Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Nova Dacia Logan & Sandero stižu 2012. / Dacia Lodgy

Recommended Posts

pitstop.jpg PitStop: 2021. Dacia Sandero

 

Sandero je na platformi Clia. To nije novost jer je i stari bio.

Ali, novost je da nije kao do sada na jednoj generaciji starijoj platformi Clia od aktuelne, nego je na istoj onoj na kojoj je i aktuelni Renault Clio. Zato u listi opcija ima i neke stavke koje do sada Dacia uopšte nije nudila. Ima još zanimljivih stvari:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija: Dacia Sandero ECO-G 100

 

ECO-G 100 znači da ima fabrički ugrađen plin sa kojim motor pravi 100 konja. Na benzin ima 90KS. Na benzinu ima 160 Nm, na plinu 170 Nm. Na benzin može do 178 km/h, na plin do 183 km/h, a i do stotke je ovaj Sandero brži na plin (za 0.1s) nego na benzin.

Drugim rečima, njegov 1.0 turbo motor sa 3 cilindra je namenski pravljen da bolje radi na plin. Postoji i varijanta Sandera sa istim ovim motorom bez plina i tada će auto imati 90 konja. Nema dizela u ponudi. Plinski rezervoar nije napolju kao kod Dustera, već tamo gde bi inače stajao rezervni točak. Zapremina mu je 40 litara, što u praksi znači sipanje oko 35 litara plina. Potrošnja plina je 9 litara na 100 kilometara, benzina oko 7.5.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto se novi Sandero ne prodaje u Srbiji?

Ima ga u okolnim drzavama: Rumunija, Madjarska, Hrvatska, Slovenija...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/2/2020 at 10:06 AM, neshaoct said:

Odgovor na pitanje zašto je to tako je zapravo vrlo jednostavan. Renault je odlučio da se Sandero u klasičnoj verziji proizvodi u Maroku kako bi bio što povoljniji za tamošnja tržišta. Za našu zemlju je to problem u vidu činjenice da mora da se plati carina od 12.5%, pa bi zbog toga bio skuplji od Stepway varijante. Samim tim, potpuno je neisplativo uvoditi ga u prodaju.

Na primer! :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam gde se proizvodi.

A za ostala trzista to nije problem iako je velika razlika u ceni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bice i za nase trziste, samo sacekajte da je malo ofucaju da bi upala u neki normalan cenovni rang. A kad se ofuca, to ce biti kao Sandero MKII samo malo lepseg izgleda spolja... Nego sta nego je carina problem. 

Sva bi vozila bila jeftinija za oko 10-15% da je niza carina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika je razlika u ceni Sandera i Sandera Stepway!

To znaci da bi dodavanjem carine na nasem trzistu bilo prostora za osnovni model!

8800 eura naspram 12390 u Rumuniji, slicno u Sloveniji!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Taliant

 

renault taliant 4.jpg

 

Dacia je u septembru prošle godine na evropskom tržištu predstavila novu, treću generaciju Logana, a ove godine će ovaj model na pojedinim tržištima biti ponuđen i sa Renault znakom. To potvrđuju i prve zvanične slike koje su se pojavile u javnosti, a koje otkrivaju da će se ovaj sedan u Turskoj (i na nekim drugim tržištima) prodavati kao Renault Taliant.

 

renault-taliant 3.jpg

 

U odnosu na Dacijin Logan, Renault Taliant je dobio modifikovani prednji deo (drugačija maska i svetla), kao i nova zadnja svetla.

 

renault taliant 2.jpg

 

Taliant po najavama iz fabrike odlikuje i moderniji enterijer sa kvalitetnijim materijalima u poređenju sa prethodnikom Renault Symbolom.

