janko 0 Posted July 29, 2010 Zdravo ljudi. Imam Fiat Mareu 1.9 jtd i danas kada sam krenuo na posao auto je poceo slabo da vuce. Znao sam da treba da sipam gorivo i pomislio sam da nije mozda riknuo pokazivac. Nekako sam stigao do pumpe (mol) i normalno sipao. Posle toga sam nastavio potpuno normalno da vozim. Vukao je uzbrdo normalno kao da se nista nije desilo, palio turbinu i sve sto treba da radi Taman sam pomislio da je sve ok i da je samo gorivo problem posle 7 sati stajanja na parkingu kada sam kretao kuci ponovo ista stvar. Na uzbrdici nece da vuce, na ravnom jos i nekako Jedva navucem na 2000 obrtaja. Lazem u drugoj sam probao da ga navucem na 3000 ali nisam uspeo. Mislim da ni turbinu ne pali. Da nije mozda turbina otisla i kako da znam da li jeste. Rekose mi da je mozda filter goriva ili taf EGR ili kako se vec zove. Ja se sve nadam da je to jer turbina kazu ne crkava tako lako. Navodno bi trebalo ulje da trosi neko vreme a ja evo vec 6000 vozim i ni kap ulja nije potrosio. Iskren da budem nisam gledao da li dimi pozadi kada ga nagazim i to su mi rekli da moze da bude pokazatelj filtera i EGR-a.Znaci simptomi su:Nece da vuce lepoMislim da ne pali turbinu ni preko 2500Nije do sada trosio ulje....valjda ne trosi ni sad.Imam jos samo jednu napomenu. Pre nedelju dana sam odradio dopunu klime koja nije paljena verovatno jako dugo vremena jer je bila skroz prazna. Eto to je jos jedan detalj koji mozda moze biti koristan. Mada ja mislim da nema neke veze. Inace je auto kupljen u Januaru ove godine i odradjen je veliki servis.Hvala na bilo kakvoj pomoci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted July 29, 2010 Mmmm,mislim da se u tvom pisanju jasno vidi da se jos nisi bavio svim onim poslovima koji obezbedjuju dobar rad jednog dizela.Ciscenje dizni,turbine,zapusavanje eger ventila....Kad dizlo dodje u zemlju Srbiju i kad pocne da trosi ove nase pomije,malo,malo pa ga boli tiba.Pogledaj malo teme o raznim prodzaravanjima na dizel motoru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted July 29, 2010 Sve stoji kako Bokija reće, al ima još jedno što ti verovatno nisu skrenuli pažnju. Auto hoće da ide slabije kad nabudžiš klimu na max. hladjenje, a kompresor optereti motor... Bar 10% ide lošije nego standardno, ali hladi. U principu prebacuje i 4000 obrtaja, ali ne onom brzinom kada je isključena. Turbina mora da se pali izmedju 1700 i 2000 najkasnije. Ako ne upali do tada - ne valja. Najbolje kod "čika doktora" malko da ode taj auto na pregled...Neće da škodi Quote Share this post Link to post Share on other sites
janko 0 Posted July 29, 2010 Potpuno si u pravu ovo mi je prvi dizelas. Iskreno zadovoljan sam sa voznjom ali stvarno nemam nikakvog iskustva sa odrzavanjem. Inace ne mogu za sebe da tvrdim da sam vrsni poznavaoc auto mehanike tako da volim da se raspitam kod ljudi koji se u to razumeju. Hvala na saevtu probacu da pronadjem i procitam nesto pre nego odem do majstora. Samo me jos jedna stvar interesuje a to je da li smem da vozim auto po lokalu ili bi trebao da ga parkiram i cekam nekog da me odslepa? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lyon 0 Posted July 29, 2010 Bolje ga vozi kod majstora, jer ako je EGR, moze se desiti da u jednom momentu ne mozes ni da ga upalis.Majstoru ce trebati malo vremena da proveri par stvari i nadam se, brzo i lako resi ono sto pravi problemInace, kad budes pregledavao teme, videces da ima dosta istih problema. Dakle to da JTD odjednom pocinje slabo da vuce i da vecina to poveze sa losim gorivom, a zapravo to nikad ne bude u pitanju, nego EGR, MAP, MAF ili dizne.Turbina obicno ne daje takve simptome Quote Share this post Link to post Share on other sites
janko 0 Posted July 30, 2010 Evo ovako. Zvao sam jednog majstora i rekao mu simptome. Rekao mi je da izadjem i da proverim ulje i da isturiram auto da vidim da li baca crni dim. Odradim ja sve to i nista. Ulje normalno, motor ne dimi ni preko 3000 obrtaja. Cak se nikakav dim ne vidi. Turbinu cujem oko 2000 zavrti. Kad sam mu javio rece da ili je filter goriva koji sam navodno promenio na velikom servisu (tako bar kaze majstor koji mi je radio) ili lose gorivo. Citao sam da ovde o tom "problemu" nasih majstora koji sve pripisuju nasem losem gorivu pa sam se opet vratio na EGR. Isao sam jednom u Tim servis na vidikovcu i tamo mi je jedan majstor povezao na komp i rekao da mi pravi losu mesavinu vazduha i goriva. Tada mi je jos rekao za taj EGR ali ne znam da li on moze stvarno da napravi bas toliki problem. Vidim da