Jump to content
FAS Goran
damirprc

Fiat Punto mk.2 - lupanje (škripanje) u prednjem desnom / levom točku

Recommended Posts

ovako stoje stvari. od kako sam kupio auto pre 2 god se čuje to lupanje. u početku ne tako jako a sada se bojim da nešto ne otpadne. ne čuje se kad je ravan put nego da vozim po nekoj npr kaldrmi ili makadamu, najbolje se čuje po zemljanom putu sa rupama. kad naletim na rupu to se čuje kao da nemam amortizer, znači udarac po karoseriji koji se čuje u kabini i pored muzike. bio sam kod majstora i kaže da je neka kolevka bila otpuštena i da je to lupalo. dotegnuto i ja stigao srećan kući. posle 2 dana mi se pojavi isto to, znači ponovo lupanje. jel moguće da se to tako otpušta s vremena na vreme ili možda nije to. nisam pametan. ako može neka preporuka za servis u ns

druga stvar. kad kočim u krivini i skrećem desno (samo desno i samo kad kočim) papučica kočnice mi udara kao kad reaguje abs (onako klopara da se tako izrazim). u prednjem desnom točku se čuje neko kloparanje kao da metal UDARA o metal, ne da češe. jesu ovi kvarovi nekako povezani i šta bi to moglo biti. ovo lupanje se pojavilo kad mi se na tabli upalila crvena lampica za abs. majstor ga prikači na komp, izmenja neke sajle i neki deo na zadnjem desnom točku (ne razumem se). ne lezi vraže ja promenim sve diskove-pločice i doboše-pakne u paketu, sve stavim novo (valeo kupljenim u fiatinu u ns). jesam spomenuo da je ručna potpuno otkazala???

jel ima leka za ovu kantu od fiata ili da prelazim na švabe :D

poz iz ns

Share this post


Link to post
Share on other sites

vec sam iznosio moj problem koji nikad ne bi pomislio da moze da bude majstor mi zaboravio da stegne kandzu sto drzi plocice i to je lupalo kao da ce da otpadne tocak sa desne strane sreca te sam iso polako kad je se to desilo na kraju se gornji saf kandze toliko popustio i otpao kandza se podglavila pod felnu i desni tocak mi je zablokiro proveri imas po dva safa na jednom tocku 17 kljuc.zatim moze da bude da ti hladnjak udara u branik proveri zategnutost hladnjaka da ti nije popusten.

OVO TI JE NESTO STO NIJEDAN MAJSTOR NE PROVERAVA NEGO SE ODMA UHVATI ZA AMORTIZERE I RAMENA. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je klaparala,skripala guma od lafete u prednjem desnom tocku,narocito kad je hladno.Kad je mokro prestane cim prodjem kroz lokvu.Klaparala je i nova lafeta kada sam je stavio,to je neka osobenost mog automobila koji mi je nagrdio ionako slabe zivce.E sad,rjesenje je bilo dobro nauljiti tu gumu i budes miran pola godine(treba ti kanal).Sprijatelji se sa nekim majstorom,uzmi ga za kuma i tome slicno.Ne znam sta tebi klapara ali predji na nijemca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.Sprijatelji se sa nekim majstorom,uzmi ga za kuma i tome slicno.Ne znam sta tebi klapara ali predji na nijemca.

Ma Njemac je zakon :thumbsup: On se nikad ne kvari. Vidim zato na svakom cosku nicu servisi za VW

Share this post


Link to post
Share on other sites

A na nemcu inace nikad nista ne klapara... <_< Imao sam priliku da vozim par dana VW pola tdi, pa u njemu prangija sve zivo gore nego u mom puntu sto su mu propisali svi amortizeri,otisao homokineticki,servo itd...

