Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Dfast

Šta posle 5 minuta iberture?

Recommended Posts

Nisu mi jasni ovi ljudi. Ja bih mu sva creva počupao da se ugasi i zapušio dovod vazduha ako već ne može da ga pusti naglo sa pritisnutom kočnicom,a  ovaj se šetka okolo kao da se ništa ne dešava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali zato Fiat driver uzima stvar u svoje ruke i umiruje mašinu ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

uh citam ovo i jeza me prolazi.

 

Desilo mi se na bivsem Golfu 4 TDI,   idem oko 60kmh u 4 brzini lagano,  dam malo gasa da lagano prebacim u 5tu.  kad obrtaji u 6000,  zalijepi.  iza mene mjesavine svih boja dimova. Preticem auta sa desne strane i zamalo u banderu.  No sreca u nesreci sto sam ga preko kvacila ne svjesno ugasio.

 

Toliko sam se bio prestravio,da sam sekundarno izletio napolje,otvorio haubu  i iscupao + klemu,jer sam se istripovao da se zapalio.  A nije daleko ni bio :/

 

Posle 600e stete.    Ne znam zasto mu se to desilo,jedino mozda sto je to auto uglavnom majka vozila,i dugo prije toga nije potjeran malo muski...

 

Ne daj boze nikom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desilo se jednom na busu (automatik) da je povukao ulje iz turbine i počeo da ga sagoreva i naravno nabio turažu i dimčinu. Kontakt počupan, skinute kleme (ima EDC) i otkačena creva za gorivo i tek tada im je bilo jasno šta se dešava. Namučili su se kada su probali da skinu filter vazduha, jer je jednostavno vakuum koji je stvarao motor veliki i filter sve sa mehaničarom vraćao u kućište filtera. Kada su uspeli da ga odvoje fizički su zatvorili usis i čudo se ugasilo. Sreća osim dima i već sjebane turbine nije bilo.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

U inostranstvu sam sa kvarom na Puntu (2004) 1.3 mjt.

U sporoj vožnji se broj obrtaja podigao, kuljao je veeeliki dim iz izduva i ispod motora, ugasio sam auto tek naknadno ubacivanjem u brzinu jer se na vađenje ključa motor nije zaustavljao.

Izgleda da je Bosch pumpa ubacivala enormne količine dizela u cilindre, toliko da je izletalo kroz auspuh. Curilo je i oko i na samoj pumpi.

 

Kod majstora sam koji nema direktnih iskustava sa takvim motorima pa mi treba pomoć tj smernice.

Pumpu smo skinuli a neku polovnu će mi drugar poslati već večeras autobusom, ako uspe da je kupi.

 

Ulje smo kontrolisali, nema ga manjka. Promenjeno je pre manje od 1.000 km a na meraču ima tragova crnog pa se plašim da je nekako dizel od tog pritiska dospeo u ulje ali ne znam da li je to uopšte moguće.

 

Da li ponovo treba zameniti ulje?

Na šta još obratiti pažnju?

Nismo čak sigurni ni da je pumpa visokog pritiska uzrok kvaru ili je nešto drugo u pitanju pa ni da će zamena čitave pume rešiti problem.

Postoji li neka procedura oko montaže same pumpe možda?

 

Hvala puno unapred i pozdravljam,

Bojan

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je tebi auto usao u iberturu, sto znaci da je turbina bacila ulje u usis u zapalila ga i zato nisi mogao drugacije da ugasis, skinite crevo usisa pa vidite jel ima ulja u njemu.



 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuvalja, u pravu si, ulje je dospelo u cilindre i zapalilo se, zato je auto otisao u iberturu, sta je uzrok pitaj boga, ali najverovatnije turbina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Javio sam majstoru da proveri da li ima ulja u usisu, čekam odgovor.

A da li crkavanje turbine na taj način ima nekih predsimtoma?

Auto je ubrzavao više nego odlično zadnjih 60.000km (180.000 je prešao), bez zviždanja turbine ili bilo kakvih drugih loših pojava.

 

Može li se sprečiti dalje curenje ulja u usis? Ako je to uopšte uzrok, bar do povratka u Srbiju.

 

hvala, pozdrav


A ulje u motoru deluje kao da ne fali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedino da zamenis turbinu ako je ona zveknula i poslala ulje u usis, tako se moze spreciti dalje slanje ulja u usis. Ako ti ulje ne fali na meracu onda ne bi trebalo da je turbina. Znaces dosta kad prekontrolises usis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da javim sta se desava trenutno...

 

Izgleda da nije (uljna) ibertura. Ulja nije bilo između turbine i usisa, bar ne u nekim količinama koje se vide tj osete.

Dizela je bilo svuda, čak i u interkuleru. Ispustili smo ulje iz motora, ukupno oko 4-4.5 litre (3 litre ulja inače ide u taj motor), pomešano je bilo sa naftom.

