Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Nova Dacia Logan & Sandero stižu 2012. / Dacia Lodgy

Recommended Posts

Renault Sandero RS Racing Spirit

 

165597-renault%20s%2011.jpg

 

Renault je u Južnoj Americi promovisao novu, ograničenu ediciju sportskog Sandera RS.

 

165596-renault%20s%201.jpg

 

Konkretnije, ovaj Renault Sandero RS Racing Spirit će biti proizveden u seriji od samo 1.500 komada, a svi su namenjeni brazilskom tržištu.

 

165598-renault%20s%20111.jpg

 

Automobil između ostalog standardno dolazi sa 17-inčnim alu točkovima, Michelin Pilot Sport 4 gumama 205/45 R17, crvenim kočionim kleštima, aero body paketom, crvenim detaljima na eksterijeru (retrovizori, delovi branika, bočne trake sa natpisom Racing Spirit...), sportski podešenim oslanjanjem, izduvnim sistemom sa dve hromirane izduvne cevi, crno-crvenim enterijerom, kožnim volanom, sportskim sedištima i pedalama, kao i pločicom sa serijskim brojem primerka.

 

renault%20s%20111111.jpg

 

Deo paketa čine i LED dnevna svetla, automatski klima uređaj, el. podizači prednjih stakala, 7.0-inčni infotainment sistem sa navigacijom, parking senzori, ESP i tempomat, dok se pod haubom nalazi 2.0 litarski atmosferski benzinac sa 150KS i 205 Nm (u paru sa 6-stepenim manuelnim menjačem).

 

165599-renault%20s%201111.jpg

 

Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi okruglo 8 sekundi, a najveća brzina je 202 km/h.

 

renault%20s%2011111.jpg

 

Cena za Renault Sandero RS Racing Spirit u Brazilu iznosi 66.400 reala, što je 19.450 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test: Dacia Sandero Stepway

 

DSC_3297-crop.jpg

 

Dacia - marka od koje niko ne očekuje luksuz i performanse od kojih boli glava. Oni koji tako nešto traže, od rumunske marke okreću glavu. Samo, u rumunsku marku širom otvorenih očiju gledaju oni koji su zapravo mnogo zahtevniji kupci. U Daciu netremice gledaju oni koji za razumno malo novca očekuju, pa zamalo, nerazumno mnogo. Tek takvi negde u podsvesti očekuju i udobnost i prostor i opremu i pouzdanost i malu potrošnju i trajnost i… a ne žele ili ne mogu da plate više. Upravo takve ''nezgodne'' kupce naciljao je Renault kada je kupio posustalu rumunsku ''Crvenu Zastavu'' i ponudio im svoje rešenje za njihove želje. Sandero je model koji je nastao, kako nam je rečeno, sada već davne 2007., kada je Logan, prva Dacia pod Renault patronatom, zaradio dovoljno para da pogura novi model. Ko bi rekao da je od tada prošlo 10 godina. Sa nama na svetskoj premijeri na Hvaru bio je čak i James May iz Top Geara, koji su tada planirali neku sprdnju sa Daciom po Hrvatskoj, samo srećom nije realizovana, inače bi rumunski bedž završio na dnu neke septičke jame.

 

DSC_3500-crop.png

 

Brzo premotavanje unapred i eto me u Sanderu Mk2. Šala naravno, Mark 2 bi bilo u engleskom žargonu za drugu generciju, i to Stepway verziji koja bi trebala biti niskobudžetni crossover. Sandero Stepway i jeste niskobudžetni crossover. Tačno četiri metra dugi hatchback sa 4 cm povećanim klirenson od zemlje, robusnim krovnim nosačima, i štitnicima podvozja napred i pozadi. I šta još ima? Ima mnogoooo prostora u enterijeru za ovako kompaktan automobil. Da mi neko ne uzme za zlo, ali po subjektivnoj proceni, u ovom gabaritu niko ne nudi više. Naravno, znamo kako se računa zapremina, ali malim trikovima može se postići dosta, Sedišta nisu debela, dosta su uspravna, i eto malog i jednostavnog trika za iskorišćenje prostora. Pri tom, Sandero to i može, obzirom na visinu krova. Sve skupa, sjajan osećaj prostora i prostranosti. To je dobra vest broj jedan.

 

enterijer-detalji-1.jpg

 

E sad, priznajem da nikada nisam imao sluha za Daciu, njenu jeftinu plastiku i nedorađen eneterijer. Dobra vest broj dva je da je sada sve utegnutije, preciznije i na oko i dodir prijatnije. Ne mnogo skup detalj sa narandžastim obrubima oko otvora ventilacije i audio navigacionog uređaja, pa čak i plastika ali sa maštovitom teksturom, prijaju, jako prijaju onom iracionalnom delu mozga koji ne traži samo korisno nego i prijatno. Dobro sad, nije ovo Rolls Royce, škripne tu i tamo, sve je tvrda plastika ali je ipak sasvim korektno, sada već i estetizovano, a i dalje pre svega praktično. A praktičan je čak i naslon za ruku na vozačevom sedištu, koji zapravo može da koristi i suvozač. A jako je praktičan, a malo i neočekivan, ''infotejment'' kako se popularno ''srpski'' zove, audio navigacioni uređaj. Da, da, i navigacija na ćirilici sa ekranom osetljivim na dodir je u standardnoj opremi. A ima i još. Tempomat, parking senzori, četiri vazdušna jastuka, klima uređaj, vozačevo sedište podesivo po visini…

 

Untitled-1.jpg

 

