Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
RasaJTD

Punto mk.2 1.9 JTD - povećanje potrošnje

Recommended Posts

Pozdrav svima,

Pre par meseci kupio sam Punta MK2 1.9JTD 2002 i ono sto me interesuje na kom principu mu radi prikazivanje

potrosnje?Naime kad sam uzeo auto pokazivala je 14-15Km/l,u jednom kratkom periodu nekih 18Km/l dok mi u poslednjih par dana

pokazuje od nekih 8 do 12Km/l i koliko sam primetio kao da mi auto slabije vuce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drasticno ti je povecao potrosnju,koliko sam ja izracunao trosio ti je u zadnje vreme od 8-12 litara na 100km.

Idi u servis,uradi dijagnostiku,jer bez toga sve ostalo je samo nagadjanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre servisa, ja bih probao da promenim pumpu na kojoj sipas gorivo, pa da vidis sta ce se desiti.

Ja sam pre par godina imao slican problem i uzrok je bilo gorivo (odbnosno deficit istog u onom sto je sipano u rezervoar).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

Prikopcao sam Punta na dijagnostiku (napravili smo je burazer i ja za licne potrebe) i ono sto mi je nelogicno je sto je vrednost za

"INTAKE AIR QUANTITY" oko 10X manja nego sto bi trebala da bude(ukoliko ne gresim).Kad pustim da radi u leru desi se da motor promeni zvuk

i tada se ta vrednost poveca ali je i dalje dosta niska,posle izvesnog vremena se ponovo vrati na staro.Skidao sam protokomer(MAF) i ocistio ga WURTH-ovim sprejom za ciscenje karburatora...medjutim nema promene.Ono sto sam primetio je kao da mu fali onaj karakteristcan zvuk za turbinu

kad se malo nagazi...cuje se ona i radi ali kao da je slabije i kasnije nego ranije...

Zamolio bih nekog od forumasa da mi kaze ako ima informaciju da li su ove vrednosti za "INTAKE AIR QUANTITY" dobre ili ne.

bI6mJ.jpg bI8RS.jpg

Sto se tice goriva,njega sipam na MOL-u jer sam iz ranijeg iskustva sa ostalim vozilima najmanje imao problema kad sam sipao na njihovim

pumpama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bilo je par slucajeva da su vrednosti na MAFu uredu kad proveravas unimerom a na dijagnostici drasticno manje i u toj varijanti je pomagalo flesovanje racunara,a ako vrednosti nisu dobre na oba mesta probaj da skines MAF zajedno sa kucistem i proveri da nije zaprljana resetka ispred mafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono što sam odmah zapazio da ti je na drugoj slici vrednos air-flow 1,47V a to je malo, treba u radu da je preko 2V (2,4V do 4,7V zavisno od rpm). Šta ti znače ove dve različite slike? Koliki je tada broj obrtaja? Ler? Ovako je kod mene na leru posle zamene MAF-a:

ALHP0.jpg

Kada čistiš maf NE DIRAJ SENZOR. Da li ti dijagnostika očitava neke greške?

Inače, ovde imaš "registrovanu" verziju fiatecuscan2.3.1

http://www.megaupload.com/?d=0QF41JG1

pošto ga već koristiš, trebaće ti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obe slike su pri leru i bez diranja gasa....prva slika je slucaj kada auto promeni zvuk i tada kao da radi mirnije,a sto se tice gresaka njih nema :mellow:

Mada koliko vidim sa tvoje slike tebi je vrednost za INTAKE AIR QUANTITY na leru veca od CALCULATED dok je kod mene,isto na leru,10X manja :question:

Sto se tice prikazivanja potrosnje nije mi jasna jedna stvar a to je da kada ga resetujem prvo mi pokaze nekih

4Km/l pa polako raste i nakon nekih 15-20Km po gradu mi pokazuje oko 10-11Km/l.I onda izadjem na otvoreno malo ga nagazim (100-120Km/h) i potrosnja krene da opada pa dodje na nekih 14.5km/l.

