Jump to content
FAS Goran
Vuchina

Šta koristite za pranje svojih automobila?

Recommended Posts

Dakle pitanje je koje sampone za pranje kola koristite,sta preporucujete,a sta ne....
Sta mislite o koncetratima sampon/vosak?
Koje sprejeve koristite za kontrolnu tablu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo (samo moje - al ne znači ni da je patent niti da preporučujem svima). Meni tako najzgodnije.

Vozilo prvo nakvasim sa 25 litara vode, pustim da odstoji 15 min.

Onako ne prosušenom, sa drugih 25 litara i jednom kafenom kašičicom deterdženta za sudove rastvorenu u celoj zapremini vode) ga sunjdjerom colog namažem da bude retka (nikako gusta) sapunica. Točkove na kraju. Njih predhodno naprskam sa sprejom protiv odmašćivanja (ono iz kujne- jedan štrc po svakom točku). Pošto je spunica na svim delovima kola, sa trećih 25 litara hladne vode isperem. Više nema sapunice, krečnih pečata i ostalih nemilih pojava. Pošto se vozilo dobro osuši (ničim se ne briše) navaljujem na enterijer. Usisivač 1200 w LG. (jedino tome i služi, pošto za kućnu upotrebu nije..malog je kapaciteta kesa u i dozlaBoga je slab).

Sve unutrašnje strane prozora voda+ spej za stakla (kućni, "MER", i koji god bilo), sedišta (alkantara) polusuvom superkrpom, i instrument tablu takodje. Mazanje instrumentable kojekakvim zejtinima ne preporučujem jer se od toga pravi blato posle prvog padanja prašine i skida s nanos gume koji je upotrebljavan da velikim povšinama Fiat-ovih vozila kako bi se stekao bolji dodir sa prstima. Postoje antielektrostatik sprejevi, veoma blagi, bez mirisa za instrumenttable, koji se utrljaju posle nanošenja, poseduju u sebi i koji procenat silikona koji blagotvorno dejstvo ima na plastiku. Posle tog tretmana prašina "beži" sa horizontalnih delova i ne treba mu čišćenje jedno mesec dana.

Spoljne površine vozila, jednom u 3 meseca sa Džonsonovim mlekom za sveže farbana kola. Samo nanesem ne utrljavam. Kad se osuši, vozilo bude ravnomerno - mat polubelo. Sušenje traje jedan sat. Kad je sve skroz suvo, pamučnom krpom obrišem površinski sloj (bez utrljavanja) i bude tri meseca ko lutka do sledeće promene godišnjih doba...čak i duže.

Staklene površine sa džonsonovim preparatom za stakla (ima u sebi peroleja, i silikona u tragovima), sa tim se stakla namažu, propsuše i izglancaju vatom (pravom, ne sintetičkom). Auto i prozori budu ko novi.

Moje mišljenje o rasmućenom vosku u vodi je negativno, obzirom da nikad nemam utisak da sam vozilo skroz oprao, a stalno mi pod prstima utisak da tu ima i prašine i blata od ranije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikako deterdzent za sudove, feri itd... Nagriza lak i matira boja od toga, prvo akrilne (bela prva) pa posle i metalik. Imaju da se kupe samponi za pranje auta (1l 150-300din max), a ko nema moze slobodno nekim Nivea samponom za kosu. U perionicama izbegavati bezkontaktno pranje jer prvo naprskaju onu hemiju po autu koja ostavlja fleke na laku i mogu se jedino skinuti poliranjem. Crevo, sampon i sundjer u ruke, sve ce da bude kako treba ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja perem cime stignem :) Bukvalno, samo pizdim kad vidim cala da je uzeo auto da pere i pocne da mulja sundjerom i kofom, od toga se jezim, posle par umakanja sundjera u kofu voda se zaprlja, sundjer napuni peskom i onda kao da smirglas po kolima.

