Jump to content
FAS Goran
nixonns

Tipo / Tempra - prevelika potrošnja ulja?

Recommended Posts

E ovako imam tipa 1.4 i ugradjen lovato gas, trosi mi malo vise ulja, koristim lukoilovo ulje polusinteticko.Jel to dobro ulje ili da sipam neko drugo?hvala unapred!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tipodriver

To ulje (lukoil 10W-40) je API SL, ACEA A3, znaci dobrog kvaliteta. Za tvoj motor je sasvim dovoljno i API SJ.

Cak, mislim da je preporuka za tvoj motor mineralno ulje.

Probaj INA Delta Gold 15W-40 API SJ, dobro ulje, pogodno za TNG i menjaj ga na 6000-7000km, ili jednom godisnje. Ako ni to ne pomogne, onda (ko sto Martini rece) Selenia HPX.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ A jer znas koliko kosta to selenia a koliko INA?

Ma trosi litar na 1000km :(.

A jel' resenje mozda da sipam te aditive sto idu u ulje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selenia HPX je u AP Sportu oko 820 dinara za limenku od 2 litre. S' tim sto prodavnica AP Sporta u Novom Sadu daje 10% popusta na kes placanje, pa onda ta ista limenka izadje oko 740dinara. Za druge gradove ne znam.

Cenu INE Delte Gold ne znam tacno. Mislim da je 1 litar ispod 300 dinara, tj. kantica od 4 litre je oko 1000-1100 dinara.

Nemoj dodavati aditive u ulje. Ulja vec imaju izbalansiran paket aditiva koji im omogucava najbolja moguca svojstva. Dodavanjem samo narusavas balans izmedju njih, i pravis kontra-efekat.

Ako ti trosi 1 liru na 1000km bojim se da nije u pitanju viskoznost ulja. Da li curi negde? Kad je merena kompresija? Mozda su gumice (tefloni) ventila propale? To treba mehanicar da pregleda.

U svakom slucaju posto je potrosnja velika predji odmah na HPX i prati potrosnju. Ako i njega bude trosio u velikim kolicinama onda kod majstora, pa sta ti bog da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A koja je fabricka preporuka ulja za Fiat Tipo? Mislim na viskozitet ulja 15wx40 na primer.Ako budes sipao neko drugo 10wx40 polusinteticko ulje moze da ti se desi da trosi jos vise jer je ovo lukoil ulje kod nas poznato po tome da se manje trosi isto kao i valvolin.Verovatno tebi ide Selenija VS Vision 15wx40 ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi ja vec duze vreme sipam seleniju VS-Gas 15w-40. To se kao ulje i preporucuje za motore koji rade na TNG. Pravo da ti kazem ja sam zadovoljan,a i nije skupo. Cena kod mene je 350din litar. Koliko ja znam svaki Tipo trosi ulje. U knjizi pise da trosi 0.6 litra na 1000km.Za verziju 2.0 16v pise cak ako se dobro secam i 0.8l. Po meni je to previse i ne mogu da verujem. Kod mene je sledeci slucaj: Ulje menjam na oko 6000km,nikad preko i za to vreme mu dosipam 1 litar. Kad dodje vreme za zamenu (oko 6000km) ulje se nalazi gotovo na minimumu sto znaci da za tih 6000km potrosio 2l posto koliko znam od minimuma do maksimuma staje 1 litar. Po ovome trosi 0.33l za svakih 1000km s'tim da mi auto presao preko 200.000km tako da mu je i to sigurno povecalo malo potrosnju.

Probaj sa mineralnim uljem. Ako je isti slucaj,a pri tom nema curenja ulja spolja onda ti ne preostaje nista drugo nego da radis motor,menjas karike i tako to :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje je kako mu ide taj motor dal dobro vuce,mozda su mu kompresione karike uredu a uljne lose ili pusta negde na semering.Moze da proba sa sredstvima za ispiranjem motora mozda su karike zapekle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E a gde se nalazi ta radnja AP sport u Novom Sadu ne mogu da je nadjem?

Nisam rekao da dimi jako kad ga upalim i onda posle minut dva prestane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Slicna ulja, mada bi ja prednost dao Seleniji. Vidi, ako kupis HPX u AP Sportu a iz NS-a si, imas 10% popusta na kes placanje, onda je cena Selenije i Optime skoro ista.

Probaj prvo sa Selenijom HPX 20W-50, a ako ona ne pomogne onda Optima Long Life 20W-60. Ako ti Selenia smanji potrosnju 1 litra ulja na 2500-3000km, ostani na njoj, to je prihvatljiva potrosnja, a i jeftinije je, nego da radis generalnu.

Poseti blog o motornim uljima, a bilo bi dobro da se registrujes na istom:

Ulja za automobile - STALKER

Mnogo korisnih informacija na blogu mozes saznati. I na blogu mozes postaviti pitanje koje tebe muci Stevi (Stalker- autor bloga), i dobices pravi strucni odgovor.

