-640_com.infostud.android.pa.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/14/2018 at 7:26 PM, Dule 021 said:
To su i male kilometraze  za to godiste  jer ima ih i sa preko 200k km ali zna se da se spusta ispod 200k.
Pisao sam vec kako majstori spustaju sa 180 na 160. Neznatna razlika ali u ocima kupca lepse izgleda ta cifra.

Dule nemoj zajebavti spustaju majstori, spustaju prodavci...ja sam se zato ogradio na kupovinu kola sa domacim tablicama od visegodisnjeg vlasnika. Evo sada jurim auto za tasta do 2000-2500 eur , od 2003 god i vise...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci da rezimiramo, ako auto ima izvestaj Dekra ili neke druge kuće tipa Macadam, SgS sa friskim datumom, to je onda ako tako mogu reci bezbedna kupovina, bar što se tiče prave km, oštećenja ako ih je bilo i slicno?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za jednu stvar kategoricki tvrdim da je krajnje netacna: apsolutno niko nece spustati kilometrazu na kolima kojima je prvi vlasnik i koja su kupljena nova u Srbiji!

 

Em se proveri 'ocas posla, em nema smisla. Bolje prodati kola sa 200 000km i svim servisima nego 100 000km neproverenih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri se očas posla ako je vozilo uvek išlo u ovlašćen servis, što dosta njih prestane posle garantnog roka.
Evo jedan primer, zet je 2010 od svog kuma kupio Passat-a 3 godine starog koji ga je kupio novog u Porsche Bg. Za 3 godine kum je prešao 180k km, i do tada je išao u ovlašćen servis. Km za 3 godine lepa, ali i auto je bio kao nov sa tih 180k km, od kojih je 90% bio auto put po evropi. Danas taj auto ima 260k km, jos uvek ga zet vozi, znaci za 7 godina je prešao 80k km. Kad bi ga sada npr prodavao, i neko ode u servis i vidi da je zadnji bio na 180k km, a auto imao 3 godine, odma će pomisliti da je vraćen, i da prosekom od 60k km godišnje, sad ima 600k km, a nije vraćeno, samo je promenio vlasnika, koji ima 3 auta, pa se ovaj koristi samo za van grada, dok se za grad koristi manji.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/14/2018 at 9:34 PM, bravosx1616 said:

Znaci da rezimiramo, ako auto ima izvestaj Dekra ili neke druge kuće tipa Macadam, SgS sa friskim datumom, to je onda ako tako mogu reci bezbedna kupovina, bar što se tiče prave km, oštećenja ako ih je bilo i slicno?

Vidi, cim su to kola od tih kuca znaci da su sa lizinga a to automatski znaci i da su 99% odrzavana u ovlascenom servisu pa samim tim moraju imati i servisnu istoriju. I da, kola kupljena preko tih kuca su firmina kola  a ne od fizickih lica i uglavnom su prelazila velike kilometraze na godisnjem nivou tipa 40-50k km godinje sto je za nas prilicno velika kilometraza a koju ne mozemo da shvatimo i onda uglavnom se ti kilometri spustaju dole da bi nas covek rekao -realna kilometraza  jer je kao prelazio 25k km godisnje a nisu ni svesni da ima kola koja prelaze i 150k km godisnje.

 

Takodje to sto su na lizingu znaci i da su bili kasko osigurani pa je dobra vecina popravljena tj ofarbana tamo gde treba na kraju registracije a neka i imaju ostecena jer ako pogledate Decra izvestaj i slike automobila strelicama je obelezeno svako ostecenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupih od Švabe prvog vlasnika auto, dobio sve papire od kredita auta do zadnjeg servisa sto je odradio. Ali to je kad sam tražiš i nađeš auto. Ako ti Zika, Pera, Laza prodaju sa placa, ko zna šta te ocekuje a i na placu naiđe neki kupljen u Srbiji koji su uzeli u tamo nekoj zameni. I njemu su vratili km, pa makar i 20k...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, znam da su sa lizinga, kad imaju te izveštaje, ali zar ne može biti lizing fizičkog lica, zasto mislis, ili mozda znas da su samo firmina vozila sa tim izvestajima? Prosto ne verujem da enterijer može biti u takvom stanju da ga koristila neka firma?!?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja Astra J je bila nevina  sa kilometrima i pitali me dali da je dirnu i ja rekao ne.