U pogonu nema mnogo šta da se bira. Benzin 0.9 ili dizel 1.5. U prevodu, jeftinije ili skuplje. Kod nas na testu skuplje, 1.5 dCi, koji bi sa svojih 90KS trebao biti ozbiljna motorizacija za ovaj, ipak, kompaktni automobil. Obećano ispunjeno. Iako je menjač sa samo pet brzina i sa dugim prenosnim odnosima, elastičan agregat svoj posao radi bez greške i napora. I bez preterane buke, obzirom da nema potrebe da ide u visoke obrtaje. Prijatno je ravnomerno ubrzanje u svakom stepenu prenosa, i nešto kraći četvrti stepen koji je zgodan za preticanja na otvorenom putu. I bez preterivanja, troši kao upaljač, do te mere da smo pomislili da je otkazao i pokazivač količine goriva a i putni računar (da, Sandero ima i to). Umesto u brojkama opisno izražena potrošnja bila bi: osam dana vozikanja bez mnogo nežnosti od autoputa preko regionalnih i brdskih puteva pa sve do gradske vožnje, sa pola rezervoara. Malo li je?

 

DSC_3669-crop.png

 

Sandero nije Megane RS. Još ovako povišen, ljuljuška se pomalo, nagne se u krivini za nijansu previše, i barem meni, subjektivno ne daje osećaj dobrog kontakta sa podlogom. Samo subjektivno, zapravo su mu granice daleko i bezbedno, ovaj automobil nije napravljen za jurnjavu, i prašta svaku zaboravnost od promene stepena prenosa pa sve do kočenja. Kočnice su ozbiljno oštre. Kupcu Sandera Stepway je važnije da udobno sedi, da dobro vidi iz vozila, da je menjač kratak i lagan i da će motor povući kad god pritisnuo papučicu gasa. A i da može da obere jabuke u svom voćnjaku, ubaci i jabuke i porodicu u auto i ne zapne nigde pri povratku sa ''ranča''. A to mu pružaju ona dodatna 4 cm visine od tla. A ako je dvosed dovoljan, oboreni stražnji nasloni pretvaraju Sandero u pick up.

 

prtljaznik-1.jpg

 

I sad, da li je ovo crossover? Da, jeste, sa prednjim pogonom i jako ekonomičnim i dovoljno snažnim motorom. Da li je niskobudžetni? Pa sad…

U testiranom paketu sa dizelom košta 11.300 evra. Nije to malo novca, daleko od toga, i ni slučajno neću reći da je ovo jeftin automobil. Ali jeste upotrebljiv i, ako je ovo previše za raspoloživ budžet, može i za nekih dve hiljade evra manje. Uvek sam za Daciu tvrdio da nije jeftina, ali je dostupna, pa i sada ostajem pri tome. Nešto keša, nešto lizinga i može se do novog vrlo upotrebljivog i solidno udobnog vozila, koje se i polovno može dosta dobro prodati. A ako može, bilo bi dobro i do dizela, stvarno troši kao upaljač.

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dmotion test: Dacia Sandero

 

168923-dacia%20sandero%20dm.jpg

 

Dacia Sandero - automobil naše realnosti (a možda i nadrealanosti) i dohvatljivosti. Najjeftinije što se može kupiti a da bude novo, ima fabričku garanciju, pa čak i da sasvim pristojno drži cenu u drugoj prodaji. Nizak nam je standard, pa to ti je. Nov automobil je Srbinu pusti san ako ne želi da okači kožu o šiljak tako što će iscediti zadnji dinar iz slamarice, ili se daviti u raljama lizinga i skrivnih troškova zvanih kasko, otkup i ostalo. Živimo u zemlji gde se kupuje na akcijama (doduše samo malo smanjenim preduvanim cenama), gde je imperativ što jeftinije, gde je sve obezvređeno, a pogotovo rad, kreativnost i profesionalnost. Ponekad se pitam kako napisati profesionalan osvrt na automobil, i nekome pomoći u odluci, u zemlji ge je glavna vest koja starleta (šta god značilo to zanimanje, a da ne dovodim u sumnju obrazovanje i moralne vrednosti) pokazala previše i srušila internet. Nisko smo spali, jako nisko, a treba da se pozabavim automobilom koji nije tehnološka fascinacija, koji nije ni čudo estetike, a pogotovo ne automobil zbog kojeg će vlasnika komšije gledati ispod oka, sa značajnom dozom zavisti, a pogotovo nerazumevanja za racionalnu odluku.

 

Total-2.jpg

 

A Dacia je marka koja je tako definisana, kao racionalan (ne i jeftin) izbor, a model Sandero, kao malo modernizovana i estetizovana filizofija Logana. Dacia se kupuje hladne glave, i odmerenog budžeta, a vlasniku će doneti upravo toliko koliko je platio (ne preplatio), najbolji automobil na svetu - nov automobil. Ako smo zaboravili, čisto da se podsetimo - to je rekao Henri Ford i najbolje definisao pojam najboljeg automobila.