Sto se tice problema, ne mogu da verujem da majstor ne moze da resi. Treba pogledati zglobove,videti jel su sve manzetne OK tj. da li ima ulja na potrebnim mestima. Treba proveriti krst kod menjaca... Meni je tako nesto bilo lupalo bas po neravninama i problem je bio da je kamen uleteo izmedju neke poluge od tocka...ne mogu sad da se setim gde je tacno upao,ali eto...problem je obicno neka banalna stvar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja preporucujem autoru teme da pod hitno odvede kola u neki normalan servis, pa nije vjesanje na puntu komplikovano cista klasika u 90% slucajeva se kvar nadje za 20min samo nek se iskusni majstor provoza s tobom.

u vezi skretanja desno i kocenja i lupanja koje pri tom osjetis

1. Kriv disk

2. Lezaj tocka pred izdisajem

3. Plocice se raspale pa metalnim djelom cesu o disk

4. Nedovoljno stegnut centralni saraf tocka tj. glavicne, onaj za kljuc 32

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili je jednostavno otisao sferni zglob na viljusci a njega nema sanse da proveris dok je ne skines :wallbash: bio slucaj kod mene, 2 nedelje sam trazio kad ono medjutim eto ga :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

.Sprijatelji se sa nekim majstorom,uzmi ga za kuma i tome slicno.Ne znam sta tebi klapara ali predji na nijemca.

Ma Njemac je zakon :thumbsup: On se nikad ne kvari. Vidim zato na svakom cosku nicu servisi za VW

Ima i Italijan svojih cari npr.malo,malo pa kod majstora i nesto naucis.Ko nije vozio Talijana taj se ne razumije u automobile.Ja znam kako da ucutkam onog kanarinca u instrument tabli,samo naglo povucem radio kasetofon i kanarinac zacuti.Kad mijenjam sijalicu na faru prvo izvadim komplet motor da bih lakse prisao problemu.Ukoliko vam se pojavi bazen na mjestu suvozaca treba otvoriti haubu i zasilikonirati onu fabricku rupu u uglu gdje se spajaju limovi.Ako vam je auto pretvrd zbog sportskih crvenih opruga i serijskih amortizera prva pomoc je naduvati prednje gume na 2.1 a zadnje na 1.6.Tako se stvori odredjeni balans i djeca manje povracaju prilikom voznje.Auto mi stvarno prelijepo izgleda,divna plava metalik boja,ali mi je i to neko isarao kljucem zbog ljubomore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali OFF al ne mogu da izdrzim

Moj Punto 1.9 jtd 2001 godiste je povecavao potrosnju i slabije vukao.Otvorili smo filter za vazduh,kad tamo,uopste ga nema a na protokomjeru puno buba,osa,paukova,borovih grancica.Stavio sam novi protokomjer i naravno filter,sve ocistio, i ponovo radi,trosi kako treba.S vremena na vrijeme auto treba produvati na otvorenom jer se zagusi od gradske voznje.A slabije mi je vukao i kad se filter za naftu nije duze vremena mijenjao.

Kanarinac ti je verovatno uleteo kroz prazno kuciste filtera vazduha . Probaj da ga isteras na drugu stranu ali pre toga majstora-kuma zamoli da ti izvadi filter ukoliko ste ga uopste i stavili...

Filter goriva tj. nafte se "ponekad" i menja (nece nikako sam da se zameni) oce deca da povracaju i od mirisa nafte ;)

A zasto ljudi grebu kljucevima?......hm :question: ......

Sve u svemu auto (pa cak i nemca :p) treba odrzavati a ne kao u tvom slucaju neodrzavati pa kukati kako je ovakav ili onakav ...

Edited by bglion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem odakle je nastao ovaj citat u prethodnom postu? Ali sta god....te gume sto su na 1.6 bara ce se bas lepo trositi po obodima. I ja imam crvene opruge na djuntu i kada je put dobar nije toliki gubitak na udobnosti. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U toku putovanja za Grčku počelo je da se čuje lupanje iz predela prednjeg levog točka i to kada se ide brzinom većom od 80kmh i to naročito u 5 brzini.

