Jump to content
FAS Goran
babo

Punto Classic 1.2 8v - kliktanje ventila

Recommended Posts

Da li ima neke pomoci u vezi detonacija(kliktanja ventila)u motoru.U pitanju je nov Punto 1.2 8v ,a detonacije se cuju samo kad se motor dobro ugreje i optereti-probana sva moguca goriva i oktan buster(uvek isto).U Delti kazu da je dijagnostika cista i da je paljenje definisano u ECU za kvalitetnije gorivo i to ne mogu da promene...Sve mi je to jasno,al sto se onda ne cuje to na svim Punticima?Jedino resenje za koje sam cuo je zamena chipa,al to ne bih zbog garancije-tj bolje onda da dodam jos para pa da ugradim plin...Dakle ,Miki,da li ti mislis da postoji mogucnost da se tu jos nesto zeznulo(sto dijagnostika ne vidi) ili da zvekecem unaokolo i dalje..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao isti problem i na stilu i na novom mondeu i na yugu i na puntu. Sve benzinci. Jedini put kada ti automibili nisu imali problema, kada je sipano gorivo u inostranstvu....;) Tako da ne znam sta bih ti drugo rekao....Ford je imao takve detonacije da je to bilo strasno - odvezen u servis i dobio isti odgovor kao i ti....

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro svi vlasnici klasika imaju taj problem i izgleda da nase gorivo i parametri u ECU ne slazu najbolje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovoru...A,jel moze kod ovog ECU-a da se menjaju parametri (tj.mapiranje) ili mozda da se ugradi drugi ECU koji to moze?

Koliko bi kostala zamena ECU(moze i polovan)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam resio problem na sluzbenom autu (Zastava 10) tako sto sam poceo da sipam Evropremijum BMB... Njega mozes naci na NIS-ovim pumpama - "Dejtonu", "Zmaju" (ka BG-u), pumpi kod topciderske zvezde, i na Lukoil-u u Bulevaru oslobodjenja (bivsem JNA)... Od tada mi se desi da cujem neki ventil jedino na 35 stepeni sa ukljucenom klimom pri polasku na uzbrdici i vise ne... Pozdrav

P.S. Skuplji je od obicnog BMB-a 9-10 din. / lit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam resio problem na sluzbenom autu (Zastava 10) tako sto sam poceo da sipam Evropremijum BMB...

Probao sam i to (doduse sipao sam ga na izlaznoj NIS-Zarkovo,pa sam mozda izradjen) jeste nesto bolje,al nista spektakularno.Probao sam da u taj dodam aditiv-to je vec dalo rezultata. Sto kazes,cuje se samo pri max opterecenju,po vrucini. Al' ajde sad saberi koliko kosta to gorivo...

@podvarak

Pozdrav i postovanje najvecem entuzijasti i vlasniku najlepseg PC-a(osim volana-moje subjektivno...) :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam resio problem na sluzbenom autu (Zastava 10) tako sto sam poceo da sipam Evropremijum BMB...

uh jednom sam se uhvatio za taj crveni pistolj i kad sam video na cajgeru koliko kosta odmah sam ga vratio nazad :) ... ali ako je tako kao sto kazete moracu i ja da popijem koji litar da vidim ima li boljitka :)

@babo: :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citam postove pa mi je vise glupo da precutim to sto pominjete kliktanje VENTILA.....to sto se cuje usled loseg kvaliteta goriva je ustvari lupanje klipova po cilindru,a posledica je samozapaljenja goriva usled cega dolazi do premetanja klipova oko osovinice klipa (bolcnija)sto se rezultuje udaranjem klipa u kosuljicu cilindra,upravo zbog toga se na bloku motora i nalazi senzor detonacije koji bi trebalo da obavesti el.jedinicu da koriguje paljenje.Nadam se da nikog nisam uvredio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Znao sam (odprilike) sta je pravi uzrok tog zvuka,al' sam koristio ustaljenu terminologiju radi lakseg definisanja problema sto vecem broju forumasa.Naravno da taj zvuk ne proizvode ventili. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Covek rece da je bio kod majstora.Verovatno bi mu na dijagnostici prijavio gresku nock-senzora da je isti neispravan. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima.Djuntica usrafljena na blok motora nisko ,do firewala, :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

moj komsija na Marei karavan 1.6 nema,a opet moj prijatelj na Bravo 1.6 ima.Punto do 2003 ima senzor na Puntu Classic nisam gledao.E da nije nock nego KNOCK :rolleyes:

Bitno je da su povrsine senzora i bloka ciste i da je senzor propisno pritegnut jer je to piezoelektricni kristal koji kupi vibracije sa bloka motora i obicno je smesten na polovini motora izmedju 2 i 3 cilindra,pa pogledaj ako ga ima odvi ga ocisti povrsine finom smirglom mozda pomogne.