 

renault-taliant 1.jpg

 

Dok ne stignu dodatni detalji o Taliantu, podsećanje da je novi Logan dugačak 4.396 mm, širok 1.848 mm, visok 1.501 mm i da ima prtljažnik zapremine 528 litara. Prodaja Talianta u Turskoj startuje sredinom godine, a ostaje da se vidi kakva će biti paleta motora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija: Dacia Sandero Stepway

 

Napravljen je na platformi novog Renualt Clio, nema dizela u ponudi, a kod Stepway varijante nema ni najmanjeg 1.0 atmosferca sa 65 konja (nije da će neko žaliti za njim), klirens mu je veći za 4 cm u odnosu na običan Sandero. Testirani ima 90 konja, a može da ima i 100 konja ako poseduje ugrađeni fabrički plin:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mene pitaš, nije uopšte loš. To što ima 2* je najviše zbog nedostatka elektronske opreme u testiranom vozilu i uopšte u elektronskoj opremi koja se (ne)može izabrati. Ako pogledaš NCAP testove Novog Tipa (ne najnovijeg) ima 3*, a uz Safety Pack ima 4* (pri tome je safety pack samo adaptibilni tempomat i radar sa auto-kočenjem u urbanoj sredini) i on bi bio loš za klasu u kojoj je. 

 

Pogledaj pasivnu bezbednost putnika, koja opet je mahom u delovima marginalno ocenjena ali sa solidnom ocenom, imajući u vidu klasu vozila (super mini). 

 

2088638641_Sanderonovi.thumb.jpg.335a25a62d4756d97fcf7e5879edfbb5.jpg

1300096692_Sanderonovi.thumb.jpg.eaeaea9438be389084005b59d7ace71f.jpg

Izvor:

Stepway novi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slažem. 

 

Realno, u slučaju novog Sandera, EuroNcap se mnogo proserava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia ne da ubada sa pozicioniranjem i low-budget pristupom, nego mnogi mogu da uce od njih. Od predmeta spr*nje, do modela koji su medju najprodavanijim u svojim klasama, konstantno povecavajuci svoju prodaju. Ostao sam u soku kada sam vidjao da su upravo Sandero i Duster u vise navrata bili u top 3-4 najprodavanija modela u Evropi generalno. Sandero sa poslednjom generacijom na platformi novog Clia ide korak dalje i u vise izbora osvaja titule za auto godine, "best buy" titule, itd... Nisam nikada verovao da cu to reci za jednu Daciu, ali npr. u Stepway verziji (sem enterijera) poprilicno dopadljiv auto.

Ako gledamo cifre prodaje, konstantno rastu, u godini pred Coronu i Duster i Sandero su prodati u preko 220.000 primeraka svaki. Ako uporedimo sa "nasima", 200.000 komada je odavno misaona imenica za Fiat, o kojoj koliko-toliko mogu jedino da mastaju sa malim 500 i Pandom. Prosle godine, Tipo je jedva prebacio 50.000 komada, 500X oko 58.000, 500L 22.000...

Da stvar bude najsmesnija - i u toj prosloj "Corona" godini, sa modelom koji zavrsava zivotni vek, Sandero ima skoro 170.000 prodatih jedinica. Ili sa jednim jedinim Subcompact modelom - cca 40.000 komada vise nego Fiat sa svojom Compact klasom (Tipo), SUV (500X) i MPV (500L) zajedno :D . Ili sa tim istim zastarelim Sanderom na kraju veka - preko 3 puta vise prodatih vozila u Evropi nego Tipo (takodje low budget, ali u prodavanijoj klasi iznad).

Iako licno ne volim ni jedne ni druge - svaka cast i Daciji i Skodi, kako su se izborili za svoje mesto pod kapom mnogo poznatijih brendova. I da prodajom cak "ugrozavaju" perjanice svojih grupacija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

Jedino što se automobili prave da bi se na njima zaradilo, a ne samo da bi se eto pravili. Nije proizvodnja sama sebi cilj, nego zarada.

 

Dacia nema ništa svoje, pa tako ni trošak razvoja platformi/motora/menjača.

Njen volumen prodaje služi da pomogne isplatu razvoja svega toga Renou. Zato je i dobila te iste (aktuelne platforme, a ne kao pre jednu generaciju starije). Cilj njenog poslovanja nije da zaradi pare, nego da pomogne Renaultu svojim volumenom prodaje.