 

Sandero-5.jpg

 

Sandero je ove godine osvežen, dobio je nove LED umetke za dnevnu vožnju, modifikovane stražnje svetlosne grupe i poneku nebitnu lajsnu. Ono što je mnogo bitnije, posle, realno, odavno prevaziđenog 1.0 benzinca sa 75KS, dobrog i ekonomičnog, ali skupog 1.5 dCi dizela, u ponudi je sa potpuno novim 0.9 TCe, malim trocilindarskim turbo benzincem sa sasvim lepih 90KS. Ovim je Sandero prestao da bude nosač odavno isplaćenih tehnologija prethodnih generacija i dobio aktuelan, pa u svojoj klasi čak i atraktivan pogon. I još nešto, uz 0.9 TCi ide i dodatna novotarija, koja je iz kabine izbacila papučicu kvačila i termin …''brzine idu u H''. EasyR menjač. Ne, brzine ne idu u R, nego je R od robotizovani menjač. To u osnovi nije loša definicija. Reč jeste o klasičnom petostpenom mehaničkom menjaču, sa jednom klasičnom spojnicom, ali kod kojeg ulogu vozačeve noge na paučici kvačila i ruke na ručici menjača preuzima hidraulika i servo pumpe. U osnovi, ovo rešenje je jednostavnije, jeftinije i lakše od automatika, i slično važi i u poređenju sa aktuelnim prenosnicima sa 6, 7, 8 brzina i dvostrukim spojnicama. Iz ugla vozača to znači dve papučice i menjač koji ide samo napred ili nazad.
Sve skupa, šta donosi ova kombinacija osveženi Sandero 0.9 TCe - EasyR?

 

Sandero-8.jpg

 

Za početak upotrebljiv hatchback od 4 metra, koji je dizajnom sada već dostigao sasvim korektan nivo. Naravno da ne bi pobedio ni na jednom izoru lepote, ali definitvno svog vlasnika ne spušta u drugu klasu. Nedavnim ozvežavanjem spolja nije dobio mnogo izmena, i nalaze se ponajviše u prednjim i stražnjim svetlosnim grupama. Novi su i gril hladnjaka i odbojnici. Enterijer ipak dobio više toga novog. Pre svega upravljač, deblji, mekši i prijatniji, a i presvlake sedišta imaju za nijansu kvalitetniji osećaj na dodir. Ipak, komplikovana i ne preterano praktična funkcija podešavanja sedišta po visini je ostala. Sa jedne strane dobroje što je vozačevo sedište podesivo po visini, ali sa druge, može to i malo praktičnije. Dosta plastike i je i dalje sveprisutno, ali se u ovom domenu mora biti tolerantan, obzirom na cenovni razred. Ponajbolji deo Sandera je upotrebljivost uz vrata koja se široko otvaraju i pristojna prtljažnik od 320 litara, sa jednostavnim preklapanjem sedišta. Laureat paket opreme podrazumeva i klima uređaj i putni računar koji je na raspolaganju vozaču. Kroz proces restilizacije, ako je išta rađeno na temu vozne dinamike, malo toga novoga se oseti. Sandero je prvenstveno gradski automobil sa jako pojačanim upravljačem, što je odlično pri malim brzinama, u gradu i pri parkiranju ali pri velikim brzinama malo stvara osećaj plivanja. Svakako, većina vozila glavni deo svog životnog veka i provede u gradskoj vožnji, tako da je u ovom slučaju lagano upravljanje samo kompliment. Uz to ide i dobra preglednost, obzirom da se sedi dosta uspravno, a Sandero ima i izraženo velike staklene površine. Dosta mekan trim ogibljenja znači udobnost, ali u nešto više naginjanja u krivinama.

 

Sandero-3.jpg

 

E sada, gde tu dođe novi agregat koji se nalazi i u modelima Clio i Captur. Pre svega, ovo je mali i lagan turbo trocilindraš sa 90 KS i 140 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Naglasak je svakako na lagan čime je masa Sandera smanjena za 20-ak kiograma. Mali agregat znači i male mase unutar njega i male inercione sile, što se u vožnji i čuje i oseti. Motor je zivahan i spreman da se obrtajima odazove na komandu gasa. A robotizovani Easy-R? Pre svega, veoma je jednostavan za upotrebu sa svoja samo tri položaja: D, N i R. Znači, napred, neutral i nazad. Samo, pažnja, nema P položaja koji automobil drži u mestu kada se ugasi motor. Uvek, baš uvek, treba povući parkirnu kočnicu, kada se napušta vozilo, a čak ni efekat ostavljanja u brzini ne postoji. U praksi, pokazalo se da sam obično i gasio motor u brzini, što uobičajeno i radim, ali to znači da sam pre sledećeg startovanja po pravilu uspevao da pokrenem motor ''iz druge''. Iz prve, obzirom da je ostajao u brzini, ne može se startovati i mora se prvo potražiti neutral. Ništa strašno, traži malo privikavanja, ali dobra vest je da u stani - kreni vožnji nema zamornog ''kvačilanja''.

 

Sandero-14.jpg

 

Ipak ono na sta se nisam navikao je pauza u protoku snage dok traje promena stepena prenosa. Čak nije ni subjektivan osećaj, kazaljka bzinomera stoji u mestu dok sledeća brzina ne nastavi ubrzavanje. Pokušavao sam da eksperimentišem sa jačinom prtiska na papučicu gasa, brzinom kojom je pritiskam, pa čak i popuštanjem kada mislim da treba da se dogodi promena stepena prenosa, ali nisam uspeo da postignem odlučniju i kraću promenu. Manuelna promena, koja je moguća, samo je dozvoljavala promenu stepena prenosa po mome, ali ne i ubrzavanje procesa. Sve skupa, od ove kombinacije motor i menjač ne treba očekivati preteranu dinamičnost u vožnji, koji sam agregat omogućuje. EasyR menjač je namenjen za vozače čiji moto je ''polako, nigde ne žurim'', a koji pre svega žele da se ''ratosiljaju'' papučice kvačila. U brojkama izražena vozna dinamika kaže da se do 100 km/h stiže za 11 sekundi uz maksimalnu brzinu od 175 km/h, što znači da je ovo zapravo najbrži Sandero u ponudi. Sa prosečnom potrošnjom na testu od 6.4 litre, samo je malo veći potrošač od znatno skupljeg dizela.