mnogi ovde zatvaraju taj EGR i kazu da im auto ide super. Meni su opet rekli da ako ga izvadim-zatvorim ili sta vec da zimi necu imati nikakvo grejanje. Ne znam sta da radim. Videcu sa likom koji mi je radio veliki servis da li je stvarno menjao filtere ako nije odo u posetu. Inace auto se ponasa isto kao i juce znaci ne vuce ni malo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted July 30, 2010 EGR ima uglavnom ekološku funkciju.Taj što ti je rekao da nećeš imati grejanje ako ga zapušiš baš se izpromašivao .Ne može se dijagnostika uraditi turiranjem i gledanjem dima, menjaj majstora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lyon 0 Posted July 30, 2010 Zatvori ti EGR.Jedino sto moze da se desi jeste da deset posto sporije zagreje motor kad je jako hladno, ali to je zanemarljivo u odnosu na sav sljam koji moze da ti ubaci Quote Share this post Link to post Share on other sites
janko 0 Posted July 31, 2010 Bio kod majstora. Prikacio na racunar. Egr ne radi a inace je bio zatvoren. Protokomer je bio katastrofa. Probao je da ga ocisti medjutim nista. Kupio novi protokomer kaze ispod cene (6000 din. Bosch). Cim smo ga promenili auto je poleteo. Ide kao i pre ako ne i bolje. Rekao mi je da egr ne diram ako necu da idem preko grane. Obzirom da mi se zena porodila pre mesec dana svako inostranstvo je daleka buducnost za mene. Mozda tek neka Grcka padne sledece godine.Hvala svima na komentarima i pomoci. Svi ste .Pozdrav. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted July 31, 2010 I dogodine se ne sekiraj za EGR i inostranstvo nego sedi zenu i prinovu (ako bas moras i tastu nek ti je sa srecom )i pravac Grcka il gde vec.... Znas sta treba da ti bude sa autom da bi te bilo gde "preko" poslali na tehnicki pregled EGR jeste ekologija a cega sam se nagledao u Grckoj od Lada i Yugica sa EUROx standardom do lokalnih krseva koji se voze sa ogromnim rupama po limariji(toyote i sl) Nije doslo jos uvek do toga da na granici traze pasos , zeleni karton i stanje EGR-a Quote Share this post Link to post Share on other sites
garisha 0 Posted October 2, 2011 Bio kod majstora. Prikacio na racunar...Druze, kod kog majstora si bio da uradis dijagnostiku? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 2, 2011 Pogledaj ovu temu:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=5125 Quote Share this post Link to post Share on other sites
darko-ruma 0 Posted August 15, 2012 (edited) uzeo sam pre mesec dana multiplu jtd 2000 god. imam problem sto auto dok ga vozis na vrlo malo gasa lepo idee lepo se ponasa ali kad hoces da obidjes moras do patosa da stisnes gas da bi motor poceo da ubrzava kako treba. Sve sto stiskas od vrlo malo gasa do punog gasa motor nece da krene, obnosno on i hoce i nece. malo krene pa stane a na punom gasu ide mada mi se cini da i onda slabo ide kako bi trebao. promenio filter nafte, protokomer reaguje na skidanje dzeka tako sto malo bolje ide ali mnogo vise trosi. sta bih jos mogao da probam? Edited August 15, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted August 15, 2012 Mnogo toga, ali prvo na dijagnostiku pa ces verovatno dobiti smer u kojem da trazis problem. Moze biti i banalna stvar kao egr,prljav int.cooler, prljava turbina, creva, vakumi.... a moze biti i ozbiljniji problem. Uradi dijagnostiku pa se obrati forumasima, resavamo problem garantovano Quote Share this post Link to post Share on other sites
darko-ruma 0 Posted August 16, 2012 ok tako sam i mislio. provericu na dijagnostici pa cemo videti sta cemo dalje. svakako hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
odejan 3 Posted June 1, 2013 (edited) primetio sam da slabije ide auto nema cug,ide ali nema onaj cug kao nekada,nabavim dijagnostiku i pokazemi pritisak prepunjavanja i egr....odem na parametre u radu i primetim da u mestu mi se drasticno ne poklapaju zadate i trenutne vtrednosti željenog pritiska i trenutnog pritiska,i ulazne mase vazdiha zadate i trenutne..... trenutni pritisak na leru i zadati skoro okskoro isti par mili bara razlike medjutim kad dam gas i kad je povecan broj obrtaja pritisak trenutni 2.3.. a zadati 1.7..razlika u zavisnosti od broja obrtaja varira od 0.2 do 0,7 bara količina vazduha kontra od pritiska, manja nego zadata. na leru 200 a zadata oko 500(NEKIH JEDINICA NISAM UPANTIO KOJIH) a na vecim brojevima obrtaja razlika je mnogo veca trnutna 400 jedinica a zadata 1200jedinica ....ako sam objasnio kao treba ako ste shvatili molim za savete.....pozdrav Edited June 2, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 2, 2013 Baci pogled (sada nakon spajanja tema) na ranije napisane postove (odgovore) ovde, kao i: http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=41463http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=47114http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=59650http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=33151 Quote Share this post Link to post Share on other sites