 

Ona zato ne može biti primer bilo kome u autoindustriji jer sutra da ostane sama ne bi mogla jedna vrata da napravi.

 

Zarada na jednom 500L-u ili Tipu je neuporedivo veća nego na bilo kom Dacia modelu...a, kao što rekoh fabrike automobila postoje da bi zaradile pare, a ne da bi samo pravile aute zbog eto puke proizvodnje...

 

Kao što znamo, EuroNcap odavno prednost daje sistemima bezbednosti, ADAS-u naročito...pa se zato i dešavaju ovakvi rezultati. Možda je najbolji primer Grande Punto koji je nekada imao najviše zvezdica od EuroNcap...a onda došao na najmanje jer nije imao ništa od ADAS-a (pravio se tada već preko 10 godina).

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sandero Stepway je u ovoj generaciji postao mnogo više privlačan, posebno u unutrašnjosti vozila. Ne znam kakav je kvalitet, ali za dizajn (za tu cenu) nemam zamerki. Ubacili su i pametno rešenje za infotainment i one šine na krovu, svaka čast!

A što se testa tiče, nekako imam utisak da "što dizajneri za dan naprave, stručnjaci za marketing i infotainment za noć poruše"! Normalno je postalo da imaš kameru ili bar senzore, jer su vozila postala izuzetno nepregledna, posebno kod zadnjeg dela, a prozori kako koja generacija dolazi su sve manji i manji. Imam utisak da će ih u jednom bliskom trenutku zameniti ekrani u HD rezoluciji...

Sve je više ekrana i džidža bidža koji odvlače pažnju vozaču - sve šljašti, blinka i pišti, a tu su i društvene mreže koje treba redovno propratiti, te ljudima sve više trebaju sistemi da misle umesto njih... Neko moje iskustvo je da polovina tih sistema samo donesu novu glavobolju!

Share this post


Link to post
Share on other sites

O zamlacivanju i mazanju ociju danasnjem modernom kupcu ne bih, nije tema.

Apsolutno se slazem sa Nesom apropo zarade po primerku. Ali smo dosli do apsurda da ce se generalno vise pricati o nekadasnjem rumunskom *** , nego o Fiatu/Lanciji/Alfi, koncernu koji je decenijama bio pojam i gigant za njih u svakom smislu. Tehnikom, dizajnom, prodajom, za sta god da se uhvatis... Ne mislim naravno na nas ovde koji smo entuzijasti ili naginjemo Italijanima. Nego o raznoraznim mesecnim/kvartalnim/godisnjim izvestajima, gde su njihovi modeli sve vise pominjani i prisutni u vrhu, u testovima, izborima... Pa danas samo Sandero i Duster prodajnim brojkama pokrivaju maltene celu putnicku gamu Fiata. Pri tome pricamo o prodaji u Evropi - uz Juznu Ameriku trziste gde je Fiat uvek bio jak. Naravno da ih Renault ne bi drzao tu gde jesu, da nema korist od toga. Jeste da je zarada po primerku manja, ali se zarada po tom pojedinacnom "kolicinski" mnozi sa 3, 5, za neke cak i 10 puta u odnosu na Fiatove modele.

Hocu da kazem da je apsolutno ubodeno u tom low budget pristupu. Sandero sa najnovijom platformom i tehnikom Clia verujem da moze postizati samo bolje rezultate. Sa brojkama i ovakvim zaletom, mogu vrlo lako da krenu putem rezultata Skode. Naravno, koliko im maticni koncern to uopste bude dozvoljavao.

Da se razumemo, licno niti volim Daciu, niti takav pristup krajnjem proizvodu (kakav ima nas Tipo), niti bih ikada kupio tako nesto. Ali im skidam kapu na rezultatima.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Ivan said:

Ali smo dosli do apsurda da ce se generalno vise pricati o nekadasnjem rumunskom *** , nego o Fiatu/Lanciji/Alfi, koncernu koji je decenijama bio pojam i gigant za njih u svakom smislu...

Neće.