Ja imam mali kompresor za pranje, do 5 bari navodno, kola perem sa mozda dva bara, na lepezi. Isprskam ih, onda uzmem kofu i sundjer, a sapunicu pravim od cega bilo, feri, mer, neki sampon. Znam da kupim kad naletim i po litar, dva samona od breze i koprive onih najjeftinijih pa da od njih pravim sapunicu. Istrlajm sundjerom lepo sve nasapunjam, pa ponovo sperem kompresorom i posle jelenskom kozicom prebrisem i to je to! Na mozda 3-4 meseca ispoliram sam rucno. Imam neku pastu za poliranje metalik boja sa voskom, nije u boji kola nego obivna neka univerzalna, moze sitne ogrebotine da ukloni tipa od noktiju oko brava i njima slicne. To odradim kao sto rekoh na par meseci i to je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja svog perem skoro svaku nedelju,a nekad i cesce kad padne kise...Imam onaj Karcher,sa tim prvo operem auto,pa onda uzmem koncentrat,kao vosak i sampon,marka Turtle Wax(nisam zadovoljan sa njim,jer jako slabo peni,a auto se skoro pa ne sija posle pranja),onda saperem sa Karcherom,i uzemem neku bolju krpu pa ga prebrisem,jer sam negde jelensku izgubio.Zatim stakla uzmem sa onim cudom za pranje prozora sa alkoholom,s tim operem stakla iznutra i spolja.Onda unutrasnjost...

Patosnice iscetkam sa malo tvrdjom cetkom,zatim ih usisam...Onda usisam sedista,podove i sve gde moze usisivac da zadje....

Onda kontrolnu tablu i svu plastiku obrisem polu suvom magicnom krpom,zatim sve to poprskam sa sprejem za kontrolnu tablu(marka Saca ima kao silikona u sebi,nikad cuo za tu marku,ali za prvi put dobro dodje,takodje nisam zadovoljan jer je kao sa mirisom jagode koji mirise nekih 5 minuta i tabla se sija ni pola sata).

Jednom kada sam imao viska para oterao sam u perionicu,po preporuci druga...Momci su stvarno oprali kola boli glava,unutra i spolja za 450 dingera.Auto se sijao vise nego kad ga ja operem sa mojim specijama,a unutra su namazali kontrolnu tablu ne znam ni ja sa cim...tabla je bukvalno bila crna,ne siva nego crna i kozni deo na volanu su namazali tako da je sve to bilo kao novo..a nije bilo ni malo masno kao sto bude kada se naprska sprejom,i sve je to trajalo nekih nedelju dana ako ne i vise.

Sada hocu da kupim neki bolji sampon za kola,neku marku tipa Sonax ili tako nesto,ali samo sampon,a takodje hocu da uzmem i vosak,pa me zanima koji preporucujete i kako se on nanosi?

Jel se tesko nanosi,moze li samo krpom ili mora masinski?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za početak, počni da sapiraš kola običnim mlazom iz creva a ne mašinom ;) dakle samo pusti vodu neka teče sa krova i neka se šampon sam sapere... da bi se auto sijao mora na njemu i da ostane nešto što će ga usijati, a ti mašinom ovako sve sapereš pa bude kao da nisi radio :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa fora je da bude cist, a ne da se na njemu sampon sija :) Bar ja idem tako, bitno je da je cist, a za sjaj tu je boja u dobrom stanju, i poliranje povremeno. Ako se ne spira lepo vremnom ce se boja zamastiti i efekat je isti. Uostalom ipak je to samo auto i kako god da ga peres i cime god, polirao ne polirao, 5-6 godina ce biti u istom stanju, tek posle se mogu osetiti posledice odrzavanja. tkd. operi da bude cisto, sta ce mu vreme dati to nije do nas, Pa sta mu je od Boga neka po njemu pada, zato unutra mora uvek da bude cist. Nekako se vise vozim u autu nego sto ga gledam spolja :) tkd mi je prvenstveno to bitno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto perem sam, nikad perionica. Nekad svratim do "delfina" na N. Naselju ili novootvorene u Ind. Zoni perionice na zetone, al' to samo u slucaju da zurim.