 

Sandero-6.jpg

 

Na kraju, ostaje odgovor na pitanje: da li osnovni i najjeftiniji Sandero sa dobro poznatim 1.0 SCe motorom od 75KS ili skuplji sa najnovijim agregatom i robotizovanim menjačem. U Laureat opremi razlika u ceni za ovu dilemu je tačno 900 evra, i u skladu sa tim podatkom nema dileme. Definitivno da za snažniji, temperamentniji i ekonomičniji motor, i da za Easy-R menjač, ali ako ne očekujete preteranu voznu dinamiku, nego želite da prtisnete gas i automobil, vrlo jednostavno, uradi sve umesto vas.

 

Foto: D-Motion

Tekst: Aleksandar Uglješić

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Sandero za 2019.

 

168952-dacia%20s%203.jpg

 

Kako prenosi nemački Auto Bild, Dacia će novu generaciju Sandera ponuditi sredinom 2019. godine, uključujući i (pro)terensku verziju Stepway. Sem modernijeg izgleda eksterijera i enterijera, novi Sandero će biti napravljen i na novoj platformi, što u praksi znači da će umesto B0 arhitekture biti upotrebljena CMF-B platforma. Takođe, automobil će biti dugačak oko 410 cm, dakle nekoliko cm više nego sadašnji model. Što se motora tiče, novi Sandero će u gami imati 1.0 litarski benzinac sa 75KS, pa 0.9 litarski turbo sa 95KS i 1.5 litarski dizelaš sa 95KS. Sandero Stepway i dalje neće dobiti 4x4 pogon, pa će pažnju kupaca privlačiti povišenim klirensom i dodatnim zaštitnim elementima za eksterijer.

 

171586-dacia%20stepway.jpg

 

Na kraju, bazni Sandero će u Nemačkoj koštati 6.990 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Granta i Renault Logan će postati jedan automobil

 

lada%20granta%2011111.jpg

 

U narednih nekoliko godina AvtoVAZ planira da predstavi nekoliko novih modela. Govori se o tome da će se među novitetima naći i druga generacija Lada Grante. Kako je objavio portal ''Russkiй avtomobilь'', ruski automobilski gigant je počeo rad na novoj generaciji modela Lada Granta, koja će biti delimično kompatibilna sa sledećom generacijom Reno Logana. Pretpostavlja se da će se unapređena verzija automobila u prodaji pojaviti najranije 2021. godine. U narednih nekoliko godina Granta će biti podmlađena, a unapređeni model bi mogao biti predstavljen već sledeće godine. Upućeni tvrde da bi posle redizajniranja model Kalina mogao da promeni ime u Granta. U tom slučaju, AvtoVAZ će po svoj prilici odustati od hečbek modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: Dacia Logan MCV Stepway 1.5 dCi/90

 

Dacia Logan MCV Stepway

 

Ukoliko kao i ja obožavate Audi A4 Allroad, ali vam za njegovu kupovinu nedostaje pedesetak hiljada evra, sreću možete možda pronaći u Loganu MCV Stepway. Jeste da je ovaj samo bleda senka čuvenog ''Quattro plemena'', gajbe sa voćem i bicikli za vikend, neće videti razliku... Dacia karavan prava je ''success story'', barem kada je reč o prvoj generaciji. Lansirana je 2006. godine, osvojila je brojne porodice ali i preduzeća, pre svega zahvaljujući mogućnosti da za male pare preveze čak sedam putnika, odnosno tonu stvari u ogromnom prtljažniku sa duplim vratima.

 

Ipak, dolaskom mini vana Lodgy i Dokker, Dacia menja strategiju, te je novi Logan MCV (početak proizvodnje u julu 2013.) poprimio posve konvencionalne forme. Rekao bih, pred nama je 100% karavan sa pet sedišta, kakav se može pronaći kod većine konkurenata, a sve u želji da se izbegne kanibalizam unutar brenda. No rezultat ovakve politike nije opravdao očekivanja jer prodaja Logan karavana je u slobodnom padu. Kako bi zaustavili tržišni sunovrat odgovorni u Daciji ponudili su po prvi put završni nivo Stepway, koji je izuzetno pomogao Sanderu da održi odličan nivo prodaje. mZapravo, izuzmemo li MCV, praktično sve Dacije poseduju Stepway završni nivo, pa kad je tako zašto bi karavan onda bio izuzetak? U estetskom pogledu razlika je evidentna. Znam da je poređenje neukusno, ali Stepway oprema zaista transformiše neugledni karavan u nešto dopadljivo već na prvi pogled. Taj ''rast u očima''se postigao uglavnom zahvaljujući znatno većem odstojanju od tla (+5 cm), crnim ratkapnama i niskoprofilnim pneumaticima dimenzija 205/55 R16. Dodatak su modificirani branici, plastična zaštita na baltobranima i pragovima, masivni krovni nosači i sve tako da kažem, u velikom stilu. Uz ''SMB'' boju karoserije (za mlađe čitaoce ovo je skračenica iz bivše JNA za sivo/maslinastu boju, kakve su bili uniforme i vozila), optička iluzija je potpuna, s tim da Logan Stepway nema nikave realne terenske atribute, računajući i gume. Umesto univerzalnih M+S pneumatika kakvi se često upotrebljavaju na sličnim vozilima, Dacia se odlučila za standardne letnje Continental.