Hvala za link :thumbup: ...probacu da iscitam vrednosti sa njim pa se javljam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej raso kako si napravio dijagnostiku jel komplikovano dal bi mi rekao sta treba za to da i ja napravim sebi jednu

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav,

Bio sam malo odsutan pa da vas obavestim sta sam uradio...sto se tice onog sto je mikisxy rekao da je mozda zaprljana mrezica ispred MAF-a,rekoh ajde da proverim kad mrezice upste i nema a kuciste MAF-a neki plasticar lepio iz 4-5 dela :no ...posto je i vrednost napona na MAF-u dosta oscilovala resio sam da zamenim protokomer (nov mu sigurno nece skoditi :geek: ) tako da sam ga kupio danas (sve sa kucistem) u AP sportu za 6990din i koliko vidim sada je napon uvek iznad 2V i cini mi se da je malo mirniji...u medjuvremenu sam zatvorio i EGR.Bio je ispravan ali kad sam video kakva s..nja su se nakupila od izduvnih gasova :blink: skidaj sve dole i cisti...tako da je taj deo odradjen jedino sto su mi one vredosti za INTAKE AIR QUANTITY i dalje ostale onakve,jedino sto su sada uvek kao sa prve slike (oko 40-50mg/i)...ne znam na kojem principu dobija tu vrednost?Da li mu to salje neki sezor ili nesto kalkulise sa vrednoscu dobijenom sa MAF-a?Ili FiatEcuScan mozda neke parametre i ne izbacuje bas kako treba...da mi je neki punto 1.9JTD pa da ga prikopcam da proverim da ne bude da trazim problem gde ga u stvari i nema

Sto se tice dijagnostike to je ta sto je banetv dao link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Setio sam se da u Fiatecuscan ima opcija (mislim da je poslednji tab) da se ECU delimično "resetuje" na "autolearn" da bi kod promene vitalnih delova i senzora, ponovo "učio" odnosno ponovo učitavao i kalkulisao parametre tokom nekog perioda vožnje. Jedino ne znam koliki je taj period. Ja sam već to uradio po promeni maf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj Punto 1.9 jtd 2001 godiste je povecavao potrosnju i slabije vukao.Otvorili smo filter za vazduh,kad tamo,uopste ga nema a na protokomjeru puno buba,osa,paukova,borovih grancica.Stavio sam novi protokomjer i naravno filter,sve ocistio, i ponovo radi,trosi kako treba.S vremena na vrijeme auto treba produvati na otvorenom jer se zagusi od gradske voznje.A slabije mi je vukao i kad se filter za naftu nije duze vremena mijenjao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako je smanjena vrednost na maf-u onda daje manje goriva... Normalna vrednost na JTD-u naleru bi trebala da bude 45-55mg.

Sto ban rece, voltaza je malo manja sto bi moglo da znaci da je maf u qrcu. Ali onda imas i nelogicnost da vise trosi. Inace punto je extremno tolerantan, probaj da raskopcas maf da vidis sta se desava jer ce onda da ubaci svoje safe parametre i normalno ce da ide.

II stvar je ta da je maf mozda okrenut kontra. ako nije, lepo na djagnostici gledas vrednosti maf-a i zakreces maf levo-desno max nekih 1.5cm. tada bi tebalo da dobijs bolje rezultate.

Ovaj 2. deo je napisan za one koji imaju eventualnih problema.

Edited by chelic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni po gradu pise 12km/L neke normalne voznje... a npr. kad sam isao do C. Gore pisalo je 20km/L. magistralom sto znaci 4 brzina. (JTD 2002)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice pogresnog prikazivanja INTAKE AIR QUANTITY (oko 40-50mg/i) u leru, bagoviti bosov softver iz nekog razloga ne konvertuje kg u mg provereno na stilu jtd.Verzije koje pocinju sa 92 i 91 imaju taj problem inace maf senzor radi ok. :D 1.9jtd treba da pokaze od 400 do 550mg/i u leru ako je zatvoren egr ventil

soft2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...