Posto imam dvoriste, perem auto u dvoristu. Crevo na slavinu, na kraju creva pistolj iz "uradi sam" na kom moze da se steluje sirina mlaza, i udri.

Prvo prskanje da otpadne necistoca, s' tim da se posebno obrati paznja na donji deo trepni (po beogradski - sajtne) i unutrasnji deo zadnjih blatobrana jer se na njima skuplja blato, a lim ispod blata najbrze truli, jel' te. Zatim sampon pa ispiranje i susenje krpom.

Od sampona koristim Nigrin i zadovoljan sam. Probao sam i "kornjacu" i Sonax. Sonax najbolji i najskuplji, Nigrin solidan (najbolji odnos cena-kvalitet), i na kraju Turtle "kornjaca" koja me je razocarala.

Da napomenem da se sampon mesa u kofi sa mlakom ili toplom vodom, a nikako sa hladnom!

Za unutrasnjost ne koristim nista od preparata samo vlazna "magicna" krpa, usisavanje, i to je to. Da, jedino stakla iznutra obrisem "magicnom" krpom i Mer sredstvom za stakla.

Vucina ako zelis da voskiras auto imas u Tempu Turtle vosak (tri vrste, univerzalni, za metalik i za obicnu boju). Pre nego sto pocnes zastiti sve crne plasticne i gumene (neofarbane) delove (lajsne, kederi, retrovizori, kvake, itd) jer ako dodju u dodir sa voskom pobele. Operes auto, osusis ga, parkiras u hladovinu (veoma vazno) i pocnes. Uzmes pamucnu krpu ili bolje sundjer, nakvasis ih vodom (tek da budu vlazni), umocis u vosak i krenes da ga nanosis kruznim pokretima. Vosak nanosis na deo po deo karoserije i ostavis da se osusi. Npr. prvo na krov pa na haubu itd. Zasto je to bitno? Pa, kad naneses vosak na zadnji deo karoserije, mozes odmah da pocnes da ga skidas sa dela na kojem si ga prvo naneo.

Skidas ga pamucnom (suvom) krpom kruznim pokretima. Pranje automobila posle ovog tretmana nije potrebno.

Samo da ti napomenem da ce ti za ovo biti potrebno sigurno 4 casa vremena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovoru,ovo mi je trebalo,jer vec neko vreme planiram da to uradim... :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima dobra stvar sto se tice viskiranja auta, Turtle Wax Ice, ne vodi se racuna o plastikama, gumenim delovima, radis sve u kompletu, ne ostavlja nikakav trag, s' tim sto je ovo cisto voskiranje, ne i poliranje! :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde i ja da prenesem svoje neko iskustvo. Auto uvek,ali uvek perem sam. Imam veliko dvoriste i nikad mi nije tesko. To mi dodje kao terapija za opustanje :) Auto mi je malo stariji i samim tim boja malo pocela da popusta,ali uz stalno odrzavanje se to uopste ne primecuje. Niko ne moze da poveruje da je to njemu to prva boja. Mnogi mladji automobile mogu samo da mu pozavide :)