 

Šta napisati o Loganu MCV a ne ponoviti se? Možda da po ugledu na klasični Logan, koji sa sa preko 500 litara može pohvaliti najvećim prtljažnikom u segmentu, i karavan blista na ovom polju. OK, predhodni je bio još prostraniji sa čitavih 700, dok se sadašnji zadovoljava sa ''svega'' 573 litre. Lepo, lepo, a modularnost pitate? Jednostavna, da ne može biti jednostavnija. Umesto nekadašnjih sedišta koja se preklapaju poput novčanika, kod novog se obaraju samo nasloni zadnje klupe, podeljeni na 2/3, čime se dobija nešto preko 1.5 kubnih metara korisne zapremine. Recimo još i da točkovi ne ulaze preterano u prtljažnik i ne remete pravilan oblik prostora. U mane možemo svrstati pokrivač prtljažnika ! Da bi se povukao i sakrio sadržaj tereta, neophodne su dve ruke. Tako dolazimo i drugih detalja koji otkrivaju ''low cost'' koncepciju, neophodnu kako bi se zadržala ''skandalozno pristupačna cena''! 

 

Kojom li su se samo logikom poveli odgovorni kada su odlučili da vozač nema pravo na ogledalce na štitniku za sunce, a ima ga suvozač!? Zapravo sve Dacije su prepune kontradiktornih detalja a jedino opravdanje vidim u tome da su mnoga rešenja pokupljena onako zbrda-zdola od ostalih modela grupacije. Jer kako drugačije objasniti arhaični sistem za podešavanje visine sedišta i obrtomer izgraviran do 7.000 obrtaja (nebitno da li dizel ili benzinac, bez crvenog zabranjenog polja). Sa druge strane nudi se hidraulični držač za poklopac motora, koji nemaju ni mnogo prestižniji modeli Renaulta? Ili još bolje, na raspolaganju je moderan kolorni ekran multifunkcionalnog uređaja uz Media Nav sistem, koji grupiše sve neophodne informacije vezane za satelitsku navigaciju, zvuk i konekciju za razna medija.

 

Svi koji iole prate zbivanje kod rumunskog proizvođača verovatno znaju da je prošle godine gama osvežena, te se tako može uočiti znatno dopadljiviji upravljač sa četiri paoka i integrisanim tasterom za sirenom u sredini (nekada je bio na ručici pored). Drugo, električni podizači za prednja stakla prebačeni su tamo gde im je i mesto, odnosno na vrata (ne i za zadnja, koji su ostali na centralnoj konzoli), sa automatskom komandom sa vozačeve strane (samostalno se podiže i spušta jednim pritiskom). Navedimo i nove umetke od sive lakirane mase, kod Stepway su recimo uokvirene žutom plastikom, kao i nove ventilacione otvore. U istom stilu su i natpisi na naslonu sedišta, sa specifičnom tkaninom i nazovi kožnim umecima na obodu, što je jedina razlika u poređenju sa standardnim karavanom. I oprema je lagano obogaćena. Praktični sistem za pomoć na nizbrdici je u serijskoj postavci, tu su i četiri vazdušna jastuka, ABS, ESP, limiter brzine, tempomat, kameru za vožnju unazad, ekran od 7 inča... Ipak kako ne bi došlo do zabune, za ovo se valja detaljno raspitati ''uživo'' kod prodavca, jer sve navedeno može da varira u zavisnosti od tržišta.

 

Ponuđen je uz mogući izbor samo dva agregata. U benzinskoj kategoriji to je 0.9 TCe/90 dok kod dizela on nosi oznaku 1.5 dCi/90 KS. Za kraj ovog poglavlja osvrnimo se sa par reči i na prostor za putnike. Iako bi se od vozila dužine 4.5 metara moglo očekivati i više, dve, pa i tri odrasle osobe pozadi imaju dovoljno prostora za kolena i glave. Prozori se spuštaju gotovo do ''koske'' (napolju ostaje 1-2 cm), a između prednjih sedišta, odmah pored udubljenja za limenku, ubačen je priključak od 12V. 

 

Sa nepunih 1.200 kg ''žive vage'' i obrtnim momentom od 220 Nm, Logan MCV u dizel opciji poseduje dovoljno elena za svakodnevne akcije i deplasmane. Valja reći da sam na kratko vozio i ovaj drugi benzinac, te sa garancijom mogu konstatovati da 1.5 dCi nudi neuporedivo više od trocilindarskog 0.9 TCe/90. Ipak, pogled u novčanik mnoge vraća u realnost pa je sasvim objektivan i zaključak da se spomenuta razlika u ceni od 2.300 evra, teško može amortizovati u ovoj kategoriji kupaca! Bilo kako bilo, reč je dobro poznatom motoru koji je sa godinama sve pouzdaniji. Elastičnost je zadovoljavajuća! Petostepeni manuelni menjač i dalje zapinje, a ni hidraulična asistencija nije mnogo bolja jer je prilikom parkiranja upravljač toliko težak, da se neupućeni mogu zapitati postoji li uopšte. O kočnicama samo napomena da su na zadnjim točkovima dobri stari doboši, dalje možete zamisliti.