Edited by simonen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm...Zvuci mi kao logicno i definitivno resenje - ukoliko knock senzora uopste ima. :thumbup:

Cudi me,kako serviseru to nije palo na pamet kad je to tako rasprostranjen problem. Moj motor je cist ko kad je izasao iz salona(gradska voznja),pa ne bih nista ja tu sam smirglao. Mozda da svratim do nekog proverenog majstora za Fiat...

U svakom slucaju - hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kojoj se kilometrazi javlja to kliktanje na punticima, mislim da to nije normalno ni dobro ako je povezano sa izrazitim predpaljenjem.da lise ista pojava javlja sa voznjom na gas?Ja bi rekao da je tu u pitanju fabricka greska, posledica ranijeg pretpaljenja je vece opterecenje lezajeva vibriranje i veliko zagrevanje klipa dok isti ne pukne i zariba.Da dodam da se to kliktanje i kod mene javlja kod zagrejanog motora. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Mislim da to nema veze sa kilometrazom- to se cuje i na skroz novim kolima. Ja mislim da je to vezano sa pancevackom rafinerijom u zadnjih par meseci.E sad,neka kola to lakse podnose,al Puntici se bas muce.

Gas je blagotvoran po tom pitanju,jer ima vecu oktansku vrednost(ne energetsku).Ako u 2011oj ne pocne uvoz normalnog goriva ja sigurno ugradjujem gas-bas zbog ovoga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da je to vezano sa pancevackom rafinerijom u zadnjih par meseci.

Tako je pocelo i meni da se cuje na Stilu povremeno, od pre neki mesec...Pre toga se nikada nije culo... :wallbash:

Kada sam sipao na Lukoilu, culo se u skoro svakoj voznji auta.

Promenio pumpu i sada se cuje samo ponekad...

Mada i to ponekad nervira...

A nikako da se setim da sipam taj euro bezolovni, da probam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi u servisu kazu da je to normalno ,gorivo skupo placamo (akcize-harach) a gorivo lose i sve je u redu i ok jer na kraju mi placamo stetu i nas ce da kosta.Da je obrnuto problem bi se resio za dva dana ,cija je bila ideja da se uvoze euro3 polovnjaci?Mi u Srbiji nemamo uslove za takve automobile jer su "space-shutlle" za ogromnu vecinu nasih majstora i za ovlastene servise isto a o gorivu da ne pricam kao da vozim atomsku podmornicu klase "Akula".O kojoj Evropi pricaju pa mi nismo vise ni za Tunguziju!!!! :X

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni se cije nesto tako al mi je dizel exxexexeexex :rofl:

mala sala, ljudi da znate kako se ventili cuju kod mog oca na fordu fiesti zaboravili bi na vase probleme to ne da se cuje nego ubi isto kazu lose gorivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipam gorivo zadnjih godinu dana samo na naftagas pumpama. Nisam primetio da moj puntic i sluzbena Zastava 10 "klikcu".

Mozda treba da saltate u visu brzinu na vecem broju obrtaja, posebno na usponima, da bi motoru bilo lakse.

Mada, bez obzira na to, ne bi smeo da "klikce".

Ne verujem da knock-senzor ne valja na tolikom broju automobila, s' druge strane i vrapci na granama znaju da nam je gorivo blago receno katastrofa. Valjda ce biti bolje od 01.01.2011. kad pocne slobodan uvoz goriva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se cuje na leru "samo" i daj boze da bude dozvoljen uvoz goriva za sest meseci,necu da vozim kola dok nebude na pumpi strani benzin. :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam da vidim taj knock senzor,pa sam se pogubio.Ima tu bre mnogo zuca i ,,djunti''... :blink:

Sto se tice stila voznje sa ovakvim gorivom,naravno da treba terati u vise obrtaje kad god opterecujete motor(preticanja,usponi itd) inace rizikujete ozbiljne kvarove-bar su meni tako rekli stari majstori u koje stvarno ne sumnjam.Pa tokom sankcija '90-ih svaki slabiji motor se raspao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...