Odem u Suboticu da je pregledam i definitivno potvrdim i ono na satu 184k mada sam ja mislio da ce po proveri imati jedno 170.

Nista,ja zadovoljan autom i vratim se kuci i cekam da se ocarini vozilo.

Konacno dodje i ja je uteram u dvoriste i dobijem papire koje zatim pogledam kad po njima ima 20k manje i odem do auta kad na satu 164k.

Jednostavno to im je navika a ja lepo rekao da nista ne diraju.

Zamislite kad sam zeni kupio Punto sa 36k km 2003 i oni stavili nalog sajdziji da ga spusti na 19k.

Ja nisam dao da se dira sat i rekao sam ovima u agenciji za saobracaj da me ne interesuje sta ce da pise u njihovom izvestaju ali  ispadne kao da se neko bas zaebavao. A kilometri su zaista pravi i provereni tako da moze ponekad i takvo nesto da naleti.

 

On 5/14/2018 at 10:02 PM, bravosx1616 said:

Ok, znam da su sa lizinga, kad imaju te izveštaje, ali zar ne može biti lizing fizičkog lica, zasto mislis, ili mozda znas da su samo firmina vozila sa tim izvestajima? Prosto ne verujem da enterijer može biti u takvom stanju da ga koristila neka firma?!?

Pa ti kucaj  na stranim oglasima Privat pa gledaj malo kolike su cene za takva kola kad ih prodaju fizicka lica.

Po tim firmama su ta kola iskoriscena i odradila su svoje i zato ih menjaju.

Samo pogledaj oglase i sve ce ti biti jasno.

Uostalom u saobracajnoj dozvoli za tako mlada vozila sa licitacija jos nisam video da pise ime fizickog lica nego samo firme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/14/2018 at 12:32 PM, rkoma1986 said:

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/11328437/alfa-romeo-giulietta-16jtdm2-distinctive

Prodavac se bas potrudio sa dokumentima. Ima papir na italijanskom na kome pise da je u septembru 2016 automobil presao 129.000 a na sajtu za proveru stoji da je u oktobru te 2016 imao 211.000 :)

 

Ima cak i neki papir sa servisima na odredjenoj kilometrazi, sva cast na trudu

 

Screenshot_2018-05-14-12-29-59-715_com.android.chrome.pngScreenshot_2018-05-14-12-30-23-176_com.infostud.android.pa.pngScreenshot_2018-05-14-12-32-00-640_com.infostud.android.pa.png

Kolega

Koliko vidim ovo je izvestaj iz Francuske 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Milutinac said:

E sad najbolje jos neku proveru i za "sajt za proveru" da nadjemo ...  :ph34r:

I...? 'el ima? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, bglion said:

Kolega

Koliko vidim ovo je izvestaj iz Francuske 

Kolega

Usro si me :)

Jbg, moja greska, nisam se ni potrudio da pogledam jezik, odma mi registracija upala u oko.. 

Moja greska, izvinjavam de prodavcu javno

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/14/2018 at 10:02 PM, bravosx1616 said:

Ok, znam da su sa lizinga, kad imaju te izveštaje, ali zar ne može biti lizing fizičkog lica, zasto mislis, ili mozda znas da su samo firmina vozila sa tim izvestajima? Prosto ne verujem da enterijer može biti u takvom stanju da ga koristila neka firma?!?

po meni su ti automobili sa lizinga dobra kupovina jer firma koja ga kupi na lizing, mora ga odrzavati u ovlascenom servisu

e sad, kako ga oni odrzavaju, to je druga stvar ali ne verujem da odrzavaju lose

 

a stanje, pa imas ti ljude koji upale auto, odu 500km u drugu filijalu, parkiraju ga, ne vade kljuc i ne dirajuci nista drugo u autu osim gepeka ili torbe sa zadnjeg sedista, obave sta imaju i nazad i tako par puta nedeljno

a imas i ugazenih

On 5/14/2018 at 12:32 PM, rkoma1986 said:

Prodavac se bas potrudio sa dokumentima. Ima papir na italijanskom na kome pise da je u septembru 2016 automobil presao 129.000 a na sajtu za proveru stoji da je u oktobru te 2016 imao 211.000 :)

 

Sinko, svi papiri od servisa u Srb za 10 eura, sa pecatom :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...