 

Na putu, izbor klasičnih guma pokazao se opravdanim, za uzvrat, po blatnjavim i klizavim podlogama dobro bi došle navedene M+S. Ta ''nesigurnost'' na terenu nas nije spečila da ga isprljamo do te mere da smo blato pronalazili i posle trećeg pranja! Sa 5 cm višim klirensom Logan MCV Stepway se ne plaši zemljanih puteva, kad već nema integralni pogon za neke ozbiljnije avanture. Naš Stepway koji obitava kod kokošinjca, ne strepi ni od odlaska u grad ni od izlaska na auto put. Bez veće muke poguran je do 170 km/h. Iako je proizvođač poboljšao izolaciju, pri višim brzinama još uvek je izražena buka u kabini. Ne toliko zbog samog motora, koliko usled raznih šumova prouzrokovanim vazdušnim strujanjima i bukom od kotrljanja. A šta bi Vi hteli za ove pare? 

 

Neprijatno ljuljanje i naginje srećom nema većeg uticaja na opštu sigurnost, posebno od kako je snabdeven serijskim ESP sistemom. Ruku na srce, niko normalan neće ni pomisliti da se jurca sa jednom Dacijom. Već i vrapci na grani znaju da su svi modeli Dacie prevashodno predviđeni za korisnu jednostavnu vožnju i loše puteve, što još više dolazi do izražaja kod voženog Stepway modela. Još jedan kvalitet odnosi se na potrošnju, koja se u proseku kreće oko 6 litara. Može to i manje, sve do 4 litre, ali i više, jer se potrošnja u gradskim gužvama popela na preko 8 litara dizela, uprkos serijskom Stop&Start sistemu.

 

Možda jedino ponoviti ono što sam napisao pre par godina, kada sam prvi provozao novi MCV: ''Porodični ljudi sa skromnim budžetom, pijačari i taksisti napred, ostali stoj! Ljubitelji plemenitih mašina, zavodljivih formi i zastrašujućih perfomansi, pa još i sa pozamašnim računom u banci ili kamarom para u slamarici, slobodno preskočite ovaj tekst...''. Ovaj banalni Logan, sa velikim ''rancem'' na leđima i nazovi off-road atributima, sigurno neće probuditi veće emocije, ali njegova upotrebna vrednost, kao i cena, ostaju argumenti koji se ne mogu ignorisati.

 

Tekst i slike: Perica Rajković

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

2018. Renault Sandero i Logan

 

renault Sandero

 

Dacia je prošle godine na sajmu automobila u Parizu javnosti predstavila restilizovane verzije modela Sandero/Sandero Stepway i Logan, ali će ovi automobili ponovo pretrpeti određene vizuelne izmene. Bar što se tiče Južne Amerike, gde se inače prodaju pod znakom Renaulta.

 

renault Sandero

 

Kao što se vidi sa ovih procurelih patentnim rendera, prilikom predstojeće restilizacije najveće vizuelne promene će biti kod zadnjeg dela Sandera, koji je dobio veća svetla i doterana vrata prtljažnika. Takođe, ističu se i nova prednja maska po uzoru na novije model francuske marke, kao i doterani branici i alu točkovi novog dizajna.

 

renault logan

 

Izmena će biti i u unutrašnjosti, u pogledu materijala i dezena sedišta, ali i šire liste opreme. Sandero Stepway i dalje odlikuje nešto robusniji izgled (modifikovani branici, pragovi, proširenja blatobrana, krovni nosači...) i povišeni klirens.

 

renault Sandero

 

U gami motora za Južnu Ameriku ostaju 1.0 SCe sa 82KS i 1.6 sa 118KS, pri čemu će se pored manuelnog menjača kod snažnijeg agregata nuditi i opciona CVT transmisija.

 

renault Sandero

 

Promocija ovih obnovljenih modela se očekuje u prvoj polovini sledeće godine, a ostaje da se vidi da li će ovakve promene doživeti i evropske verzije sa Dacia znakom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Logan kao premium model

 

dacia logan 1.jpg

 

Kada je kompanija Renault prvi put odlučila da proizvodi model Dacia Logan, njen cilj je bio da se konstruiše moderan automobil, koji će biti veoma jeftin. Naravno, glavni cilj je bio da ovaj automobil bude priuštljiv skoro svima. Ako se to promeni, menja se i svrha postojanja ovog modela. U trenutnku kada je konstruisan ovaj auomobil, njegova početna cena bila je oko 5.000 evra, i osiguravala je pouzdane i priuštljive delove.

 

175429-dacia logan 11.jpg

 

Od tada, ovaj model je polako napredovao i odmicao od svoje originalne, jeftine verzije koja nije imala čak ni ABS. Međutim, kako se model razvijao, tako je rasla i njegova cena.

 

dacia logan 111.jpg

 

U svakom slučaju, ako biste voleli da vidite kako bi Logan izgledao kao premijum model, dizajner Lorent Šmit je uradio render fotografije i video snimak u kome transformiše ovaj model. Rezultat je automobil koji više liči na koncept nego na serijski model. Enterijer je takođe veoma interesantan. On je mešavina Dacia i Mercedes-Benza, sa kojeg je preuzet volan, otvori za vazduh, dugmad, prekidači i najverovatnije matterijali.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogu da izbacuju nove modele do sutra, ali najgrublju plastiku, koju ostali stavljaju na donji deo vrata da ih grebemo nogama, ovi iz Dacie stavljaju na vrh table:

 

IMG_20180322_193012.jpgIMG_20180322_193030.jpg

 

Slika sa nekog Dustera sa cenom od oko 14-15k evra. Čak sa tolikom cenom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Dacia Sandero u prodaji od septembra 2019. godine

 

182048-dacia sandero.jpg

 