Drugar mi je poslao polovnu pumpu visokog pritiska, stigla je i već je montirana.

Ono što za sada znam je da je izgoreo jedan grejač i da je jedna dizna ostala u otvorenom položaju, obe stvari u istom cilindru.

Kompresiju odnosno stanje karika cu tek saznati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko zna šta je najbolje poduzeti kod GP-a '07, 1.3 Mjt, 55kw ako ga zadesi "diesel engine runaway":

 

 

- Drugar mi reče da je to čuvena iber turaža. Umesto goriva u cilindre motora ulazi ulje koje počinje da sagoreva. Naravno, usled sagorevanja ulja podiže se broj obrtaja motora, i to dok ulje ne izgori i motor ne zakuje (šta tu sve može da strada?). Budući da sagoreva ulje, a ne gorivo, gašenje okretanjem ključa nije izvodljivo niti skidanje klema sa akumulatora. U ovim situacijama, najbolja opcija je ubaciti u 5 ili 6 brzinu pustiti kvačilo odjednom uz obavezno stisnutu kočnicu (pa i povučenu ručnu), vozilo naravno mora stajati u mestu.. ili prekinuti dovod vazduha, mada za prekid dovoda vazduha treba znanja i pribranosti, i to: "otvoriš kutiju filtera za vazduh i nabiješ krpu... ili još bolje, gde je klapna na motoru zapušiš.."

Da li se neko susreo s ovim već i ako bi mogao da podeli to iskustvo?

(inače, ova situacija se može izbeći odgovornim i redovnim servisiranjem motora - kao da pa to i nismo znali).

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je netko voljan da mi objasni zbog čega može doći do iberturaže?

Jasno mi je otprilike šta je to- predpostavljam da ulje iz kartera kroz iber nekako dođe u usis i cilindre ali kako?

Razmišljam jedino moguće da se desi neka ozbiljnija havarija sa klipovima pa da pritisak iz komore sagorevanja potera ulje iz kartera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo propisa malo ulja koje dodje do cilindara i upali se, ti pustis gas ili cak pokusas da ugasis auto i smanjis/prekines dovod goriva, a ulje i dalje sagoreva nabija obrtaje, pali turbinu i stvara vakuum u usisu i tako isisava ulje kroz iberlauf iz motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iber turaza se najcesce desava zbog lose turbine koja ima mnogo lufta,obicno nabije mnogo pritisak polomi se rotor povuce svo ulje iz kartera i motora i nabije svo ulje u glavu tj usisnu direktno u komore i ko ima srecu prodje dobro ko ne moze da dodje do pucanja glave,bloka lomljenja klipova i tako dalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle uglavnom je turbina krivac?

Ja sam mislio progorevanje,pucanje odnosno rupa na klipu pa pritisak isteruje ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deki nije mi jasno ovo oko pucanja rotora. Pre bi bilo da se turbina razleti?

Ako pukne rotor(osovina) turbo više ne sabija vazduh pa samim time i slabi vakum koji usisava ulje?

Hmmm

Turbina se podmazuje uljem pod pritiskom što ga stvara uljna pumpa. Zapalenje dođe kada ulje za podmazivanje curi u turbinu koja ga gura u usis. Kako onda dođe da kroz iber povuče ulje?

Početak ibera je iznad nivoa ulja i kroz njega idu uljne pare a ako karike propuštaju kompresiju onda i ulje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da vidiš kako to izgleda na velikom motoru.

Pisao sam o tome ali ponoviću ,  automatik je bio tako da gašenje u brzini ne dolazi u obzir. Majstor kada je probao da izvuče filter jednostavno ga usis povukao i vratio filter gde je i bio. Jedva su svukli filter i blokirali usis. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa bas da se razleti ne,ali sve to povlaci lomljenje rotora ne uvek,a turaza prestaje kad sagori ulje ili ako uspes da ga ugasis u brzinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili je stvar u tome da da ulje kroz turbo započne priču pa onda dođe do pucanja jednog klipa i proboja u karter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa gasenje prestaje kad sagori ulje ili kad mu se zatvori dovod vazduha,to je mnogo veliki vakum moz da uvuce svasta.

Ne razumem sta kazes sad,moze da bude svasta ali da bi zavrzio u karter mora prvo radilicu da polomi sad idemo u krajnost moze svasta da bude ili nista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi logično. Odakle toliki vakum koji može da povuče ulje kroz iber?

Jedino da se zavrti preko 8000 okretaja ali tada će doći i do raspada motora. Klipovi će udarati u ventile...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vuče ulje kroz iber, već ulje dobija kroz loše semeringe turbine.

Iber opet stoji visoko u donjem delu motora ili u deklu glave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...