Ovako,prvo posle svakih 5-6 pranja predjem ga voskom znaci ono klasika nanesem,sacekam da se osusi i polako rucno skinem visak i to bez nekog velikog utrljavanja i posle glancanja. Mada to zavisi i od samog voska posto sam sa prethodnim morao malo vise da trljam da bih izvukao sjaj. Bitna stvar kod voska je da auto bude potpuno suv i da je dobro ohladjen odnosno da ne bude izlozen suncu jel onda treba mnogo vise trljanja,a postoji mogucnost i da je nemoguce dobiti sjaj jel se previse brzo osusi vosak. Meni se to jedamput desilo pa sam morao da perem auto i onda ispocetka. Ja recimo popodne operem auto,uteram u garazu i onda ga sutra ujutru voskiram. Na ovaj nacin ubednjivo najmanje truda ulazem,a rezultati su maksimalni. Do narednog voskiranja auto operem 5-6 puta i to bez,ali bez icega! Znaci crevom sa dosta vode i blagim pokretima sundjerom samo. Posle toga obavezno susenje jelenskom kozom i verovali ili ne to je to. Ovo je definitivno idealna kombinacija za moj slucaj. Na ovaj nacim auto perem vec 4 godine. Ovako perem Iz proskog razloga sto ako posle voskiranja auto perete bilo kojim samponom ode vosak.Mozda ne sav ,ali velika vecina sigurno. To se mozda na novijim bojama i ne primecije,ali kod starijih da i onda dzabe trljanje :)

Za kontrolnu tablu silikonsko mleko. Po meni je ono najbolje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da su važna negativna iskustva, a ona bolja ćemo lako probati pa šta nam se sviđa. Po meni su najgori deterdženti za sudove naročio Feri. Veoma su jaki, agresivni, oštećuju(matiraju) lak, a Feri ostavlja nekakve fleke naročito po staklima a crne plasike isposti te postanu flekavo-sive. Dobri su mi bili deterdženti za kola: Arexons, Turtle, Sonax, itd. Solidno peru a ne oštećuju. Fleke od ptica i od "komšija" skidati preme vrsti fleke. Ovde su čak i farbu bacali preko prozora! Poliši takođe prema potrebi jer ipak su malo agresivni, što im je i namena da lepo ujednače sitna oštećenja i vrate sjaj. Slučajno sam otkrio Silikonsko mleko, gusto je kao jogurt i tečnost je nije sprej. Oduševljen sam. Mažem sve: karoseriju, branike(kod mene su crni i vratim im svež izgled), razne plastčne lasne, mogavci, zamislite FAROVI i vrati im blistavost, STAKLA takođe osveži a posle ne primaju vodu ali ni prašinu. Naravno i ceo plastični enterijer. Čak lepo miriši. Osavtlja tanak silikonski zaštitni film. Nema trljanja, brzo se osuši, a lako ispolira - nije agresivno pa ne treba jako trljati a auto ceo blista. Još ga nisam oprao od Novembra - samo kiša spere i blista. Do kraja jeseni ću namazati bar 3-4 puta opet i na zimu sam miran.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Perionica ili kućno pranje, ko troši više vode?

 

perionica-ili-kucno-pranje.jpg

 

Nema lepšeg osećaja za ljubitelje automobil nego kada sednu u automobil koji je sveže opran i koji besprekorno blista. Neki vole da svog ljubimca čiste sami dok se drugi radije opredeljuju za proverene perionice. Na kojem pranju se više uštedi?

Ukoliko sumnjate da će radnici u perionici posvetiti dovoljno pažnje vašem ljubimcu onda se sigurno radije odlučujete da sunđere i krpe sami uzmete u ruku. Ali da li ste ikada razmišljali o tome na šta se troši više vode, na pranje automobila kod kuće ili u profesionalnoj perionici. Ako je verovati studiji koja je sprovedena u Los Anđelesu, gradu u kojem je večito toplo pa se stanovnici ovog grada rado odlučuju da zasuku rukave i svoj auto operu sami, prilikom pranja kod kuće potroši se oko 320 litara vode što je znatno više od proseka u perionicama koji iznosi 210 litara. Naravno, perionicu u SAD imaju i posebne sisteme za skupljanje otpadne vode koji tu vodu prečišćavaju i uklanjaju sve matrije koje dolaze iz sredstava za čišćenje a koja mogu biti štetna po prirodu. Kako toga kod nas nema, barem ne u ovom veku, jedini, ali više nego dovoljan, razlog da se odlučite za odlazak u perionicu jeste ogromna ušteda u potrošnji vode.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zhorz  moje pitanje je "of topic" ali da pitam.

da li postoji auto-perionica ( u BGD-u) gde mogu kola podici na hidraulik ?