odejan 3 Posted June 2, 2013 zaboravio sam da kazem da je egr zablokiran,i primetio sam da kad dam gas mi se naduvava crevo od komresora do interkulera znaci povecanjem gasa mu se povecava i promer kao da se blago naduvava a kad pustim gas smanji mu se obim to jre verovatno od veceg pritiska nego zadatog jel mi je na oko 3000 obrtaja cak za 07 bara veci Quote Share this post Link to post Share on other sites
dule1 0 Posted June 2, 2013 Zdravo,pre dva meseca sam kupio mareu 1.9 jtd,primetio sam da u voznji nece da predje 3300 obrtaja,a na leru i u prvoj i drugoj brzini hoce.Interesuje me sta bi moglo da bude i da li je neko imao taj problem i kako ga je resio.Unapred hvala.Dule Pozarevac Quote Share this post Link to post Share on other sites
odejan 3 Posted June 2, 2013 vidis i meni nece preko 3000....a negdesamprocitao da kad ti javi da imas vode u filteru onda nebi trebao da ide preko 3000 jel se tada javljaju kao neke nus pojave extra detonacuje pa mozda tako ecu stiti motor,ali nebi onda ni u prvoj ni u drugoj smeo preko 3000 da je to u pitanju,,,meni isto 1 i 2 ide preko 3 ali 3 ,4 ,i peta neda........ Quote Share this post Link to post Share on other sites
dule1 0 Posted June 3, 2013 Proveravo sam filter,suv je a i radio sam veliki servis pre mesec dana.Javi ako saznas sta je. Quote Share this post Link to post Share on other sites
odejan 3 Posted June 4, 2013 (edited) ovo su parametri gde se vidi da se in take air i intake desired air ne poklapaju i pritisak trenutnii zeljeni ne poklapaju ako im a neko ideju sta da radim po ovome sta bi moglo da bude .......nevidi se dobro zeljena kolicina vazduha ali je i do 4 puta manja neko sto je zeljena na 3000 obrtaja,ne znam kako da uradim screen shot da se lepo vidi ovo je slikano telefonom pa mi je zeljena kolicina vazduha promakla Edited June 4, 2013 by odejan Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted June 4, 2013 (edited) Proveri da ti ne usisava tapacirung haube!!! Kod mene na Bravu je to bio slučaj, mada je auto išao pristojno, ali ne onako kako treba (naročito zato što je čipovan). Za prvu ruku sam skinuo crevo od usisa do filtera vazduha, dok nisam sredio tapacirung.Da li ti baca crni gust dim pri stiskanju gasa? Proveri usis obavezno, zameni filter vazduha. Ako nije to onda je protokomer verovatno. Edited June 4, 2013 by marko.jovanovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
dule1 0 Posted June 4, 2013 Bio sam kod majstora i resio problem.Puklo crevo koje ide od vakuma turbine pa negde gore cinimi se do eger ventila.To je tanko crevo i puklo je u zoni ispod akumulatora,nagrizla ga akumulatorska kiselina.Nije moglo da se vidi dok nismo skinuli akumulator.Sada auto ide mnogo bolje i prelazi 4000 obrtaja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
thegoran021 1 Posted June 12, 2013 (edited) Pozdrav dragi forumasi, Vozim Fiat Mareu 1,9 JTD 81 kW 2002 god. Ja sam relativno mlad vlasnik napomenutog auto, ni punih mesec dana. Kad je auto uvezen iz Austrije od strica radio je sasvin normalno bez ikakvih mana niti je on imao problema sa njom. U poslednjih sedam dana imam cudne probleme sa njom. Kad auto startujem bilo da je hladan ili vruc nece odmah da prima gas i da vuce normalno, ponasa se kao klasican dizelas bez turba. U vecini slucajeva se nista ne desava ali dosta puta i uspe sve to da proradi kada stanem sa autom i izvadim kljuc, zatim okrenem ga ili zamenim plavi kljuc sa crven. U pojedinim situacija to uspe i auto radi normalno, ali u dosta slucajeva se nista ne desava i auto nastavlja da se ponasa kao lencuga . Isto se desava ako ne okrecem kljuc ili ga okrenem, ona ipak nastavi po starom da se izlezava, i auto sam proradi posle 5-10km. To ipak nije slucaj svaki put da proradi, nekada svo vreme puta spava. Pa se pitam da li je neko imao slicnih iskustava sa ovim simtomom, i na koji je nacin to resio. Jedino vas molim da me ne odgovarate kako da ga tream na dijagnostiku, teracu ga kasnije ako vidim da ne mogu da to resim po sistemu "sam svoj majstor" . Hvala. Edited June 12, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites