Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada
Sign in to follow this  
Dfast

Šta posle 5 minuta iberture?

Recommended Posts

Znači dobro sam mislio!

Prema tome kada se primeti potrošnja ulja koje ne sagoreva ili curi treba pregledati interkuler odnosno skinuti ga istresti ulje iz njega i isprati ga iznutra.

Na isluženim motorima to bi bila i preventiva da do iberturinga i ne dođe jer da bi ulje iz turbine došlo do usisne grane prvo mora da napuni interkuler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ali kada probije turbina, napuni ga vrlo brzo, tako da, kad se primeti potrosnja ulja u najskorijem roku mora da se remontuje turbina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno ali u interculer stane možda i preko 1 l ulja da bi postojala opasnost da ga nagura u usis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je losa turbina trosi ulje pa je interkuler prazan kao i ekspanziona posuda za skupljanje uljnih para na filteru odozdo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Računaj da je pritisak između turbine - interkulera- usisa koji stvara turbina i sigurno gura ulje ka usisu. 

Tu dolazi Marfi tj sve lako krene naopako i ako nema nikakve logike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitajući vas sa konkretnim stvarima, ostaje mi samo da se edukujem. :smoke:

 

Na sajtu mojagaraza.rs pronađoh:

 

"Na ime runaway, ibertura ili ti na srbskom nekontrolisano sagorevanje kod dizel turbo motora - dolazi najčešće zbog propadanja turbokompresora.

Kada turbina propadne ulje koje podmazuje istu prodire u potisni deo turbine, koji je u stvari namenjen za podizanje pritiska vazduha u usisnoj grani, i onda to ulje prođe kroz sistem za usisavanje vazduha i dođe do cilindara preko usisnih ventila.

 

Pošto motor još uvek koristi gorivo kao energent za sagorevanje, znači radi, a u cilindrima je visoka temperatura, ulje koje dospe u cilindar počne da snabdeva iste većom količinom lažnog energenta za sagorevanje tj.uljem, u tom trenutku počinju da se podižu obrtaji motora i motor ulazi u PRVU fazu nekontrolisanog sagorevanja u tom momentu još i može da se reaguje jer motor naglo menja zvuk i počinje nekontrolisano da izbacuje belo plavičaste izduvne gasove kroz auspuh. U tom momentu bih ja slobodno prišao motoru i počupao dovodna creva vaduha od turbine prema usisnoj grani.Tim potezom bi se motor oslobodio dodatne količine ulja i u toj fazi bi se verovatno smirio.

 

Međutim ta faza se odvija veoma brzo tako da u 99% slučajeva on prelazi u sledeću (DRUGU) fazu, tada motor podiže prevelike obrtaje motora što direktno utiče i na povećan pritisak ulja u motoru pa prema tome dolazi do ubacivanja veće količine ulja u motor i daljeg povećavanja broja obrtaja motora. TREĆA faza, sada motor ostaje bez dovoljne količine ulja što znači da se i trenja unutar motora povećavaju pa dolazi povećavanje temperature motora što utiče i na lakše isparavanje plinova iz ulja pa ono postaje još zapaljivije i motor postaje još brži. Sada vam sledi samo da pobegnete od automobila i obezbedite mesto da neko ne priđe jer se obično dešava da motor eksplodira ili se zapali.

U ovoj fazi nikako ne čupati creva od vazduha jer može da dođe do prskanja ulja po koži što može da dovede do gadnih opekotina. U stvari najbolje je ne prilaziti mu i ne otvarati haubu jer može doći do eksplozije i mogućeg razletanja delova motora."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram da vas ispravim malo. Iber tura se ne dogadja samo zbog lose turbine. Takodje moze da se desi i atmosferskim dizelima a sve to zavisi od polozaja ibrelaufa i stanja motora. Ako motor dobro duva logicno je da ubacuje ulje u usisnu granu i eto problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa moze ali redje,naravno kad duva tj kad su lose karike i kad je polozaj creva nizu onda stvara veliki pritisak u karteru podize ulje koje ce vakum da povuce kroz iber i nabije u glavu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali nema pun rezervoar goriva odnosno pun interculer ulja i dobru pumpu odnosno turbinu sto to ulje uduvava u cilindre.