Edited by Aleksandar NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravi na Optima Long Life jer dolazi zima (osim ako ne planiraš da pred minus ponovo menjaš ulje). Dok sam vozio Tipa 1.4 susreo sam se sa istim problemom i sipao Modriča ulje. To je stvarno šljakalo u smislu da se manje ulja trošilo dok nije udario minus i meni se ulje zguslo i zaribali leteći ležajevi i eto ti još s..nja :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^

Ma trosi litar na 1000km :(.

A jel' resenje mozda da sipam te aditive sto idu u ulje?

Uff.Ti ne moras ni da menjas ulje jer na 4000 km ono se samo promeni.Samo filter menjaj :thumbsup:

Nece tu promena ulja pomoci.Taj motor je odvozao svoje.

Eh,kad se setim mog prvog auta,jugo 45.Podjem u Beograd,kupim litru ulja.Pola dospem odma u Loznici,a pola u Beogradu :thumbsup::unworthy:

Kad sam ga prodavao,pita me covek jel menjano ulje skoro.Ja mu rekoh:"Jeste.Juce". :rofl: :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravi na Optima Long Life jer dolazi zima (osim ako ne planiraš da pred minus ponovo menjaš ulje). Dok sam vozio Tipa 1.4 susreo sam se sa istim problemom i sipao Modriča ulje. To je stvarno šljakalo u smislu da se manje ulja trošilo dok nije udario minus i meni se ulje zguslo i zaribali leteći ležajevi i eto ti još s..nja :wallbash:

A sta kazes za seleniu pred zimu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selenija je definitivno kvalitetnije ulje ali o HPX 20W-50 nemam saznanja kako se ponaša na temperaturama ispod nule. Po viskoznosti i gustini je slična Long Life-u od Modriče. Mana mu je što je skupo. Potrošnja ulja će se smanjiti ali ne i nestati. To smanjenje nije veće od 50 % što sve zavisi od stanja motora, a tvoj troškari vidim dosta.

Ja bih uradio isto što i onda, a to je da sam sipao jeftinije ulje manjeg viskoziteta pa posle zime (kad olabave životni troškovi) ili nove karike ili generalna ili adio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što reče sasha015 taj je motor odsvirao svoje ma koliko god to surovo zvučalo.Promena viskoziteta ulja daće kratkoročne rezultate a ako tako nastaviš na kraju ćeš sipati SAE90(verovao ili ne i to rade).Premerite kompresiju,pa u najboljem slučaju ti sledi skidanje glave motora i kompletna obrada iste(ravnanje,obrada siceva,zamena gumica i vođica ventila).....pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

...prvo sam mislio da je semering na radilici jer je bilo vlazno ispod (izmedju motora i menjaca) ali nije jer sam ga zamijenio ali i dalje trosi...

na iberlauf ne dimi, na dihtung od kartera vlazi (nista strasno)..iz auspuha dimi kad malo duze (30min>) vozim uz brdo ili kad stisnem gas do poda u prazno.

Mjerio sam kompresiju i na svakom cilindru je pokazalo potpuno isto tj. 11atmosfera (koliko treba pojma nemam). Mijenjao sam razna ulja : selenia gold, total, mobil 10-40, mineralna ali skoro je sve isto... na 100km potrosi pola litra :D

Ako imate neki predlog sta da pogledam recite? gumice ventila? neko mi krade ulje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja mislim da su one...zanima me jos kad se mijenjaju treba li potpuno glava da se skida ili samo poklopac ventila? i sta treba zamijeniti jos osim njih (pretpostavljam dihtung)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

naravno skidanje glave,,mada ima "majstora" koji to rade na licu mesta,ali u vecini slucajeva to ne ispada kako treba,odradi ventile uz to i ocisti kanale,,,,nije skup dihtum za glavu i sat vremena veci poso,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 100km pola litre? Mnogo je to da bi bio problem samo u gumicama. I motoru se meri kompresija kad je motor hladan. Ja bih taj motor otvrio sredio glavu i stavio nove karike i leteće ležajeve. Jeste da hoće malo da košta više ali sigurno neće trošit ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poazdrav svima,imam jedno pitanje u vezi ulja koje da stavljam u Tipa,91 god. 1.1 motor....Trenutno stavljam lukooil ulje 10-40 polusinteticko...a hteo bih da stavljam seleniu 20-50,mozda mi to smanji potrosnju ulja....A neko mi je rekao da je menjao razna ulja i stavljao seleniu u svog tipa i ista je potrosnja bila.Moj trosi 2,5 deci na 100 km. pa se nadam da ce mu selenia malo smanjiti potrosnju....Da li vi mislite da treba da ostanem na lukoil ulju ili da stavim seleniu? Hvala unapred :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...