Godina je npr. 2024. ili 2025....šta misliš, koliko kineskih automobila će se nuditi po celoj Evropi? Gomila - mali/veliki/SUV/skroz na struju.

Može li bilo koji proizvođač iz Evrope da bude jeftiniji od njih? Ne može.

Šta će onda tada da radi proizvođač automobila iz Evrope kome je najjači adut ''low budget'', kad se u ogromnim brojevima na istom tržištu pojavi neko još više ''low budget'', a bude i sasvim korektan auto po kvalitetu? Zna to sve Renault i zato Dacia sada dobija aktuelne platforme (a, ne više za generaciju starije), dobija i verziju skroz na struju čak pre gomile Renault modela, faktički je spajaju sa Ladom...i naravno Dacia poskupljuje.

 

Nije sporno to što kažeš da su ovih godina došli do dobrih prodajnih brojeva. Zarada je druga stvar, ali svejedno...dobro prodaju.

Suština je da je takav poslovni model iscrpljen gledajući par godina unapred, i Dacia mora postati i nešto drugo, a ne ostati samo ''low budget'' ako želi da prodaje aute i posle 2024/2025 godine.

Evropa ne može da zabrani uvoz kineskih automobila dok je istvoremeno ta ista Kina najveće tržište za nemačku premium braću...i nije samo njima važna.

 

Kina je uzela dve evropske luke (Grčka/Holandija), ulaže u teretnu prugu od Soluna preko Makedonije i nas (tu smo se ''ogrebali'' i za brzu putničku) do Mađarske (gde će im biti distributivni centar za istok Evrope i Balkan), pravi najveće teretne brodove na svetu...i sve to da bi njena roba mogla u još većim količinama da stigne u Evropu. Naravno, automobili neće biti jedina stvar koja će tom novom infrastrukturom putovati, ali će biti mnoooogo zastupljeniji na evropskom tržištu nego danas. I, to vreme će brzo doći...

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, neshaoct said:

Kina je uzela dve evropske luke (Grčka/Holandija), ulaže u teretnu prugu od Soluna preko Makedonije

+ sigurno će i deo/celo CG primorje, verovatno i neku luku. Dacia je odlican primer rasta podbrenda na kojem možeš i eksperimentisati sa kvalitetom ali i uštedama u smislu opreme, ali i ujedno od njega napraviti auto privlačan cenovno sa ne skupim održavanjem. Šteta što izbaciše DCI motore...ili se planira neki slabiji dizel kao probojni prototip...će vidimo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videcemo, elektrifikacija je mnogo bliza, maltene vec tu, u odnosu na neki masovniji dolazak Kineza i njihove auto industrije u Evropu. Plus kada dodju, vreme dok steknu poverenje, stvori se prodajno/servisna mreza... Proci ce puno vode dok to sve zazivi, pretpostavljam i ja da je pitanje vremena - ali opet i sami smo trenutno svedoci kako nesto moze da se preokrene vrlo brzo.

I na kraju uvek ostaje pitanje - da li ce u Evropi biti prihvaceni ili ce proci (relativno) kao Japanci, Korejci, bez obzira na cenu kao najveci adut.

Slicno vazi i za elektrifikaciju, polako na povrsinu isplivavaju brojni problemi i mane tog koncepta. Pratio sam neka istrazivanja, koja predvidjaju da cemo se jos ohoho druziti sa klasicnim motorima i to u mnogo vecem procentu (u odnosu na prvobitne pretpostavke).

Mislim da je za Daciu najbitnije da gradi kakvo-takvo ime, sve je prisutnija... A znamo svi da su po tom pitanju krenuli maltene od nule, egzistirajuci decenijama kao predmet s*dnje i podsmeha. Respect sa moje strane, kao i za Skodu, po tom pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Test Dacia Sandero Stepway

 

Dacia Sandero Stepway najjeftiniji je auto srednje niže klase, a Jura je proverio gde su mu granice:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, neshaoct said:

a Jura je proverio gde su mu granice:

Sa Sanderom i rally vozacem - klip obecava vec u najavi :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...