( postoji na chuvenom zapadu.. lichno se uverio).

 

ili ako neko ima fotke: Fiat 500 L "odozdo" ( trap automobila).

 

fala!

 

Edited by lapobb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovo se brineš da li su ili nisu ugradili neki šraf "modelu za srpsko tržište", pa bi lično da proveriš inspekcijskim pregledom trapa? :lol: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je koristio neko ovaj proizvod od turtle wax-a?

http://www.otg.rs/catalog/turtle-wax/automobil/turtle-wax/savrsen-sjaj-i-zastita/wax-it-wet-500-ml.html

Zanima me ima li nekog efekta?

Juce za malo da je kupim, 602 din je u tempu. Htelo malo da iznenadim Stila :D al reko necu, aj prvo da pitam :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koristio ga ja ali cini mi se da je ovo neko novo pakovanje, isto je bio kornjacin sa prskalicom i isto se zvao. A rezultati, sta znam, ok je, nije kao pravo voskiranje ali lepo ga usjaji.

 

Nego posle toga sam kupio isto to ali od Astonish-a, u Tempu za oko 300 din i mnogo mi se bolje pokazao. A vise ih nema nigde...

 

car_photo_415726.jpg

 

Secam se da sam pola kornjace bacio jer se sav vosak izdvojio iz vode i slegao se na dno boce, bilo u hladnoj garazi 

 

 

Edited by milan-jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čak 32 odsto ljudi auto pere samo jednom godišnje

 

pranje automobila 32 odsto.jpg

 

Istraživanje koje je sprovela kompanija za iznajmljivanje automobila ''CarRentals'', ispitavši 1.000 vozača u Americi, otkrilo je da 32 odsto ljudi čisti svoj automobil samo jednom godišnje. Takođe, rezultati su pokazali da 12 odsto ljudi nikada ne čisti svoje vozilo, a njih čak 20 odsto jede u automobilu, što dodatno povećava mogućnost razvoja bakterija. Osim toga, na volanu se nalazi 629 jedinki koje mogu stvoriti koloniju bakterija na kvadratnom centimetru, što je prljavije od školjke na javnom toaletu, mobilnom telefonu i dugmića na liftu. Druga najprljavija stvar u automobilu je držač za čaše, a treća su pojasevi za vezivanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet ce da kuka kako imam nesto protiv njega ali ne mogu da preskocim. Kako u autu starom 10 godina moze da se oseca "fabricki" miris?

 


 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako moze?

Pa moze  a vec sam jednom jednom imao ovakav C-Max  pa se svi smejali a onda je dosao jedan clan foruma i uverio se da je tako.

Auto nije presao mnogo km,nije puseno u njemu i jednostavno tu je prisutan jos uvek miris  kao kad izadje iz fabrike.

Ako ne bude tako kako pisem  ko god dodje ima 50€ za potroseno vreme i gorivo.

Jel jos nesto nije jasno?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali su tu godine, a 10 uopste nije malo. Nije mi jasno kako miris uopste moze da ostane, bez obzira sto nije puseno.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednostano ima kola koja zaista imaju taj fabricki miris a vise je do vlasnika koji je redovno odrzavao enterijer automobila i nije ga prskao i mirisao raznoraznom kozmetikom. 
Nema mnogo takvih kola ali pojavi se poneki primerak s vremena na vreme. 
Naleteces i ti jednom da osetis taj šnjuf pa ces se cuditi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Flex

Brate flex, pa u jugo kad udjes i dalje osetis onaj cuveni jugo miris :lol:

Nepusacki auto je druga prica  moji uzeli lagunu iz FR u kojoj nije puseno, moji ne konzumiraju i drugaciji je miris.. Nije ono fabrika ali enterijer ima neki postojaniji miris materijala, pa mozda Dule misli na to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...