Kako prenosi francuski magazin ''Auto Plus'', Dacia će novu generaciju Sandera početi da prodaje u septembru 2019. godine, uključujući i (pro)terensku verziju Stepway. Osim modernijeg izgleda eksterijera i enterijera, novi Sandero će biti navodno napravljen i na novoj platformi, što u praksi znači da će umesto B0 arhitekture biti upotrebljena CMF-B platforma. Takođe, automobil će biti dugačak oko 410 cm, dakle nekoliko cm više nego sadašnji model. Novi Sandero će odlikovati atraktivniji eksterijer, uz prostraniji enterijer sa kvalitetnijim materijalima i bogatijom opremom. Što se motora tiče, novi Sandero će u gami imati benzince sa 75KS, 90KS i 115KS, kao i dizelaše sa 75KS i 90KS. Sandero Stepway i dalje neće dobiti 4x4 pogon, pa će pažnju kupaca privlačiti povišenim klirensom i dodatnim zaštitnim elementima za eksterijer (modifikovani branici, pragovi, proširenja blatobrana, krovni nosači...). Na kraju, ''Auto Plus'' navodi da će bazna verzija novog Sandera u Francuskoj koštati 7.990 evra, dok će Sandero Stepway startovati od 12.800 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen Renault Logan Stepway

 

renault logan cross.jpg

 

Kao odgovor na Ladu Vestu Cross, Renault priprema (pro)terensku verziju limuzine Logan, što povrđuju i špijunske slike test primerka. Takav Logan bi premijeru navodno mogao da ima još krajem avgusta na sajmu automobila u Moskvi, a pretpostavlja se da će poneti oznaku Logan Stepway. Kako se očekuje, Logan Stepway će dobiti povišeni klirens (195 mm), dodatne zaštitne elemente za eksterijer, veće alu točkove, nove detalje za enterijer, kao i bogatiju opremu. Automobil će imati prednji pogon i 1.6 litarski benzinski motor, dok više detalja tek sledi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahindra Verito Vibe: Najavljen kraj najsmešnijeg derivata Dacije Logan

 

Mahindra Vibe 11111.jpg

 

Indijski automobilski proizvođač Mahindra je najavio da će do kraja godine prestati proizvodnja modela Verito Vibe. Ovaj model je nastao na osnovu sporazuma o kupovini licence za proizvodnju Dacije Logan u Indiji. Jedan od rezultata sporazuma Renaulta i Mahindre, pored klasične limuzine Verito (Logan), bio je i komični ''hatchback'' Verito Vibe.

 

mahindra vibe 1.jpg

 

Pojavio se 2013. godine, a nastao je tako što je Loganu jednostavno odsečen klasični prtljažnik! Još jedna zanimljivost: indijski surogat nije dobio kombi-limuzinski prtljažnik nego klasični ''gepek'' zapremine 330 litara.

 

mahindra vibe 11.jpg

 

Čemu ova transformacija? Verito Vibe je stvoren kako bi zadovoljio specifičnost indijskog zakonodavstva, po kome se plaća niži porez za automobile kraće od četiri metra. Dužina Mahindra Verito Vibea je 3991 mm. Osim vickastog hatchbacka, u penziju ide i klasični limuzinski Verito, što znači da će u ponudi ostati samo e-Verito (električni Logan).

 

mahindra verito 70.jpg

 

Zašto je Mahindra odlučila da ukloni dva modela odjednom? Prvo, slaba potražnja: Verito Vibe kupuje manje od 100 ljudi mesečno. Drugo: Od nove godine u Indiji su uvedeni strogi ekološki standardi Bharat Stage VI (lokalna verzija Euro-6) koje prvobitni Logani ne mogu da zadovolje. Treće: Mahindra želi da se koncentriše na proizvodnju univerzalnih automobila, tj. crossovera, SUV-ova, minivanova, pick-up modela…

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Logan Stepway zvanično

 

renault logan s 11.jpg

 

Kao odgovor na Ladu Vestu Cross, Renault je pripremio (pro)terensku verziju limuzine Logan, po uzoru na Sandero Stepway. Takav Logan će premijeru imati 29. avgusta na sajmu automobila u Moskvi, a kao što se i očekivalo nosiće naziv Logan Stepway.

 

renault logan s 1.jpg

 

Logan Stepway je dobio povišeni klirens (195 mm), dodatne zaštitne elemente za eksterijer, prednju masku po uzoru na novije modele ove marke, veće alu točkove, nove detalje za enterijer, kao i bogatiju opremu (može da podrazumeva i multimedia sistem MediaNav 4.0 kao i AndroidAuto i CarPlay). Automobil i dalje ima samo prednji pogon i 1.6 litarski benzinski motor (u verzijama od 82 do 113KS), kao i manuelni ili opcioni automatski menjač. Logan Stepway će na ruskom tržištu startovati do kraja ove godine, ali njegova cena za sada nije poznata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radikalne promene u gami marke Dacia

 

182048-dacia sandero.jpg

 

Članove porodice putničkih automobila marke Dacia čekaju velike promene: treća generacija modela namenjenih evropskom tržištu će biti drastično različita u odnosu na aktuelnu.