Posle zamene obe flanšne i levog krsta poluosovine i seta kvačila prestao je da se čuje ,ali se povremeno ponovo javlja samo kada se u toku vožnje vozi dužom desnom krivinom npr na auto putu i to pri brzinama od 80 do 100 kmh i taj zvuk se jasno čuje sa prenjeg levog točka.

Pošto sam zamenio na toj strani i flanšnu i krst poluosovine sumnjam da je problem u homo zglobu ali bi mi savet ili još neka ideja bili dobrodošli da konačno rešim ovaj iritirajući zvuk.

Unapred hvala na svim odgovorima pozdrav svim forumašima

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

U toku putovanja za Grčku počelo je da se čuje lupanje iz predela prednjeg levog točka i to kada se ide brzinom većom od 80kmh i to naročito u 5 brzini.

Posle zamene obe flanšne i levog krsta poluosovine i seta kvačila i promene ulja u menjaču prestao je da se čuje ,ali se povremeno ponovo javlja samo kada se u toku vožnje vozi dužom desnom krivinom npr na auto putu i to pri brzinama preko 100 kmh i taj zvuk se jasno čuje sa prenjeg levog točka.

Pošto sam zamenio na toj strani i flanšnu i krst poluosovine sumnjam da je problem u homo zglobu ili možda i u diferencijalu ali bi mi savet ili još neka ideja bili dobrodošli da konačno rešim ovaj iritirajući zvuk.

Unapred hvala na svim odgovorima pozdrav svim forumašima

Naravno radi se o Puntu mk2 16v 2001 god.

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se javim konačno sam rešio problem u pitanju je bio homo zglob stavljen nov i više se ne čuje iritirajuće lupkanje.

Tako da znate da ne mora uvek da bude pravilo za homo zglob da je otišao ako se samo čuje jako pucanje pri kreanju iz mesta ili slične stvari.

Još jednom pozdrav svimana forumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je klaparala,skripala guma od lafete u prednjem desnom tocku,narocito kad je hladno.Kad je mokro prestane cim prodjem kroz lokvu.Klaparala je i nova lafeta kada sam je stavio,to je neka osobenost mog automobila koji mi je nagrdio ionako slabe zivce.E sad,rjesenje je bilo dobro nauljiti tu gumu i budes miran pola godine(treba ti kanal).Sprijatelji se sa nekim majstorom,uzmi ga za kuma i tome slicno.Ne znam sta tebi klapara ali predji na nijemca.

Isti problem je i kod mene, mislim na lupanje. Molio bih za pojašnjenje, šta su to LAFETE i gde se nalaze? Ne bih menjao kuma, a neću ni Švabu :D Samo me nervira lupkanje !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ,

Odnedavno mi se cuje isprekidani zvuk sa strane prednjeg levog tocka(barem ja tako cujem!)

Kada se stiska kocnica zvuk se pojacava,ujedno mislim da se i cuje neko hujanje dok je auto u zaletu bez kocenja!

Naravno jos da napomenem isto je i kada je u brzini i na leru a hujanje se necuje kada auto radi u mestu!

Nadam se da je neko imao slican problem koji je uspesno sto bezbolnije resen! :question:

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ovome sto si napisao zvuci kao lezaj tocka, barem to hujanje, a isprekidani zvuk vec . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lici kao da plocica cese disk, mozda su klesta zaribala pa glavi klip, a moze cak biti do korozije na obodu samog diska. Skini tocak pa pogledaj, sve ces ovo videti i sam. Ako nije do toga, onda je verovatno lezaj u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Lezaj tocka nije ,danas provereno tako sto smo digli auto i ubacivanjem u trecu pustili da malko zavrti nije se culo hujanje ali mi se cuje cudan zvuk sa kraja poluosovine(bar je meni bio cudan)Procitao sam negde da je normalno da se cuje jer je tu diferencijal a auto je podignut na jednu stranu! :blink:

E da i da napisem plocice su pri kraju pa je sigurno da nepravilno nalezu i otuda taj isprekidani zvuk ,narocito kada se koci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...