Zbog toga je "veselje" kod turbaka cesce i mnooogo vece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cxcb470007.png

 

cxcb470008.jpg


 

Koliko se sećam uvek u odušku postoji neka barijera (mreža, žica ili nepovratni ventil) koja sprečava da ulje iz kartera dospe u usis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas oterali firmin auto ,500L 1.3 multijet na godišnji servis,još nekih 10ak dana do 12 meseci od kad je kupljen.Naravno u ovlasćen servis.Na satu ima nesto malo više od 8500km.Auto je vozila samo jedna osoba.Na servisu sve provereno i zamenjeno ulje i filteri.Auto preuzet iz servisa i posle nekih 2km auto počinje da dodaje sam gas,ulazi u iberturu,dečko koji je pokupio auto sa servisa stao i okrenuo ključ da ugasi auto ali auto se nije ugasio sve dok nije potrošio ulje.Auto vraćen u servis na defektažu.Sad cekamo rezultate.Radnik servisa nam pokazao freemonta koji je u servisu na dizalici doziveo iberturu isto na prvom servisu.

 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sreća u nesreći je što se to dogodilo u fabričkoj garanciji.

Ne znam šta bi moglo da prouzrokuje takav problem na novom autu osim fabričke greške na turbini.

Sada ne znam kakva je praksa kada se desi tako teška havarija na motoru u garanciji, da li se motor popravlja ili se stavlja novi.

Dobro se raspitajte za vaša prava.

Ako je spalio svo ulje prilikom iberture taj motor je najverovatnije sve živo izgoreo.

Meni bi nekako logično bilo da vam stave novi motor jer svi znamo da motor posle generalke nikada nije 100% isti, pogotovo ne može biti u stanju kao motor koji je prešao 8000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo skoro posle dva meseca stigao auto sa servisa,zamenjen motor,ubacen nov motor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvanicno je loša turbina, a u servisu sumnjaju na kvalitet ulja kao jer imali su 4 slucaja za mesec dana iberture sa automobilima ispod 20k km.
Najviše sumnjam na servisere, relativno mlad servis, jos kad sam video ko sve radi...(Kragujevac je relativno mali grad svi se znamo odnekuda...)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

doživeh iberuru na 1.3 mjetu bez najave. Imao sam zdrav auto, bez potrošnje ulja, bez zvuka turbine, sa maksimalno snage ali i sa dosta kilometara u sebi. Odjednom, u vožnji srednjeg opterećenja, miris goriva par minuta, pa zvuk piskavi (kao turbina) par minuta, onda čekićanje par sekundi i počinje ibertura. Nekako sam se setio i ugušio ga prisilno posle dvadesetak sekundi ubacivanjem u drugu brzinu uz držanje nožne kočnice.

 

Nakon razgledanja mašine vidimo da CR pumpa piša kao luda i da je nivo ulja visok, antifriz normalan, što znači da je dizel u ulju (i oseća se). Ulja je uspeo da baci sve kroz izduv do kraja auspuha. Turbina je donekle stradala ali se nije raspala što bi značilo da je verovatno ona stradala druga, nakon što je dizel ušao u ulje zbog CR pumpe. Neki rekoše da pumpa ne može da pomeša sama, ali mi sada mislimo da može. Nakon stradanja turbine, una usisava ulje i ubacuje u cilindre vazdušnim kanalom i kreće ibertura. Ili, samo ulje pošto je razređeno prolazi kroz karike i ulazi u cilindar. Uglavnom, sve liči da je meni čorbu zapržila CR pumpa koja nije davala nikakve naznake neispravnosti do jednog trenutka.

 

Zaključak: nemam poseban savet za dizel korisnike osim da budu prisebni i brzi kada ne daj bože motor krene u iberturažu. Ako ga odmah ugasite, štete će biti relativno male.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...