Prva promena se odnosi na prelazak na pojednostavljenu verziju CMF-B modularne platforme, koja integriše sisteme moderne elektronike, kao što je na primer autonomno kočenje u kritičnim situacijama, a sve sa ciljem postizanja što boljih ocena na testovima bezbednosti i usklađenjem sa propisima Evropske unije koji stupaju na snagu 2021. godine, a koji nameću obaveznu instalaciju jedanaest sistema asistencije vozaču. Pretpostavlja se da će nova Dacia Sandero, najavljena za sledeću godinu, biti značajno gabaritnija u odnosu na aktuelan model, priključujući se na taj način C segmentu. To naravno neće promeniti filozofiju marke, odnosno njenu pripadnost ''budžet'' klasi. Ovo znači da će Sandero, praktično slediti primer Škode Rapid koja počiva na istoj platformi kao i VW Polo, s tim da će spoljne dimenzije češkog modela biti karakteristične za C segment. Koliki je to prirast u dimenzijama, možda najbolje pokazuje činjenica je sadašnji Sandero dugačak svega 4.070 milimetara a da su tipični predstavnici hedžbeka iz C segmenta dugi oko 4.300 milimetara.

 

O budućnosti limuzine Dacia Logan, još uvek nisu dostupne pouzdane informacije, mada se pretpostavlja da će njegova ponuda na Starom kontinentu biti obustavljena. Vozila marke Dacia u novoj generaciji će koristiti konvencionalne pogonske sklopove (benzinske, dizel i one koji za pogon koriste prirodni gas). Očekuje se šira upotreba novorazvijene pogonske grupe 1.3 TCe, koja je plod zajedničkog truda inženjera iz Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse i Daimlera. Pretpostavlja se da će Dacia Sandero treće generacije biti značajno skuplji, kada se bude pojavio na tržištu. Nagađa se da će početna cena noviteta gravitirati oko 8.000 evra, spram 6.990 evra, koliko košta danas, na nemačkom tržištu. Ništa od ovoga što je najavljeno za putničke automobile marke Dacia, namenjene evropskim kupcima, nije primenjivo, odnosno ne tiče se modela za ostala tržišta i ona na kojima vozila sa amblemom Dacia nose oznake matičnog Renaulta.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Sandero dobio konkurenta: Mitsubishi Space Star košta 6.995 evra u EU

 

mitsubishi_space_star 1.jpg

 

Već nekoliko godina Dacia Sandero uživa ugled najjeftinijeg evropskog automobila koji u baznoj verziji košta i manje od 7.000 evra (u Nemačkoj najjeftiniji Sandero SCe 75 Access ima cenu od 6.990 evra). Sada je rumunski automobil dobio opasnog konkurenta iz vlastite kuće. Naime, nemački uvoznik Mitsubishija do kraja oktobra nudi baznu verziju modela Space Star po ceni od 6.995 evra. Za one koji ne znaju: Dacia i Mitsubishi pripadaju istoj Alijansi Renault-Nissan-Mitsubishi.

''Diskontni'' Mitsubishi Space Star pokreće 1.0 litarski atmosferski 3-cilindrični benzinac koji razvija 71KS i ispunjava Euro 6d norme. Automobilu dužine 3.8 metara omogućava postizanje maksimalnih 171 km/h, uz prosečnu potrošnju od 4.6 litara na 100 km. Bez obzira na nisku cenu, strogi bezbednosni standardi u zemljama EU-a su nametnuli serijsku ugradnju uobičajenih elemenata kao što su ABS, ESP, šest vazdušnih jastuka, pomoć pri polasku uzbrdo, sigurnosni pojasevi sa zatezačima i limiterima… Zato se maksimalno štedelo na nekim drugim detaljima, pa bazni Space Star nema klima uređaj i radio.

 

mitsubishi_space_star 11.jpg

 

Ipak, Space Star nije potpuno ''ogoljen'' jer se na listi serijske opreme nalaze električni podizači prednjih stakala i električno podešavanje spoljašnjih retrovizora, preklopivi naslon zadnje klupe u odnosu 60:40, priprema za radio sa dva zvučnika… Nažalost, nemoguće je da kompaktni Mitsubishi bude tako konkurentan kod nas jer bi, zbog proizvodnje na Tajlandu, bio opterećen punim carinskim i poreskim davanjima.  

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sportska Dacia Sandero je odlična ideja

 

185308-dacia s 1.jpg

 

Mnoge barijere su odavno srušene, a kada je Dacia u pitanju ostala je jedna o kojoj niko ne govori. Rumunska marka je poslednjih godina sazrela u ozbiljnog proizvođača solidnih i još uvek jeftinih automobila, ali je ipak jedina marka u sastavu koncerna koja se ne može pohvaliti sportskim verzijama ili nekom posebnom markom (u Evropi). Dalje od Stepway izdanja se nije išlo pa za razliku od Renaulta, Nissana i Mitsubishija u rukovodstvu još uvek ne vide potencijal za jednu sportsku Daciju. A on definitivno postoji, i to posebno kada je Sandero u pitanju. To je sada čak i oku prijatan automobil koji nije zarobljen konzervativnim uzusima, pa je kao takav odlična baza za fabrički tjuning. Zato, ako može Renault Sport zašto ne bi mogao i Dacia Sport ili kraće D.S.?

 

185309-dacia s 11.jpg

 

A kako bi to moglo da izgleda ponudio nam je Kleber Silva. I još kada bi bio lišen bilo kakve pomodne elektronike, s klasičnim menjačem i cenom koje se ne stidi, Sandero Sport bi bio pun pogodak i u marketinškom smislu. Lada Sport je na tragu tome, a gazda je isti, pa ideja ne zvuči toliko nemoguće. I na kraju se setimo Sandera RS koji u izdanju sa 2.0 motorom od 145KS već ''odrađuje posao'' u Latinskoj Americi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...